• 178.405 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.301 votes
Profile

Horror

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Eens met leatherhead en het is jammer want het is een goed subgenre alleen zit je met het probleem dat zolang er liefhebbers voor zijn die het willen blijven consumeren zoals ze nu worden gemaakt met meerdere sequels (en ik zie dat hier ook op moviemeter hoe bepaalde users soms al reikhalzend uitkijken naar dat volgende deel) dan zal er niet snel een einde aan komen.

Insidious was het probleem niet het verhaal, het idee was best wel ok. Het probleem is naar mijn bescheiden mening vooral de regisseur. James Wan is eentje wiens voorkeuren zeker bij actie en spektakel liggen. In actiefilms komt hij wat mij betreft veel beter tot zijn recht. Dat oude dametje was eng ja, die demon was dat helemaal niet en die andere geesten ook niet. En die ghostbusters helpers tja had ik zoiets van ok comedy dat kan er ook nog wel bij zeker? Ok het einde was verrassend maar redde de film voor mij niet en was meer gefrustreerd dat ze mij nog wilden opzadelen met het kijken van vervolgfilms. Vergeet het maar.

Misschien moeten deze twee klassiekers in de haunted house ook wel eens onder de aandacht komen gezien de verdomd weinig reacties die ze op moviemeter krijgen:

The Haunting (1963)

The Innocents (1961)

Possession (1981) zet ik wel op mijn lijstje, kan zijn dat ik het niets vind maar hier wil ik toch wel een risico mee nemen. Ik zie dat er vergelijkingen worden gemaakt met

The Brood (1979)

Dat vond ik echt wel een goeie.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

28 Days Later... (2002) en 28 Weeks Later... (2007) vond ik ook sterk, vooral de eerste. I am Legend was ook prima kijkvoer, en naar Chappie (geen horror) ben ik ondanks de gemengde reacties wel heel benieuwd!

leatherhead wrote:

Die Spaanse horrortjes vind ik doorgaans wat te gezapig, doe mij de Franse maar!

(...)

Ronduit geniale, onder de huid kruipende horrorfilm,

Dan heb je Secuestrados - Kidnapped (2010) niet gezien denk ik ,weinig gezapigs aan

[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HRpi_4eiXlc#t=111[/embed]

Vind het trouwens wel verrassend dat je vervolgens schrijft over een andere film "Ronduit geniale, onder de huid kruipende horrorfilm". Dat vind ik juist de kracht van de Spaanse horrors, dat ze vooral onder de huid kruipen en werken.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Heb ik inderdaad nog niet gezien, gaat er binnenkort eens aan geloven . Trailer ziet in ieder geval al niet verkeerd uit.

En met gezapig bedoelde ik voornamelijk de occult-getinte Spaanse horrors. Een film als El Orfanato vind ik zeker geen bagger of zo, maar voor een horror wel érg aan de matte kant. Beetje meer guts mag wel.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Spaanse films zijn in ieder geval vaak weinig sensationeel. Gezapig is een vattende omschrijving. Wanneer een Spaanse titel zich ontdoet van die huisstijl (vaak gladjes duister, traag, atmosferisch) is het meestal wel raak.

Balaguero is een grote naam, maar zijn relatief weinig reacties/stemmen bij Películas para No Dormir: Para Entrar a Vivir (2006) . Wat mij betreft zijn beste werk.

La Noche del Terror Ciego (1972) is wel een fantastische Spaanse cult classic. En bedenk me nu dat ik nog enkele delen van de Blind Dead reeks klaar heb liggen op DVD. Snel aan beginnen

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

leatherhead wrote:

En met gezapig bedoelde ik voornamelijk de occult-getinte Spaanse horrors. Een film als El Orfanato vind ik zeker geen bagger of zo, maar voor een horror wel érg aan de matte kant. Beetje meer guts mag wel.

Ah, op die manier. El Orfanato is misschien wel een tikkeltje overrated, wel aan herziening toe bij mij (heb het ook op DVD). Zag het destijds in de bioscoop en heb het op 4* staan . Heel bijzonder is ie i.i.g. qua verhaal zeker niet, maar indruk maakte die dus wel op me want ik geef niet zomaar 4* of meer.

Tonypulp wrote:

Spaanse films zijn in ieder geval vaak weinig sensationeel... vaak gladjes duister, traag, atmosferisch...

Allemaal kenmerken waar ik van juist hou

Van de low budget TV-reeks "Peliculas para no Dormir" (moet er nog twee van zien) vond ik La Habitación del Niño - The Baby's Room (2006) de beste, een soort mix met de bewakingscamera's van Paranormal Activity en Hounted House-films. Regie in handen van Álex de la Iglesia, bekend van o.a. Balada Triste de Trompetas en Brujas de Zugarramurdi.

