• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.030 votes
Profile

Horror

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

Op zijn hypocriete (wat hij vervolgens ontkent) stelling over Insidious / James Wan na, legt hij de vinger wel op de zere plek.

Ik ben het bijna helemaal met je eens, maar wat Wan betref sluit ik me bij hem aan. De jump scares vind ik bij hem zeer goed te doen omdat ze een groter geheel dienen. Zoals dat wezen op die kast in The Conjuring voelde ik echt diep in m'n maag. Ik vind het nog steeds een van de naarste (dus beste ) stukjes moderne horror.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Als iemand jump scares niet kan waarderen, maar James Wan wel, dan klinkt dat in mijn oren als een guilty pleasure Ik kan helaas helemaal niks met zijn cheesy geestenfilmpjes die zonder enig geduld de gebruikelijke procedures doorloopt. Hij verkoopt het wel heel leuk. Acht de kans klein, maar wie weet volgt er ooit een herziening en dan zet ik m'n pulp-bril op. Misschien werkt dat!

Vandaag trouwens twee nieuwe releases mee kunnen pikken. Met Hellions (2015) (3.5*, van McDonald. Vooral bekend van Pontypool) en Cooties (2014) (3.5*, met een shitload aan bekende koppen) toch wel twee leuke aanwinsten voor dit horrorjaar.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

en dan zet ik m'n pulp-bril op. Misschien werkt dat!

Doe maar niet dan. Zo'n bril moet je niet eens willen hebben. En guilty pleasures zijn voor meelopers.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Met een serieuze blik op die film blijft er helemaal niks van over, dus why not. De film hinkt sowieso continue op twee (vaak zelfs drie) gedachtes. En een guilty pleasure is per definitie niet iets wat je kunt associëren met meelopers, aangezien het volledig subjectief is en geen vaste stempel die een film draagt. In mijn geval bijvoorbeeld films met Meiko Kaji. Ben benieuwd met wie ik dan meeloop..

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Ziet er geinig uit. Ik ga dadelijk nog even naar een mediamarkt, zal dan wel eens kijken of ik deze kan vinden.

En over James Wan's werk zullen de meningen altijd wel verdeeld blijven. Persoonlijk vind ik Dead Silence en Insidious nog best goed. Het werk dat volgde werd of meer van hetzelfde of gewoonweg saai gebracht (The Conjuring als je het mij vraagt).

Wel grappig dat hij van het maken van dergelijke horrors naar de Fast & Furious serie is gestapt. Ik ben eerder dit jaar naar Furious 7 geweest in de bios en moet zeggen dat die bijzonder vermakelijk was (je moet wel van (cheesy) actiefilms houden). Een soort over-the-top ode aan de glorie actie van de jaren '80 met een hele rits aan bekende (actiefilm) acteurs.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Cooties is pas half oktober in Nederland op DVD en BR. En dat Wan goed (en in mijn ogen beter) is in andere genres, is sinds Death Sentence (2007) ook wel duidelijk Heb je die al gezien?

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

^Die moet ik nog steeds eens zien, maar die lijkt me zeker wel interessant.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

LeatherFace: Texas Chainsaw Massacre III (1990) - Benny Crazy - YouTube

is er iemand die deze film kent of gezien heeft??

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

U96 wrote:

Is er iemand die deze film kent of gezien heeft??

Ja, zelfs een keer de Engelse DVD op de kop kunnen tikken in Amsterdam. Nog wel een redelijk deel uit de reeks, al haalt hij het niveau van de eerste twee bij lange na niet als je het mij vraagt.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Richard_Voorhees wrote:

(quote)

Ja, zelfs een keer de Engelse DVD op de kop kunnen tikken in Amsterdam. Nog wel een redelijk deel uit de reeks, al haalt hij het niveau van de eerste twee bij lange na niet als je het mij vraagt.

ok vond deze niet terug op moviemeter.....

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Top 10 Upcoming HORROR MOVIES 2015 - 2016 - YouTube

zitten enkele goeie tussen vind ik

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ja ik maar ik vind beide TCM remakes beter dan alle oude delen alhoewel ik mij destijds wel vermaakt heb.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

U96 wrote:

ok vond deze niet terug op moviemeter.....

