• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.657 votes
Profile

Horror

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Eindelijk Sudor Frío (2010) (film van een aantal weken terug) gezien. Goed, spannend, eerste uur, gevolgd door een half uur die doorspekt is met pogingen tot humor. Desondanks wel een aanrader voor mensen die een keer wat anders willen zien dan de ''standaard'' horrorfilm.

Mijn nominatie: Eaten Alive (1977). Beetje een vergeten filmpje van Tobe Hooper (89 stemmen voor Eaten Alive tegenover 1080 voor zijn Texas Chain Saw). Desondanks heerlijke 70's fun met een portie gore, heerlijk sfeertje en een geweldige Neville Brand als mompelende maniak. Ook een klein, maar memorabel, rolletje voor Robert Englund en screamqueen Marilyn Burns keerde na TCSM terug voor de camera van Hooper.

Overigens geen idee waar mijn nominatie van de vorige lijst is gebleven....

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

jordandejong wrote:

Overigens geen idee waar mijn nominatie van de vorige lijst is gebleven....

We beginnen toch van 0 dus je mag die gerust weer gaan nomineren. Woensdag wordt er al iemand aangeduid die 5 films eruit mag halen. En dan gaan we stemmen kwestie van iedereen wat inspraak te geven in plaats van één persoon.

Mijn nominatie:

Veneno para las Hadas (1984)

Trouwens waar de hell zit Boeikens? Die blijft het precies druk hebben.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Sommige mensen hebben een leven buiten MM alexspyforever en gaan ook wel eens op vakantie

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

jordandejong wrote:

Eindelijk Sudor Frío (2010) (film van een aantal weken terug) gezien. Goed, spannend, eerste uur, gevolgd door een half uur die doorspekt is met pogingen tot humor. Desondanks wel een aanrader voor mensen die een keer wat anders willen zien dan de ''standaard'' horrorfilm.

Mijn nominatie: Eaten Alive (1977). Ook een klein, maar memorabel, rolletje voor Robert Englund

Met de legendarische quote: My name is Buck and I'm ready to ... ! Meesterwerk van Hooper.

En omdat ook déze van hem meer (en betere) aandacht nodig heeft: The Funhouse (1981) is mijn nominatie. Stiekem vind ik deze nog beter geslaagd dan TCM. Hooper is herkenbaar in z'n stijl van regisseren, met veel oog voor details in z'n sets.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tattoobob wrote:

Sommige mensen hebben een leven buiten MM alexspyforever en gaan ook wel eens op vakantie

Kan best maar vind het gewoon vreemd dat ie compleet niks van zich laat horen. Weken geleden zei ie nog dat ie het nog een weekje druk had en dan mee zou doen, maar dat was het laatste wat ik van hem hoorde hier.

Ik zit trouwens ook op redelijk veel andere sites dan MM.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Kan best maar vind het gewoon vreemd dat ie compleet niks van zich laat horen. Weken geleden zei ie nog dat ie het nog een weekje druk had en dan mee zou doen, maar dat was het laatste wat ik van hem hoorde hier.

Ik zit trouwens ook op redelijk veel andere sites dan MM.

Misschien moeten we de politie bellen en hem opgeven als vermiste?

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Man vermist!

Laatst gezien: op het horrorforum

Uiterlijke kenmerken: rode huid, half verbrand.

Als u deze persoon gezien hebt, gelieve hem te vragen contact op te nemen met MM

Opgelet! Deze man kan als gevaarlijk beschouwd worden!

Ik ga zo meteen unfriended kijken. Iemand enige ervaring?

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Hollywood007 wrote:

Man vermist!

Als u deze persoon gezien hebt, gelieve hem te vragen contact op te nemen met MM

Unfriended.....niet slecht maar ook geen topper.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Hollywood007 wrote:

Cybernatural (2014) (Recensie).

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ik was er aan begonnen maar heb hem na 10 minuten afgezet.

Misschien leuk voor tieners en wellicht aardig gedaan gelet op het social media thema maar ik trok deze niet. Ik vond deze :

Disconnect (2012) in het social media genre wel goed (geen horror btw)

tattoobob

• 8198 messages
  • 2566 votes

Flat Eric wrote:

Ik was er aan begonnen maar heb hem na 10 minuten afgezet.

Misschien leuk voor tieners en wellicht aardig gedaan gelet op het social media thema maar ik trok deze niet. Ik vond deze :

Disconnect (2012) in het social media genre wel goed (geen horror btw)

Erg toffe film inderdaad

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Ben er klaar mee. Was inderdaad geen hoogvlieger.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Man vermist!

Misschien kunnen we Dick2008 laten zoeken. Die is echt als een malle bezig op het forum

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ben aan het inventariseren. Zoek zelf.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Hollywood007 wrote:

Ben er klaar mee. Was inderdaad geen hoogvlieger.

Told you so! Check Disconnected veel boeiender!

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Dk2008 wrote:

Ben aan het inventariseren. Zoek zelf.

Wat inventariseer je dan?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 messages
  • 1308 votes

Dat had ik in de gaten ja. Je bent bezig als een malle malle .

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3845 votes

Wat ik dan weer wel goed vond was panic button. Ingeveer zelfde thema (sociale media) maar echt veel beter verhaal. Is wel meer thriller dan horror

Thx voor de andere tips. Ga ik zeker eens bekijken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

HALVE TAMME. wrote:

(quote)
Dat had ik in de gaten ja. Je bent bezig als een malle malle .

