- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Je eigen filmcreaties
Je eigen filmcreaties
bozzy
-
- 2161 messages
- 670 votes
vind het wel een tof filmpje Motivation!!
vooral die muziek erbij is erg cool met die effecten erbij.

fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Ziet er inderdaad gelikt uit Motivation. Heb zelf een tijd lang geskateboard dus vind het wel leuk om te zien. Mooie manual aan het begin.
Ben zelf ook bezig geweest met een film met twee klasgenoten. Heeft wel onzettend veel tijd en moeite in gezeten, maar eindelijk af.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Hier een korte film die wij hebben gemaakt voor de Sony Awards Competition waar we 3de zijn geworden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
(embed)
Ik zag nog geen reacties op deze film verder, maar heb hem nog eens bekeken. Erg sterk gemaakt. Sterke montage, camerawerk en sfeer. Ook een leuk concept. Spelen met het geheugen is altijd vet!
sonyjh
-
- 546 messages
- 570 votes
Tijdje geleden gemaakt:
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Mooi filmpje man. Mooie shots en visuele effecten. Muziek is uit The Fountain of niet?
mauwiewauwie
-
- 386 messages
- 0 votes
And the Oscar goes to ,,Faded Memory,, leuke film 
Zonder dialoog kun je beter acteren en maak je minder fouten.
Vind dit trouwens een leuk topic 
sonyjh
-
- 546 messages
- 570 votes
Mooi filmpje man. Mooie shots en visuele effecten. Muziek is uit The Fountain of niet?
thanks
, ja, is van the fountain.
Jouw filmpje, premisse is ook zeer cool btw. Lijkt veel werk in te zitten. 13 minuten is best wel lang, als ik weet hoeveel tijd ik al steek in een filmpje van 1 minuut 
Zeer nice!
Dit is nog een nieuwe stukje film dat ik recent gemaakt heb, de scene zelf duurt wel maar 30 seconde en is een copycat van een scene uit IP man:
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Bedankt
. Ja, zat wel vrij veel werk in inderdaad. Vakantieproject
. Maar ziet er toch minder goed uit dan die films van jou. Ook dat filmpje van 30 seconden ziet er erg gelikt en professioneel uit. Erg vet ook. Als je weer wat nieuws hebt dan stuur maar of zet het op dit forum
.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Filmpje dat ik met twee klasgenoten heb gemaakt. Helaas moesten we het filmen rond de tentamenperiode dus is niet helemaal geworden wat we hoopten.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Opzicht niet verkeerd toch
? Nog best een leuk fimpje geworden. Hou zelf ook niet heel erg van al die social media dus kon de humor wel waarderen. Het onderwerp schizofrenie wordt alleen wel heel veel gebruikt, maar goed. Goed te kijken in ieder geval.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Probeer volgende keer wat meer via beeld te vertellen i.p.v. dialogen, het is natuurlijk de stijl die je bij jezelf vind passen. Hoewel film audiovisuele verhalen vertellen is, visueel miste ik een beetje (gaat niet om de techniek, kwaliteit enz., maar meer om het ''doen/proberen'')
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Lollig filmpje!
Denk dat het allemaal beter is om die gesprekken met die psychiater eruit te halen, haalt de vaart eruit. Die ongein met die facebook pagina kan ik wel waarderen. Neigt een beetje naar videoclip maar vind het wel creatief bedacht.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Moet ik je gelijk in geven, ik vond de film visueel ook wat leeg, omdat het beeld niets zegt maar de verteller (ik
) alles voorkauwt.
Motivation
-
- 9 messages
- 0 votes
Ben ik weer met een korte film over het longboarden. Deze keer met boarders uit Amersfoort. Enkel van hen vertelt wat zij voelen bij het boarden. Kom er achter dat boarden meer is dan alleen een plank en 4 wielen.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Tijdje terug ook weer een filmpje gemaakt. Het einde is wellicht een beetje vaag maar dat komt doordat er een citaat in verwerkt moest worden. Ook duurt het misschien wat te lang. Toch heb ik er maar voor gekozen om 'm hier te plaatsen.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Tijdje terug ook weer een filmpje gemaakt. Het einde is wellicht een beetje vaag maar dat komt doordat er een citaat in verwerkt moest worden. Ook duurt het misschien wat te lang. Toch heb ik er maar voor gekozen om 'm hier te plaatsen.
