• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.649 actors
  • 9.378.061 votes
Profile

Horror

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Nom: Magic Magic (2013)

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Maar hoe werkt dat nou met die nominaties? Moeten we daarop gaan stemmen?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Horrornominaties week 13-19/07/2015 (nominaties tot 11/07 20 u)

Midnight Movie (2008) (Hollywood007)

Communion (1976) (alexspyforever)

Sexykiller, Morirás por Ella (2008) (DonOswaldo)

The Bay (2012) (galaxydriver32)

The Thing (1982) (thriller97)

¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (arno74)

Contracted (2013) (leatherhead)

Shiryo no Wana (1988) (jordandejong)

Phantasm (1979) (mikey)

Dellamorte Dellamore (1994) (unreallerke)

Altered (2006) (Alexander1900)

Starry Eyes (2014) (tattoobob)

Sinister (2012) (Kondoro0614)

Magic Magic (2013) (Fortune)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fortune wrote:

Maar hoe werkt dat nou met die nominaties? Moeten we daarop gaan stemmen?

Stemmen gaan we niet doen. Op het einde van de week, zondag wordt er via random.org een naam uitgekozen en die persoon mag dan de film van de week kiezen. De winnaar mag wel niet zijn/haar eigen nominatie kiezen.

Jouw nominatie spreekt me trouwens wel aan als ik de premise lees. En ben wel beetje fan van Emily Browning.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Meer uitleg hierover op pagina 27

Phantasm (1979) (mikey)

I Didn't Come Here to Die (2011) (Shinobi)

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Stemmen gaan we niet doen. Op het einde van de week, zondag wordt er via random.org een naam uitgekozen en die persoon mag dan de film van de week kiezen. De winnaar mag wel niet zijn/haar eigen nominatie kiezen.

Jouw nominatie spreekt me trouwens wel aan als ik de premise lees. En ben wel beetje fan van Emily Browning.

Oké top. Eindelijk wat leven in dit topic ook.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Fortune wrote:

(quote)

Oké top. Eindelijk wat leven in dit topic ook.

Dat heb je te danken aan alexspyforever en galaxydriver32 die met een idee kwamen die hier naar toe werd verplaatst!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Stemmen gaan we niet doen. Op het einde van de week, zondag wordt er via random.org een naam uitgekozen en die persoon mag dan de film van de week kiezen. De winnaar mag wel niet zijn/haar eigen nominatie kiezen..

Maar wat gebeurt er daarna? Ik las dat de bedoeling van deze nominatie was om een ''minder bekend'' (hoe definieer je dat überhaupt) filmpje wat meer aandacht te geven, toch? Stel dat iemand uit de loting komt die de genomineerde titels allemaal niet kent en dus maar moeilijk de waarde ervan kan inschatten, behalve één van de grootste klassiekers ooit (The Thing in dit geval), schiet het dan niet behoorlijk z'n doel voorbij? Of kiest diegene dan een titel die hem/haar interessant lijkt? Of interpreteer ik het verkeerd?

606

• 23876 messages
  • 12268 votes

606 wrote:

IK weet nog niet hoe het werkt, maar wil er een paar vermelden die voor mij erg goed zijn. Komen er vast nog meer. heb er zo veel gezien.

1ste

Hellraiser

Dan nomineer ik deze als eerste

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ik begrijp het, geloof ik, ook niet helemaal, maar goed, laat ik dan Burnt Offerings (1976) nomineren.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Dat heb je te danken aan alexspyforever en galaxydriver32 die met een idee kwamen die hier naar toe werd verplaatst!

Ja, thanks boys! Ik dacht eerst dat er een nieuw topic werd geopend maar dit is hetzelfde principe. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe, onbekende titels dus dat is mooi.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Tonypulp wrote:

(quote)
Maar wat gebeurt er daarna? Ik las dat de bedoeling van deze nominatie was om een ''minder bekend'' (hoe definieer je dat überhaupt) wat meer aandacht te geven, toch? Stel dat iemand uit de loting komt die de genomineerde titels allemaal niet kent en dus maar moeilijk de waarde ervan kan inschatten, behalve één van de grootste klassiekers ooit (The Thing in dit geval), schiet het dan niet behoorlijk z'n doel voorbij? Of kiest diegene dan een titel die hem/haar interessant lijkt? Of interpreteer ik het verkeerd?

The Thing heeft 2437 stemmen en Sinister 1499 stemmen. Deze films kennen de meeste mensen, zelfs mensen die niet echt horror kijken, kennen deze films. De rest van de films hebben veel minder stemmen in vergelijking...

Dus misschien een regel instellen op aantal stemmen?

