• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.002 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.274 votes
Profile

Horror

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

tattoobob wrote:

Ik zou die laatste maar overslaan

Dead Rising is ook superslecht. Dat anno 2015 een paar vel blauwe lenzen en wat bloed zombies moeten voorstellen. Sorry maar top of the flop is het zeker. Djinn is ook troep.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2565 votes

Raffael77 wrote:

(quote)

Dead Rising is ook superslecht. Dat anno 2015 een paar vel blauwe lenzen en wat bloed zombies moeten voorstellen. Sorry maar top of the flop is het zeker. Djinn is ook troep.

Daar ging ook van uit....alleen ik had hem nog niet gezien.....was ik ook niet van plan trouwens

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

tattoobob wrote:

(quote)

Daar ging ook van uit....alleen ik had hem nog niet gezien.....was ik ook niet van plan trouwens

Hahaha.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Heb hier Space Wolf in handen met brakke VHS tot DVD kwaliteit. Maar met Timo Rose en Olaf Ittenbach aan de basis, toch twee splatter guru's, zeker eens bekijken

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Om het allemaal wat in leven te houden hier, zijn Left4Dead en ik in overleg gegaan. Zo zijn we met een idee gekomen:

Ik maak een aantal lijsten, elke lijst vertegenwoordigt een subgenre. Aan het begin van iedere week is er een film gekozen d.m.v. de volgen methode: op zondag kan iedereen stemmen voor van welk subgenre ze een film willen zien. Van de lijst met de meeste stemmen zal een film worden gerandomized. Het idee ervan was dat als mensen willen ze die film kunnen kijken (waar dan een week tijd voor is, dus het is allemaal wat losser), en daarna hier na kunnen bespreken. Het subgenre waarvan een film is gekozen, zal de eerst volgende week niet gelijk weer kunnen worden gekozen. Je bent natuurlijk niet verplicht te kijken of te stemmen.

We hopen dat we op deze manier het topic wat actiever kunnen houden zonder dat het om één of ander spel draait waarbij mensen even hun nominatie komen doen en weer gaan. De bedoeling is dat we het vanaf zondag gaan inschakelen, maar ik kan nog niks beloven want ik weet niet hoeveel tijd die lijsten maken gaat kosten en jullie moeten het ook willen want als er geen animo voor is doe ik het voor Jan met de pet.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2565 votes

En hoe kom je aan de films in de lijstjes?

Kies je die zelf of laat je iedereen ze samenstellen.

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Ik wil de lijsten zelf wel samenstellen, maar als je wilt mag je meehelpen. En met het kiezen, zelf dacht ik gewoon per subgenre zoveel mogelijk films in de lijst. Op de echte troep na (Asylum zooi en dat soort misbaksels). Tenzij er mensen zijn die zulke films ook in de lijsten willen.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

ik ben hier wel voor te vinden.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

galaxydriver32 wrote:

Ik wil de lijsten zelf wel samenstellen, maar als je wilt mag je meehelpen. En met het kiezen, zelf dacht ik gewoon per subgenre zoveel mogelijk films in de lijst. Op de echte troep na (Asylum zooi en dat soort misbaksels). Tenzij er mensen zijn die zulke films ook in de lijsten willen.

Ik vind het idee wel wat hebben, maar:

Er zijn wel degelijk fans fan Trash Horror, zelfs van The Asylum, ook al hoor ik er zelf niet echt bij.

Enorm werkje om zo'n lijstjes op te stellen maar die zouden volgens mij pas volledig zijn als alle Horror van MM erin terug te vinden zijn en dan missen we er zelfs nog een hoop die door allerhande MM regels niet op de site staan...

tattoobob

• 8198 messages
  • 2565 votes

Van mij hoeft die troep er ook niet tussen hoor....er zullen vast wel fans zijn maar fans heb je overal wel van...ik heb geen tijd voor zulke films

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Als je begint te snoeiën kom je altijd wel terecht in iemands vaarwater dus beter geen uitzonderingen maken. Zit er iets tussen of wordt iets gekozen waarvoor je geen interesse hebt laat je de bespreking of film gewoon passeren en wacht op een volgende die je wel ligt, zo is iedereen betrokken en tevreden.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Het hele nomineergebeuren, in welke vorm dan ook, laat ik aan mij voorbij gaan.

Ik hou dit topic alleen in de gaten voor leuke filmtips. Wat me aanspreekt ga ik kijken. Ooit.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik wou dat dit topic weer alleen zou worden gebruikt om horrortips te noemen en meningen van horrorfilms te geven, niet die nominatie ongein

tattoobob

• 8198 messages
  • 2565 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik wou dat dit topic weer alleen zou worden gebruikt om horrortips te noemen en meningen van horrorfilms te geven, niet die nominatie ongein

Ik zou zeggen....brand los

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Oke.

