- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Tot een jaar of 30 studeren zoveel mensen nog. Je kan het nu beter doen dan dat je later spijt krijgt en je niet genoeg goede papieren hebt.
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2570 votes
Moeten jullie nog steeds verslagen inleveren van alle colleges die je volgt? Dat vond ik wel zo'n krankzinnig iets. De enige keer dat ik ruzie heb gehad met een docent was ook op de Kempel overigens. Omdat ik het niet eens was om op vrijdagmiddag stage te moeten lopen, terwijl de (kleuter)klas gewoon vrij was. Uiteraard heb ik geweigerd, want ik wilde geen tijd steken in iets dat gewoon buiten de opdracht valt. Kreeg ik een week later tijdens een college te horen dat ik me moest melden bij een docent. Weliswaar de wind van voren gekregen, maar die kreeg hij net zo goed terug.
Nee gelukkig niet. Dat vind ik ook te dom voor woorden ik ben blij dat ik dat nooit heb gehoeven.
Welke docent was dat?
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Geen idee. Hij was destijds de coördinator van de eerstejaars geloof ik. Een man van begin veertig, dus hij zal nu ongeveer 50 zijn. Vraag me niet naar namen, want die ben ik allang vergeten.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Wat docenten wel niet kunnen doen om je te naaien... Schandalig.
Bij mij op school is het ook af en toe onduidelijk met examens en lesstoffen. Soms kunnen leraren onduidelijk zijn en erg verwarrend met lesgeven.
Het BBL-klas waar ik in zit bestaat uit jaar 1, 2 en 3. Wat erg handig is, is dat alle 3 jaren één gehele groep vormt. Per les worden we wel gesplitst per lokaal (1ste en 2de jaar in een lokaal, 3de in een ander). Maar 3 van de 5 vakken krijgen we allemaal van 1 docent. Dus dat houdt in dat de docent 3 maal 45 minuten van lokaal naar lokaal moet gaan om vragen te beantwoorden en iedereen aan het werk te houden... Dat zijn nou van die verwarrende dingen wat typisch school is.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Net waar ik op sta te wachten. Presentatie over mezelf voor 30 man... 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Inderdaad, beetje lullen over jezelf en je bent zo een half uur verder. En als je niks meer weet kun je altijd over films beginnen. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Normaal gesproken kan ik best goede presentaties geven. Alleen hoe meer mensen, hoe meer zenuwachtiger ik wordt (hebben veel mensen). Maar het viel reuze mee, het leek bijna cabaret, zoveel mensen lachten. Maarja, ik heb dan weer mijn manier van praten en presenteren 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Volgende keer filmen Minotaures, kunnen wij meegenieten!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik sla altijd compleet dicht voor een groep onbekenden. Niet in een gewoon gesprek ofzo, maar wel als ze me allemaal aan staan te gapen en ik dingen over mezelf moet vertellen. Ik weet ook nooit wat ik moet vertellen over mezelf. Hetzelfde heb ik in sollicitatiegesprekken. Ben dan ook echt heel zenuwachtig, terwijl ik eigenlijk normaal gesproken aan één stuk door loop te kwebbelen. 
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Heb ik ook. Ik praat niet zo snel met onbekenden. Al helemaal niet voor een grote groep 
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Vorige week aan m'n nieuwe master gestart; planologie..Ben benieuwd wat het gaat worden, maar heb er erg veel zin in!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Zin in? Dat hoor je niet vaker.
I.i.g. succes.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Ben vandaag begonnen met bachelor geschiedenis en heb er ook enorm veel zin in. Als je aan een master begint zonder er zin in te hebben heb je toch een verkeerde studie gekozen denk ik.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Of je vindt studeren geen flikker aan en kijkt uit naar de dag dat je je master binnen hebt en je eindelijk op de arbeidsmarkt aan de slag kan.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Juist.
Een mooie start, met een verantwoordelijke salaris. Dáár kijk ik naar uit.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Of je vindt studeren geen flikker aan en kijkt uit naar de dag dat je je master binnen hebt en je eindelijk op de arbeidsmarkt aan de slag kan.
In een vakgebied dat je dus blijkbaar helemaal niet interessant/leuk vindt, aangezien je 4-5 jaar met tegenzin gestudeerd hebt
Jeeh 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Een vakgebied interessant vinden en het (wetenschappelijk) bestuderen ervan doodsaai vinden is perfect mogelijk. Maar daar kom je misschien nog wel achter als je eenmaal aan je studie begonnen bent.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hehe inderdaad... je komt het nog wel tegen
Op z'n minst met vlagen.