Para Entrar a Vivir - To Let (2006) heb ik ook gezien, vond het echt dé voorloper op [REC] en Mientras Duermes - Sleep Tight (2011) (toppertje wat mij betreft), ook van Balagueró en allemaal een beetje in diezelfde sfeer (zonder zombies), maar wel dus "gladjes duister, traag, atmosferisch" al geldt dat voor REC (met zombies) wel wat minder.

Een hele leuke wegkijker vond ik uit die reeks Cuento de Navidad - The Christmas Tale (2005), een heerlijke parodie op jaren '80 slashers, jeugdfilms en horrors. De 70 minuten dat die film duurt vond ik goed geïnvesteerd. Regie in handen van Paco Plaza, die ook voor REC 1, 2 en 3 verantwoordelijk was.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74

Ik ben niet zo thuis in de Spaanse cinema, sfeervol wel maar het tempo ligt me vaak te laag net zoals bij de Japanse films. Bij die laatste heb ik letterlijk mijn geduld verloren. Orfanato heb ik wel gezien maar ik verveelde me vreselijk dat ik na een tijd niet meer wist waar het nou weer over ging. Het contrast met Pan's Labyrinth kon inderdaad niet groter zijn Gek eigenlijk dat ik omwille van Del Toro's naam iets meer fantasierijk had verwacht.

Volgens mij kan jij ook wel genieten van zwart-wit horrorfilms uit de jaren 60 en eerder. Weet niet of je dat al een kans hebt gegeven?

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Zo zes weken vakantie........ heerlijk. Geweldig werken in het onderwijs

Dankzij dit forum heb ik alweer een flinke lijst binnen met films te zien.

Ik ben zelf ook erg gecharmeerd door de Fransen en Spaanse horror dus is er weer tijd om daar in te duiken.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Possession (1981) zet ik wel op mijn lijstje, kan zijn dat ik het niets vind maar hier wil ik toch wel een risico mee nemen. Ik zie dat er vergelijkingen worden gemaakt met

The Brood (1979)

Dat vond ik echt wel een goeie. [/quote]

he! een cronenberg horror film die ik nog niet kende.klinkt goed.

wat veel van jullie thuis in de buitenlandse films.ik kreeg hier wel een tip om ze te bestellen via het buitenland,maar relatief duur en gedoe.

Kopen jullie ze ook vaak?

Ik ben eigenlijk met name bekend met [Rec] (2007)

En heb de vergissing gemaakt eerst de Us remake te kijken.

En onlangs Martyrs (2008)

gezien.waar een originele horror film echt in uitblinkt.in spel en verhaal

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

arno74Volgens mij kan jij ook wel genieten van zwart-wit horrorfilms uit de jaren 60 en eerder.

Jawel hoor, maar dat is een langetermijnplan bij mij, op de jaren '20 ben ik nog niet uitgekeken (wil nog een film of 10 zien) en daarna door naar de jaren '30 en verder. Maar dat geldt voor alle genres en niet voor horror in het bijzonder. De grote klassiekers krijgen wel prioriteit, zo heb ik bijvoorbeeld Psycho (1960) klaarliggen om te bekijken. In mijn tienerjaren heb ik denk ik wel alle Hitchcocks gezien, maar herinner me er weinig meer van. Ook Vertigo (1958) ligt klaar. Qua horrors zitten bij mij ook in de planning Janghwa, Hongryeon - A Tale of Two Sisters (2003), PA: The Marked Ones (2014) en Sweeney Todd (2007), de laatste is niet echt horror denk ik.

john mcclane 2 wrote:

Ik kijk nieuwe films het liefst in de bioscoop, ga de laatste tijd niet zo vaak omdat het aanbod me erg tegenvalt, verder huur ik wat ik niet in de bios zie en me toch interessant lijkt, en vind ik de oudere films vaak in de bibliotheken. Downloaden doe ik het liefst niet, DVD/BR kijkt toch een stuk prettiger.

Films die ik goed vind koop ik wel, maar liefst tweedehands voor een paar euro. Ik woon in Spanje dus Spaanse films vinden is voor mij geen probleem, en ik kom ook vaak bij CeX waar je DVD's en BR's voor een paar euro kunt kopen, verkopen, en ruilen, ze zitten ook in Nederland: CeX Nederland. Prima oplossing voor mij

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

john mcclane 2 wrote:

The Brood (1979)

Dat vond ik echt wel een goeie.

he! een cronenberg horror film die ik nog niet kende.klinkt goed.

wat veel van jullie thuis in de buitenlandse films.ik kreeg hier wel een tip om ze te bestellen via het buitenland,maar relatief duur en gedoe.

Ik ben eigenlijk met name bekend met [Rec] (2007)

En heb de vergissing gemaakt eerst de Us remake te kijken.

