- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmvoornemens 2008
Filmvoornemens 2008
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik zag dat er een topic voor 2006 en vervolgens voor 2007 geopend is, dus hopelijk is het toegestaan dat er een topic voor filmjaar 2008 gemaakt word (maar is het niet handiger om gewoon een centraal topic te maken?
)
Mijn voornemen is in elk geval om aan het eind van 2008 aan minimaal 800 stemmen te komen.
FilmFreakDimi
-
- 135 messages
- 512 votes
Er veel te kijken en toe te voegen aan ´mijn films´
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Mijn filmcollectie weer uitbreiden (ruim over de 100 hoop ik) en ongeveer aan 800/900 stemmen komen.
Verder ga ik ook weer veel films proberen te kijken uit de top 250, moet er nog ongeveer 150 zien.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Mijn voornemen: Ingmar Bergman verkennen, heb er reeds eentje opzitten. En voor de rest gewoon veel horrorfilmpjes verslinden.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
- Meer proberen genieten van de kleine dingen
- Meer samen proberen doen
- Zoveel mogelijk profiteren van het leven (eens wat meer lekker gaan eten, een weekendje boeken...). Het kan morgen immers gedaan zijn.
- Aanvaarden dat de sint niet meer bij me komt
- Gezonder proberen leven
- Mijn schoonmoeder minder pesten
- Meer aandacht schenken aan familie
- Mijn sportactiviteiten niet langer beperken tot biljart of dartsen
- In eigen huis trachten te ontwaken
- Me niet meer laten verleiden tot die idiote belspelletjes op TV
- Meer trachten te helpen in het huishouden
- Onthouden dat afhaaleten verpakt in zilverpapier slecht is voor de microgolf
- Minder snoepen
- Leren aanvaarden dat ik ook eens de weg kan kwijtraken
- Geen vreemde combinaties meer maken met drank
- mijn vliegangst proberen overwinnen
- Niet meer onnodig toeteren om mijn buur te pesten
- De WC bril naar beneden leren doen
- leren leven met iedereen
- ...
Je ziet het, ik heb nog veel werk aan de winkel. 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Whoops. (schaamsmiley). Slecht gelezen.
Ok dan, wat films betreft: proberen eindelijk eens aan die genres/films/filmtypes te geraken waar ik al zolang nieuwsgierig naar ben (Tetsuo bv, blacksploitation...).
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
- Onthouden dat afhaaleten verpakt in zilverpapier slecht is voor de microgolf
- Minder snoepen
- Leren aanvaarden dat ik ook eens de weg kan kwijtraken
- Geen vreemde combinaties meer maken met drank
- mijn vliegangst proberen overwinnen
- Niet meer onnodig toeteren om mijn buur te pesten
- De WC bril naar beneden leren doen
- leren leven met iedereen
.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Volgend jaar wil ik minstens 365 films hebben gezien die ik nog niet gezien heb.
Vooral meer klassiekers kijken.
Andere voornemens:
Meer aandacht aan mijn tante Appie geven.
Kamer netjes houden.
Proberen iets met een meisje uit mijn klas te krijgen.
Een kilo of 3 afvallen.
Een ander kapsel nemen.
En een wat minder goed voorneme: Mezelf eens een keer bezatten.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Misschien als je de laatste drie combineert, dat je dat voornemen daarboven voor elkaar krijgt?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Misschien als je de laatste drie combineert, dat je dat voornemen daarboven voor elkaar krijgt?

djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik vind het in elk geval mooie voornemens, wou dat toch even zeggen
.
Dank u
. Nu nog hopen dat ik ze eens een keertje naleef.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Ja, dat is ook deels de bedoeling. Maar daavoor heb ik ook nog wat lef nodig. In dit geval heb ik dat nou niet heel veel... Ik kan gewoon tegen iedereen spontaan praten. Ik ben helemaal niet verlegen, maar tegen haar val ik gewoon altijd stil.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Yep. Bezatten dus. Of de eerste helft van Irreversibele kijken (om het weer een beetje on topic te krijgen
)
Observator
-
- 18281 messages
- 3578 votes
Ja, dat is ook deels de bedoeling. Maar daavoor heb ik ook nog wat lef nodig. In dit geval heb ik dat nou niet heel veel... Ik kan gewoon tegen iedereen spontaan praten. Ik ben helemaal niet verlegen, maar tegen haar val ik gewoon altijd stil.
"You're going to get out of this... you're going to go on and you're going
to make babies and watch them grow. Do you understand me? You must do me this honor... promise me you will survive... that you will never give up... no matter what happens... no matter how hopeless... promise me now, and never let go of that promise."
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
"You're going to get out of this... you're going to go on and you're going
to make babies and watch them grow. Do you understand me? You must do me this honor... promise me you will survive... that you will never give up... no matter what happens... no matter how hopeless... promise me now, and never let go of that promise."
