• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.188 actors
  • 9.373.531 votes
Profile

Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Dat was een grapje Brix haha.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@ jarno 1975

En geslaagd.

Ik begrijp wat je bedoelde, een overledene kan niet meer reageren.

Gelukkig ben ik niet op zoek gegaan

Het zou gekund hebben zo'n topic, want natuurlijk overlijden er ook wel eens MM gebruikers.

Dat zou dan door medegebruikers gemeld kunnen worden, wanneer die ervan op de hoogte zijn.

Zo mis ik al een hele tijd een van mijn beste MM vrienden ('Parkiet') en heb ik het vermoeden dat hij inderdaad overleden is (was al een tijd ziekelijk)

Ook berichten aan zijn privé mailadres bleven zonder antwoord.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

disneystore wrote:

wat moet je schrijven als je wél dood bent of spoorloos verdwenen?

Voor hen is dit topic niet bedoeld.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ze zijn bezig om de site ook in de hemel te plaatsen. Alleen zijn er veel problemen met de toegankelijkheid.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ik zal proberen er wat aan te doen, als ik er ook terecht kom heet dat (heeft ook met toegankelijkheid te maken)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Met actief lid' denk ik aan criteria als de laatste 24 maanden 1 of meerdere keren ingelogd op Moviemeter, met daarnaast plaatsen van filmscore(s), film- beoordeling(en) en/of discussie(s) en/of bijdrage(s) in dit Moviemeter-forum, deelname aan top-lijsten, films toevoegen en/of corrigeren, etc..

Die '24 maanden' zouden ook '12 maanden' kunnen zijn.

Maar opgave 'actief ledenbestand' zou inderdaad (potentiele) adverteerders kunnen afschrikken.

On topic: nog geregisteerd lid 'Theaterje' uit Belgie heeft in 2007 in korte tijd meer dan 1.100 keer gepost en is in dat zelfde jaar nog plots van Moviemeter weggebleven.

Zou wel willen weten hoe het nu met haar is en waarom weggebleven.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dogie_Hogan wrote:

On topic: nog geregisteerd lid 'Theaterje' uit Belgie heeft in 2007 in korte tijd meer dan 1.100 keer gepost en is in dat zelfde jaar nog plots van Moviemeter weggebleven.

Zou wel willen weten hoe het nu met haar is en waarom weggebleven.

Mensen veranderen hun email-adres nogal snel dus dan is het nogal moeilijk te achterhalen. Een soort van oproeptopic kan nog een optie zijn. Niet meer actief wil niet zeggen geen gebruik meer maken van deze site als bezoeker.

fiction

• 57 messages
  • 4857 votes

In zo'n 8 jaar tijd heb ik 45/46 berichten verstuurd. Nooit heb ik een toplijst van het afgelopen jaar gemaakt om de redenen die Dick2008 hiervoor al aangeeft. Je zou inderdaad kunnen kijken hoe vaak iemand heeft ingelogd binnen een bepaalde periode.

Vraag ik me nu af, mocht iemand zijn overleden wat doe je dan bij het eventueel opschonen met zijn of haar stemmen/mening(en) en dus uiteindelijk met zijn/haar status regestratie als gebruiker. Met andere woorden, voor de overledene zal het niet uitmaken, maar wat doe je/wil je doen met de gegeven waarderingen.

Dit denk ik nu als ik hier een stukje lees met ook in mijn achterhoofd dat er veel "ééndagsvlieg" gebruikers zijn. Daarnaast denk ik ook laat ik ook 'ns keertje reageren meegaande in deze stelling om aan te geven dat er misschien toch meer gebruikers zijn dan dat je zou verwachten, als film tv gids is deze site ook goed te gebruiken zonder jezelf te registreren bijvoorbeeld. Gebruik kan veranderen. Aan de andere kant zijn er dus minder actieve gebruikers binnen de stie dan dat je misschien zou hopen gezien de geregistreerde gebruikers.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@fiction. Veel forums/sites geven naast aantal ingelogde gebruikers ook aantal niet-ingelogde gebruikers (aka bezoekers, aka gasten) aan.