En onlangs Martyrs (2008)

gezien.waar een originele horror film echt in uitblinkt.in spel en verhaal [/quote]

Ik koop films die ik wil herbekijken wel degelijk op DVD of BR. Vroeger kocht ik teveel blind, dat doe ik nu niet meer. Ik koop als het kan ook wel 2dehands. Ik zit er niet mee als ik een film enkel met Engelse subs kan vinden. Nogal wat oudere films die ik echt goed vind zijn hier niet te krijgen (België of Nederland) dus Amazon biedt mij meestal de oplossing waar je ook vaak 2dehands kan kopen.

The Brood is trouwens wel te verkrijgen met Nederlandse subs. Ik heb die versie, zit samen met een andere film, Evil Dead als ik me niet vergis. Ik had de DVD enkel voor The Brood gekocht.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Ik vind Dagon ook wel een titel die het waard is om te vernoemen. Slechts 160 stemmen (zelf niet eens gestemd) voor deze film die ik jaren geleden eens heb gehuurd en die ik dit jaar nog maar opnieuw ga bekijken.

Het is een Spaanse productie naar een verhaal van H.P. Lovecraft waarin een koppel door een storm op zee, terechtkomt in een vissersdorpje waar de bewoners geen normale bewoners zijn.

De sfeer vond ik behoorlijk goed hierin en het is ook spannend en lekker mysterieus.

De regie is van Stuart Gordon, regisseur van onder andere Re-animator, Dolls en Castle Freak.

Dagon (2001)

tattoobob

• 8198 messages
  • 2567 votes

Left4Dead wrote:

Zo zes weken vakantie........ heerlijk. Geweldig werken in het onderwijs

Dankzij dit forum heb ik alweer een flinke lijst binnen met films te zien.

Ik ben zelf ook erg gecharmeerd door de Fransen en Spaanse horror dus is er weer tijd om daar in te duiken.

Niet uit spanje maar zeker niet minder vermakelijk.

Sudor Frío (2010)

tattoobob

• 8198 messages
  • 2567 votes

Viva la france......... Dans Ton Sommeil (2010) heb ik ook van genoten.

Tikkeltje bruut in beeld gebracht hier en daar ............heerlijk,ook een niet alledaags verhaal en kijkt spannend weg.

Kondoro

• 11524 messages
  • 2866 votes

[quote]Left4Dead wrote:

Zo zes weken vakantie........ heerlijk. Geweldig werken in het onderwijs /quote]

Zes maar? Heb er al zes opzitten en staan me er nog 6 aan te komen !!!!!!!

--- Topic

Zombie films zijn toch persoonlijk wel 1 van mijn favorieten. Toch jammer dat er vaak poging tot films tussen zitten die achteraf niets echt veel zijn! Shaun of the Dead (2004) en Dawn of the Dead (2004) toch wel twee van mijn favorieten! Voor de rest is de Resident Evil ook niet 1 van de slechtere maar toch jammer dat het vaak iet wat ingewikkeld is!

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Nee. Ik hèb echt geen klik met zombies.

Ik ben echt meer een geesten/spookhuis/vampieren fanaat.

De enige zombiefilms die me zijn bijgebleven als zijnde wel aardig zijn:

Last man on earth . Vanwege mijn zwak voor Vincent Price en het apocalyptisch karakter van de film. Verder vond ik Zombieland als horror-comedy wel geslaagd.

Verder raak ik niet onder de indruk van zombies.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Iedere zelfrespecterende zombiefan moet natuurlijk Zombi 2 (1979) hebben gezien De heilige graal! Zegt genoeg over het subgenre dat er sindsdien geen enkele film is geweest die dat niveau heeft aangetikt. Al zijn er nog tal van meesterwerken van rond die periode. Waarvan ik Non Si Deve Profanare il Sonno dei Morti (1974) ook hoog heb zitten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

[quote]Kondoro wrote:

(quote)

Tijd om verder dan de 21ste eeuw te kijken Die 2 wat je noemt vind ik dan niets in vergelijking met de klassieke zombiefilms. Jeroenthuh heeft er al 2 gezegd maar er zijn er natuurlijk heel wat meer. Gisteren gevraagd voor wat zombiefilms op imdb board en ik heb er toch zo een 20-tal genoteerd mss zelfs meer die ik nog niet had gezien. Maar dat zal wellicht voor na de zomer worden om daar aan te beginnen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Flat Eric wrote:

Nee. Ik hèb echt geen klik met zombies.

Ik ben echt meer een geesten/spookhuis/vampieren fanaat.

De enige zombiefilms die me zijn bijgebleven als zijnde wel aardig zijn:

Last man on earth . Vanwege mijn zwak voor Vincent Price en het apocalyptisch karakter van de film. Verder vond ik Zombieland als horror-comedy wel geslaagd.

Verder raak ik niet onder de indruk van zombies.

