- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wat found footage betreft vind ik The Gallows (2015) een erg prettige. Niet per se iets nieuws over het geheel gezien, maar wel een zeer sterke sfeer en voldoende frisse ideeën.
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Enige FF dat leuk was, is: Creep (2014) De rest is een poel van drek.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Enige FF dat leuk was, is: Creep (2014) De rest is een poel van drek.
Haha, dat is nu net een van de vier films die ik ooit een 1 heb gegeven; op werkelijk alle fronten abominabel. 
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Haha, dat is nu net een van de vier films die ik ooit een 1 heb gegeven; op werkelijk alle fronten abominabel.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Ik lees trouwens een aantal posts terug een verhaal over een film van Abel Ferrara van jeroentjuhhhhh. Zijn er gebruikers hier wat bekend met zijn horror werk?
Hij heeft niet veel films gemaakt in zijn carrière die onder het horrorgenre vallen, maar ik ben zojuist aan zijn Body Snatchers (1993) begonnen.
Mede nog steeds in de trend van mijn verdieping in de jaren '90 horrorfilms, maar ook mede omdat het een film ven Ferrara is. Ik vond zijn The Driller Killer (1979) slecht, maar The Addiction (1995) vond ik dan wel weer aardig.
Verder heb ik zijn non-horror King of New York (1990) nog op DVD liggen. Ooit wel eens gezien, maar te lang geleden om daar nog een duidelijke mening over te hebben. Volgens mij beviel de eerste keer wel aardig, met name door de aanwezigheid van Christopher Walken.
Wat zijn de meningen van zij die de horrorfilms van Ferrara hebben gezien. Vinden jullie het wel wat of eigenlijk helemaal niets?
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Ik ben liefhebber van 2 'horrors'/ exploitation films van hem: ms.45 en Fear City. Ze kunnen wat kitscherig overkomen maar zijn best heftig en uitermate cool. Ik hou helaas niet van zijn 90's werk.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik vond zijn The Driller Killer (1979) slecht,
mainly because it doesn't pander to any notions of popular taste or commercial manners (slasher or
otherwise). The film instead makes great use of gritty realism and a DIY punk aesthetic in the harsh
natural light, improvisation, and location shooting which no doubt has left many slasher movie
fanatics scratching their heads over the years.
Ms. 45 lijkt me ook geweldig. Evenals Bad Lieutenant.
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Fear City heeft wel heel wat elementen van een giallo. Een slasherish filmpje.
Ms 45 is het klassieke verhaal van de neerwaartse spiraal nadat je een moord pleegt! Lijkt op Cannibal Man
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
^Naar die twee ben ik nog nieuwsgierig ja. Zojuist zijn Body Snatchers (1993) afgekeken en ik moet zeggen dat ik zijn variant van Invasion of the Body Snatchers behoorlijk sterk vind. Een onderschatte jaren '90 horror als je het mij vraagt. Een aanbeveling wat mij betreft.
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
In 1993 was ik niet gecharmeerd, misschien tijd voor een herziening 
alexander038
-
- 958 messages
- 1295 votes
Wel een leuke film hoor Body Snatchers ..Fear City trouwens ook wel.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3845 votes
Gaat het nu nog door galaxydriver32?
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Die is zeker afgeschrikt door alexspyforever. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Die is zeker afgeschrikt door alexspyforever.
Neen hij is al tijdje niet meer online geweest. Ik kreeg nog geen antwoord op de pm die ik hem stuurde, misschien nog niet gelezen.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3845 votes
Oei, hopelijk heeft hij het gewoon druk en is er niks ernstig aan de hand.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
Gister The Possession (2012) gezien. Toch nog een aardige film, niet altijd even eng maar, leuk om er bij te hebben!
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
^Niet zo lang geleden op de kop getikt en bekeken, maar ik vond hem niet geweldig. Wel eens een keer tof dat ze de Dybbuk erin verwerkten. Voor mij de eerste horror die ik zag met deze (Joodse) kwelgeest. Op de DVD zat nog een korte making of waarin men een man interviewde die beweerde dat hij echt een keer bezeten was geweest door een dergelijke entiteit.
Weet iemand trouwens of er meer horrorfilms zijn over dit fenomeen? Ik ging daar namelijk naar op zoek, maar heb daar zelf niets over kunnen vinden...
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
Klopt Richard_Voorhees, het Dybbuk verhaal vond ik nog wel interessant.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Gisteren gezien maar was dramatisch.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Nee, was horror 
Zonder gekheid, ik vond hem best aardig maar wel elementen gepikt van The Shining. En van The Shining moet iedereen afblijven!
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Films gebaseerd op Edgar Allen Poe verhalen ken ik nu wel zo'n beetje, maar films gebaseerd op het H.P. Lovecraft oevre daar wil ik nu eens aan beginnen.
Wie heeft enkele bekijkenswaardige leuke kijktips voor me?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Mijn favoriete van H.P. Lovecraft zijn From Beyond (1986) (4.5*), Re-Animator (1985) (4.5*), In the Mouth of Madness (1994) (4.0*) en Dagon (2001) (4.0*). Waarvan de Gordon's absolute musts zijn (niet alleen in het kader van Lovecraft). Toch wel de meest toonaangevende regisseur wat verfilmingen van H.P. betreft. Heb zelf al een hele tijd Necronomicon (1993) op DVD liggen, maar nog niet gezien helaas. In ieder geval een drietal interessante regisseurs aan het werk (in dit geval vooral Yuzna w.m.b). En ook nogLurking Fear (1994) , die hier in NL in de Mr. Horror reeks is uitgebracht (evenals Castle Freak, wat volgens mij ook gewoon geldt als zijnde afkomstig van Lovecraft's verhalen).
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Leuke tips, op In The Mouth of Madness na, zijn het films die ik niet eerder heb gezien, maar wel eens van gehoord heb. ik zal ns kijken of er iets voor me bijzit en plaats ze op mijn to watch list.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
sommige deze al gezien? Zag er lekker uit.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Hele toffe video Kondoro0614. Ik had deze nog niet gezien, heb met een big smile zitten kijken.
Die gasten maken altijd wel geinige filmpjes. 
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Hey, bij deze; ik laat het idee dat ik had niet doorgaan. Ik heb me niet af laten schrikken, dit is mijn besluit. Ik kan nu al voorspellen dat er niet genoeg animo voor zal zijn. Wat zou betekenen dat ik uren werk steek in iets dat niet succes zal hebben.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
Het is hier toch weer zo dood als een pier galaxydriver32, jammer maar helaas!
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Het is hier toch weer zo dood als een pier galaxydriver32, jammer maar helaas!
Ik denk dat veel mensen weinig tijd of zin hebben om dagelijks rond te hangen. Nu ben ik zelf druk met muziek en mijn leven weer op orde te krijgen maar ik zie het ook bij mume. Ik ben daar ook teruggekeerd naar een paar jaar afwezig te zijn maar het is er niet op vooruit gegaan. Ik check wel wat mensen hier posten om te kijken of er iets goeds tussen zit.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
^Tof filmpje. Het kan weleens zo zijn dat hij er binnenkort een subscriber bij heeft.