Hij staat er gewoon op hoor: Leatherface: Texas Chainsaw Massacre III (1990)

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Met Paranormal Activity 73 en het zeer slappe Insidious 3 in de lijst kan ik het moeilijk serieus nemen. The Gallows vind ik wel erg sterk.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Wát een butlijst. De tamme geestenfilmpjes gooien weer hoge ogen kennelijk, zou blij zijn als die vreselijke 'hype' een keer voorbij is.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Texas Chainsaw Massacre Trailer (2013) - YouTube

iemand die deze film kent lijkt mij een remake van een remake ??

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Meer een soort prequel achtig idee waarin een verloren familielid van de geschifte Sawyer familie een huis erft waarin onze bekende kettingzaag maniak nog woont.

Toen in de bioscoop bekeken in 3D (leuk idee zou je denken met kettingzagen, maar het resultaat was erg mager). Staat op de site onder de naam Texas Chainsaw 3D, wat ook de officiële titel is van deze film.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Gisteren heb ik Headless met van te voren weinig verwachtingen bekeken en hij beviel me uitstekend. Waarschijnlijk lang niet voor iedereen weggelegd, maar ik zal zeggen: verwacht niks, stel jezelf open en ervaar of dit wel/niet iets voor je is.

Ik werd er in ieder geval positief door verrast.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Gisteren The House Of The Devil (2009) gezien. Is me bevallen moet ik zeggen.

Veel gelezen over Ti West maar op de een of andere manier me er nooit echt toe kunnen zetten om zijn films te kijken. Misschien daar maar eens verandering in brengen. Nog aanraders (niet te veel gore graag maar wel genoeg sfeer en langzame spanningsopbouw)?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

The Innkeepers en The Sacrament zijn ook zeer de moeite waard.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Ik ken enkel zijn Cabin Fever 2 en The Innkeepers, welke ik beiden best vermakelijk vind. The House of the Devil word wel door meer mensen genoemd, dus misschien dat ik die ook eens zal bekijken.

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2048 votes

House of the Devil is echt geniaal qua spanningsopbouw, wat een film. The Sacrament is ook echt heel erg tof van dezelfde makers. Cabin Fever 2 was pulp maar ook wel vermakelijk . Innkeepers moet ik nog zien. Voor de rest heb je nog You're Next van hetzelfde groepje makers wat ook wel aardig was.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Ik ben positief verrast door The Visit. Een aanrader wat mij betreft.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

leatherhead wrote:

Wát een butlijst. De tamme geestenfilmpjes gooien weer hoge ogen kennelijk, zou blij zijn als die vreselijke 'hype' een keer voorbij is.

Inderdaad. Ik hou meer van Slasher,Home Invasion, Killers en Sekte films dan van geestenfilmpjes en andere paranormale krachten. Maar het gros van de mensen ziet liever dat en daarom draaien die ook vaker in de bios.

Wat betreft komend jaar kijk ik erg uit naar The Woods (de nieuwe van Wingard), 31 van Zombie, De TCM prequel Leatherface, de Friday the 13th remake, Howl, The Veil met Jessica Alba en The Neon Demon.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Spartaan1986 wrote:

De TCM prequel Leatherface, de Friday the 13th remake

Hebben we niet een aantal jaren geleden al een TCM prequel gehad (Texas Chainsaw 3D)?

Mochten ze (weer) een Friday remake willen maken, dan ben ik daar wel redelijk nieuwsgierig naar. De eerste remake/prequel was... teleurstellend, dus daar kan best nog iemand overheen met iets beters.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Discussie uit 1982 over horror met John Landis, John Carpenter en David Cronenberg.

(via VPRO Cinema)

leach

• 37 messages
  • 23 votes

hallo, altijd welkom op ons splinternieuw forum

http://horrorfreaks.tk/

mvg

Steven

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

^Heerlijk hoe hij die filmpjes maakt. Zijn droge, humoristische commentaar en zijn (verhulde) enthousiasme zorgt ervoor dat je bijzonder graag een van deze films wilt gaan zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.