• 178.264 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.374 votes
Profile

Horror

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Left4Dead wrote:

(quote)

De voorgeschiedenis ken ik niet en daarom komt zo'n opmerking op mij natuurlijk kleinzerig over. Wat ik wel haal uit die opmerking is dat het een steek onder water is en dat is prikkelen terwijl je een ander vraagt niet te prikkelig te zijn. Ik en anderen kregen een PM om mee te gaan doen in deze topic en had en heb daar zin in, vanaf die tijd heb ik de berichten gelezen. Ook zit ik niet te wachten op een woordenwisseling tussen anderen met een achtergrond, ik zou dat liever met PM's zien gebeuren achter de schermen. Dan heeft de rest die er wel iets van willen maken daar geen last van.

Nogal gemakkelijk zo opeens erin gaan mengen. Ja, natuurlijk heb ik het gedaan. Nou dan kunnen we het hierbij laten. Wat ik dus al deed.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Je hebt gelijk.

Laten we het afsluiten met de wijze woorden hier eerder geplaatst:

Het is geen democratische site. Dat weet je toch.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik denk dat sommigen zeker een punt hebben. Ik vind ten eerste dat mods & crew alexspyforever gewoon een topic hadden kunnen laten toevoegen. Werkt het niet dan kan deze topic altijd gesloten worden. Ten tweede vind ik discussiëren geen probleem maar ook mods & crew zien veel reacties als persoonlijk terwijl je gewoon met kritiek om moet kunnen gaan. Zo niet start dan geen discussie waar veel op gaan reageren.

Een aparte topic is misschien wel goed zodat er geen verwarring ontstaat voor mensen die af en toe komen langs waaien.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat leek me inderdaad ook het beste, vooral omdat er intens werd gediscussieerd. Als er een paar keer per dag wat wordt gepost kan dat wel door elkaar. Maar nu had het beter gescheiden kunnen worden. Natuurlijk zijn ook niet veel topics echt dood, maar op de vraag of iemand een film kent met tweelingen (ik noem maar een voorbeeld) kan het wel het even duren voor er weer een antwoord komt, waarop iemand dan weer reageert, nee dat is er een met drielingen. Dan heb toch je toch weer een kort gesprek en blijft het ook gezellig. En dan komt er weer met een film nieuwtje. Zo blijft het dan wel aan de gang. Maar dat gehaast dat hoeft toch niet? Of gaat de boel volgende maand op slot?

Afijn ik zou niet meer reageren. Maar je ziet er komt een reactie...goed nu mag iemand anders weer reageren. Niks aan de hand.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Jeetje, even niet gevolgd en wat is er hier aan de hand. Normaal meng ik me niet in dit soort discussies, maar ik geloof dat een mens moet opkomen voor zijn mening. Volgens mij is het gewoon allemaal een beetje uit de hand gelopen. Ik denk niet dat de mensen die commentaar hebben gegeven het zo erg bedoeld hebben. Sommige dingen kwamen misschien wat sterker over dan bedoeld. Maar aan de andere kant kan ik alexspyforever ook wel begrijpen. Hij reageert misschien wat prikkelbaar maar als je met regelmaat van verschillende mensen kleine dingen te horen krijgt, laat de spanning op. (en ik noem geen namen ) Dat is niet leuk, zeker als je het beste met dit topic voor hebt en er veel tijd en werk in steekt.

Laten we gewoon proberen de gemoederen wat te bedaren want anders gaat dit topic ten onder en ik denk dat niemand dit leuk zou vinden want al bij al amuseren de meesten zich hier wel.

Laat ik het besluiten met 'het is gewoon een miscommunicatie'!

Eindigen doe ik met een quote uit een geweldige film: Bill & Ted's Excellent Adve...

Be excellent to each other...........and party on dudes!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Toch is er ook vaak onduidelijkheid geweest. Dat is niet alleen hier hoor, ik lees vaak dat iemand een topic begint en dan is mijn reactie

Dan kan het al snel misgaan, of reageert niemand.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Met al die zuurpruimen, heethoofden en zwaar gefrustreerden hier gooi ik er maar een filmpje tegenaan: Zombie '90: Extreme Pestilence (1991). Van Andreas Schnaas, één van de meest gehate horror regisseurs op MM zou ik zeggen. Belachelijk slechte (hilarische) Engelse dub (inclusief een opeenstapeling van one-liners) en talloze scenes met over de top gore. Ik zou hem aan niemand echt aanraden, het is tenslotte een verijdelde amateurfilm, maar je moet wel heel zwaar in het leven staan wil je hier niet enkele keren om kunnen lachen. Door zijn korte speelduur (minuut of 70) ook afgelopen voordat het misschien iets teveel van hetzelfde wordt.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Ik vind het jammer dat hier een paar 'opstokers' zitten die het weer moeten verpesten.

alexspyforever snap ik helemaal, zijn tijd en moeite worden sinds dat 1 al tegen gewerk en sindsdien heeft hij zijn kop boven water gehouden maar is nu dan toch echt verzopen.

