• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.522 votes
Profile

Horror

Valak

• 626 messages
  • 405 votes

Het eerste shot van en nieuws over de verfilming van Stephen King's "Gerald's Game":

King zelf is er in ieder geval al heel positief over!

First Vision of Netflix's 'Gerald's Game' Gets Tied Up! - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Ben superblij dat Carla Gugino de hoofdrol heeft; een van m'n favoriete actrices en een prachtige vrouw.

Ook cool dat Bruce Greenwood Gerald gaat spelen'; toevallig ook een van m'n favoriete acteurs, en zo'n typische bekende acteur omdat hij in heel veel films speelt, maar tegelijkertijd onbekend omdat hij geen "grote naam" in Hollywood is.

En ik ben al helemaal dolenthousiast dat Mike Flanagan de regie en het script doet!

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Ik heb die film ingestuurd.

Bedankt voor de link.

Valak

• 626 messages
  • 405 votes

Graag gedaan. En jij bedankt voor het toevoegen!

Valak

• 626 messages
  • 405 votes

Dit ziet er ook heel vet en creepy uit! Duidelijk niet een dertien in een dozijn "vervloekt gebouw" horrorfilm.

Australische horror "The School":

Australian Haunter 'The School' Mixes 'Hellraiser' with 'Lord of the Flies'? - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Valak wrote:

Dit ziet er ook heel vet en creepy uit! Duidelijk niet een dertien in een dozijn "vervloekt gebouw" horrorfilm.

Australische horror "The School":

Australian Haunter 'The School' Mixes 'Hellraiser' with 'Lord of the Flies'? - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

Ziet er inderdaad best tof uit.

Lijkt me wel wat hoor.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

'30-minute interview special with the teams behind Prevenge, The Ghoul, Aaaaaaaah!, A Dark Song & Tank 432.'

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

While visiting Criterion earlier this month, Josh and Benny Safdie sat down to talk about the kinds of movies that get under their skin.

Ik vond IT eindelijk weer een goede horrorfilm. De laatste tijd zitten horrorfilms vooral vol met jumpscares zoals Insidious enzo. Ik vond dit lijstje met enge films (https://top10s.nl/engste-films-uitgebracht-2010-2017) van de afgelopen 7 jaar. Ben het er niet helemaal mee eens maar sommige horrorfilms zijn zeker het kijken waard. Hebben mensen nog andere tips voor films zoals IT?

Valak

• 626 messages
  • 405 votes

Dat is een leuk lijstje. 2 moet ik nog zien, en de overige 8 zijn zeker allemaal enorm goeie en sterke horrorfilms en raad ik ook iedereen aan.

Maar films "zoals IT"; bedoel je dan films met enge clowns? Of op een andere manier vergelijkbaar?

Zelf heb ik helaas nog geen tijd gehad IT in de bioscoop te gaan zien, maar wat ik gelezen heb is dat in IT toch ook wel een boel jumpscares in zitten. Vond jij dat niet zo?

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

The New York Times heeft een aantal shorts gemaakt met sterren, zoals Nicole Kidman, Jake Gyllenhaal, Daniel Kaluuya en Andy Serkis. Best lachen.

The Year’s Best Actors in a Series of Short Frightening Films

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Geen idee of het aan mij ligt, maar die site van de NY Times is echt buggy tot en met. Filmpjes zijn ook hier te bekijken: Great Performers Video Channel - NYTimes.com

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lowbudgethorror doet kassa rinkelen | De Tijd

Uit angst voor een flop geeft Hollywood steeds meer de voorrang aan veilige en voorspelbare verhalen. Maar het kan anders, bewijst de productiemaatschappij Blumhouse. Die scoort met horror.

‘Onze heilige graal is een uitdagende film die geen gemakkelijke oplossingen aanreikt en toch te zien is in de grote cinema’s.’ Dat is de visie van Blumhouse Productions. De Amerikaanse studio was de voorbije tien jaar een schoolvoorbeeld voor zijn grote collega’s. Terwijl die zich in allerlei bochten wringen om het wispelturige publiek te verleiden, scoort Blumhouse hit na hit.

Sinds 2009 heeft de studio zijn naam gezet onder een zestigtal films, die samen al meer dan 2,5 miljard euro in het laatje brachten.

Valak

• 626 messages
  • 405 votes

Ik vind dit er best indrukwekkend uit zien, lijkt me een hele sterke horror/thriller:

THE RUSSIAN BRIDE (2018) Trailer #1 HD - YouTube

The Russian Bride (2017) - IMDb

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

hier leuk lijstje om naar uit te kijken ,,,

Horror Movies That Will Blow Your Mind In 2018 - YouTube

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hereditary (2018) - vanaf 14 juni in de bioscoop

Valak

• 626 messages
  • 405 votes

Een nieuwe still van de bovennatuurlijke debuutfilm van Evil C. aka Clive Tonge met Olga Kurylenko (007 Quantom of Solace, Oblivion) en Javier Botet (Mama, Crimson Peak).

