• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.471 votes
Profile

Horror

thriller97

• 101 messages
  • 44 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

ggd

De kans dat je die allemaal al hebt gezien lijkt me toch klein.

Mijn persoonlijke toppers (uit de lijst) zijn:

The Haunting (1963)

The Innocents (1961)

Burnt Offerings (1976)

El Espejo de la Bruja (1962)

House on Haunted Hill (1959)

Paperhouse (1988)

I Vampiri (1956)

The Legend of Hell House (1973)

La Maschera del Demonio (1960)

The Dark (2005)

Ik heb er inmiddels een paar gedownload.

The Dark had ik al gezien. Ik vond dit een beetje een tegenvaller eerlijk gezegd.

Vannacht maar weer eens een horror film nacht houden haha.

thriller97

• 101 messages
  • 44 votes

Left4Dead wrote:

The Changeling (1980) is mijn volgende, zien of dit oudje me over de streep zal trekken.

Een tijdje terug heb ik die gezien. Goede film met een lekker sfeertje. Goed geacteerd ook!

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Deze twee horrofilms schijnen ook goed te zijn gezien de ratings. Heb ze op dvd alleen nog niet gezien.

Don't Look Now (1973)

Suspiria (1977)

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

House on Haunted Hill (1959)

Klassieke Haunted House film, ook bekend met een van het meest creepy schrikmoment ooit.

Wel gedateerd (voor psycho)

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

Alexander1900 wrote:

Deze twee horrofilms schijnen ook goed te zijn gezien de ratings. Heb ze op dvd alleen nog niet gezien.

Suspiria (1977)

Zijn de meningen verdeeld over... ik vind het onbehoorlijke bombastische kitsch anderen vinden hem gewelding.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Als jij vooral voor het visuele gaat lijkt me dat nu net niet de beste keuze, de film gaat ook eerder voor mysterie detective op een bepaald punt. Ik twijfelde zelfs om deze op te nemen bij de paranormale films. Dan denk ik persoonlijk dat Burnt Offerings and Legend of Hell House beter zijn op visueel vlak, meer horror en meer paranormaal. Maar natuurlijk behoren die films ook tot mijn favorieten. 1 film kiezen om een oordeel te vellen over oudere horror (1980 oud dan is jaren 60 stokoud voor jou) lijkt me ook niet bepaald eerlijk.

Het is proberen voor mij, mijn smaak is altijd al onderhevig geweest aan verandering. Jaartjes terug vond ik niks aan Spaanse en Franse horror. Hetzelde bij Aziatische films, nu ben ik verzot op die drie leveranciers.

Maar ik blijf erbij dat kwaliteit, voor mij vooral in geluid, de horror maakt. Voorbeeld - The Echo, wat een soundtrack. Maakt de complete film. Een ander voorbeeld buiten horror om - U-571, alle spanning wordt met de soundtrack gemaakt.

Neemt niet weg dat acteerwerk en script/verhaal zeker zo belangrijk is. Daarom stappen we in de trein van de klassiekers en wie weet bevalt het me anno 2015 wel. Btw staan Alien en The Thing hoog in mijn top 10. Dus er is cker ruimte.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Suspiria is Argento's bekendste en ook beste werk, z'n tijdsgenoten visueel ver vooruit. Phenomena (1985) komt voor mij voor de rest van zijn oeuvre nog het dichtste bij, samen met het briljante Tenebre (1982) .

De discussie over ''oude'' films (geluid, beeld) kan meteen de prullenbak in als Argento ten tonele verschijnt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey wrote:

(quote)

Zijn de meningen verdeeld over... ik vind het onbehoorlijke bombastische kitsch anderen vinden hem gewelding.

Hier sluit ik me ook bij aan. In Don't look Now zit er nauwelijks verhaal en het einde vond ik echt een van de domste die ik heb gezien. Suspiria had tenminste nog een paar leuke horrorscènes al maakte de luide muziek mij bij momenten stapelzot, ook dat verhaal was niet veel om naar huis te schrijven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tonypulp wrote:

Suspiria is Argento's bekendste en ook beste werk, z'n tijdsgenoten visueel ver vooruit. Phenomena (1985) komt voor mij voor de rest van zijn oeuvre nog het dichtste bij, samen met het briljante Tenebre (1982) .

De discussie over ''oude'' films (geluid, beeld) kan meteen de prullenbak in als Argento ten tonele verschijnt.

Bedankt om mij bij te treden want ik heb het gevoel dat het geloof dat "oude" films visueel niet zo sterk zouden zijn vooral berust op onwetendheid of gewoon niet veel oude films te hebben geprobeerd.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Hier sluit ik me ook bij aan. In Don't look Now zit er nauwelijks verhaal en het einde vond ik echt een van de domste die ik heb gezien. Suspiria had tenminste nog een paar leuke horrorscènes al maakte de luide muziek mij bij momenten stapelzot, ook dat verhaal was niet veel om naar huis te schrijven.