(embed)
Lekker absurd
de invloed van geweld op TV?
Veel gevoel voor kleur en vorm en licht, mooi camerawerk, geluid ook goed, hartstikke mooi gefilmd!
Even verder gekeken: Beyond the Still, even zo mooi gedaan, acteur doet 't goed en een lief, afgerond, verhaaltje
voor met een glimlach (dees vind ik 't leukst en mooist).
Die op 't station (May 1940) is ook wel gaaf, rustig gefilmd en mooie beelden + goed geluid op z'n tijd en daaronder is die wand mooi kleurig, acteur komt goed over.
En (trots op?) Rotterdam is in ieder geval met liefde gedaan, afzonderlijk zitten er mooie beelden tussen, maar vrij kort op elkaar, ik zou er langere opnamen tussen doen en het is echt een mooi portret 
leuke afwisseling tussen gebouwen en mensen
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Filmpje dat ik met twee klasgenoten heb gemaakt. Helaas moesten we het filmen rond de tentamenperiode dus is niet helemaal geworden wat we hoopten.
(embed)
Geinig verhaaltje
precies zoals het vaak gaat. Denk dat Fortune idd gelijk heeft, ik zou zelf het verhaal dan laten beginnen met die voice-over en de start van de romance (verteller is juist ok vind ik) en dan wel die psych aan het eind erin laten om de toestand van de jongen toe te lichten, dus alleen de beginpsych eraf. Dan moeten we wat meer denken, maar dan is de klap (en de grap) wat harder. De romance was leuk gedaan, afwisselend en vlot in beelden, misschien iets rustiger praten (in bed bv), gaat vrij snel.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Thanks voor je feedback Dreiecke, leuk om te horen!
jordyweyers
-
- 2 messages
- 0 votes
In Overigen > Algemeen > feedback kortfilm:
hey,
ik zoek nog enkele mensen met en zonder filmervaring om feedback te geven op een kortfilm die ik gemaakt heb, om te controleren of het verhaal duidelijk overkomt vooral
laagste kwaliteit omdat het eerste versie is
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ziet er professioneel uit, mooie belichting en kadrering! Het shot van die ouderwetse auto voor het huis is prachtig.
Enkele verbeterpunten naar mijn idee:
- Duidelijker maken dat de relatie met zijn vriendin niet goed is
- Ik kan me niet voorstellen dat een dokter zomaar een pistool aan zijn patiënt uitdeelt.
- Het shot achter het raam wanneer de man zijn post gaat halen duurt net iets te lang
- De focus van de cameralens op het papier
- De reactie van de vrouw wanneer zij een pistool voor haar neus krijgt (ze leek totaal niet bang of verrast)
- Heeft hij zijn vrouw wel of niet doodgeschoten? Een shot van de vrouw op het einde was welkom geweest.
Maar nogmaals, ziet er goed uit.
Motivation
-
- 9 messages
- 0 votes
Ik sluit me aan bij John Lee Hooker, beelden zijn erg mooi in beeld gebracht.
Ik zou alleen nog even letten op de audio. Af en toe is hij naar mijn idee niet lekker afgemixt. Voorbeelden hierbij zijn dat de mensen vrij zacht praten en je als kijker het geluid om hoog zet om het te kunnen verstaan maar als bijvoorbeeld de man zijn pistool in het nachtkastje verstopt kreeg ik ineens een keihard geluid door mijn koptelefoon van het pistool dat klapt op het hout. Ook met bijvoorbeeld shots waarin gepraat word (in het begin met de dokter) en je ziet vervolgens een shot van het papier. Bij het gesprek hoor je nog lichte achtergrond geluiden en een soort ruis, maar bij het papier is het ineens weg. Deze overgang is nog al hard.
Mijn tip is dus: let nog even op de audiomix.
Maar verder ziet het er erg goed uit. Keep up the good work.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
In Overigen > Algemeen > feedback kortfilm:
hey,
ik zoek nog enkele mensen met en zonder filmervaring om feedback te geven op een kortfilm die ik gemaakt heb, om te controleren of het verhaal duidelijk overkomt vooral
(embed)
laagste kwaliteit omdat het eerste versie is
Zijn vrouw bestaat niet of wel? Had het al wel vrij snel door, omdat die dokter sowieso niet op haar reageert.