Ik hou het bij wat ik recent heb gekeken:

Dan komt Daddy's Little Girl (2012) aan bod, een martelhorrorwerkje nadat dochterlief is vermoord. Vond het nog een vrij gedetailleerde en gruwelijke film, maar tegelijkertijd vond ik het emotionele deel ook prima te doen.

En ook het op MM momenteel populaire Cybernatural (2014) gezien, een horrorfilmpje dat wat bovennatuurlijke zaken combineert met een modern social media sausje. Is me erg goed bevallen, bleef lange tijd vrij beklemmend. Wel jammer dat de slotseconden een hoop van de mystiek verpesten.

En de The Thing 'kloon' Harbinger Down (2015) ook nog gezien. Vrije coole setting (jaja zo'n dubbelzinnige grap in een film vol sneeuw en ijs maakt hij gewoon), toffe creaties, maar wel wat weinig echte spanning. Uiteindelijk viel de film me tegen, al was het prima vermaak voor anderhalf uur.

En toevallig vanavond Antisocial (2013) gekeken, maar daar moet ik nog een reviewtje van tikken. Een wat uitgekauwd thema, maar best een acceptabele uitwerking, deze virus-uitbraak film.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Momenteel bezig met een zeer interessant boek van Phil Russell genaamd ''Beyond the Darkness''. Hij behandelt een shitload aan ''extreme cult-cinema''. Een enorme kenner en dus héérlijk leesvoer voor de doorgewinterde cult-fanaten. Als je met de introductie al de namen dropt van Iskanov en Vogel, dan heb je mijn aandacht. Verderop behandelt hij o.a diverse CAT III films van Hasabe ( Bôkô Kirisaki Jakku (1976) ! Uit een bizarre trilogie. Heb ik al heel lang klaarliggen, maar het is niet iets waar je op een zondagmiddag lekker voor gaat zitten) en Segawa (staat niets van op MM, met reden..)

Eerste ''tip'' die ik er van heb bekeken, was The Addiction (1995) van Ferrara, uiteraard een groots (/bekend) cult-regisseur, maar The Addication krijgt hier zelden de aandacht/waardering die het w.m.b zou moeten krijgen. Sfeervolle ''vampierfilm'' met een filosofische insteek.

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Ik ben wel wat bezig geweest met wat lijsten maar nog niet super ver want ik heb er nog niet veel tijd voor gevonden. Maar als ik er wat meer mee bezig ga wil ik wel zeker weten dat ik het niet voor niks doe, dus mijn vraag: zal ik dit nog doorzetten of hoeft het wat jullie betreft helemaal niet meer?

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

ik zie het wel zitten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

galaxydriver32 wrote:

Ik ben wel wat bezig geweest met wat lijsten maar nog niet super ver want ik heb er nog niet veel tijd voor gevonden. Maar als ik er wat meer mee bezig ga wil ik wel zeker weten dat ik het niet voor niks doe, dus mijn vraag: zal ik dit nog doorzetten of hoeft het wat jullie betreft helemaal niet meer?

Vriend, hoewel ik me niet meer met dit topic bemoei heb ik het wel nog gevolgd. Ik stuur je een pm later op de dag.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Heeft iemand nog een leuke sfeervolle devil/satan worship film als kijktip voor me?

Ik zoek geen gore, da's aan mij niet besteed, maar iets sfeervols.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Thanks Shinobi mijn interesse is gewekt! Ik zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Mijn ook, ik ga de trailer eens bekijken.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Draak van een film.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Onlangs ook aangenaam verrast door Afflicted (2013): het found-footage gebeuren an sich is thans niet bijster innovatief meer, maar het is de snedige uitwerking die vooral voor het verschil weet te zorgen. Erg gaaf gefilmd, dito effects (ondanks het relatief lage budget), en al bij al een enigszins frisse, moderne benadering van het hele vampier-genre. Aldus een aanrader.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2565 votes

Afflicted was best aardig inderdaad

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

het found-footage gebeuren an sich is thans niet bijster innovatief meer

Is wel het sub-genre dat zich nog het meest aan het ontwikkelen is (en dus veel nieuws aan het proberen is). Genoeg titels die nog doorgaan als innovatief (The Den, Unfriended, Mr. Jones... o.a).

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Unfriended heb ik vroegtijdig afgezet uit verveling én ergernis, maar die andere ken ik nog niet, zal ze zeker eens een kans geven.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2565 votes

Mr.jones......denk dat die ook niet voor iedereen in de smaak gaat vallen,ik vond het een draak van een film.

Found-footage....ik raak er nog steeds niet op uitgekeken al zit er veel rommel tussen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.