Jammer dat het zover kan lopen hier. Echt, jammer!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Opstokers ...

jordandejong wrote:

Met al die zuurpruimen, heethoofden en zwaar gefrustreerden hier gooi ik er maar een filmpje tegenaan: Zombie '90: Extreme Pestilence (1991). Van Andreas Schnaas, één van de meest gehate horror regisseurs op MM zou ik zeggen. .

En begrijpelijk! Er is überhaupt nauwelijks (tot geen) publiek hier voor dat soort huis, tuin en keuken werk. Ik denk dat jij en ik zo'n beetje de laatst overgebleven (actieve) troep-liefhebbers zijn momenteel Jammer dat zo'n user als Die Hard, Willis niet meer hier is. Dat was een kenner.

Schnaas heb ik het één en ander van op DVD liggen (Violent Shit trilogie, Nikos), maar heb gek genoeg alleen Unrated: The Movie (2009) gezien (4*). Samen met Timo Rose toch wel de boegbeelden binnen de Duitse underground. Ittenbach is dat niveau ontstegen, maar hoort er ook bij.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Inderdaad jammer dat enkele van die liefhebbers zijn verdwenen. Hadden vaak een aanstekelijk enthausiasme waardoor je werd overgehaald de film toch maar eens te checken. Die Violent Shit films moet ik heel snel eens gaan zien. Anthropophagous 2000 (1999) en dat Italiaans aandoende Demonium (2001) zien er ook wel tof uit. En dit: Violent Shit: The Movie (2015) ziet er al helemaal vet uit. Goed rijtje namen ook in de cast en crew.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Je weet mij in ieder geval enthousiast te krijgen weer.

Come una Crisalide (2010) van die Luigi Pastore heb ik al heel lang op m'n lijstje staan, ziet er fantastisch uit. Lijkt me vergelijkbaar met Sonno Profondo (2013) , een andere neo-giallo die meer aandacht verdient (maar die ik tegelijkertijd zelden aan zou bevelen). Één van de vele moderne revivals, zo bleek. Heb me er een tijdje in verdiept en aardig wat titels bekeken, waarvan Tulpa (2012) met 4* ook zeker de moeite waard was. De bekendste (en best beoordeelde) blijft Amer (2009) . Ongrijpbare cinema.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Amer is inderdaad geweldig. Die andere drie heb ik al tijden in het vizier, maar kan ze spijtig genoeg nergens vinden, zelfs niet via de pindakaas. Heb je, overigens, L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps al gezien, Jeroen? Mijns inziens zélfs nog beter dan Amer.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Nog niet gezien nee. Samen met The Sacrament (2013) (als Ti West fanboy) de twee titels die ik om onverklaarbare redenen nog niet heb gezien.. Forzani en Cattet opereren op eenzame hoogte, dus verwacht ook niks anders dan het beste. Maar een kijkbeurt komt pas als ik ze op DVD (of BR) heb.

Als ik dit van je lees

De film deed me uiteindelijk nog het meest denken aan een uitvergroting van Cattet's & Forzani's segment in ABC's of Death
dan moet 't er echt snel van komen

Oh, en nog wat betreft Duitse meuk: Andreas Bethmann is de grote ''onbekende'' waar ik nog dolgraag wat van zou willen zien. En ben helemaal vergeten Jörg Buttgereit te noemen, die natuurlijk nogal wat lugubere lijstjes domineert met zijn werk. Én hij kwam dit jaar ''terug'' met een aandeel in German Angst (2015) , wat al reden genoeg is om er snel achteraan te gaan.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bedankt aan de mensen die mij een hart onder de riem willen steken, maar mijn besluit staat vast. Het is ook geen beslissing van vandaag op morgen. Maar het zal ook zonder mij wel verder gaan. zoals iedereen ben ik maar een klein deeltje van de puzzel die kan vervangen worden. Mensen komen en mensen gaan, maar MovieMeter blijft voortbestaan.

Ik denk dat het zonder die nominaties ook wel verder kan en het is goed dat er wel mensen zijn die dit topic ook wel levendig willen houden. Ik ga ook niet in detail gaan vertellen waarom ik er zelf niet meer mee wil doorgaan. Wat Kondoro0614zei is maar een klein gedeelte, in feite was ik al van voor dit project niet meer echt tevreden over MovieMeter. Die opeenstapeling van frustraties en ontgoochelingen hebben mij tot dit besluit gebracht. Een 3-tal mensen hier kennen de details, ik wil ze vriendelijk vragen om die voor zich te houden zodat er niemand is die zich voor de borst gestoten voelt. Uiteindelijk is MovieMeter toch niet echt wat ik wilde of ervan verwachtte. Misschien waren mijn verwachtingen ook wel te hoog.