Ik heb nog nooit van The Bay gehoord en die heeft 283 stemmen, weet niet of het dan makkelijk is om als regel onder de 300 stemmen aan te houden en alles wat daarboven komt gewoon aanraden in dit topic maar mag niet meedoen met de nominatie.

Ik weet niet of jullie dat fijn vinden of om dat op die manier te simplificeren...

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Dat vind ik niet kunnen. Je mag gewoon een film nomineren die jij vet vind. Klein of groot. Anders vind ik het sowieso al geen reet meer aan als je perse zoveel aantal stemmen mag hebben. Het gaat er toch om wat jij nou echt de shit vind? Ongeacht hoeveel andere mensen hem ook hebben gezien.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Volledig eens met Fortune. Het lijkt nogal counterproductive. De kans is nu gewoon erg groot dat er alleen maar grote, bekende namen gekozen worden. Wat voor resultaat behaal je daar dan mee?

Vind 300 trouwens nog een zeer hoge grens (zelfs 50 tot 100 stemmen is al veel voor horror). Maar om het nog toegankelijk te houden, is dat misschien wel het beste.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Ja dan word het weer omgeschopt op zijn MovieMeters. Oke!

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Maakt mij niet uit, een stemmengrens is natuurlijk heel arbitrair en dan vallen films per se uit, lijkt me nou net niet de bedoeling. Wat mij betreft mag iedereen lekker nomineren wat ie wil, en degene die mag kiezen mag ook lekker kiezen wat ie wil. De wereld vergaat niet als een weekje een bekend werkje wordt geslecteerd

Hoe dan ook zullen toch wel altijd de minder bekende geselecteerd worden, omdat de bekend al door (bijna) iedereen zijn gezien.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Lijkt me dat de bekende júist vaker gekozen worden, omdat ze zijn gezien. Hoe kies je iets dat je niet kent? Dit specifieke initiatief leek me nou juist voor iets anders te gaan. Vooral gezien de rest van dit topic al voor 90% uit (zeer) bekende titels bestaat.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik zou zeker niet onder de 300 grens gaan, doordat de kans dat er dan nog een / paar 'pareltje(s)' tussen zitten, erg klein is. De meeste horror films die er dan tussen zitten, zijn slecht. Het is ook wel afhankelijk uit welk jaar de film is, want onder de jaren 90 filmpjes zijn er sowieso weinig stemmers en na de jaren 80 zijn er (veel) meer stemmers ook de bagger filmpjes en dat zijn er m.i. een hoop. Dus al met al, zou ik geen stem restrictie uitvoeren. Gewoon je gezond verstand gebruiken en kies niet eentje uit die al erg bekend is, zoals The Thing. Iedereen zou die moeten kennen. Dead silence (2007) zou m.i. bijv. wel weer kunnen en zo zou je misschien toch wel een paar leuke films er uit kunnen filteren indien je de topic volgt of gezellig meedoet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

jeroentjuhhhhh ga jij nu ineens bepalen hoe het moet? tijdje terug kwam ik met het idee voor een horrorproject, jij zei "ik zit niet te wachten op meer topics met lege lijstjes". Toen zei ik dat ik het anders wilde aanpakken en ik vroeg of je dat wat leek, jij hebt daar niets meer op gezegd. Ik heb dan aan galaxydriver32 gevraagd of hij zo een project zag zitten. Galaxy is dan met het idee gekomen van een film van de week. We hebben veel moeite hiervoor gedaan om dit weer op gang te krijgen (2 maal pm's gestuurd). Ik vind het niet gepast dat jij hier dan zo even wil bepalen hoe andermans idee moet worden uitgevoerd.

Nu het was galaxy zijn idee, hij heeft de eindbeslissing in wat kan en mag.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Pardon? Ik bepaal helemaal niks. Ik stel een vraag / plaats een opmerking. Waarna er verschillende users met hetzelfde blijken te zitten. Wat een verschrikkelijk bekrompen en kinderachtige sfeer eerst er hier. Jammer dat veel van de liefhebbers al jaren deze site hebben verlaten (waarschijnlijk om deze reden). Je kunt je maar beter gedeisd houden voor de zelfbenoemde topic-Gestapo.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het is geen democratische site. Dat weet je toch.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Meer uitleg hierover op pagina 27

Phantasm (1979) (mikey)

I Didn't Come Here to Die (2011) (Shinobi)

Hellraiser (1987) (606)

Burnt Offerings (1976) (Flat Eric)

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Dk2008 wrote:

