- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
We zitten hier ook met mensen die nog niet zo veel minder bekende horrors hebben gezien. Er zijn ook mensen tussen die nog maar weinig horror hebben gezien. Kondoro vertelt zelf dat ie nog veel wil ontdekken in horror dus denk niet dat we films mogen gaan uitsluiten.
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
We zitten hier ook met mensen die nog niet zo veel minder bekende horrors hebben gezien. Er zijn ook mensen tussen die nog maar weinig horror hebben gezien. Kondoro vertelt zelf dat ie nog veel wil ontdekken in horror dus denk niet dat we films mogen gaan uitsluiten.
Oké, dan wordt het gewoon een goede mix tussen bekend en onbekend!
Dan zijn we daar toch mooi democratisch uitgekomen 
Ik zal mijn voorstel over het niet nomineren van vervolgdelen maar voor mezelf houden 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Maar juist die onbekendere indie- lowbudget- en arty horror is waar ik naar op zoek ben.
Toad Road (2012) (5*)
Niet écht horror. Wel ''arty''. Súper vreemde mix van reality (het is niet per se geacteerd) en pure experimentele vorm/klank. Zelfdestructieve jeugd in een surreële, bijna poëtische, morbide fantasie. Hit or miss.
Kwam voor mij als een enorme verrassing. Heeft een aantal sterke surrealistische scenes en is verder gewoon een fraaie indie-productie.
Meet Me There (2014) (geen beoordeling)
Is pas net verschenen. Staat momenteel bovenaan mijn lijstje. Verhalen tot nu toe zijn bijzonder lovend.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Dan nomineer ik bij deze: Dagon (2001)
Zeker een titel om aandacht te geven als het gaat om titels in het horrorgenre die weinig bekendheid genieten.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Lijkt me dat de bekende júist vaker gekozen worden, omdat ze zijn gezien. Hoe kies je iets dat je niet kent?
.
Als ik uit de genomineerden moet kiezen ga ik tussen de films spitten die ik niet ken. Idee is om tips op te doen toch? Ik raad aan wat ik ken maar als ik moet kiezen dan zoek ik een uit die mij het interessantst lijkt onder de films die ik niet gezien heb.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Als ik uit de genomineerden moet kiezen ga ik tussen de films spitten die ik niet ken. Idee is om tips op te doen toch? Ik raad aan wat ik ken maar als ik moet kiezen dan zoek ik een uit die mij het interessantst lijkt onder de films die ik niet gezien heb.
Dat lukt alleen maar bij bijvoorbeeld als je dezelfde smaak hebt of als je goed advies krijgt. Anders heb je geen tips nodig, dan vind je ze zelf wel.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Horrornominaties week 13-19/07/2015 (nominaties tot 11/07 20 u)
Meer uitleg hierover op pagina 27
Midnight Movie (2008) (Hollywood007)
Communion (1976) (alexspyforever)
Sexykiller, Morirás por Ella (2008) (DonOswaldo)
The Bay (2012) (galaxydriver32)
The Thing (1982) (thriller97)
¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (arno74)
Contracted (2013) (leatherhead)
Shiryo no Wana (1988) (jordandejong)
Phantasm (1979) (mikey)
Dellamorte Dellamore (1994) (unreallerke)
Altered (2006) (Alexander1900)
Starry Eyes (2014) (tattoobob)
Sinister (2012) (Kondoro0614)
Magic Magic (2013) (Fortune)
I Didn't Come Here to Die (2011) (Shinobi)
Hellraiser (1987) (606)
Burnt Offerings (1976) (Flat Eric)
Dagon (2001) (Gang_Star)
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
Ja jeroentjuhhhhhToad Road heb ik echt al heel lang klaar staan. Maar elke keer als ik die wil aanzetten dan komt de opmerking van Onderhond in mijn hoofd voorbij: het gehandicapte broertje van Pop Skull zeg maar waardoor ik toch afhaak. Maar binnenkort ga ik die wel kijken want het spreekt me wel errug veel aan.
Pieces of talent spreekt me ook aan en daar ga ik meteen naar opzoek.
De trailer van meet me there vind ik een beetje so-so dus wacht tot jij die hebt gezien.
Ik kan jouw Magic Magic wel aanraden! Volgens mij heb je die niet gezien. Hele aparte film en benadering van horror. Met een Micheal Cera zoals je die nog nooit hebt gezien.
