• 178.000 movies
  • 12.204 shows
  • 33.974 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.183 votes
Profile

Je eigen filmcreaties

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vind juist het camerawerk vrij sterk. Los en geïmproviseerd. Handheld werkt in dit geval veel sterker dan statief - ben het totaal niet met rokkenjager eens.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

dankje

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

......

Ik baal als een stekker. Eén van de regisseurs heeft onze short online gezet zonder op de kwaliteit van beeld en muziek te letten. Veel haperingen in beeld. Het loopt nergens echt zoals het bedoeld is...

Maar laat maar eens gaan met de geit!

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

danuz wrote:

Vind juist het camerawerk vrij sterk. Los en geïmproviseerd. Handheld werkt in dit geval veel sterker dan statief - ben het totaal niet met rokkenjager eens.

Je gaat pas los en ''geïmproviseerd'' te werk als je 'n beetje de cameravoering onder de knie hebt. Hetgeen wat ik in dit geval dus mis, het beheersen van de camera. Het is immers beter om als beginnend filmer gebruik te maken van een statief.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Me nieuwste filmpie. Sommige zijn wat herhaling, maar ut meeste is nieuw

Elvis Presley

• 17 messages
  • 0 votes

Onze laatste sketch:

Sneeuw zoekt Man on Vimeo

Hadden wat meer takes willen hebben, maar het werd te koud.

Willen misschien deze camera:

Panasonic Camcorder

Mensen met ervaring, tips, informatie?

jtsterkenburg

• 153 messages
  • 1324 votes

ben al een tijdje bezig om wat clipjes te maken, meer voor mezelf, maar nu heb ik voor het eerst min of meer iets officieels gemaakt, op super-8mm film. Het is niet helemaal geworden zoals de bedoeling was, want veel materiaal was mislukt door mijn onervarenheid met 8mm, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden:

@ elvis presley, ik zou m'n geld zeker niet uitgeven aan zo'n camera als je voor dat geld ook een mooie canon 7d met een zoom h4n audiorecorder kan kopen. zie hier bijvoorbeeld: Vancouver - Testing the Canon 7D on Vimeo

(ikzelf heb een 550d, die is een stuk goedkoper nog dan de 7d en qua video eigenlijk hetzelfde, alleen voor stills minder en minder stevig gebouwd)

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Erg mooi filmpje. Mijn complimenten. Ik vond de ''natuur-shots'' toch wat beter dan wanneer je de mensen filmde, dat lag niet alleen aan de acteurs maar ook aan de manier waarop. Kan niet precies uitleggen waarom, misschien omdat ik het te nep gespeeld vond? Geen idee. Maar: wees er trots op. Erg leuk gedaan.

maar wat een muziek

jtsterkenburg

• 153 messages
  • 1324 votes

Jessen0wnt wrote:

Erg mooi filmpje. Mijn complimenten. Ik vond de ''natuur-shots'' toch wat beter dan wanneer je de mensen filmde, dat lag niet alleen aan de acteurs maar ook aan de manier waarop. Kan niet precies uitleggen waarom, misschien omdat ik het te nep gespeeld vond? Geen idee. Maar: wees er trots op. Erg leuk gedaan.

maar wat een muziek

haha, dankjewel! wat ik zelf wel bijzonder vind aan de muziek is dat het gemaakt is door een vrouw van bijna 70 jaar oud en dat het nummer gaat over een moeder die ze kent die haar zoontje is verloren (zowel film als muziek zijn metaforisch). was zelf nog geen moment in me opgekomen dat het ' nep ' zou kunnen overkomen, vooral omdat ik eigenlijk helemaal geen instructie heb gegeven. Veel shots zijn zelfs gefilmd zonder dat ze het doorhadden. maar misschien is het wel zo idd.

bedankt ieder geval, zal er beter op letten volgende keer

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Het hoeft niet altijd aan de regisseur te liggen, het kan ook gewoon dat sommige mensen niet natuurlijk overkomen op beeld. Dat heb je soms...

En het kan ook deels aan mij liggen, ik vind videoclips altijd vrij nep overkomen. Ook professionele... Ik ben gewoon een zeikerd

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

@ Jeewee: Ik heb alle drie de delen bekeken van onkruid.

Het acteerwerk is natuurlijk niet echt goed, maar dat geeft ook niet echt..

De kleding had wel wat beter gekunt lijkt me.

En ik snap niet waarom die wc-juf een jongen is?

Verder speelt het bijna steeds op dezelfde locatie af, ik vond het een beetje saai worden.

Ook snap ik die beelden van die popsterren niet, ik vind het er niet echt bijpassen.

En de muziek in deel 2 slaat opeens over naar een ander nummer.

Wel goed afgewisselt in camerabeelden bij de dialogen.