Ik wil de mensen ook bedanken die enthousiast meededen met dit project, maar ook degene met wie ik afgelopen jaar heb meegewerkt aan avatar en poster KO's en veel dank aan allen die hebben meegestemd.

Nog veel plezier hier allemaal en het ga jullie goed

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

alexspyforever wrote:

Bedankt aan de mensen die mij een hart onder de riem willen steken, maar mijn besluit staat vast. Het is ook geen beslissing van vandaag op morgen. Maar het zal ook zonder mij wel verder gaan. zoals iedereen ben ik maar een klein deeltje van de puzzel die kan vervangen worden. Mensen komen en mensen gaan, maar MovieMeter blijft voortbestaan.

Ik denk dat het zonder die nominaties ook wel verder kan en het is goed dat er wel mensen zijn die dit topic ook wel levendig willen houden. Ik ga ook niet in detail gaan vertellen waarom ik er zelf niet meer mee wil doorgaan. Wat Kondoro0614zei is maar een klein gedeelte, in feite was ik al van voor dit project niet meer echt tevreden over MovieMeter. Die opeenstapeling van frustraties en ontgoochelingen hebben mij tot dit besluit gebracht. Een 3-tal mensen hier kennen de details, ik wil ze vriendelijk vragen om die voor zich te houden zodat er niemand is die zich voor de borst gestoten voelt. Uiteindelijk is MovieMeter toch niet echt wat ik wilde of ervan verwachtte. Misschien waren mijn verwachtingen ook wel te hoog.

Ik wil de mensen ook bedanken die enthousiast meededen met dit project, maar ook degene met wie ik afgelopen jaar heb meegewerkt aan avatar en poster KO's en veel dank aan allen die hebben meegestemd.

Nog veel plezier hier allemaal en het ga jullie goed

Jammer Alex maar ik snap het ook wel. Vind het wel heel jammer.

Bedankt voor het werk, toppie was het!

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Het samenwerken met jou was altijd een groot genot alexspyforever. Ik ga dat zeker erg missen, en ik blijf de mooie herinneringen altijd koesteren. Ik wou dat ik je op één of andere manier kon overtuigen te blijven, maar dat kan ik niet. Ik respecteer en begrijp je besluit dan ook. Je input is zeker meer dan gewaardeerd.

Ik zal nog wel willen doorwerken aan dit topic. En ik vraag hierbij dan ook of er vrijwilligers zijn die willen helpen. Een ander idee kan ook zijn alle ideeën gewoon hier in dit topic voor te stellen zodat iedereen mee kan denken om te zien of het idee goed of slecht is of dat het idee nog incompleet is. Zo kunnen we met z'n allen werken aan dit topic. Ik heb al een paar goeie suggesties voorbij zien komen van:

Metalfist - Film >> Genres en landen >> Horror

Dying Rose - Film >> Genres en landen >> Horror

Vergeef me als ik iets over het hoofd heb gezien. We kunnen het hele nominatie systeem ook schrappen, en iets nieuws bedenken en proberen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Alexander1900 wrote:

Idle hands

Slither

The Burbs (maar valt strikt genomen niet onder horror)

The Cottage

Dead Snow

Het was Alexander1900 die over The Burbs begon, zo ben ik in dit topic gerold. Maar rol er nu weer uit. Ik vind het zelf meer een komedie maar als anderen anders daar over denken is dat prima.

The Time Machine zie ik ook als een science fiction film, mag je hopen dat de toekomst zo ook blijft. Ik vond de Morlocks vroeger toch echt eng.

(Wat vroeger eng was is nu niet (meer) eng, waar ik vroeger om kon lachen in komedies, kan ik nu niet meer om lachen. Ik denk dat je in alle genres wel hebt).

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

WTF! Is hij nou helemaal weg?

galaxydriver32

• 1122 messages
  • 361 votes

Nee, alex blijft wel op deze site hoor Raffael77. Hij trekt zich gewoon terug op het gebied van organisatie.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ow oké want dat gaat natuurlijk te ver.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Raffael77 wrote:

Ow oké want dat gaat natuurlijk te ver.

Helaas word dit wel veroorzaakt door bepaalde mensen die ik, zoals alexspyforever al aangeef niet aanwijs. We moeten er ons bij neer leggen. Wat gebeurt is, is gebeurt en kunnen we niet meer terug draaien.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat had je beter wel kunnen doen. Als je via pm dingen gaat bespreken hoe moeten andere mensen dan weten wat er besproken is.