En Alléluia (2014) is ook echt een aanrader. Die heb je nog niet gezien volgens mij. Allebei wel echt aanraders in mijn ogen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Phantasm (1979) (mikey)
Hellraiser (1987) (606)
Dagon (2001) (Gang_Star)
Reversal (2015) (HALVE TAMME.)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Als ik moet kiezen en er zitten film bij die ik niet ken, ga ik de trailers zeker eerst eens bekijken. Dan heb je toch al een idee he. Kan alleen maar voordelen opleveren = pareltjes vinden die je anders niet zou kennen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Als ik moet kiezen en er zitten film bij die ik niet ken, ga ik de trailers zeker eerst eens bekijken. Dan heb je toch al een idee he. Kan alleen maar voordelen opleveren = pareltjes vinden die je anders niet zou kennen.
Dat doe ik ook altijd en als de trailer mij leuk lijkt, dan doe ik de 'titel van de film full movie' in google intikken en kijken maar (naar de volledige film). 
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
Moet er wel een trailer aanwezig zijn
.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Als er geen aanwezig is op MM, dan zoek ik op youtube of gewoon via google. Ik denk dat (bijna) alle films wel een trailer hebben
.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Denk het ook. Vaak kom ik ook van de ene film bij weer een ander terecht. YouTube/Google..., geven tips van soortgelijke films.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
. Ik heb trailers vaak ergens anders vandaan maar dat zijn sites waar Jordy niet graag over spreekt (als je snapt wat ik bedoel).
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik kan jouw Magic Magic wel aanraden! Volgens mij heb je die niet gezien. Hele aparte film en benadering van horror. Met een Micheal Cera zoals je die nog nooit hebt gezien.
En Alléluia (2014) is ook echt een aanrader. Die heb je nog niet gezien volgens mij. Allebei wel echt aanraders in mijn ogen.
Ben benieuwd! Alleluia is van Du Welz, dus die komt ook zéér spoedig aan de beurt. Maar met hogere prioriteit heb ik Dude Bro Party Massacre III (2015) klaarstaan!
Lijkt meer 80's dan dat ze in de 80's zelf waren. Of zo.
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
Die ga ik wel kijken om de foute bro anti-humor. Haha, het begint ook meteen bij deel drie 
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Ik vind zelf ook dat we eerst even moeten kijken hoe dingen verlopen, maar volgens mij waren jullie al tot dat besluit gekomen(?). Elke horrorfilm mag dus genomineerd worden. Iedereen snapt uiteindelijk wel dat een film als The Thing niet per se de aandacht nodig heeft, want dat heeft het al genoeg. Ik denk dat daarom mensen wel verstandig gaan kiezen. Alhoewel je natuurlijk wel iets moet kiezen waarbij jij je goed voelt, en je niet gedwongen toe voelt.
En inderdaad wat ik ook voorbij heb zien komen, als zo'n film dan een film van de week is geweest kan het die volgende week niet gelijk weer genomineerd worden.
Wat misschien ook wel leuk is/kan zijn: dat de kiezer beschrijft waarom hij/zij die film heeft gekozen voor horrorfilm van de week. Waarom interesseerde die film je? Of heb je 'm misschien al gezien, en wat vond je er in dat geval zo goed aan dat jij het aan anderen aan zou raden? Het is niet verplicht om te doen maar het is altijd welkom.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Tja zat tussen vele te dubben maar als laatsten waren het Candyman - Constatine en Event Horizon.
Ach.... er zijn zoveel goede en hier zijn al mooie genomineerd en genoemd.
Ik nomineer Candyman hierbij omdat alles heerlijk creepy en gort droog is (regie, camerawerk, script, soundtrack en acteerwerk). Er heerst een zeer droevige sfeer met muziek die geweldig de drama aandikt. Een naargeestige film met heerlijke kills.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Och ja, Candyman...was ik destijds erg van onder de indruk. Staat op mijn lijstje 'binnenkort herzien'.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Phantasm (1979) (mikey)
Hellraiser (1987) (606)
Dagon (2001) (Gang_Star)
Reversal (2015) (HALVE TAMME.)
Candyman (1992) (Left4Dead)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
En inderdaad wat ik ook voorbij heb zien komen, als zo'n film dan een film van de week is geweest kan het die volgende week niet gelijk weer genomineerd worden.
Van die week mag je gerust een jaar maken
. Verder eens met wat je schrijft. Lijkt me een beetje onzin om binnen een jaar dezelfde film 2x of vaker 'onder de aandacht' te brengen. En er zijn zat horrorfilms waarmee je jaren door kunt voordat je 'dubbelen' gaat krijgen.
