- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- B-films
B-films
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
Je hebt wel een bedrijf dat films uitgeeft in Nederland op DVD en dat heet Indies (www.indies.nl), dat zijn over het algemeen de €2,- DVD's om het zo maar even te zeggen... Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Even een andere vraag. Wat bedoelen ze met "indie"?, vaak zie je dan staan dat het een indiefilm is ofzo. Iemand?
Independent?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Bedankt voor je info Menghini, maar volgens mij is dat niet....
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Het gaat vaak echt over de film, ik las het net nog op het IMDB-forum bij The Final cut. Dat schijnt ook een indie-film te zijn 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Independent, films die aan de zijkant van de grote industrie gemaakt worden. Zonder grote studio die investeert.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
B-films zijn gewoon 'slechte' films. Op zich heeft het niet zoveel met budget te maken. Natuurlijk is het wel zo dat studios waarschijnlijk investeren in de meest 'getalenteerde' regisseurs en acteurs en effecten. Eigenlijk is 'B' een ander woord voor 'slecht'. Bekende B-film is misschien Showgirls. Toch ook een mega-productie.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Ik denk ook dat B-films dat soort films zijn die je bij de GB voor 1 euro kunt kopen. Dus slecht films als Showgirls zijn volgens mij nog geen B-films...
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Volgens wouter op pagina 1 zijn de 2e films tijdens double features de B-films - Genrefilms. Maar men spreekt het uit als 'mindere' films. Althans als ik over B heb, dan bedoel ik B-nivo.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
B films zijn niet altijd slechte films. Het is een combinatie van een beperkt budget, middelmatige acteurs en gemaakt voor verhuur (vaak ook tv). Soms zit er best een aardige tussen.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
hmm.. Perfecte omschrijving van een B-Film Leno , daar zocht ik al lang naar thanks 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Helemaal niet persé middelmatige acteurs. meetsal gewoon geen acteurs die op dat moment heel hot zijn.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Slechts uitzondering dat er topacteurs in B films zitten vind ik.
kos
-
- 46686 messages
- 8844 votes
Als je de bekendste acteurs als de topacteurs ziet misschien niet
.
donnie B.
-
- 632 messages
- 0 votes
Als je de bekendste acteurs als de topacteurs ziet misschien niet
.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Nee Kos zo bedoel ik het niet, ik kijk regelmatig b films, best leuk op zijn tijd namelijk. Maar ik kom niet vaak een echt goede acteur tegen, de meeste zijn middelmatig (wat ook geldt voor vele bekende acteurs).
MaNiAc E
-
- 154 messages
- 413 votes
Troma is een goeie B-film uitgever, waaronder ook Toxic Avenger (1 van mijn favo's) vandaan komt.!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Er heeft op dvd.nl ooit eens een heel mooi betoog over de B-Film gestaan. Eens kijken of ik die link nog kan vinden.
guanowceend
-
- 21 messages
- 22 votes
Mijn favo B-film is the Hills Have Eyes..
Die is echt zo slecht, dat ie verschrikkelijk lachwekkend is.
We hebben de hele film in een deuk gelegen.
Een wel echt goede B-film is Napoleon Dynamite.
Amerikaanse film (geen Hollywood), en met echt geweldige humor.
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Een wel echt goede B-film is Napoleon Dynamite.
Amerikaanse film (geen Hollywood), en met echt geweldige humor.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
In Film > Genres en landen > B-Film:
In dit topic kun je alles delen over B-films. Maar dan ook echt alles. Het kan gaan over Women In Prison (W.I.P. Flicks), Blaxploitation, Nazisploitation, Turksploitation, Nunsploitation, Trash. Alles over 'So Bad, It's Good' films.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
..Mijn bedoeling was een topic waar over alles van trash tot blaxploitation gediscussieerd kon worden en welke je het beste vind etc. Wat je van de subgenre's vind etc.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Om het maar te hebben over W.I.P. Flicks. De W.I.P. Flicks hebben veruit de langste geschiedenis van de exploitatie films. De eerste W.I.P. Flicks waren al in de jaren '50 in de drive-ins te zien.
Clichés:
-Natuurlijk de dames, die onschuldig gevangen zitten.
-De gevangenisbewaardster is sadistisch en zeer zeker lesbisch.
-De dames moeten minstens één keer gezamenlijk douchen/schoongespoten worden.
-Torture. Jazeker de dames moeten meerdere malen gemarteld worden, dit vaak tot plezier van de kijker omdat dit NOOIT overtuigend is.
-De ontsnapping: Dit gebeurd trouwens altijd bloot en mislukt bijna altijd met als gevolg het bovenstaande cliché.
-De lesbische celgenoten, als het hoofdpersonage het niet is dan wordt ze het wel .
Enkele voorbeelden:

-Black Mama, White Mama
-Sadomania
-Reform School Girls
-The Big Doll House
kos
-
- 46686 messages
- 8844 votes
En ze hebben ook altijd dat soort broekjes en shirtjes aan.
. Want dat is natuulijk logisch in een gevangenis.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
En ze hebben ook altijd dat soort broekjes en shirtjes aan.
. Want dat is natuulijk logisch in een gevangenis.
Inderdaad 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Je moet het natuurlijk niet te benauwd krijgen in een gevangenis en je wilt er - ook voor jezelf - natuurlijk wel verfijnt uit blijven zien!
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Je moet het natuurlijk niet te benauwd krijgen in een gevangenis en je wilt er - ook voor jezelf - natuurlijk wel verfijnt uit blijven zien!
En ook voor ons. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Om het maar te hebben over De W.I.P. Flicks hebben veruit de langste geschiedenis van de exploitatie films. De eerste W.I.P. Flicks waren al in de jaren '50 in de drive-ins te zien.
Nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel als een genre voor mij!