- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Dat deed mijn moeder vroeger. Ik weet niet eens hoe het moet. Vind kaften van boeken wel onzin.
Het is maar dat het nu niet meer hoeft, anders had ik het toch niet gedaan.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik spreek meer over een heel nieuw jaar voor de boeg/vakantie voorbij. 
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
Bericht aan allen die morgen weer naar school moeten:
Ga ervoor! Veel succes en doe je best.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Iedereen weer een leuke klas dit jaar? Zelf heb ik best wel geboft, al heb ik aardig wat jonkies in de klas (net 20) terwijl ik dacht meer oudere mensen in de klas te krijgen. Ach ja, goede verdeling wel. 
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
Ik ben net terug van school. Derde jaar in richting STW (TSO). Sociale en Technische Wetenschappen. In deze richting leren we omgaan met mensen en we leren problemen oplossen. We zitten met 24 in de klas wat zeer veel is, want het maximum was 20. Het was echt zeer pijnlijk om vanmorgen op te staan (7:00u) wanneer je elke vakantiedag minstens tot 11:00u slaapt
. Ook de lessen waren vandaag saai. zie het zelf nu al niet zitten. Maar ja, ik sla me er wel door.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
I.t.t tot vorig jaar PABO wél een leuke groep. Gewoon mensen met dezelfde interesses (what are the odds..) en ook nog eens ontzettend chill, eindelijk geen halve kleuters of stereotype nerds!
Twee van 17, de rest vooral 18-19 en twee boven de 20.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lucky you
Ik mis mijn oude PABO deeltijd klas best wel, met name de mannen uit de groep. Waren heel zorgzaam en omdat ze al wat ouder waren hadden ze ook aardig wat intelligente input in de groep. Al mag ik dit jaar ook nog niet echt klagen.
Jij deed voltijd toch?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Uhu! Maar jouw groep was dus duidelijk heel anders als ik dat zo hoor, zal wel 'deeltijd' gebonden zijn
Heb je al wat lessen gehad? Zelf heb ik al meteen een veel beter gevoel erbij dan vorig jaar, terwijl ik op dezelfde locatie zit.
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
geen halve kleuters of stereotype nerds!
Aaaah dat is niet lief van je hoor 
Straks zullen sommigen zich aangesproken voelen...
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik spreek toch over een specifieke klas en niet in het algemeen hier? (voor zover ik me hier überhaupt voor zou moeten verantwoorden
)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Uhu! Maar jouw groep was dus duidelijk heel anders als ik dat zo hoor, zal wel 'deeltijd' gebonden zijn
Heb je al wat lessen gehad? Zelf heb ik al meteen een veel beter gevoel erbij dan vorig jaar, terwijl ik op dezelfde locatie zit.
Heb de eerste dag introductie gehad, heel droog over de website en hoe je die moet gebruiken.. vreemd genoeg geen kennismaking met de klasgenoten gehad toen. De tweede dag wel uitgebreid persoonlijke introductie. Voornamelijk meiden, volgens mij maar 2 jongens/mannen. Waren nu met 17, uiteindelijk met 25 en er zal dan misschien nog wat mensen bij komen.. Kippenhok. 
Jammer alleen dat ik straks flink wat lessen mis omdat ik op vakantie ben, in het begin is dat wel vervelend wat betreft uitleg en groepsbinding.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ik mis mijn oude PABOklas geen seconde. Ik heb dat overigens nog geen vier maanden volgehouden. Wat een jeukschool was dat zeg.
jirachi03
-
- 393 messages
- 0 votes
Ik heb een redelijk leuke klas. Ik zie ze wel alleen bij het mentoruurtje, Nederlands , ckv , anw en lo.
Zitten een paar vrienden en goede klasgenoten in. Dus dat is wel fijn.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Jammer alleen dat ik straks flink wat lessen mis omdat ik op vakantie ben, in het begin is dat wel vervelend wat betreft uitleg en groepsbinding.
Kan me wel voorstellen dat het vervelend is ja! Zeker aan het begin wanneer alles voor 't eerst op je afkomt. Groepjes vormen zich ook enorm snel, althans op mijn leeftijd is het vaak binnen een dag wel bepaald voor de rest van het jaar 
Pfff, vreselijk zo'n groep
!! Dacht vooraf dat 't wel leuk zou kunnen zijn, maar helaas. Zoveel dames = drama om niets, discussies die in herhaling vallen en er leuk uitzien zat er ook al niet in 
Ik mis mijn oude PABOklas geen seconde. Ik heb dat overigens nog geen vier maanden volgehouden. Wat een jeukschool was dat zeg.
Ik begrijp je helaas heel goed...
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Pfff, vreselijk zo'n groep
!! Dacht vooraf dat 't wel leuk zou kunnen zijn, maar helaas. Zoveel dames = drama om niets, discussies die in herhaling vallen en er leuk uitzien zat er ook al niet in 
Bij dit bericht krijg ik flashbacks naar mijn vroegere klas...
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ruud welke Pabo was dat?