Als ledenbestand geschoond wordt zou je bijvoorbeeld alle meer dan 3 jaar niet ingelogde gebruikers kunnen verwijderen en daarvoor automatisch gegenereerde email kunnen sturen om alsnog member te willen blijven door weer ff in te loggen. Zij die niet reageren weten dan dat ze na bepaalde termijn uit bestand gaan (en kunnen zich natuurlijk indien behoefte weer bestaat uiteraard altijd weer aanmelden).

fiction

• 57 messages
  • 4857 votes

Maar het is toch zonde als bijvoorbeeld door overlijden (laten we het nog lang niet hopen natuurlijk !) jouw stemmen dan daarmee ook uit het bestand verdwijnen en/of de aan jouw naam gerelateerde berichten/meningen niet meer als zodanig zijn te lezen. Is er binnen jouw mening daar ook een oplossing voor te verzinnen ? Lijkt mij naast leuker voor de overige gebruikers ook nog 'ns beter voor het totale bestand als deze waarderingen blijven bestaan en mee blijven tellen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Volgens mij blijven berichten en toevoegingen van leden die ban gekregen hebben ook staan. Zou in dit geval voor scores ook kunnen gelden.

fiction

• 57 messages
  • 4857 votes

Dat berichten, toevoegingen en stemmen aan hun naam, film en eventueel topic blijven verbonden maar wel een andere gebruikers status krijgen, lijkt mij persoonlijk wel wat.

Aanvullend met eventueel de mogelijkheid deze opnieuw "leven" in te blazen als de persoon na jaren/decenia alsnog terug komt en dus niet blijkt te zijn overleden maar blijkbaar in coma of iets lag maar om iig een dubbel account en dus dubbele stemmen te voorkomen ? Is misschien te ver gezocht, maar lijkt me ook weer niet problematisch.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

fiction wrote:

Dat berichten, toevoegingen en stemmen aan hun naam, film en eventueel topic blijven verbonden maar wel een andere gebruikers status krijgen, lijkt mij persoonlijk wel wat.

Zit wat in, net zoals de Crew en Mods een "ondertitel" hebben. Wellicht is daar plaats voor een status (bijv. overleden, al 3 jaar niet meer actief, tijdelijk uitgeschreven etc..etc...)

fiction

• 57 messages
  • 4857 votes

Overleden is dan nogal wat, zeker als je een oude bekende denkt terug te zoeken/lezen en je ziet overleden staan wat dan niet zo is.

Een status die denk ik niet als ondertitel moet worden vermeld, ziet er niet uit. Maar denk ik bij de persoonlijke informatie van de persoon dient te worden vemeld, zoals reeds wordt gedaan overigens.

Maar dan blijft alle nuttige info. e.d. behouden en is er ook een realistisch onderscheid gemaakt tussen actieve en niet actieve gebruikers wat als zodanig vermeld kan worden bovenin, in plaats van de algemene term gebruikers en dit eventueel aangevuld met een teller voor bezoekers/niet ingelogde gasten zoals reeds eerder genoemd.

Nu de vraag waarom willen we eigenlijk weten hoeveel echte actieve gebruikers er zijn ?

Nieuwsgierig ben ik ook wel, maar hebben we er iets aan of is het voor de correctheid of iets.

(ik weet dat het niet de opzet van dit topic is, maar toch.. soms loopt het zo)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

@fiction. Bij de top100 2012 was response 769 op toen 139.597 ingeschreven leden, dat zou een score van 0,55% zijn. Ga je van actieve leden uit, heb je een aannemelijke, betrouwbaardere uitslag. Geldt ook voor andere enquetes.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

fiction wrote:

Overleden is dan nogal wat, zeker als je een oude bekende denkt terug te zoeken/lezen en je ziet overleden staan wat dan niet zo is.

Nu de vraag waarom willen we eigenlijk weten hoeveel echte actieve gebruikers er zijn ?

Nieuwsgierig ben ik ook wel, maar hebben we er iets aan of is het voor de correctheid of iets.

(ik weet dat het niet de opzet van dit topic is, maar toch.. soms loopt het zo)

Het heeft overigens ook gewoon met "pure" nieuwsgierigheid te maken. Eigenlijk is het inderdaad ook niet echt belangrijk. Maar ik las bijvoorbeeld terug, dat de gebruiker Brix regelmatig contact had met een van zijn beste MM maatjes: Parkiet. En ik kan best begrijpen dat een gebruiker graag wilt weten of zo een gebruiker nou overleden is of niet?.