Op MM heerst (veel meer) democratie dan 'in real life'. Daar bestaat in feite geen democratie al zegt de wet anders net zoals dat iedereen gelijk is etc. Maar in de praktijk valt dat dus vies tegen. Ah fijn, heeft iemand mijn reactie nog gelezen @ 17:50... want het is onder gesneeuwd.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Kom op, Jeroen stelt in principe louter een vraag. Maar wellicht moeten we het eerst gewoon proberen, om te kijken hoe het zaakje verloopt. Misschien gaat het gewoon prima. Verder hebben de mensen ook wel degelijk waardering voor het project waar jullie mee aan vangen.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Haha die verzuurde reacties. Jeroentjuhh maakte gewoon een opmerking waar veel voor te zeggen valt (whether you like it or not). Ik heb nergens gezien dat hij hier de dingen wil bepalen. Hij komt slechts met een, naar mijn inzien, goed idee om de minder bekende filmpjes ook een kans te geven. Door de oprichters werd zelf gezegd dat het bedoelt is om de winnende film een weekje in de spotlights te zetten. Je vraagt je af of een film met een stem of 500+ dat nodig heeft...

Niet dat ik het zal verbieden om populairdere films te nomineren---> Lekker zelf bepalen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Alexander1900 wrote:

Op MM heerst (veel meer) democratie dan 'in real life'.

Dat valt best tegen. Maar hier lijkt het een dictatuur. Je kan toch verschillende partijen/ideeën aanhoren en dan pas besluiten iets te doen. Een aantal haken af, ok, maar dan blijft het wel gezellig. (Hoop ik) (Afijn dat was ook mijn kritiek op het Japan-topic, niet dat iemand zijn films gaat presenteren.)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dk2008 wrote:

Was in 2008 wel anders Veel verandert hier..

jordandejong wrote:

Door de oprichters werd zelf gezegd dat het bedoelt is om de winnende film een weekje in de spotlights te zetten. Je vraagt je af of een film met een stem of 500+ dat nodig heeft...

Precies dit. Nodig heeft. Ik vind het echter ook geen probleem om een week lang veren in de reet van Carpenter en The Thing te stoppen Integendeel! Maar het ging me vooral om de insteek, die ik interpreteerde als ''zoekende naar minder bekende films''. Vandaar dat ik het nog voorzichtig stelde (niet voorzichtig genoeg, blijkbaar).

leatherhead wrote:

Maar wellicht moeten we het eerst gewoon proberen, om te kijken hoe het zaakje verloopt. Misschien gaat het gewoon prima. Verder hebben de mensen ook wel degelijk waardering voor het project waar jullie mee aan vangen.

Ook eens Leuk dat het topic weer loopt.

Echter, als er geen mogelijkheid is om ideeën/opvattingen tegenover elkaar te zetten, dan bloedt het ook even snel weer dood. Juist daar worden we allemaal wijzer van (hoop ik).

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Wat leatherhead nu zegt daar vind ik me in. We kunnen beter kijken of het loopt en gewoon leuk is. Kijk elke film die goed is maar weinig support of viewers heeft dan is het natuurlijk leuk om te zeggen van 'kijk, deze is leuk!'. Maar, om een grens te stellen is in het begin nog wel even te hoog, denk ik. Uiteraard moet ik toegeven dat 'kleinere' films wel eens aandacht mogen hebben maar, kijk nou eens even aan hoe het gaat voordat, er weer dingen gebeuren hier waardoor leden zeggen 'adios' en dan is deze topic zo weer dood. Laten we dan wel zeggen, wat mij leuker lijkt, als een film in de spotlight is geweest dat deze niet de kans heeft om volgende week weer in de spotlight te komen. Dan heb je er nog niks aan want dan komen er geen andere films aan bot.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Jeroentjuhhhh uit gewoon zijn mening en ik zat aan precies hetzelfde te denken. Ik dacht dat het ook de bedoeling was om juist de 'onbekendere titels' te nomineren en je 'horror horizon' te verbreden en daarna kwam ik alleen maar met een voorstel waar iedereen op mag en kan reageren. Als het dan niet leuk wordt voor veel mensen dan is dat natuurlijk niet de bedoeling. Er is niemand die iets probeert te bepalen.

Voor mij zou het niet interessant worden als Saw, The Ring, Halloween enzovoorts voorbij gaan komen want tjah die films zijn gewoon héél bekend dan ontdek ik eigenlijk niets nieuws.

Veel stemmen staan ook helemaal niet garant aan kwaliteit, dat is van The Thing (cultstatus) of Sinister (marketing). Ik bedoel daar is echt veel marketing tegenaan gegooid. Maar juist die onbekendere indie- lowbudget- en arty horror is waar ik naar op zoek ben, waar je weinig tot niks van hoort.

Ik nomineer ook niet mijn favoriete horror en dat is wellicht Martyrs want die heeft 1391 stemmen en is (relatief gezien) gewoon heel bekend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.