@ Aliesrail: Zo, jullie hebben skills zeg. Het filmpje zelf vind ik niet echt bijzonder, het zijn ook maar een paar shots..

Quentin

• 10202 messages
  • 8539 votes

Op de set van mijn eerste 'echte' productie:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Binnenkort meer!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Is dat in het kader van een bepaalde opleiding?

Quentin

• 10202 messages
  • 8539 votes

Nee, studeer bijna af als MA in European Studies/International Relations, totaal niet gelinkt aan mijn filmplannen dus.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Wat bedoel je met 'echte' productie?

Ziet er alvast interessant uit

Quentin

• 10202 messages
  • 8539 votes

Heb zelf altijd wel van alles gemaakt met een kleine crew, maar hierbij (produceer de film) stonden er altijd 20+ mensen op de set met veel VFX en een stuntteam.

88Fabian

• 1527 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > It's All Chess:

Hallo.ik ben een amateur filmmaker,en heb een korte film gemaakt

genaamd 'It's All Chess' de film bevat geen dialoog.

Het gaat over een persoon die via zijn dromen mensen als schaakstukken kan verplaatsen over de hele stad Utrecht,en op de meest raarste onjuiste plaatsen neerzetten,zoals fietsend over de snelweg gaan.

YouTube - It's All Chess

Flieber

• 116 messages
  • 829 votes

Met een dambord i.p.v. een schaakbord in het water, jammer dat is voor schakers een beetje zoals vloeken in de kerk.

Maar goed het is je vergeven je gebruikt ook andere spelletjes zoals domino.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Trailer van een korte film die ik gemaakt heb (20 min.) getiteld 'Dans van de Paladijn'. Ik heb de film gemaakt met Viewnatic (productie huis die ik o.a. heb opgericht), GLRtv en Het ROtheater. Ik heb de film geschreven en geregisseerd.

Klikkerdeklik

De film heeft inmiddels zijn première gehad. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ik ben niet zo van het theater. Of in dit geval films erover (toch?).

Het zier er wel goed uit. Of het echt trekt weet ik niet, want zelfs met miljoenen aan productiekosten en een heel team zou iets als dit me waarschijnlijk niet trekken.

Het enige wat ik anders had gedaan was het lettertype aan het begin. Iets groter en iets minder standaard. Maar dat vind ik dan hè

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Vlak voor de titel 'binnenkort' staat nog een verdwaald frame of niet?

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Ziet er leuk uit IcU, is dat niet die vent van Grijpstra&De gier?

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

chevy93 wrote:

Ik ben niet zo van het theater. Of in dit geval films erover (toch?).

Ja dat is smaak. De film speelt zich inderdaad in zijn geheel in het theater af.

Of het echt trekt weet ik niet, want zelfs met miljoenen aan productiekosten en een heel team zou iets als dit me waarschijnlijk niet trekken.

Het is denk ik ook niet voor een groot publiek bedoeld. Het is een kleine film die ook niet langer dan 20 min. moet duren.

Quido wrote:

Vlak voor de titel 'binnenkort' staat nog een verdwaald frame of niet?

Niet dat ik weet. Ik zie het iig niet.

MoFeDu wrote:

Ziet er leuk uit IcU, is dat niet die vent van Grijpstra&De gier?

Thanks en jep

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

IcU wrote:

Niet dat ik weet. Ik zie het iig niet

Het beeld verspringt vlak voor de titel. Tussen 1.36 en 1.37. Overigens ziet het er best interessant uit.

Charmides

• 414 messages
  • 1304 votes

Ik heb ooit meegeholpen met een reclamespotje Telt dat ook mee?

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Dat ligt eraan wat je rol was

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Eind volgende week rond ik mijn 2e grote project af. Dit is een docu met verfilmde gebeurtenissen over een ex-slachtoffer van een loverboy. Ik heb de film geschreven en geregisseerd.

Voor de geïnteresseerde de trailer.

Het betreft een film van 60 minuten en hij komt op dvd uit. Of hij in de bekende winkels te koop gaat komen is nog niet bekend. Hij wordt in iedergeval aan scholen verkocht. En wellicht komt er een tv release. Maar dat is allemaal nog afwachten.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

af en toe een heeeeeeel klein lettertype. Maar het blijft een interessant onderwerp en de trailer ziet er mooi uit!

Charmides

• 414 messages
  • 1304 votes

Ja. Mooi gedaan. Ik hoop dat het wat gaat worden.

Overigens heeft iemand uit me broers klas wel in een jeugd serie gespeeld op Nederland 3 op Zapp. Het is nu al weer van tv ; Sterke verhalen uit Zoutvloed.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Niet zelf gemaakt en die gene die het heeft gemaakt ook niet, maar wel een leuke complicatie van goede films. Wel leuk om effe te kijken, vond ik:

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.