- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Alleen zijn het vaak niet de docenten die het verplichten. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Hier wordt het aangeraden een laptop te gebruiken.
Ik zou het ook bijna mee willen nemen, niet omdat het per se makkelijker is, maar omdat we sinds de start van het schooljaar al een stuk of 5 - 10 computers te weinig hebben staan.
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Mja, bij mij ging het zo.. Hoorcollege, docent pakt dik heel boek en zegt: hier gaat het tentamen dus over' ik zie jullie bij het tentamen en als je iets niet snapt kom dan naar dit wekelijkse college van 2 uur.' Tot zover het vak.
.
Bij mij op de Uni gaat het soms ook zo...maar ik al gemotiveerde studente zit natuurlijk altijd netjes vooraan het college bij te wonen...Groepsgenoten ook trouwens! En dan trek ik die kar nog eens in rap tempo voort, dus groepswerkjes zijn een eitje...Werk overigens nog wel wat efficiënter alleen..;)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ben wel benieuwd of er nog mensen van hier in Eindhoven studeren? 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Iedereen naar z'n zin? Prima cijfers, positieve houding en rapporten?
Bij mij gaat het evenslecht als eerst. Om te beginnen zijn er internetopdrachten die als schoolwerk dienen. Dit hoor je tijdens de computer uren te maken (70% van je lesuren bestaat daaruit). De computeropdrachten voor niv. 4 tellen zo'n +/- 13 opdrachten. Inmiddels 6 af en om te beoordelen via mail gestuurd. Dit was zo'n 1,5 - 2 maanden geleden dat ik ze af had gemaakt, in de tussentijd bleven ze ongelezen door de docent. Zo'n aantal dagen geleden keek ik even uit nieuwsgierigheid of ze al gecontroleerd zijn... Ja, dat waren ze. 3 van de 6 waren gecontroleerd en 3 van de 3 gecontroleerde opdrachten krijg ik doodleuk terug gestuurd om ze opnieuw te maken. Dat is opzich niet zo'n ramp, maar de 3 andere opdrachten zijn nog niet gelezen. Dat houdt dus in dat ze of goed gevinkt worden of doodleuk teruggestuurd.
De computers zijn nog steeds een probleem. Ik heb vandaag een hele ICT-afdeling rondgelopen om een computer te vinden die mij wel kan inloggen en die geen muis of een keyboard mist. Daar is dus niets aan gedaan.
De toetsen zijn voor mij ook onoverzichtelijk. Naar mijn weten staat er nog 1 toets open die ik voor niv. 3 af moet ronden om mijn diploma te behalen. Maar ik heb nog geen enkele andere toets gemaakt van niv. 4. Mijn toets- en lijstenoverzicht is niet zo strak als dat van de docenten, maar die verekken geen moer om je even op de schouders te tikken om je aan die gemiste toets te herinneren. Absoluut niet. Je moet er volledig zelf achteraan. Ik ben volwassen genoeg om een hoop op orde te krijgen, maar even een schoudertikje van een docent kan ook geen kwaad. Je bent immers niet perfect en hebt niet alles op een rijtje.
Mooi dat we vandaag even 10 minuten de tijd kregen om een online enquête in te voeren. Het ging o.a. over wat je van je vakken, school en leraren vond. Daar kon ik mijn frustratie dus even op kwijt tikken. Wat betreft leraren, vakken en overzicht gaf ik 1 of 2 van de 5 punten die je kon geven. Hoe netjes en schoon de school is en of ik me in veilig voel vond ik wel prima, maar alles m.b.t. mijn vakken, docenten en overzichten vond ik waardeloos.
En om het helemaal leuk te maken kregen we doodleuk een geweldig opdracht. Tijdens een vak moest de leraar weg voor een gesprek van zo'n 15 minuten. Lekker logisch, afspraken maken wanneer je les moet geven. Tegen de tijd dat die terugkwam, moesten we in groepjes van 4 bij elkaar zitten en met elkaar over je dagelijkse leven praten. Na enkele minuten was de leraar weer terug en iedereen begon dan verder met de opdracht. Iedereen moest opstaan en een A4'tje op elkaar rug plakken. Daarna moet iedereen op dat A4'tje schrijven; wat je van die persoon vindt. - Ik kan je vertellen dat ik als enige leerling gewoon achter de computer zat en verder met me opdrachten ging i.p.v. zo'n achterlijk en nutteloos 'spelletje' spelen. Ondanks dat de leraar mij commandeerde om mee te doen, bleef ik gewoon verder met waar ik gebleven was.
Een klein pluspunt is dat ik rapport 1 en beoordelingslijst 1 binnen heb gehad en dat ze allemaal voldoende waren. Als het dus zo blijft doorgaan, behaal ik mijn laatste MBO-diploma.