Wat is de oudste geestenfilms die je hebt gezien? Ik wil een idee hebben

mikey

• 28992 messages
  • 5141 votes

The Return of the Living Dead (1985) en deel 2&3 zijn ook leuke zombiefilms. Heb ik de 3e nooit gezien.

Kondoro

• 11524 messages
  • 2866 votes

[quote]alexspyforever wrote:

(quote)

Kun je ze me even doorsturen?

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3848 votes

Even het gesprek inhalen. peliculas para no dormir: t... heb ik gezien en deze was super. Bleek zeer eng te zijn terwijl ik eigenlijk een griezelfilmpje voor 12 tot 14 jarige verwachte. De rest van de reeks moet ik hiervan nog zien. Rare exports is ook zo een juweeltje. En ook Mientras Duermes is geweldig. Die laatste heeft dan ook nog eens mijn favoriete spaanse acteur, namelijk Luis Tosar, dus heeft een extra streepje voor.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3848 votes

Over zombiefilms gesproken. Ik herinner me een zombiefilm maar dan een comedy. Er kwam een postbode in voor en een huisvrouw die aan het fitnessen was. Een zombie die verlieft was op een meisje en op het einde staat dat meisje op een springplank van een zwembad. De zombie haalt zijn hart er dan uit voor haar. Op het einde van de film waren alle zombies verslaan maar dan blijkt die postbode onder een doek te zitten in een jeep. Ik weet nog dat ik genoten heb van deze film maar helaas kan ik hem niet meer bekijken omdat ik de naam niet meer weet.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

@ Hollywood007

Bedoel je deze misschien Warm Bodies (2013) ?

Deze film is ook geen onaardige zit: Tucker and Dale vs. Evil (2010) over-de-top horror / komedie.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Voor de mensen die toch liever in deze eeuw blijven zoeken, zijn trouwens wel redelijk goed af met The Dead (2010) . Gewoon een bekend filmpje met een Nederlandse release, maar wie weet heeft iemand hem gemist. Heeft een wat problematische temporisering en protagonist, maar weet veel winst te behalen met old school zombie's en ditto effecten.

alexspyforever wrote:

Tijd om verder dan de 21ste eeuw te kijken Die 2 wat je noemt vind ik dan niets in vergelijking met de klassieke zombiefilms. Jeroenthuh heeft er al 2 gezegd maar er zijn er natuurlijk heel wat meer.

Damn right dat er meer dan 2 zijn! Wat te denken van het glorieuze Re-Animator (1985) (über bekend natuurlijk). Dé beste zomcom ooit. Stuart Gordon's oeuvre is hoe dan ook een must voor iedereen die het genre een warm hart toedraagt, zoals hijzelf ook áltijd doet. From Beyond (1986) is zijn beste, meest authentieke werk. Maar dan vissen we weer in een andere vijver.

Re-Animator wordt wel op de hielen gezeten door deze (cult)classic: Dellamorte Dellamore (1994) ! Soavi's beste werk. Minstens zo vermakelijke is de opvallende buddy cop zombie flick Dead Heat (1988) , erg charismatisch filmpje met bizarre effecten. Kan nog hééél lang doorgaan (merendeel onbekende pulp), maar misschien is het beter om het dan wat visueler aan te pakken. I'll keep it in mind..

Oh, pssst, mikey Return of the Living Dead III (1993) is de beste (leukste, meest 80's - en dat voor een film uit 1993) van de reeks !! Yuzna in z'n beste doen!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

[quote]Kondoro wrote:

(quote)

Jazeker, heb ik nu gedaan, via pm want het is nogal een lange lijst

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3848 votes

Nee Alexander1900, het was meer jaren 80.

Return of the living dead 3 is voor mij ook de beste tot nu toe. (Ik ben bij 4 blijven steken en heb er dus nog een paar te gaan)

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3848 votes

Ik heb hem ondertussen gevonden: C.H.U.D. 2 - bud the chud

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Hollywood007 wrote:

Rare exports is ook zo een juweeltje. En ook Mientras Duermes is geweldig. Die laatste heeft dan ook nog eens mijn favoriete spaanse acteur, namelijk Luis Tosar, dus heeft een extra streepje voor.

Rare Exports lijkt me een hele leuke voor de kerstdagen, daar ga ik achteraan . Luis Tosar daar ben ik ook fan van, erg goede acteur!

mikey

• 28992 messages
  • 5141 votes

Beste zombie cop film: Maniac Cop 2

Maniac Cop 1 Is ook prachtig. Om bij Lustig te blijven: vigilante, prison & revenche: Vigilante (alleen hoort die in het Exploitation forum thuis.

Party zombies: Night of the Creeps! Erg geestig!

comely

• 310 messages
  • 60 votes

Leuk dat het hier actief is. Wat moeten we nou zonder horror.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.