- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Schandalig dat je deze nog niet hebt gezien!
Schandalig dat je deze nog niet hebt gezien!
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Iedereen heeft zo wel (een) film(s) die iedereen al heeft gezien, behalve jij natuurlijk.
Het is er gewoon nog niet van gekomen ...
Welke ?
Van mij zijn dat bvb. :
*Lord of the Rings, fellowship o/t ring
*E.T.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Harry Potter
The Wizard of Oz
Singin' in the Rain
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Amelie, 2001, Citizen Kane, Happiness, das boot
en 't allerergste is nog wel dat ik ze allemaal thuis heb liggen...
killerbee
-
- 289 messages
- 1410 votes
Godfather 2 en 3, jackie brown en lost highway
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Teveel om op te noemen. Vooral films van voor de jaren '70 en Europese films.
Van de imdb top 250 heb ik zo'n beetje 1/3e niet gezien (niet dat dat de standaard is, maar toch).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
1/3 is erg netjes, ik ben echt al 2 jaar actief imdb-top 250 films aan het nalopen, en zit nu op 190 gezien
narva77 (crew films)
-
- 12722 messages
- 6540 votes
Hoe doe je dat trouwens met die films die net tegen de 250e plek zweven? De ene keer zijn ze eruit, de andere keer er weer in, en hoe doe je dat met films die uit de imdb top250 zijn verdwenen, of die er nog maar net instaan? 
ichi
-
- 788 messages
- 7208 votes
Begotten van Elias merhige, Day of Wrath van Carl Dreyer, Clean,Shaven(met Graham Greene (zed) uit pulp fiction), The Seventh Seal enog veel meer.....oh ja, Amelie!!!
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Er zullen altijd wel meer beroemde films zijn die je niet gezien hebt dan die je wel gezien hebt, omdat de definitie van 'beroemd' zo rekbaar is (en van persoon tot persoon compleet kan verschillen). Meest opvallende omissies in mijn lijst met geziene films zijn op het ogenblik (even afgezien van films van de laatste paar jaar):
12 Angry Men, 8 1/2, Aguirre, Annie Hall, Apocalypse Now, Barry Lyndon, Blood Simple, Blue Velvet, Bridge on the River Kwai, Brief Encounter, Bronenosets Potyomkin, Chinatown, The Conversation, Double Indemnity, Dr. Strangelove, The Elephant Man, Frankenstein, The French Connection, Full Metal Jacket, The Godfather trilogie, Goodfellas, The Graduate, La Grande Illusion, Jacob's Ladder, Ladri di Biciclette, My Fair Lady, Network, Night of the Hunter, Nosferatu, One Flew Over the Cuckoo's Nest, Paths of Glory, Peeping Tom, Platoon, Psycho, Pulp Fiction, Raging Bull, La Règle du Jeu, Scarface, Shadow of a Doubt, Det Sjunde Inseglet, The Searchers, Sunrise, Taxi Driver, Tokyo Monogatari, Trois Couleurs trilogie, Vertigo en The Shawshank Redemption (maar dat zal ik volgende week donderdag even verhelpen).
Ik wil ze allemaal nog wel zien (al heb ik niet overal evenveel zin in), in de meeste gevallen zal dat een kwestie zijn van wachten tot ze op tv komen.
Verder wil ik opmerken dat er (behalve de hierboven vermelde) nog veel meer klassiekers zijn die ik nog moet (en wil) zien, maar ik moest mijn definitie nogal beperken om dit bericht niet ellenlang te maken. Dit zijn alleen de meest opvallende omissies.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Heette hij niet Peter Greene?
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Verder wil ik opmerken dat er (behalve de hierboven vermelde) nog veel meer klassiekers zijn die ik nog moet (en wil) zien, maar ik moest mijn definitie nogal beperken om dit bericht niet ellenlang te maken. Dit zijn alleen de meest opvallende omissies.
Ik kan je wel zeggen dat er je nog veel kijkplezier staat te wachten
.
ichi
-
- 788 messages
- 7208 votes
Heette hij niet Peter Greene?
inderdaad peter greene, ik haal de laatste tijd wel meer namen doorelkaar. Clean, shaven lijkt me een geweldige film als ik zo de reacties lees op imdb, die MOET ik zien. ER zijn wel meer fims die ik natuurlijk nog zien MOET, maar dat bovenste rijtje speelt wel vaker door mijn hoofd.
hugohei
-
- 2149 messages
- 2347 votes
Graham Greene is [als hij niet de schrijver is met dezelfde naam] die indiaan die altijd een indiaan speelt - niet alleen in Dances With Wolves, maar ALTIJD.
hugohei
-
- 2149 messages
- 2347 votes
Ik denk het.
En dan elke keer weer zeuren tegen de regisseur-van-dienst : 'mogen WIJ nou es een keertje winnen'...
Maar nee.
Veren opschudden, en volgende take.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Goed topic mister Tony!