Ik kan niet wachten tot ik van die school weg ben en HBO ga studeren... Wat een ellende en chaos.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Dan kan ik je alleen maar teleurstellen want het HBO is ook een grote teringzooi, misschien zelfs erger omdat je meer moet doen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Inderdaad. HBO is helemaal een dikke bak ellende, dus verheug je maar niet te snel op verbetering.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
MBO is idd minder crap dan HBO, over het algemeen. Damn, wat haat ik studeren 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat doe jij momenteel ook alweer Jeroen, studeer je (weer) of fulltime werk? Docent Engels was je mee gestopt toch?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Uhu! Werk nu zo'n beetje full time. Ik ga in September weer beginnen, dan waarschijnlijk met Communicatie en media design. Ken een paar mensen die dat doen en ik snap niet waarom ik daar niet eerder aan ben begonnen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Totaal andere richting dus, hehe. Waarom beviel Engels niet dan?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Pabo dreef je al ver van het uiteindelijke beroep af, maar die opleiding was helemaal erg. Totaal geen focus buiten de stampregeltjes om... en als ik ergens niet van hou
Ben veel meer creatief, wat dat betreft.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Het is toch te schandelig en gek voor woorden? HBO nog erger dan MBO... Al dat moeite zal toch weinig voordeel opleveren.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Vond HBO wel ok eigenlijk. Lekker veel zelf uitzoeken en als je hulp nodig had kreeg je het. maar goed de opleiding destijds interesseerde me heel erg. Ik wilde juist weer absoluut niet naar de universiteit met al die koorballen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik ben niet van plan om mijn master te halen... HBO zal veel van mij vergen en zal meer dan zat zijn.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Heel makkelijk om HBO over een kam te scheren. Ik sluit me aan bij Moviemafketel.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Meeste leer je uiteindelijk toch in de (werk)wereld. Ik moest in mijn stage destijds zelfs leren hoe een fax werkt om maar een voorbeeld te noemen 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Heel makkelijk om HBO over een kam te scheren. Ik sluit me aan bij Moviemafketel.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nou ik vond de vele presentaties voor volle klassen(bijna elke maand wel 1), exportplannen, ondernemningsplannen, marketingsplannen, computerkennis opdoen etc. erg leerzaam en ik heb er nu nog steeds wat aan. Je moet gewoon precies de richting proberen uit te gaan waar je hart bij ligt. Dan kan elke opleiding gewoon leuk zijn. Ook het groepswerk zorgt meteen dat je elkaar redelijk leert kennen. Nee, ik vond de HBO duizend maal leuker dan het VWO.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dan heb je het goed getroffen, is echter weinige gegund 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Zolang de meiden er goed uitzien maakt mijn klas helemaal niets uit. Mijn VMBO van 4 jaar zaten er niet meer dan 4 meisjes in. Het was toen jammer.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik had op de Uni nooit opdrachten en groepjes
. Bijna nooit dan.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zolang de meiden er goed uitzien maakt mijn klas helemaal niets uit. Mijn VMBO van 4 jaar zaten er niet meer dan 4 meisjes in. Het was toen jammer.
Studeer dan maar eens Informatice. Ik zit al vanaf het 5e middelbaar zonder vrouwen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn HBO slaagde er in om mijn propedeuse kwijt te raken, in de zin van ; Staat nergens in het systeem dat jij er een behaald hebt. Dus toen kreeg ik te horen dat ik (omdat ik het nu af ga maken) anders maar weer in het eerste jaar moest beginnen. Ja doei, heb niet voor niks 2 jaar gevolgd daar, ga niet weer alles opnieuw doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Beetje overdreven, de HBO kritiek. Het is zeker niet perfect en je moet zelf het nodige regelen, maar verder is het me altijd wel goed bevallen. Alleen het vele groepsmatige projectwerk stond me tegen, maar dat is als je een goede groep zoekt wel haalbaar.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mijn HBO slaagde er in om mijn propedeuse kwijt te raken, in de zin van ; Staat nergens in het systeem dat jij er een behaald hebt. Dus toen kreeg ik te horen dat ik (omdat ik het nu af ga maken) anders maar weer in het eerste jaar moest beginnen. Ja doei, heb niet voor niks 2 jaar gevolgd daar, ga niet weer alles opnieuw doen.

Nooo! Echt? Haha, dat is wel ultiem slecht van die school zeg. Had je zelf ook geen bewijzen dan? Ikzelf heb mijn werk bijna altijd bewaard, zeker de pc bestanden. En af en toe eens een screentje gemaakt van mijn cijferlijst.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Alleen het vele groepsmatige projectwerk stond me tegen, maar dat is als je een goede groep zoekt wel haalbaar.
Bovendien heeft het ook zeker zn voordelen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes

Nooo! Echt? Haha, dat is wel ultiem slecht van die school zeg. Had je zelf ook geen bewijzen dan? Ikzelf heb mijn werk bijna altijd bewaard, zeker de pc bestanden. En af en toe eens een screentje gemaakt van mijn cijferlijst.
Jup. Ik heb 2 jaar in Sittard gestudeerd en ga het nu in Eindhoven afmaken. Allebei gewoon Fontys. Ik heb wel een kopie en ook alle e-mails e.d. bewaard, maar de communicatie tussen die twee is om te huilen. Maar volgens mij is het nu opgelost, en anders was ik wel eens met mijn vuist op tafel gaan slaan daar. Twee jaar opnieuw doen omdat zij een fout hebben gemaakt.