• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

Welke films zijn je "guilty pleasures"?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Thanks.. dan koop ik die zeker bij mijn volgende bestelling op bol!

alhoewel.. wel 10 euro... pfff

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Showgirls is erg leuk, en word idd ook leuker als je hem vaker ziet.Hij is trouwens 5,- bij de FRS.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

En als je de versie koopt waarbij een gekleurd (blauw) A-film logo op de rug van de inlay staat, staan er ook een hoop extra's op de dvd die niet vermeld worden (oa. audiocommentaar van Verhoeven).

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Kwa series Little House on the Praire. Normaal gesproken heb ik helemaal niets met die EO meuk maar dit blijft een heerlijke feel good serie, oke af en toe veels te zoet en verschrikkelijk veel bijbelverwijzingen maar goed dat neem ik maar op de koop toe.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik keek van de EO altijd Touched by an Angel en D.r Quinn Vond ik altijd geweldige series, oke zoals je zegt, heel zoet en veel bijbelverwijzingen maar ach daar kon ik me niet aan ergeren. Maar het is dan ook een lange tijd geleden.

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Bij mij ook hoor, alhoewel heb hier vier seizoenen staan van Little House enkel en alleen uit jeugdsentiment, veel mensen lachen erom maar ik vind het uiterst gezellig om eens in de zoveel tijd nog eens een marathon(etje) te houden.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Van de EO rockt Benjamin Ben nog altijd het hardste!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ja, Benjamin Ben is heerlijk

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Vreselijk enge pop. Ik zou d'r niet van kunnen slapen 's nachts.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Over enge poppen gesproken:

Hier kon ik vroeger écht niet van slapen. Nu gelukkig wat minder eng...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Karbonkel

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Leuk weetje van de wikipedia:

De serie werd geregisseerd door Jan Jens Molenaar, en was (zo zei hij later) geïnspireerd door de jaren '90 thrillerserie Twin Peaks.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ah ik scheet echt in mijn broek voor Karbonkel ...

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Inderdaad. Wat een angstaanjagende gast was dat altijd Leuke serie vond ik dat vroeger altijd trouwens, Ik Mik Loreland.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Hmmm, poppen hebben inderdaad iets engs. Idem voor clowns. Hoe vrolijk of onschuldig dan ook, het blijft iets lugubers hebben.

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Chucky.

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Een paar: Road House, Death Wish, Freddy Got Fingered.

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2407 votes

Death Sentance en Alexander... (niet stenigen aub!)

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

-Allerlei soorten Pulp, Trash en geweldige B/C films.

-W.I.P. Flicks (Women In Prison)

-Allerlei Exploitation titels.

-Jaren '80 actiefilms

En alles wat cheesy of campy is.

FrisoBoei

• 395 messages
  • 809 votes

Braindead (Een van de eerste films van Peter Jackson), zo fout maar ook zooo geniaal.

En Kung Pow:

- beelden van oude aziatische vechtfilms gebruikt en nagesynchroniseerd met rare stemmetjes

- met de computer een nieuwe acteur er in geplakt (volgens mij de regiseur zelf; Steve Oedekerk)

- en de bad guy speelt allemaal chille nummers (zoals i like big butts) wanneer hij mensen in elkaar slaat.

Klinkt heel flauw en dat is het ook maar wat een geniale film , behalve het stukje met de koe, dat is kut.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

gotti wrote:

Over enge poppen gesproken:

God ja, die Karbonkel heeft me wat nachtmerries bezorgd. Was wel een van de leukste series die ik kende in mijn jeugd.

Nu ik het terugzie lijkt Karbonkel vooral een oude onbeweegbare 'man', die niet veel kwaads kan aanrichten (behalve letters laten verdwijnen natuurlijk). De eenogige vis is wel nog steeds eng. Leuk dat het geïnspireerd is door Twin Peaks.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Jesus Christ Superstar en Steven Seagal elke keer weer. Prachtig hoe hij armen breekt als twijgjes.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Arnold Schwarzeneggerfilms uit de jaren 80 en 90. Hoe matig sommigen ook zijn, ik geniet ervan. Arnie is een held.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Och ja, Ik Mik Loreland. In 1 woord: geweldig!!

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Kijk hier eens voor de tegenhanger van 'guilty pleasures':

Film >> Toplijsten en favorieten >> Door jezelf ondergewaardeerde films

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Wat is de definitie van guilty pleasure eigenlijk precies?

Ik vind leuk...

het oeuvre van Jean-Claude van Damme (1988-1994) vanwege bedoelde (en veel onbedoelde) cheese plus jeugsentiment.

Verder: Sonny Chiba!, Japanse 70's onzin, kung fu films, Pam Grier, spaghettiwesterns, 80's fantasy etc. Er zitten hele goede tussen, maar ook wat mindere en toch heb ik er dan wat mee.

Ooit ook erg moeilijk om mijn waardering in sterretjes uit te drukken bij die films.

Zo vind ik Hard Target de best gemaakte film met Van Damme (3,0*), maar eigenlijk is Bloodsport (2,5*) mijn favoriet omdat die veel (on-)bedoelde humor en cheese bevat. Nu veel meer dan vroeger zelfs.

Een film als Gymkata was een favoriet van me toen ik jong was. DVD een paar jaar geleden gekocht en toen viel alles wat tegen (2,0*) en onlangs zag ik 'm weer eens en toen genoot ik zo van de campgedeeltes dat alle slechte aspecten weer een beetje naar de achtergrond gedreven werden (0,5* ophoging). Tsja, wat moet je ermee?

Verder guilty pleasures zijn films als American Shaolin of zelfs Predator 2.

Uberhaupt geniet ik de laatste tijd steeds meer van de wat luchtige (flut-)films en de films die het voor mij deden in mijn jeugd. Dat terwijl ik 8 jaar geleden enkel kon zweren bij klassiekers en arthouse. Zo zie je maar weer.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Pee-Wee's big adventure van Tim Burton. Het is heel irritant maar ik blijf het ontzettend lollig vinden!

pumpking

• 442 messages
  • 0 votes

Ik heb er zo velen.

Cobra (1986) is er één van.

Mager verhaal, mager acteerwerk. Maar een zalige film voor mij.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dit zijn een paar gouwe ouwe die me zo te binnen schieten en die ik als jongetje van 12 geweldig vond (en stiekem nog steeds)

http://moviemeter.nl/film/7592

http://moviemeter.nl/film/4182

http://moviemeter.nl/film/1785

http://moviemeter.nl/film/371

http://moviemeter.nl/film/1900

Insignificance

• 3220 messages
  • 5586 votes

Weird Science, de droom van elke puber.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.