Hogeschool de Kempel
Aan de klas lag het overigens niet, die was best gezellig. De lessen en opdrachten sloegen soms helemaal nergens op, of moesten in veelvoud worden ingeleverd. Mijn vriendin heeft de PABO in Groningen afgerond en hoefde veel minder te doen (vijf kralenplanken tekenen tegenover twee in Groningen).
Acht jaar geleden inmiddels...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
PABO moet eens goed naar het lesaanbod kijken en wat meer zinnige dingen gaan doen met de studenten i.p.v. nutteloze tijdopvulling.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Of ze moeten de onzinnige dingen eruit gooien en de opleiding gewoon verkorten. Dan zou ik mezelf meteen aanmelden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Toen ik stopte waren ze bezig met een verkort traject voor de reguliere deeltijd, 3 jaar ipv 4 jaar.
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2570 votes
Hogeschool de Kempel
Aan de klas lag het overigens niet, die was best gezellig. De lessen en opdrachten sloegen soms helemaal nergens op, of moesten in veelvoud worden ingeleverd. Mijn vriendin heeft de PABO in Groningen afgerond en hoefde veel minder te doen (vijf kralenplanken tekenen tegenover twee in Groningen).
Acht jaar geleden inmiddels...
Daar zit ik nu. Ik weet het afgelopen week vliegtuigjes gebouwd met natuuronderwijs, haha.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Toen ik stopte waren ze bezig met een verkort traject voor de reguliere deeltijd, 3 jaar ipv 4 jaar.
Ik vind 3 jaar nog erg veel. Zou graag een opleiding volgen zodat ik iets met kinderen kan gaan doen (heb nu alleen horecapapieren, maar wil niet meer in de horeca werken, lekker handig!
), maar die tijd staat me een beetje tegen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mja I know. Liep ik ook tegenaan.
Al is het voordeel met deeltijd wel dat je d.m.v. stages e.d. al de kans zou kunnen krijgen echt in het werkveld te werken. Ik ben nu 23 en ook 'opnieuw' begonnen zodat ik pas op mijn 27e klaar ben, maar dan nog, zo oud is het ook weer niet.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Heb nog geen echte goede indruk van mijn klas. Er zitten er een stuk of 7 die ik van vorig jaar ken, er zullen vast een paar niet zijn komen opdagen, dus het kunnen er meer zijn.
De rest van de klas bestaat uit 1ste jaarstudenten, dus allemaal van 16 tot wel 21. Ik ben dan weer één van de wat oudere, maar dat zal ook niet veel schelen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind 3 jaar nog erg veel. Zou graag een opleiding volgen zodat ik iets met kinderen kan gaan doen (heb nu alleen horecapapieren, maar wil niet meer in de horeca werken, lekker handig!
), maar die tijd staat me een beetje tegen.
Je bent 22. Ben je een jaar of 26 als je klaar bent. Valt toch wel mee? Het is niet ideaal, maar nu kan je het nog doen. Als je straks 33 bent dan doe je het niet meer nee. Ik snap ook nooit dat mensen zo moeilijk over leeftijd doen. Je moet tot je 67e werken. Heb je nog 40 jaar de tijd voor na je studie.
Zit zelf nu in de eindfase van mijn HBO studie. Nog een jaar als alles meezit. Merk wel dat ik er geen zin meer in heb, maar als ik mijn papieren heb ben ik erg tevreden.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Daar zit ik nu. Ik weet het afgelopen week vliegtuigjes gebouwd met natuuronderwijs, haha.
Moeten jullie nog steeds verslagen inleveren van alle colleges die je volgt? Dat vond ik wel zo'n krankzinnig iets. De enige keer dat ik ruzie heb gehad met een docent was ook op de Kempel overigens. Omdat ik het niet eens was om op vrijdagmiddag stage te moeten lopen, terwijl de (kleuter)klas gewoon vrij was. Uiteraard heb ik geweigerd, want ik wilde geen tijd steken in iets dat gewoon buiten de opdracht valt. Kreeg ik een week later tijdens een college te horen dat ik me moest melden bij een docent. Weliswaar de wind van voren gekregen, maar die kreeg hij net zo goed terug.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Je bent 22. Ben je een jaar of 26 als je klaar bent. Valt toch wel mee? Het is niet ideaal, maar nu kan je het nog doen. Als je straks 33 bent dan doe je het niet meer nee. Ik snap ook nooit dat mensen zo moeilijk over leeftijd doen. Je moet tot je 67e werken. Heb je nog 40 jaar de tijd voor na je studie.
Zit zelf nu in de eindfase van mijn HBO studie. Nog een jaar als alles meezit. Merk wel dat ik er geen zin meer in heb, maar als ik mijn papieren heb ben ik erg tevreden.
Plus, eigenlijk gaat het toch wel vrij snel om. Als ik kijk naar hoelang ik nu gestopt ben met de PABO, lijkt alsof ik er gisteren nog zat. Helemaal als je naast je werk wil studeren is het ideaal om dan toch nog een HBO diploma te krijgen. Zolang je kunt studeren en je bent gemotiveerd, moet je het ook doen vind ik.