Ik onderstreep ook dat iedereen mag kiezen wat ie wil, zo kunnen mensen die alleen de bekende horrors hebben gezien gewoon mee blijven doen en nieuwe films ontdekken.
Wat mij ook leuk lijkt is dat mensen de gekozen film in die week ook gaan kijken als het even kan. Zal niet altijd lukken, en soms zal de gekozen film buiten de eigen smaak vallen, maar wanneer het wel binnen de smaak past of in de buurt komt en je die film kunt vinden zou dat wel mooi zijn!
Wat ik uit dit topic wil halen heb ik voor mezelf heel helder:
1) anderen laten kennismaken met minder bekende films die ik goed vind
2) onder de tips van anderen zelf films ontdekken die ik niet heb gezien
NB. Het lijkt me ook heel leuk om op termijn zoiets ook met andere topics te doen. Zelf ben ik wel heel geïnteresseerd in het op dezelfde manier aanpakken van het science-fiction-genre, daar ken ik veel van en zou ik ook graag een hoop tips op willen doen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ja dan word het weer omgeschopt op zijn MovieMeters. Oke!
Wat bedoel(de) hier mee?
Als het dit is
Ik onderstreep ook dat iedereen mag kiezen wat ie wil, zo kunnen mensen die alleen de bekende horrors hebben gezien gewoon mee blijven doen en nieuwe films ontdekken.
Dan heb je wel gelijk. Niet iedereen kijkt veel films danwel onbekende(re) titels.
NB. Het lijkt me ook heel leuk om op termijn zoiets ook met andere topics te doen. Zelf ben ik wel heel geïnteresseerd in het op dezelfde manier aanpakken van het science-fiction-genre, daar ken ik veel van en zou ik ook graag een hoop tips op willen doen.
Lijkt me leuk idee. (Al is een week best lang, voor 1 film, ik zou er 2 doen of zoiets)
Ik heb weinig met horror. Maar heb er toch vrij veel gezien. Vaak wordt het ook gecombineerd met andere genres, thriller en science-fiction.
Zo zullen veel mensen net als ik, die de Flodder-films hebben gezien, waarschijnlijk ook wel Amsterdamned kennen, maar niet vanwege de horror-interesse. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dick2008 en arno74 als jullie beide veel interesse hebben voor sci-fi zouden jullie dat samen kunnen opzetten?
Geen nood als je niet weet welke film te kiezen als nominatie, je kan die andere films voor een volgende keer houden 
Zoals arno al aangaf er zullen nog heel veel films aan bod gaan komen bekende en totaal onbekende. We gaan dat goed gaan bijhouden welke films al aan bod zijn gekomen en dat die niet constant terug opduiken als nominatie.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nee.
. Maar om topics levendig te houden lijkt het me een leuk idee.
arno74 Maar je kan ook gewoon je eigen lijst presenteren zoals met de Japanse cinema. Dan komen vanzelf reacties, tijdens of na afloop. En kan je ook tips op doen.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Met scifi wil ik wel een poging wagen, maar dan wel ergens na de zomer. Als iemand anders zich geroepen voelt om daar eerder mee te beginnen, of die na de zomer ook mee wil doen met het nieuw leven inblazen van die topic, graag
Lijkt me wel handig om eerst de kat uit de boom kijken bij deze topic, als het straks eenmaal een vaste vorm heeft aangenomen en een tijdje loopt dan is het een kwestie van de beproefde aanpak overnemen
.
Tot nu toe vind ik het prima gaan en een uitstekend initiatief van alexspyforever en galaxydriver32 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Je kan toch onmogelijk alle films onthouden die iedereen een jaar lang nomineerd. Ik ben hier wel voorstander van maar hoe pak je zoiets aan.
Inderdaad een leuk idee arno74. Als iedereen (wie kan in de mate van het mogelijke natuurlijk) de gekozen film die week kan bekijken, kan dat leuke discussies opleveren.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je kan toch onmogelijk alle films onthouden die iedereen een jaar lang nomineerd. Ik ben hier wel voorstander van maar hoe pak je zoiets aan.
Het wordt toch bijgehouden in dit topic.
(Laten we inderdaad maar even kijken hoe dit uitpakt
) (Het grootste probleem lijkt me dat het enorm veel tijd kost, gaat kosten. Het forum in het algemeen.)