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Een vakgebied interessant vinden en het (wetenschappelijk) bestuderen ervan doodsaai vinden is perfect mogelijk. Maar daar kom je misschien nog wel achter als je eenmaal aan je studie begonnen bent.
Is inderdaad goed mogelijk! Ik moet maar 1 jaar voordat ik weer een papiertje binnen heb en gelukkig vind ik het studeren op zich altijd erg makkelijk en leuk!
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Een vakgebied interessant vinden en het (wetenschappelijk) bestuderen ervan doodsaai vinden is perfect mogelijk.
Een vakgebied interessant vinden en het (wetenschappelijk) bestuderen ervan op momenten doodsaai vinden is perfect mogelijk.
Iedereen vindt bepaalde delen en aspecten van welk vakgebied dan ook niet interessant. En enige vorm van saaiheid is denk ik inherent aan iedere wetenschappelijke/theoretische studie. Maar als je te allen tijde ieder aspect van zo'n studie niet alleen saai maar zelfs doodsaai vindt, vraag ik me af hoe je kunt beweren interesse voor dat gebied te hebben. Dat lijkt me dan een zeer oppervlakkige interesse.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Maandelijks honderden pagina's Engelse wetenschappelijke literatuur doorspitten en nauwelijks iets anders gaat gauw vervelen kan ik je vertellen. Mij in ieder geval wel.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Iedereen vindt bepaalde delen en aspecten van welk vakgebied dan ook niet interessant. En enige vorm van saaiheid is denk ik inherent aan iedere wetenschappelijke/theoretische studie. Maar als je te allen tijde ieder aspect van zo'n studie niet alleen saai maar zelfs doodsaai vindt, vraag ik me af hoe je kunt beweren interesse voor dat gebied te hebben. Dat lijkt me dan een zeer oppervlakkige interesse.
Eens. Zo ook bij geschiedenis: eerste jaar is hele geschiedenis, daar zit ongetwijfeld een deel bij dat je minder interessant vind. Maar geschiedenis is dan ook een studie die door vrijwel iedereen uit pure interesse is gekozen, denk dat dat bij een studie als bedrijfskunde veel minder is.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bij mij is het wederom onduidelijk en slordig.
De klas is inmiddels in 2en gesplitst, want 45 man in totaal is te veel om als een geheel klas te vormen. Dus wordt niv. 3 en 4 van elkaar gehaald. Veel te weinig computers. Ookal zijn het 2 groepen van een man of 22 per groep, zijn er zeker voor een man of 10 te kort aan PC's. Dat helpt dus ook niet met je studie, want 80% van alle opdrachten gaat via de computer.
Daarnaast is het nog een mist voor me om nou te weten of ik vrijstelling heb voor rekenen of niet. Ik moet nog een toets van vorig jaar maken, omdat ik 1x daarvoor gezakt was. Dus moet even weten of ik nou wel of geen rekenen heb zodra ik mijn herkansing in orde heb.
Voor de rest doet een programma het niet waar er opdrachten voor Nederlands (en misschien Engels) klaarstaan.
Hopelijk weet ik morgen er meer hierover en dat alle problemen zijn verholpen, want dit is weer een zure start.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Da's klote
Ik wens je in ieder geval wel veel succes met de rest van je opleiding.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Thanks. Uiteindelijk zal het wel lukken of op z'n minst een kleine herkansing.
Maar ik verwacht geen zware tegenslagen.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Alleen hoe meer mensen, hoe meer zenuwachtiger ik wordt

Zelf begin ik nu aan mijn 4e week technische bedrijfskunde. Een erg leuke studie met veel groepsopdrachten en interessante materie. Veel praktijkgerichte rapporten schrijven en over het algemeen zeer weinig te klagen over deze studie. 
Brimmi
-
- 344 messages
- 1362 votes
Ben 2 weken geleden van start gegaan met een bachelor Media en Cultuur aan de UvA 
Ben van plan de richting film op te gaan volgend jaar (dan moet ik een richting kiezen).
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Ik geniet hier nog van een laatste weekje vakantie voordat het academisch jaar begint.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Doe tegenwoordig vrijwilligerswerk bij een verzorgingstehuis in de keuken. Het schoolverhaal is nu voor mij gesloten na 17 jaar.