Ben ik het? Goed dan had je via pm kunnen vragen of desnoods hier. Dick2008 doe je nu wel of niet mee met de nominaties?...nee? ...kloot dan op uit dit topic. Dan had ik vervolgens even contact opgenomen met de crew.

Ik stel voor dat er gewoon weer over horror wordt gepraat.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik begrijp Dick ook wel want het is tenslotte een algemene horror topic en geen nominatie ding.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dk2008 wrote:

Ik stel voor dat er gewoon weer over horror wordt gepraat.

Yeuy! Het 'mag' weer.

Meteen maar met goed nieuws beginnen: Gutterballs 2 (2015) ! Thanks to Don Oswaldo voor het op de hoogte brengen. Ja ja, het vervolg op.... Gutterballs (echt waar) is er! Nicholson grijpt terug naar z'n meest succesvolle film tot nu toe en gaat voor een bloederige strike.

Op de reeds benoemde titel na heeft hij weinig aandacht gekregen. Terwijl bijvoorbeeld Famine hier in Nederland gewoon is uitgegeven. Toegegeven: het is puur B-voer, maar ook daar hebben we genoeg publiek voor hier. Toch?

Zijn Collar (2014) zit nog zonder stemmen (staat bovenaan m'n lijstje momenteel). Heeft een release van Unearthed Films gekregen. Terwijl Alarming (2014) nog geen beweging toont qua label of zelfs een vertoning. Dat is problematisch..

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Dick2008 zoals ik al zeg, het is gebeurt en daar moeten we ons gewoon bij neerleggen. En zoals jij al aangeeft, ga maar weer verder met horror.

Raffael77 ook als is dit een algemene topic, de topic van alexspyforever en galaxydriver32 heeft er weer leven in gebracht, afijn.

- Topic:

Vannacht ga ik een nacht door halen met een kameraad waar Dead Rising (2015) en Djinn (2013) op het programma. Ben benieuwd.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Ik zou die laatste maar overslaan

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Tonypulp wrote:

Sonno Profondo (2013) , een andere neo-giallo die meer aandacht verdient (maar die ik tegelijkertijd zelden aan zou bevelen). Één van de vele moderne revivals, zo bleek.

Ook al een tijd benieuwd naar, maar twijfel of het budget-wise niet zo laag is dat ik er niet meer van kan genieten. Dat er weinig in gesproken wordt (althans als ik je review mag geloven ) is dan weer voordelig, het is toch vaak een amateuristische cast / matig acteerwerk dat me tegenstaat bij low-budget films. Zijn nieuwe film overigens gister toegevoegd, misschien ook wel interessant voor je (en/of anderen) dan: Francesca (2015) (Trailer)

Tonypulp wrote:

(quote)
Meteen maar met goed nieuws beginnen: Gutterballs 2 (2015) ! Thanks to Don Oswaldo voor het op de hoogte brengen.
Die credit gaat niet naar mij, volgens mij ben je in de war met Theatre of the Deranged 2.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

DonOswaldo wrote:

(quote)
Ook al een tijd benieuwd naar, maar twijfel of het budget-wise niet zo laag is dat ik er niet meer van kan genieten. Dat er weinig in gesproken wordt (althans als ik je review mag geloven ) is dan weer voordelig, het is toch vaak een amateuristische cast / matig acteerwerk dat me tegenstaat bij low-budget films. Zijn nieuwe film overigens gister toegevoegd, misschien ook wel interessant voor je (en/of anderen) dan: Francesca (2015) (Trailer)

Het is inderdaad ultra low budget, maar dat was destijds ook niet anders. Of het er echt toe doet bij dit soort projecten...? Ik denk zelf van niet. Het is bewust korrelig, oud, versleten en ruw gemaakt. Dus wat dat betreft is een laag budget eerder een pre Moet wel zeggen dat die Francesca er nóg beter uit ziet! We worden verwend de laatste jaren.

Ben begonnen met een soort special/toplijst voor dit soort unieke werken te schrijven; de ''throwback'' neo-cinema van de laatste 5-10 jaar. Is toch wel een 'ding' tegenwoordig. Hoop het in de nabije toekomst hier (of op een andere site) te kunnen plaatsen.

DonOswaldo wrote:

Die credit gaat niet naar mij, volgens mij ben je in de war met Theatre of the Deranged 2.

Oops, you're right! Dan neem ik graag al die credits weer terug

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

^^Laat Gutterballs 2 maar komen! De eerste was vermakelijke kaas en ik hoop op iets soortgelijks. Is hij in de V.S. al op een bepaalde manier uitgebracht? Er zijn op imdb namelijk al een (klein) aantal stemmen.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Toen ik hem toevoegde was hij alleen nog vertoont op wat festivaltjes in Canada en de VS..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.