Onder het mom "schandalig dat je deze nog niet hebt gezien" wil ik hierbij
het GROOTSTE schandaal tot nu toe veroorzaken. Want mijn lijstjes "nog te kijken/ lezen/ doen..." zijn fameus groot!
Dit schandaal bestaat uit het lijstje "films, die ik nog niet gezien heb...", van verschillende pluimage.
Een kleine greep:
-the Godfather-trilogie (van elke film misschien flarden gezien, misschien zelfs hele films gezien, kan het me niet herinneren echter...)
-Requiem for a dream (MUST (see)!)
-the Boondock Saints (hoef ik niet te zien, denk ik)
-the Matrix (idem- laatst op tv, ik sloeg hem over)
-the Fight Club (wil hem best zien, doe er echter geen moeite voor)
-Shawshank Redemption (kan donderdag van de lijst af...)
-E.T. (sta echt niet te springen..)
-Magnolia (klein mustje)
-films van Ritchie, Britse films als:
Lock stock... en Snatch (wil ik beide wel zien)
En Europese films:
-Amelie..(wil ik zien)
-trois couleurs-reeks (idem)
-Baise-Moi (MUST!)
-Irreversible (MUST!)
-Spaanse films als Abre los ojos (idem, zijn voor mij opgenomen door iemand)
-Fucking amal (ook zien)
-Europa (vrijdag!)
...
...
...
IS DIT SCHANDAAL GENOEG? 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Het schandaal ligt bij je zelf. (Waarmee ik bedoel dat het nooit schandalig kan zijn dat je iets niet gezien hebt)
Ik heb een lijst met films die ik graag wil zien (waaronder natuurlijk de meest besproken films hier, de top100 en de IMDB250) en die lijst wordt steeds langer... (Helemaal alles zien in een mensenleven is een utopie) Je maakt zelf je voorkeuren aan.
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Het schandaal ligt bij je zelf. (Waarmee ik bedoel dat het nooit schandalig kan zijn dat je iets niet gezien hebt)
Ik heb een lijst met films die ik graag wil zien (waaronder natuurlijk de meest besproken films hier, de top100 en de IMDB250) en die lijst wordt steeds langer... (Helemaal alles zien in een mensenleven is een utopie) Je maakt zelf je voorkeuren aan.
Precies anders blijft er geen tijd meer over voor leuke dingen. Hiermee wil ik aangeven dat alles zien, ook betekent dat je moet afzien. Sommigen vinden een film goed, die ik niet goed vind. Zo'n film kijk ik liever niet. Ik besteed de tijd liever nuttig. Het "to do" lijstje is bij mij ontzettend lang, omdat mijn tempo van films kijken lager is dan de gemiddelde MM'er. Maar ik zorg wel dat de meeste troep eruit gefilterd is.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Mijn Top 10 van klassiekers die ik nog niet gezien heb is als volgt:
1 Casablanca
2 Boot, Das
3 Once Upon a Time in the West
4 Dr. Strangelove
5 Deer Hunter, The
6 Soldaat van Oranje
7 Ten Commandments, The
8 Shichinin No Samurai
9 Rebecca
10 Great Dictator, The
Nils
-
- 177 messages
- 77 votes
Eentje die ik recentelijk op DVD heb gezien en iedereen wil aanraden (ook al is het een kinderfilm
) is:
Tom & Thomas (regie Esmé Lammers), met Sean Bean en Aaron Johnson.
Waarom raad ik hem aan:
1) de acteerprestaties van Aaron Johnson als Tom én Thomas waren voor mij zeer overtuigend,
2) De film heeft mijns inziens veels te kort in de bios gedraaid,
3) Het is leuk om Sean Bean eens in een andere rol te zien dan in een schurkenrol,
4) De kritieken waren veels te hard op dit juweeltje,
5) Het is ondanks een bijna volledige Engelse cast een NEDERLANDSE film,
6) Film-technisch zeer knap in elkaar gezet (vooral de scenes waarin Tom Thomas tegen het lijf loopt) en ook qua regie uit de kunst,
7) De tweede film van Esmé Lammers verdient een herkansing met DVD verkopen in Nederland.
Zijn jullie een beetje overtuigd?
Nils.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nils, niet lullig bedoeld, maar heb je soms zelf aan de film meegewerkt? het klinkt allemaal een beetje te positief 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
of heb je er misschien geld in gestoken en wil je minimaal je eigen geld eruit halen?? 
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Om met Aint-it-cool te spreken: I think I smell a Plant!
Nils
-
- 177 messages
- 77 votes
Nee ik heb niet meegewerkt aan de film, maar toen ik 'm zag heb ik er gewoon een positief gevoel aan overgehouden. Dat is alles: ik vind het gewoon een aanrader en ik vind hem zwaar onderschat.
Vandaar dat ik zo positief ben 
Ik raad jullie echt aan om hem toch eens te bekijken en dan je oordeel over mijn positiviteit te vellen.
I think you all would be surprised
!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Zal mischien best een aardige film zijn, maar de beste film allertijden? (Je hebt hem op nr.1 staan.) Lijkt me sterk.