En ook ik schaar me achter deze mening. Susperia was een domper voor mij zo'n jaartje terug. Veel lof hier en op imdb maar zelf kon ik er niks mee. Dont look now vond ik ook niet bijzonder maar wel lekker claustrofobisch door nauwe straatje/grachtjes en close-ups om het nog kleiner te maken. Het verhaal was nog niet eens zo geweldig.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Tonypulp wrote:

Tenebre heb ik nog liggen, zal die eens gaan proberen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Bedankt om mij bij te treden want ik heb het gevoel dat het geloof dat "oude" films visueel niet zo sterk zouden zijn vooral berust op onwetendheid of gewoon niet veel oude films te hebben geprobeerd.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt, al zien ze er een paar honderd. Het beeld/geluid is nooit zo helder als vandaag de dag. En laten wij dat nou net de reden vinden waarom oude horror beter werkt Heerlijk! Een soundtrack van Goblin overtreft al dat dik aangezette gebrom van tegenwoordig, evenals het melancholische muziekje van Cannibal Holocaust (bijv.) veel sfeervoller en meer beangstigend is dan het harde, bombastische geluid a la de films van James Wan.

Left4Dead wrote:

(quote)

Tenebre heb ik nog liggen, zal die eens gaan proberen.

Ben benieuwd! Ligt meer in de lijn met z'n oudere (Giallo) werk, waar Suspiria en Phenomena vooral bovennatuurlijke, surreële mooifilmerij is. Even interessant is Inferno (ook uitgegeven door Mr. Horror hier in Nederland).

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Argento = held! Profondo Rosso is overigens ook zeer de moeite waard. Ademt werkelijk sfeer.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Als jij vooral voor het visuele gaat lijkt me dat nu net niet de beste keuze, de film gaat ook eerder voor mysterie detective op een bepaald punt. Ik twijfelde zelfs om deze op te nemen bij de paranormale films. Dan denk ik persoonlijk dat Burnt Offerings and Legend of Hell House beter zijn op visueel vlak, meer horror en meer paranormaal. Maar natuurlijk behoren die films ook tot mijn favorieten. 1 film kiezen om een oordeel te vellen over oudere horror (1980 oud dan is jaren 60 stokoud voor jou) lijkt me ook niet bepaald eerlijk.

Je had/hebt gelijk, de film wordt meer en meer mysterie maar is zeker boeiend. Mooi verhaal. Volgende die klaar staat is Tenebre...

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Ik heb laatst een Hongkongse horror/komedie genaamd Biozombie (1998) gezien. De film staat blijkbaar niet op deze site. Het is een film die, nouja, niet al te goed is. Eigenlijk zo slecht dat die weer goed is. Dus daarom vond ik het alsnog de moeite waard. Heb me meerdere malen kapot gelachen omdat het gewoon zo suf was en er geen enkele logica in zat. Klein pareltje.

De film kun je met Engelse subs vinden op YouTube.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Sun Faa Sau Si (1998) , wel hoor (is trouwens niet Japans). Een betere Aziatische zombiefilm vond ik Junk: Shiryô-Gari (2000) , iets traditioneler en ''westers'' gemaakt. Meest idiote, smerige, over de top, splatter zombiefilm is overigens Nihon Bundan: Heru Doraibâ (2010) . Nishimura gaat altijd een stap of 10 te ver!

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Ah, toch wel dus, bedankt! Ook voor de andere suggesties Ik zocht met de term Biozombie, verkeerd dus haha

Edit: Ik was er al achter dat het niet Japans was, stom foutje van me

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

Laat ik deze even erin gooien: Zombie Fight Club (2014). Niet echt hoogstaand of zo, maar prima voor tussendoor.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

galaxydriver32 wrote:

Ik heb laatst een Hongkongse horror/komedie genaamd Biozombie (1998) gezien. De film staat blijkbaar niet op deze site. Het is een film die, nouja, niet al te goed is. Eigenlijk zo slecht dat die weer goed is. Dus daarom vond ik het alsnog de moeite waard. Heb me meerdere malen kapot gelachen omdat het gewoon zo suf was en er geen enkele logica in zat. Klein pareltje.

De film kun je met Engelse subs vinden op YouTube.

Ik denk dat ook deze wel iets voor jou zal zijn maatje

Dung Fong Saam Hap (1993)

Wordt hier niet als horror omschreven maar heeft wel heel duidelijk horrorelementen. Toch niet voor gevoelige kijkers.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

thriller97

The Dark had ik al gezien. Ik vond dit een beetje een tegenvaller eerlijk gezegd.