Dit kunnen jullie ook doen. Dus je begint in 2002 en dan kijken welke acteur/actrice je wat over kwijt wil. Je kunt een acteur goed vinden, maar wil nog niet zeggen dat de film dan ook goed is.....en andersom. Ik moet wel een aantal films gezien hebben, anders vind ik het onzin. Maar mag iedereen zelf weten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dit kunnen jullie ook doen. Dus je begint in 2002 en dan kijken welke acteur/actrice je wat over kwijt wil. Je kunt een acteur goed vinden, maar wil nog niet zeggen dat de film dan ook goed is.....en andersom. Ik moet wel een aantal films gezien hebben, anders vind ik het onzin. Maar mag iedereen zelf weten.

Om dan proberen on topic te blijven hier, wat vind jij dan van Bette Davis en Vincent Price. Dat zijn meteen al acteurs waarmee de film al bijna niet kan falen (naar mijn bescheiden mening dan).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bijvoorbeeld The One Ring vraagt zo'n tien jaar geleden, wat vinden jullie en daar geef ik dan nu antwoord op.

De eerste heb ik bijna niks van gezien. En Vincent Prince is vaak ook al te lang geleden. Denk dat daarom dat die topics maar ook dit horrortopic niet zo goed lopen.

Het nut kan zijn. Vraag je volgende keer weer wat dan hoef ik alleen die link te plaatsen.

Horror is vaak ook lowbudget. Dan wordt het ook moeilijker met beste o.i.d. aan te komen. Vincent Price was daar erg goed in. Om met weinig geld toch goede films te maken.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Heerlijke theatrale kop heeft Vincent Price! Als hij spreekt dan ben ik gelijk in trance...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

Om dan proberen on topic te blijven hier, wat vind jij dan van Bette Davis en Vincent Price. Dat zijn meteen al acteurs waarmee de film al bijna niet kan falen (naar mijn bescheiden mening dan).

Hier kan je een pagina volschrijven hoe geweldig goed je haar vindt Film >> Cast en crew >> Bette Davis en vragen of anderen dat ook vinden.

Van Vincent Price ? anders zul je één moeten aanmaken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Flat Eric wrote:

Heerlijke theatrale kop heeft Vincent Price! Als hij spreekt dan ben ik gelijk in trance...

Dat heb ik nu ook Eric. Die man heeft een ontzettend aangename stem. Daarom dat ik hem een geweldige keuze vond om de stem en het gezicht te spelen van de spiegel van de boze stiefmoeder van Sneeuwwitje in de Sneeuwwitje aflevering van Faerie Tale Theatre. Waar ik hem heel goed in vond was The Fly, The House of Wax en House on Haunted Hill. Maar er zijn nog andere die ik van hem wil zien zoals Pit and the Pendulum, Last Man on Earth...

Dick2008

Een ode aan Bette Davis? Dat ga ik misschien ook wel doen

Ik weet niet of horror tegenwoordig nog zo lowbudget is. Met de computer en CGI kan men meer en lijkt het allemaal wel wat indrukwekkender maar of het beter is? Ik heb al vaker gezegd dat ik niet onder de indruk ben van de producties van James Wan, maar voor mij lijken ze meer op kille computerproducties. Geef mij dan maar meer het hteatrale ja of de zwart/wit cinematografie nu dat noem ik pas sfeerschepping die goed past bij een horrorfilm.

Aan populariteit heeft het horrorgenre geen gebrek. En ook op MovieMeter is dat denk ik geen uitzondering. Het is niet omdat her hier geen overrompeling is, dat het genre dood is, integendeel.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

Aan populariteit heeft het horrorgenre geen gebrek. En ook op MovieMeter is dat denk ik geen uitzondering. Het is niet omdat her hier geen overrompeling is, dat het genre dood is, integendeel.

Het gaat niet om populariteit, het gaat erom dat veel users geen zin hebben in het forum. Ze hebben een film gezien en daar stemmen ze op of schrijven er wat bij.

Ben vandaag enorm veel topics over acteurs/actrices tegenkomen, zou niet weten waarom ik daarin zou moeten reageren. Maar dit is ieder voor zich.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ja alexspyforever! Last man on earth vond ik ook een fijne! Verder natuurlijk The Raven (met een jonge Jack Nicholson) House of Usher, Tales of Terror (met Boris Karlof en Peter Lorre) en het eerder door mij genomineerde The Masque of the Red Death en The Pit and the Pendulum (met screamqueen Barbara Steele) zijn fijne Vincent Price films. Classics en sfeervol. En vaak mooie filmposters

Volgens mij was ik nog nominatieloos.

Bij deze nomineer ik / geef ik als kijktip mee

The Last Man On Earth de enige zombiefilm die ik leuk vind.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Daar ik nog altijd bezig ben om mij wat meer te verdiepen in de jaren '90 horrors is mijn inzending er een uit de jaren '90. Ik heb hem zojuist opgezet: House on Haunted Hill (1999)

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Tonypulp wrote:

(quote)
Met de legendarische quote: My name is Buck and I'm ready to ... ! Meesterwerk van Hooper.

En omdat ook déze van hem meer (en betere) aandacht nodig heeft: The Funhouse (1981) is mijn nominatie. Stiekem vind ik deze nog beter geslaagd dan TCM. Hooper is herkenbaar in z'n stijl van regisseren, met veel oog voor details in z'n sets.

Eaten Alive moet ik nog altijd eens bekijken, maar The Funhouse is inderdaad wel een leuke van hem. Een van de leukste vroege jaren '80 slashers als je het mij vraagt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.