Titanic 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Wat filmvoornemens betreft, gewoon een beetje verderdoen.
De Top 250 lijst verder afwerken, oeuvres verder vervolledigen van een aantal regisseurs (Soderbergh en Woo bijv), verder nog wat martial arts gedoe kijken, de Aziatische markt blijven volgen en tussendoor nog wat interessant materiaal opsnorren.
Veel zal er niet veranderen in 2008.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
GENIAAL!
Wat filmvoornemens betreft, ik ga alle jaarlijkse toplijsten af en kijk dan de beste 1-2 uit dat jaar. Ik was begonnen met 1940, ben nu bij 1946, hoop een heel eind ver te komen. Ook wil ik eind 2008 zo ongeveer alles uit de top250 en films met de meeste stemmen gezien te hebben.
Mijn Nog Herzien lijst wordt ook alsmaar groter, die wil ik helemaal wegwerken.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Meer sporten
Gezonder eten
Vriendinnetje zoeken
Een serieuze relatie nemen (wat ik wanhopig ieder jaar als voornemen heb
)
Meer contacten onderhouden (wegens laksheid is mijn echt goede vrienden aantal gedaald tot een dieptepunt van 2 personen (exclusief klasgenoten))
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Op dezelfde manier verdergaan. Dat wil zeggen, zoveel mogelijk films kijken uit verschillende lijsten op internet: TSPtop1000, MM250, IMDB250, 1001mtsbyd en natuurlijk de ladder. Verder hoop ik een keer festivals te bezoeken, en zoveel mogelijk van mijn favoriete films op het grote scherm te bewonderen.
Overigens zou een nieuwe nummer 1 van mijn eigen lijst ook leuk zijn. Hoewel de kans klein is, geef ik de nieuwe PTA film de grootste kans.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
2 filmvoornemens:
1. Alle films die ik gedeeltelijk heb gezien afkijken. Dat zijn er een heleboel, dus er zouden zomaar eens 5 stemmen per dag bij kunnen komen.
2. Films helemaal uitkijken en niet in slaap vallen! Mocht ik toch in slaap vallen de volgende dag verderkijken en niet aan een nieuwe film beginnen. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
De 2000 stemmen zien te halen. Dat moet wel lukken, al zie ik elk jaar minder films lijkt het wel.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
1. Meer klassiekers kopen en kijken.
2. Films alleen nog op legale wijze verkrijgen.
3. Min of meer gedwongen de Aziatische film blijven kijken.
4. Meer Bollywood films bekijken.
5. Meer arthouse producties (al dan niet in de bioscoop) bekijken.
6. Bezoeken van tenminste 2 filmfestivals.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
1. Meer films kijken dan dit jaar (minstens 150).
2. Vaker naar de bios, ik ben dit jaar amper geweest.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik ga eerst eens proberen om de DVD's te bekijken uit m'n collectie die ik nog niet gezien had. Ik denk maar aan Halloween, Bin-Jip, Gone with the wind, Vertigo, In the mood for love, 2001 A space odyssey, Hable con ella, Top Gun, ...
Verder investeren in meer 'klassiekers' en proberen om nog meer titels te bekijken uit de top 250. Ook wil ik wel eens een paar anime's proberen om een beter oordeel te kunnen vellen als ze weer te voorschijn komen in KO's of andere Filmgames
En tenslotte wil ik meer muziekfilms aankopen. Geen musicals, maar echte muziekdvd's. Oa Nirvana MTV Unplugged staat op het verlanglijstje...
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Proberen aan de 1500 stemmen te komen, al zal dat nog een hele opgave worden.
Verder wil ik van bepaalde regisseurs toch wel eens een film zien ( Bresson, Dreyer, Kobayashi & Tarr ). Van regisseurs die ik goed kan hebben, wil ik hun oeuvre voor een groot deel bekijken. ( O.a. Boyle, Besson, Kitano, Kubrick, Ki - Duk, Kar - Wai & Fellini ). Ik kijk natuurlijk vooral films waar ik wat van verwacht, het is immers een hobby. En het afgelopen jaar ging mij dat goed af, stemgemiddelde gestegen van: 2,93* naar 3,03*
Verder wil ik mijn lijn van meer films uit Europa zien voortzetten. En de Aziatische markt mag ook rekenen op nog meer interesse. De top 250 wil ik mij na 2008 ook voor een groot deel eigen gemaakt hebben. En ik wil Braveheart nog eens zien, om hem daarna eens met de grond gelijk te maken. 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Oei oei. Ik hoop dat je dat laatste niet meent... 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Ik vrees dat de 1,5* die er staat te hoog is...... 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ik probeer dat ik in de top 250 terecht kom met aantal stemmen
heb nu bijna 900 films gezien.
het aantal berichten is bijna 3400