• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Filmkenner gevraagd (voor lezen filmscript)

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Is er hier iemand met verstand van filmscripts?

Ik heb een script geschreven in verband met mijn toelating aan de filmacademie, alleen ik ben benieuwd of mijn script wel deugd. Daarom ben ik op zoek naar een echte filmkenner, iemand die mijn script onder de loep wilt nemen en mij solide kritiek kan geven. Dan kan ik namelijk nog net op tijd wat dingen wijzigen!

Nogmaals, ben jij iemand met verstand van scenario en wil je de moeite nemen om een script van 58 pagina's te lezen reply dan alsjeblieft want ik heb echt iemand nodig die een objectieve blik op mijn script kan werpen.

Reply je emailadres en ik zal je het script toezenden

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Is er hier iemand met verstand van filmscripts?

Ik heb een script geschreven in verband met mijn toelating aan de filmacademie, alleen ik ben benieuwd of mijn script wel deugd. Daarom ben ik op zoek naar een echte filmkenner, iemand die mijn script onder de loep wilt nemen en mij solide kritiek kan geven. Dan kan ik namelijk nog net op tijd wat dingen wijzigen!

Nogmaals, ben jij iemand met verstand van scenario en wil je de moeite nemen om een script van 58 pagina's te lezen reply dan alsjeblieft want ik heb echt iemand nodig die een objectieve blik op mijn script kan werpen.

Reply je emailadres en ik zal je het script toezenden

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

a) 58 pagina's is wel wat kort. hoeft geen volledige film te zijn?

b) ik ben geen kenner maar heb wel meer scripts gelezen (is erg leuk). ik wil er best naar kijken maar of je er wat aan hebt...

ik denk dat je bij hugohei moet zijn. die heeft daar geloof ik ook ooit iets mee gedaan

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Je zou het ook in de nieuwsgroep nl.kunst.film kunnen proberen. Je komt daar via je newsreader of eventueel via http://groups.google.com. Daar zitten wat mensen uit de industrie.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Ik wil je script wel eens doornemen, stuur het maar naar mijn mailadres >> [email protected]

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

hey, ben jij de bekende wielrenner ofzo?

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Ik ben geen kenner, maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar je script!

[email protected] dus..

Je hebt trouwens gedubbelpost, is niet nodig.

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Zou je het niet kunnen uploaden in een .zip? Dan kan iedereen die er zin in heeft het lezen en je wat tips geven...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

herman78 wrote:

hey, ben jij de bekende wielrenner ofzo?

Ik ben hem niet zelf, maar ik maak samen met hem wel de website. De site www.maxvanheeswijk.nl komt van mijn hand en wordt bijgehouden door mij, in samenwerking met Max zelf en zijn vrouw (en niet te vergeten, de rest van de crew )

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Ik wil het script wel in een zip file zetten, maar hoe krijg ik die op het forum?

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Kenshin wrote:

Ik wil het script wel in een zip file zetten, maar hoe krijg ik die op het forum?

Hoe groot istie? Ik wil 'm wel een weekje hosten als hij niet al te groot is.

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

43 KB

jerryv

• 115 messages
  • 3 votes

Hoi,

Ik ben ook geen film script kenner (heb op school wel storyboard maken, maar daar moet je ook niet teveel van verwachten......)

Mischien is het een tip om jouw script met een bestaand script te vergelijken, die zijn op internet wel te vinden.

Daar kan je toch de opbouw wel aan zien enz..

En zou je het scripr heel mischien ook aan mij kunnen sturen? [email protected]

En...

Ga je de richting script schrijver op?

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

okay, is goed, mail het me maar ff op [email protected] dan zet ik het wel ergens op mijn server.

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Bedankt, Phooze

Ik zal de zip file meteen doorsturen. Waar komt het script te staan?

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Ik ben hem niet zelf, maar ik maak samen met hem wel de website.

Wielrennen!

Erg goede sport!

Was vroeger trouwens fan van Breukink, is daar geen goede website van?

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Wielrennen is inderdaad zeer

Voor meer info over Erik Breukink, klik hier

Maar niets gaat er boven de

Max van Heeswijk site

Sorry, ik stop met spammen

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Om even lekker offtopic te blijven...

American Football

Het script staat voor een week hier:

http://www.phooze.nl/script.zip

btw, phooze.nl heb ik al in geen tijden meer wat aan gedaan.....

PS. Als het downloaden teveel word (denk aan 1000 downloads) dan zal ik m eraf gooien, maar ik denk niet dat het zo'n vaart loopt... toch?

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Nu ik 'm toch had, gelijk maar even de eerste en laatste pagina gelezen (middelbare school techniek... )

Ik weet dus niet wat er allemaal gebeurt, maar vond het einde best goed (dat van die camera). Het begin ook, ik zag gelijk alles voor me.

Ik ben dus absoluut geen script-kenner, maar is het niet gebruikelijk om eerst een lijstje met de (hoofdrol)spelers te geven ipv de spelers ineens aan te kondigen midden in het script.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Zeg eens, Kenshin, is A Clockwork Orange toevallig je favoriete film? Je verhaal toont er wat overeenkomsten mee (al vind ik jouw einde wat apart - en in mijn ogen moreel onverantwoord)

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Ik ben ook geen script kenner maar ik kan wel zeggen dat ik het stukje waar Simon over de daken klimt op weg naar het raam van zijn vriendin niet echt geloofwaardig lijkt (indien dit een normaal rijtjeshuis betreft).

Lijkt me typisch een rol voor Egbert Jan Weber trouwens (veel gescheld en grove woorden)

Ik zal hem wel een keertje helemaal uitlezen als ik meer tijd heb ben nu tot pagina 7 gekomen.

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Harstikke bedankt dat jullie de tijd en moeite hebben willen nemen om mijn script te lezen. Het einde is inderdaad moreel onverantwoord te noemen maar ik laat het zo want het thema van het verhaal is wraak op de maatschappij. De titel is dan ook "Nemesis". Als iemand hem helemaal door heeft kunnen lezen kan hij mij ook een reactie geven op [email protected]. Kraak het script maar af, hoe feller de kritiek hoe meer ik er aan heb.

Bedankt nogmaals

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Kenshin wrote:

Als iemand hem helemaal door heeft kunnen lezen kan hij mij ook een reactie geven op [email protected]. Kraak het script maar af, hoe feller de kritiek hoe meer ik er aan heb.

Als diegene het dan ook even hier wil neerzetten, dan hebben we er allemaal wat aan....:)

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Ik heb het advies gekregen om het aantal scheldwoorden te verminderen, dat vind ik een goeie, want vooral in de beginfase wordt flink wat gescholden.

Is er inmiddels iemand die echte kritiek kan geven? Bijvoorbeeld m.b.t de karakters, de psychologische ontwikkeling etc. ???

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

wat jammer dat er geen reacties meer komen

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Ik heb net het hele script gelezen en moet zeggen dat het er heel goed uitziet. Mischien inderdaad wat minder scheldwoorden, en mischien wat meer beschrijving van wat voor beeldeffecten + muziek je gebruikt?

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Kenshin wrote:

wat jammer dat er geen reacties meer komen

Het script is toch zo'n 20 keer gedownload gisteren...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Kheb t wel gedownload maar ik heb (nog) geen zin om t te lezen .

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Wie heeft de scene met de emmer en de arabieren gelezen trouwens?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.