Is inderdaad ook de minste uit het lijstje.Ik vond de back story wel goed en ook die duistere wereld erg creepy. De uitwerking van het geheel had idd wel een stuk beter gekund. Kennelijk ook op een boek gebaseerd.

thriller97

• 101 messages
  • 44 votes

Heeft iemand ervaring met Zombi 2 (1979)? Voelt hij een beetje aan als de originele Dawn/Day of the Dead?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Beste zombie film ooit (en beste Fulci, hoewel The Beyond daar ook recht op heeft). En nee, niet echt. Veel rauwer, nogal sleazy. Typische Fulci sfeer, bijna een tegenpool van Romero.

thriller97

• 101 messages
  • 44 votes

Tonypulp wrote:

Beste zombie film ooit (en beste Fulci, hoewel The Beyond daar ook recht op heeft). En nee, niet echt. Veel rauwer, nogal sleazy. Typische Fulci sfeer, bijna een tegenpool van Romero.

Klinkt veelbelovend. Ik ga hem maar eens pindakazen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

thriller97 wrote:

(quote)

Klinkt veelbelovend. Ik ga hem maar eens pindakazen.

Ik heb een hele lijst samengesteld van zombiefilms die ik nog niet heb gezien met dank aan mijn mede-horrfanaten op imdb. Allemaal zombiefilms uit de 20ste eeuw, meeste uit de jaren 70.

Als je wil pm ik je de lijst (in totaal 31 films dus perfect voor een maand mee te vullen ).

Kijk je nooit originelen op DVD of blu-ray eigenlijk?

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

Tonypulp wrote:

Veel rauwer, nogal sleazy.

raiwer? Nee. Wel sleazier op eurotrash nivoo. Zombi 2 kan onbehoorlijk slecht overkomen door slechte shots en dito editing..... Toch erg leuk natuurlijk.

thriller97

• 101 messages
  • 44 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik heb een hele lijst samengesteld van zombiefilms die ik nog niet heb gezien met dank aan mijn mede-horrfanaten op imdb. Allemaal zombiefilms uit de 20ste eeuw, meeste uit de jaren 70.

Als je wil pm ik je de lijst (in totaal 31 films dus perfect voor een maand mee te vullen ).

Kijk je nooit originelen op DVD of blu-ray eigenlijk?

Ik zie graag de lijst

Ik had vroeger een collectie met dvd's, maar sinds de blu ray helemaal in is, ga ik ze niet allemaal opnieuw kopen. Dvd's heb ik toen verkocht en heb nu Nederlandse en Amerikaanse Netflix. Als de film niet daarop staat, dan pindakaas ik hem haha.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Wat vinden jullie trouwens van The Mist? The Mist (2007)

Ik heb de film zelf op een 0,5 staan en dat doe ik zelden. De film scoort 7,2 op IMDb en op MM een 3,25 (6,5 / 10). Het is in mijn ogen een van de minste films die ik ooit heb gezien. Vooral het acteren is errug slecht en vervelend om naar te kijken en dan nog de rare personages die ook slecht geacteerd zijn. De special effects, dialogen etc. allemaal niet om naar huis te schrijven.

Het is een bekende film, veel bekende acteurs, en een redelijk goede rating dus ik dacht, dit gaat leuk worden maar mijn broer waarschuwde me nog. Dit is een slechte film, niet kijken! En binnen enkele minuten wist ik het al, mijn broer heeft gelijk. Zelfs mijn moeder, die zei nog, wat is dit slecht geacteerd en dat zegt ze eigenlijk nooit. Wat een rampenfilm.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Is inderdaad een verschrikkelijke film. Wat vooral is blijven hangen, was dat de film steeds meer een podium werd voor gelovige gekkies. Frustrerend. Ook gewoon een sfeerloos misbaksel, en dat met zo'n concept. Nee, voor mistige horror is er maar één ultieme titel: The Fog (1980)

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Alexander1900 wrote:

Vond hem juist erg goed (4*), prima film! Goede spanning en sfeer. Niets gemerkt van slecht acteerwerk of slechte dialogen, maar het is wel een hele tijd geleden dat ik m zag. Zag m in de bioscoop.

Waaraan ik trouwens onlangs 0,5* uitgedeeld heb (en dat doe ik echt zelden!!) is aan Paranormal Activity: The Marked Ones (2014). Werkelijk niets is goed aan die film, maar ik behoor denk ik ook totaal niet tot de doelgroep. Vond het een (zéér slechte) tienerfilm.

Wat de rest van de discussie betreft, van zombiefilms ben ik helaas geen fan, niet mijn ding.

En van de genoemde films (geen zombies) behoort de mysterythriller/horror What Lies Beneath (2001) tot mijn favorieten.

thriller97

• 101 messages
  • 44 votes

Alexander1900 wrote:

Er zaten goede scenes in, zoals die mensen in het spinnenweb. Het sfeertje vond ik ook niet verkeerd. Ik werd alleen gek van die gelovige vrouw. Het einde was ook om te gieren
Als je hem een keer ziet (hooguit twee keer) dan is het wel mooi geweest.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.