• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.316 votes
Profile

B-films

Menghini

• 1306 messages
  • 941 votes

Je hebt wel een bedrijf dat films uitgeeft in Nederland op DVD en dat heet Indies (www.indies.nl), dat zijn over het algemeen de €2,- DVD's om het zo maar even te zeggen... Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

jassonn wrote:

Even een andere vraag. Wat bedoelen ze met "indie"?, vaak zie je dan staan dat het een indiefilm is ofzo. Iemand?

Independent?

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Bedankt voor je info Menghini, maar volgens mij is dat niet....

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Het gaat vaak echt over de film, ik las het net nog op het IMDB-forum bij The Final cut. Dat schijnt ook een indie-film te zijn

kos

• 46686 messages
  • 8844 votes

Wat Selma zegt dus.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ow, is dat alles , nou bedankt Selma.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Independent, films die aan de zijkant van de grote industrie gemaakt worden. Zonder grote studio die investeert.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

B-films zijn gewoon 'slechte' films. Op zich heeft het niet zoveel met budget te maken. Natuurlijk is het wel zo dat studios waarschijnlijk investeren in de meest 'getalenteerde' regisseurs en acteurs en effecten. Eigenlijk is 'B' een ander woord voor 'slecht'. Bekende B-film is misschien Showgirls. Toch ook een mega-productie.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Ik denk ook dat B-films dat soort films zijn die je bij de GB voor 1 euro kunt kopen. Dus slecht films als Showgirls zijn volgens mij nog geen B-films...

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Volgens wouter op pagina 1 zijn de 2e films tijdens double features de B-films - Genrefilms. Maar men spreekt het uit als 'mindere' films. Althans als ik over B heb, dan bedoel ik B-nivo.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

B films zijn niet altijd slechte films. Het is een combinatie van een beperkt budget, middelmatige acteurs en gemaakt voor verhuur (vaak ook tv). Soms zit er best een aardige tussen.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

hmm.. Perfecte omschrijving van een B-Film Leno , daar zocht ik al lang naar thanks

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Helemaal niet persé middelmatige acteurs. meetsal gewoon geen acteurs die op dat moment heel hot zijn.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Slechts uitzondering dat er topacteurs in B films zitten vind ik.

kos

• 46686 messages
  • 8844 votes

Als je de bekendste acteurs als de topacteurs ziet misschien niet .

donnie B.

• 632 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Als je de bekendste acteurs als de topacteurs ziet misschien niet .

precies.. er zijn nog veel meer goede acteurs naast Tom en Brad....

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Nee Kos zo bedoel ik het niet, ik kijk regelmatig b films, best leuk op zijn tijd namelijk. Maar ik kom niet vaak een echt goede acteur tegen, de meeste zijn middelmatig (wat ook geldt voor vele bekende acteurs).

MaNiAc E

• 154 messages
  • 413 votes

Troma is een goeie B-film uitgever, waaronder ook Toxic Avenger (1 van mijn favo's) vandaan komt.!

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Er heeft op dvd.nl ooit eens een heel mooi betoog over de B-Film gestaan. Eens kijken of ik die link nog kan vinden.

Mijn favo B-film is the Hills Have Eyes..

Die is echt zo slecht, dat ie verschrikkelijk lachwekkend is.

We hebben de hele film in een deuk gelegen.

Een wel echt goede B-film is Napoleon Dynamite.

Amerikaanse film (geen Hollywood), en met echt geweldige humor.

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

guanowceend wrote:

Een wel echt goede B-film is Napoleon Dynamite.

Amerikaanse film (geen Hollywood), en met echt geweldige humor.

Napoleon Dynamite is geen B-film maar een independent film. Dat is weer heel wat anders.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

In Film > Genres en landen > B-Film:

In dit topic kun je alles delen over B-films. Maar dan ook echt alles. Het kan gaan over Women In Prison (W.I.P. Flicks), Blaxploitation, Nazisploitation, Turksploitation, Nunsploitation, Trash. Alles over 'So Bad, It's Good' films.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

..Mijn bedoeling was een topic waar over alles van trash tot blaxploitation gediscussieerd kon worden en welke je het beste vind etc. Wat je van de subgenre's vind etc.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Om het maar te hebben over W.I.P. Flicks. De W.I.P. Flicks hebben veruit de langste geschiedenis van de exploitatie films. De eerste W.I.P. Flicks waren al in de jaren '50 in de drive-ins te zien.

Clichés:

-Natuurlijk de dames, die onschuldig gevangen zitten.

-De gevangenisbewaardster is sadistisch en zeer zeker lesbisch.

-De dames moeten minstens één keer gezamenlijk douchen/schoongespoten worden.

-Torture. Jazeker de dames moeten meerdere malen gemarteld worden, dit vaak tot plezier van de kijker omdat dit NOOIT overtuigend is.

-De ontsnapping: Dit gebeurd trouwens altijd bloot en mislukt bijna altijd met als gevolg het bovenstaande cliché.

-De lesbische celgenoten, als het hoofdpersonage het niet is dan wordt ze het wel .

Enkele voorbeelden:

(afbeelding)

-Black Mama, White Mama

-Sadomania

-Reform School Girls

-The Big Doll House

kos

• 46686 messages
  • 8844 votes

En ze hebben ook altijd dat soort broekjes en shirtjes aan. . Want dat is natuulijk logisch in een gevangenis.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

kos wrote:

En ze hebben ook altijd dat soort broekjes en shirtjes aan. . Want dat is natuulijk logisch in een gevangenis.

Inderdaad

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Je moet het natuurlijk niet te benauwd krijgen in een gevangenis en je wilt er - ook voor jezelf - natuurlijk wel verfijnt uit blijven zien!

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

danuz wrote:

Je moet het natuurlijk niet te benauwd krijgen in een gevangenis en je wilt er - ook voor jezelf - natuurlijk wel verfijnt uit blijven zien!

En ook voor ons.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Die Hard,Willis wrote:

Om het maar te hebben over De W.I.P. Flicks hebben veruit de langste geschiedenis van de exploitatie films. De eerste W.I.P. Flicks waren al in de jaren '50 in de drive-ins te zien.

Nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel als een genre voor mij!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.