Wat ik gewoon denk is dat de Crew en/of Mods, en vooral Jordy wel inzage heeft in alle statussen van de MM gebruikers? d.m.v een uitdraai of logbestand i don't know...

Anyway, het is ook een beetje "off-topic" maar zo een discussie op zijn tijd is niet erg toch? dit topic kan gewoon aanleiding geven tot dit soort discussie's, laten wij het daar maar ophouden

fiction

• 57 messages
  • 4857 votes

Dogie_Hogan wrote:

@fiction.

Zoals Dick2008 al eerder aan heeft gegeven doe ook ik daar (top 2012 lijst) niet aan mee.

Ik heb dan amper zo veel films gezien uit het afgelopen jaar (2012, 11 films tot heden).

Daarnaast ben ik van mening om een dergelijke lijst te maken moet je het meerendeel van de films die zijn uitgebracht in dat jaar ook echt gezien hebben. Zeker de zogenaamde toppers om daar een juiste afweging in te kunnen maken.

Ik vermoed dat er meerdere actieve gebruikers zijn die hier niet aan mee doen. Dat lijkt mij dus geen maatstaf voor actief gebruik. Wel eventueel het inloggen.

fiction

• 57 messages
  • 4857 votes

Movie-Addicted wrote:

...

Bij iedere gebruiker staat bij de persoonlijke info. het laatste bezoek, dus ik neem aan dat dit wordt geregistreerd.

Ik vind het zelf ook een interessante discussie hoor, ik ben ook nieuwsgierig en juist ook ivm het overlijden wat uiteindelijk iedereen staat te wachten en ik ga er van uit dat deze site er dan nog gewoon is.. en lang blijft, maar wat gebeurd er dan met "onze" gegevens. Ik neem aan dat dit blijft staan.

Met het eventueel opschonen van het bestand kan en mag er dan wat mij betreft heus wel rekening met gehouden worden dat mensen die goed hebben mee geholpen met de inmiddels oude klassiekers te waarderen, dat hun waardering blijft staan. Eendagsvliegen mogen wat mij betreft wel verdampen in het niets, maar wie en hoe bepaal je dat.. waar trek je de streep ? Want dat is puur omdat ik daar persoonlijk minder waarde aan hecht en aan kan hechten.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Volgens mij is het zo, of je nu een week of jaren actief bent met stemmen/berichten plaatsen, alles blijft gewoon meetellen. En verkeerd is dat niet. Je hoeft maar een account aan te maken en je kan aan de slag.

Als je je uitschrijft, zoals ik weleens heb gedaan, krijg je geen vraag, wat de reden is. Je stemmen ben je kwijt maar berichten blijven staan. En zo blijven veel mensen weg zonder reden... ook niet zo erg. Dat is nou eenmaal het nadeel van internet.

Je kan van tevoren mensen laten weten dat je niet langer op de site wil zijn, maar als je dat niet doet dan zal het gissen blijven. Ik vind het wel jammer dat sommige users weg zijn, vaak al voor mijn tijd, maar ja wat doe je eraan.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Waar is Ajax&Litmanen1 heen ? die is al 4 dagen niet meer geweest.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Aan het bijkomen van de nederlaag tegen Steaua?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Reinbo wrote:

Aan het bijkomen van de nederlaag tegen Steaua?

haha, voetbaltopic was het eerste waar ik ging kijken

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

606 wrote:

Waar is Ajax&Litmanen1 heen ? die is al 4 dagen niet meer geweest.

Ik geloof een paar dagen aan het logeren bij Jari? in Helsinki?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Movie-Addicted wrote:

(quote)

Ik geloof een paar dagen aan het logeren bij Jari? in Helsinki?

Oh dat is beter bekeken

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Overdose aan Disney-films denk ik. Zoveel zoetsappigheid kan niemand aan binnen één week.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Hij is terug, bruidje opgehaald.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lefgozer wrote:

Overdose aan Disney-films denk ik. Zoveel zoetsappigheid kan niemand aan binnen één week.

Daar ben ik wel effe klaar mee ja

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Offtopic verwijderd.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Uitgaande van 3 Maanden Spanje, heb ik het maar een klein maandje volgehouden Maar de belangrijkste werkzaamheden zijn verricht op ons landgoed in Tortosa, en vanaf heden ben ik actief hier op MM.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wel leuk gehad? Waarom niet langer gebleven, had je 't wel gezien?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.