Ziet er erg goed uit. Hij is wel wat aan de trage kant. Aan de ene kant is dat sterk, maar zitten ook nadelen aan.
Goed.
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
In Film > Algemeen > Zelfgemaakte Films:
Hallo mensen, ik heb geen idee of er al een soortgelijk topic bestaat en of ik 'm hier wel in de goeie sectie plaats. Any way, hier mogen jullie je zelfgemaakte films plaatsen: lang of kort, grappig of serieus, kleur of zwart/wit..het maakt allemaal niet uit. Hieronder staat een link die verwijst naar een zelfgemaakte film genaamd Dubbelrol. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie je mening willen geven hier en/of op Youtube. En uiteraard kijk ik ook graag naar jullie filmprojecten en misschien kunnen we dan ook van elkaar leren en feedback geven.
YouTube - Dubbelrol (2011).wmv
Bij voorbaat dank.
Fayerin
-
- 66 messages
- 914 votes
daar is die dan! Ik heb aan deze video meegewerkt als styliste (vooral kostuums maar ook haar, make-up, props sets en locatie) ik ben er SUPER trots op! 
en ik heb ook nog een cameo als spook!
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Hej megaman,
Zag dat je graag een reactie wou
. Kan ik wel begrijpen, want ik krijg zelf ook niet altijd een reactie op dit forum. Heb alleen de eerste gekeken (Dubbelrol).
Opzicht niet verkeerd. Knap ook dat je zo´n lange film kunt maken. Zit behoorlijk wat moeite in. Kan ik zeker waarderen. Hierdoor is het echter wel wat lastiger voor kijker om er aan te beginnen.
Heb voornamelijk wat opmerkingen in plaats van keiharde kritiek.
-Ik hoor geregeld geluid van de cameraman (iets kraken). Hier zou ik erg op letten en voorkomen allereerst. Ook mogen de stemmen soms iets harder. Is niet altijd goed verstaanbaar. Meestal wel, maar soms niet.
-Je gaat erg vaak over de 'as'. Weet niet of je de 180 degree rule of de as-regel kent? Het is niet heel storend, dat moet ik wel zeggen. Dus misschien doe je het bewust.
-Die scene in die auto waar twee mensen praten is opzicht wel relaxt opgenome nvan twee kanten, maar hier kun je er bijvoorbeeld dichter opkruipen waardoor je als kijker wat meer mee gaat in het gesprek. Je mag sowieso wel wat vaker close-ups gebruiken. Die gasten op de motor zijn best vet gefilmd trouwens. Best steady.
-Ik zie af en toe vrij veel 'hoofdruimte' bij de personen. Ook dit kan bewust zijn, want je doet het niet altijd. Ook niet zo storend verder, maar misschien een aandachtspunt.
-Verhaal is best leuk verder. Goed gekeken naar de mogelijkheden. Dat er wat cliches inzitten is dan ook logisch.
Zou de volgende film wat korter maken alleen, maar ga vooral door.
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
He 'fappie', allereerst hardstikke bedankt dat je de moeite hebt genomen om mijn film te bekijken en te beoordelen. Ik had veel meer kritiek verwacht omdat ik altijd het gevoel heb dat mijn films qua techniek en creativiteit vrij simpel zijn vergeleken met andere zelfgemaakte producties. Filmen doe ik nog steeds met een kleine Handycam (die overigens nog met cassettetapes werkt) en het monteer programma wat ik gebruik, Magix Video Deluxe 17, heeft leuke extra's maar qua opties is de ene versie nooit veel beter dan de andere. Wat betreft je punten:
Dat is geen slecht idee. De eerste film in deze reeks (Frankula) duurt bijna een uur, diens vervolg (De Nacht van het Masker) een halfuur en Dubbelrol iets korter. Alleen het vervolg op Dubbelrol (Het Mysterieuze Masker) heeft wee een wat langere speelduur 
Het zijn vaak de kleine details, zoals de lensdop die los hangt en soms tegen de camera aan tikt tijdens het bewegen, die ik over het hoofd zie omdat ik dan meer focus op hoe de acteur/actrice zijn of haar ding doet en hoe ik de camera moet meedraaien. Qua stemgeluid was het vrij lastig in bepaalde scenes. Het gedeelte waarin de twee heren een conversatie houden in de auto werd opgenomen op een ietwat winderige middag. Ik heb geprobeerd om het geluid te filteren en meer de nadruk te leggen op de stemmen maar het krakerige geluid wat de wind veroorzaakte, kreeg ik maar niet weg. Als ik meer geld had dan kocht ik zeker een speciale microfoon om dit soort dingen te vermeiden.
