- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MovieMeter User Pics
MovieMeter User Pics
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
haha, Orio al Serio in Bergamo, klinkt bekend.
Kutvliegveldje.
maar ja, goedkoop vliegen he
. Best grappig stadje trouwens, Bergamo.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Daar heb ik al veel over gelezen, en daar wil ik ERG graag ooit nog eens naar toe! 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Kiruna inderdaad, zijn we ook nog heel even geweest. Het land van de Saamen, die daar nog steeds in kleine getale wonen.
Ook is daar een dikke vette mijn, die volgens mij elke dag om 12 uur een dikke BOEM maakt. Zeer duidelijk te horen in elk geval.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Kiruna heeft inderdaad een hele grote ijzererts-mijn. Dat hele stadje is gebouwd vanwege die mijn. Schijnt nog behoorlijk lucratief te zijn, het hele gebied heeft wel iets met de mijnen te doen.
Daarom hebben ze ook de spoorweg aangelegd naar de Noorse havenstad Narvik !! Vanwege het ijzererts.
En dat is ook de reden dat de Nazi's de stad Narvik koste wat kost in handen wilden hebben, vanwege de Zweedse ijzererts. En hoewel Zweden neutraal was in WO2, deden ze wél gewoon zaken met de Nazi's!!!
BTW, uit Kiruna en omgeving, komt wél mooi het meest zuivere ijzererts uit de grond van de hele wereld. Ik bedoel dat die Erts daar het hoogste precentage IJzer bevat ter wereld.
Vandaar; een behoorlijk lucratieve zaak! 
Anyway, even genoeg geschiedenis en geografie, ik dwaal een beetje af! 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Nou, weten we dat ook weer. 
Overigens zijn we daar ook geweest, in Narvik, via een prachtige treinreis door de fjorden heen. Prachtig!
Narvik an sich stelt niet zo heel veel voor, maar de omgeving daar is ernstig mooi. En dit bord is ook leuk en handig, voor als je een wandeling naar Parijs ofzo wil maken: 

narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Geweldig bord inderdaad! 
Dan zat je waarschijnlijk in een passasierstrein, met daarachter (of daarvoor) een paar wagons volgeladen met ijzererts....?
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Nee, dat niet. Het was een gewone trein. Weet wel wat je bedoelt, die wagons rijden idd af en aan daaro.
Tijd voor jou om daar eens heen te gaan! 
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Plaatjes met enkele v.d. paarden van mijn vriendin.
(foto's dateren van j.l.zondag)

soom
-
- 24920 messages
- 2752 votes
'I'm a lonesome cowboy..?'
Vandaar dat je van westerns houdt 
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Vind ik ook, hoewel die witte (Andalusiër) inmiddels al een oudje (24) is, ziet hij er nog prachtig uit.
De Friese hengst is nog een 'jonkie'.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Een Fries
Heb een paar jaar terug 6 Friese paarden verzorgt, echt prachtige beesten, zo sterk en gracieus.
Leuke foto's Brix! 
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Een Fries
Heb een paar jaar terug 6 Friese paarden verzorgt, echt prachtige beesten, zo sterk en gracieus.
Helemaal mee eens Rianneke.
Ik ben zelf een 'paardengek', en Friese paarden zijn mijn absolute favorieten 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
He Brix mooie plaatjes. Als paardenliefhebeer moet je natuurlijk ook dol zijn op films van Ford en Kurosawa. Geloof dat die laatste eens gezegd heeft over Ford dat hij bij paarden vaak 'de kont' zo mooi in beeld weet te brengen. Hij vond dat zo geweldig omdat dan de kracht van het dier veel beter overkwam dan en profile...
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Leuke foto´s Brix! Zou wel eens een przewalskipaard in Mongolië willen zien, dat lijkt me echt vet!
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
@ Madecineman: Die uitspraak van Ford is mij inderdaad ook bekend 
@ MoFeDu: de 'paarden'die in Mongolië door de steppebewoners gebruikt worden stammen van het Przewalski 'paard' af.
De originele soort was er uitgestorven, maar in de jaren negentig opnieuw uitgezet via exemplaren uit dierentuin fok.
Eigenlijk zijn de Przewalski's en Mongoolse 'paarden' geen paarden maar pony's (gezien de stokmaat van slechts 1:37 meter)
Het lijkt mij inderdaad prachtig om die dieren over de Mongoolse steppe te zien galloperen.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
In Safaripark Beekse Bergen lopen Prezwalski paarden rond, niet de Mongoolse Steppe maar wel iets makkelijker binnen handbereik.
Ik heb trouwens ooit een prachtige BBC documentaire gezien over Wilde Ezels (zeer, zeer zeldzaam) in Somalië en Ethiopië.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
@Madecineman: ook in Nederlandse natuurreservaten zijn ze uitgezet,
o.a. in natuurpark Lelystad.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Grappig wist ik niet. Toch eens een keertje met m'n fotocamera daar heen gaan dan.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Plaatjes met enkele v.d. paarden van mijn vriendin.
(foto's dateren van j.l.zondag)
ha, hele leuke foto's Brix! 
Nee, dat niet. Het was een gewone trein. Weet wel wat je bedoelt, die wagons rijden idd af en aan daaro.
Tijd voor jou om daar eens heen te gaan!
Ja, ik weet het!
Ik wil er ook érg graag een keer heen, en dan óók naar bv. Narvik, Rovaniemi (Finland), de Noordkaap , het IJshotel enz. enz.
Maar dan moet ik eerst een geschikte (reis)partner hebben, want zoiets zal ik niet snel in mijn eentje gaan doen!

Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Jammer dat dat paard op de eerste foto zo'n chagerijnige kop trekt, terwijl jij er zo vrolijk opstaat! 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1632 votes
Tja, daar kan dat beestje ook niks aandoen he,.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Een paard heeft een 'hoofd' Amity (en ik een vrolijke 'kop' op dat plaatje)
Toch was die zwarte beter gezind dan de witte.
Oortjes omhoog = oplettend, nieuwsgierig (bij paarden tenminste haha)
Oortjes naar achteren = argwanend, voorzichtig.
Oren plat naar achteren ...wegwezen, ik ga bijten!
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Het was een grapje, normaal vind je die altijd heel leuk. Blijkbaar sla ik de plank hier mis 
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Nee hoor, raak, ik heb een bultje (van 't lachen, niet van die plank
)