Nog geen precieze release-datum bekend:

'Mara' Image Urges You Not to Sleep - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117764.200.jpg?cb=1523302205

Première in tachtig bioscopen voor 'engste horrorfilm van het jaar' | AD.nl

Hereditary, die door critici en fans 'de engste horrorfilm van het jaar' is gedoopt, krijgt in Nederland een bijzondere landelijke première. Voor het eerst in de geschiedenis beleeft een horrorfilm een grote landelijke lancering in ruim tachtig bioscopen, maakte distributeur Splendid Film bekend.

Deze première vindt plaats op vrijdagavond 8 juni.

Hereditary (2018)

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Een Steven Seagal film is veel enger. Wanneer komt hij met zijn films in de bios eigenlijk?

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Deze site is denk ik handig voor de liefhebbers....https://horrorpedia.com/

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

De lijst die ambieert een horrorcanon te zijn à la They Shoot Pictures, Don't They? heeft net een update gehad: They Shoot Zombies, Don't They? (of IMDb link)

Ik was bijna op de helft, maar door de nieuwe toevoegingen kom ik op 470/1000 te staan.

Zie evt het begeleidend stukje van deze editie hier: The 1,000 Greatest Horror Films | They Shoot Zombies, Don't They?

En er is er een voor recenter werk in de maak: The 21st Century’s Most Acclaimed Horror Films | They Shoot Zombies, Don't They?

Tevens zie ik dat er ook een Hidden Horrors lijst is.

Wie het eerst klaar is dan maar?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Een lijst afwerken dat werkt bij mij sowieso enkel als er een zekere motivatie achter zit John Milton zoals een challenge.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Hij is voor mij nuttig voor het maken van een eigen kijlijst idd. Niet om af te werken.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Ik heb ook een eigen kijklijst van wel honderden films, maar werk hem passief af. Als ik toevallig iets tegenkom , waar ik geïnteresseerd in ben, neem ik hem wel mee en kijk ik het eens.

Ik heb verder nauwelijks motivatie om zo'n grote lijst af te werken. Er zit misschien toch vaak een hele lange en matige horrorreeks in of zoiets dergelijks. Ik weet niet precies welke lijst het was, maar er zaten bijvoorbeeld de 'Witchcraft'-films in. En bijna alle films van die reeks ook nog.

Of er moet inderdaad een soort horrorchallenge aan verbonden zijn.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ja ik heb een vrij grote kijklijst van horrorfilms opgesteld aan de hand van de Arrow Video cover KO. Ga daar ook af en toe eens wat van bekijken, meepikken voor een challenge, zeker ook wel wat bewaren voor in oktober.

‎Arrow Video interest, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Ik kan het niet laten om het even te zeggen hoor, maar wat is die poster van Heriditary een fantasieloze verschrikking. Daar kan ik echt totaal niets mee, absoluut geen aanleiding om die film te gaan bekijken. Wat bezielt de filmindustrie om zulke afzichtelijke filmposters te bedenken?

Een van mijn engste..er zijn echt zoveel fascinerende, maar een van de engste, vind ik die van Scanners. Van alle drie de delen eigenlijk, maar die van Cronenberg, pfff ooh. Toen mijn vader Scanners in die tijd huurde en ik kreeg hem onbedoeld te zien, oef ik schrok me een ongeluk. Papa, wat is dat???! Oh, die man klapt uit elkaar, zo vatte hij dat samen. Niet bang zijn hoor, het is allemaal nep. Ze gebruiken allemaal ketchup als bloed. Na al die jaren later wil ik nog wel eens even zien waar ik vroeger slapeloze nachten van kreeg en of ik daar nog om kan lachen, maar nee ik vond die cover nog best gruwelijk!! Fascinerend, en gaf daarnaast een prima weergave van de film

Een ander voorbeeld van een film die waarschijnlijk helemaal niet eng zal zijn "the living dead at the Manchester morgue", maar dan de Duitse poster met de vertaalde titel Das Leichenhaus der lebende Toten. Het is niet bijster levensecht getekend, maar eng genoeg met wat verbeelding. Whoa, alsof je net in de val bent gelopen en geen kant op kunt om te vluchten, die doden net opstaan met onstilbare honger naar bloed in hun ogen, terwijl in de verte te zien is dat er ook een groep via de trap naar beneden komt. Waarom is dat tegenwoordig zo taboe geworden? Sinds de jaren negentig zie je alleen nog dat soort posters met gezichten van de acteurs erop. The Faculty, ik verdenk die film ervan deze gewoonte in gang gezet te hebben.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

is nog wel eventjes ver weg maar de tijd vliegt,,,,

iets om naar uit te kijken.

Horror Movies That Will Blow Everyone Away In 2019 - YouTube

met een The Blob (1988)l remake

en natuurlijk het vervolg op IT

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Teaser van de remake:

Suspiria (2018)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.