Bedoel je dat de camera dan in een kaasrechte lijn van links naar rechts draait of andersom? In de voorgaande films hield ik de camera altijd in de hand of liet ik 'm door een ander bedienen. Met Dubbelrol had ik twee redenen om hem op de tri-pod te zetten:
1: Ik wilde zorgen voor rustige beelden zonder schokjes of wat dan ook.
2: Het beeld moest recht blijven omdat ik later bepaalde objecten zoals meubels en schilderijen over de scenes heen wilde plaatsen.
Het nadeel bij mijn tripot was dat het geheel niet soepel draaide. In de scene waarin de auto vertrekt vanaf de kerk, zie je de camera een schokkende beweging maken alvorens hij soepel meedraait met de auto.
Dat is inderdaad een punt waaraan gewerkt kan worden. M'n moeder vond het gesprek iets te lang duren en ik denk dat een close-up hier of daar wel had geholpen. Bedankt voor je compliment wat betreft de motorrijders
Gewoon even wat tape meegenomen, camera aan 't stuur bevestigd en rijden maar. Er zit trouwens wel een fout in die sequence: in de weerspiegeling van de brommerhelm zie je een lege weg terwijl de tweede brommerrijder voor hem zit.
Ik zal het noteren 
Nogmaals bedankt voor je positieve review
Het vervolg op Dubbelrol (genaamd: Het Mysterieuze Masker) staat ook op Youtube maar is qua stijl en sfeer totaal anders. Kijk maar even of je tijd en zin hebt om deze te bekijken en te beoordelen.
[/
IceTigerGhost
-
- 673 messages
- 2743 votes
daar is die dan! Ik heb aan deze video meegewerkt als styliste (vooral kostuums maar ook haar, make-up, props sets en locatie) ik ben er SUPER trots op! 
en ik heb ook nog een cameo als spook!
Helemaal niet slecht! Spijtig dat het geen echt verhaal is.
fappie
-
- 2688 messages
- 2005 votes
Hej megaman,
-Nja.. ik vind het nog wel meevallen. Het is inderdaad voornamelijk van statief gefilmd, maar dat doe ik zelf ook. Je kunt er ook voor kiezen om iets te bewegen met de camera, maar ik ben daar zelf nit zo´n liefhebber van. Als je met een betere camera filmt heb je ook meer mogelijkheden. Dan kun je soms wat focus-pulling doen en is de kwaliteit wss wat beter.
Wat ik zelf vaak doe qua shots is gewoon mooie shots overnemen uit films die ik zie. Moet dan wel kloppen met hetgeen wat je wil overbrengen, maar vaak helpt het wel.
Er zitten wel wat fraaie shots tussen in deze film trouwens hoor. Het kan wat simpel zijn, maar dat is ook niet altijd verkeerd.
-Ja, ik begrijp het. Ik doe zelf daarom vaak nasynchronisatie en het achtergrondgeluid opnemen. Is ook niet heel handig, maar dan voorkom je het wel. Heb zelf ook geen richtmicrofoon etc. Erg vervelend. Je kunt bijvoorbeeld ook het achtergrondgeluid over het geluid faden. Klinkt misschien ook wat apart, maar dan hoor je tenminste geen gekraak.
-As-regel is lastig uit te leggen. Het gaat om de kijkrichting van de personen. Hier loopt een denkbeeldige lijn waar je eigenlijk niet overheen mag. Ik doe het zelf ook wel eens, omdat ik wat eigenwijs ben. Maar je zult merken dat het dan wat natuurlijker is en klopt. Hier een goede uitleg op Youtube. YouTube - Moviemaking Techniques180 Degree Rule
-O ok dat is me niet opgevallen. Vond het wel vet
.
Ik ben zelf trouwens ook maar een hobbyist. Bij lange na geen professional, maar ik vind het gewoon leuk om te doen. Zal die film misschien nog ergens gaan kijken.
Succes in ieder geval
.