- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Stopwoordjes van gebruikers
Stopwoordjes van gebruikers
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
haha In Haarlem ken ik een gast en die zegt als iets niet lekker gaat of zo. Das kuttie man! Met dat accent erbij klinkt het komisch.

Dat is in iedergeval een foute aanname. In Noord-Flevoland (m.u.v. Urk) wordt überhaupt weinig met accent gesproken.
Woon overigens zelf in Haarlem, en van dat veronderstelde gebrek aan accent merk ik weinig.
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Qua Nederlands heb ik geen stopwoordjes maar zodra ik op vakantie ga en Engels moet spreken dan gaat het mis.
Bijna iedere zin eindig ik met "You know?" ...You know, you know, you know? Ik word er zelf gek van en heb wel geprobeerd om het niet te doen, maar dan voelt het alsof de zin nog niet af is.
Dan kijk ik diegene aan met wie ik praat met mijn lippen op elkaar, terwijl die 2 woordjes zich eruit proberen te wurmen met al hun kracht. En ik mij maar verzetten...
Op dat moment loopt de hele conversatie ook altijd spaak...
Een kwelling is't! It really sucks, you know?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik had vroeger een leraar en die gebruikte minimaal 3x per zin ''op een gegeven moment.''
Tijdens de les ging het dan zo: In jullie boek staat op blz 83 dat je op een gegeven moment het warmteverlies moet berekeken zodat je dan op een gegeven moment weet wat het verschil is en op een gegeven moment moet je dus de volgende formule toepassen en blablabla.
Iedere keer als ik een stukje schrijf op MM en ik zeg op een gegeven moment, moet ik telkens aan die leraar denken! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In het Spaans En un Momento Dado 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Heb nu een nieuwe stopzin.... IK MAAK JE KA-POT. Schijnt van het programma New Kids te zijn.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
stopwoorden van mij:
- kut
- klote
- dope
- fuck
- klootviool
- lag
Oke, dat waren game-stopwoorden.
Nu gewone stopwoorden/stopzinnen:
- irritant
- Nee, inderdaad of ja precies. 
- Naahhh dat meen je niet?!
- huh? of hé?
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Mijn stopwoorden:
- Sip
- Fuck (of variatie ervan)
- Snap je
- Ja toch
- heh ?? Oh!
- Jongûh (waar je mee omgaat wordt je mee besmet zullen we maar zeggen)
- Zo is het ook
- Boeie
Zijn ze denk ik zo ongeveer..
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Heb nu een nieuwe stopzin.... IK MAAK JE KA-POT. Schijnt van het programma New Kids te zijn.

Ben je er ondertussen al vanaf?
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes

Ben je er ondertussen al vanaf?
haha, ja gelukkig wel.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Het irriteert mezelf dat ik bij gewone en ongewone zaken in teveel zinnen het woord 'Gewoon' gebruik. Ik wil dat woord een keer voor eens en altijd uit mijn leven deleten.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Die had ik ook een tijdje, toen gebruikte iedereen het in mijn omgeving ook. Zelfde geldt voor 'koekwaus', 'hou me tegen!' en 'verrekte kut'. Allemaal van New Kids. Wie weet komt het wel weer terug als de film New Kids Turbo in de bios is geweest 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Niet echt een stopwoordje maar wat mij opvalt is dat Stephan73 al zijn zinnen (of toch zijn laatste zin in een bericht) eindigt met een uitroepteken.
Waarschijnlijk onbewust maar het komt altijd zo "schreeuwerig" over.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik betrap mezelf de laatste tijd op: '' Ik moet bekennen dat... ''
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Ik betrap mezelf de laatste tijd op: '' Ik moet bekennen dat... ''
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
ik was eens wat recensies aan het nalezen en het viel me op dat ik nogal veel het woord 'soit' gebruik. Tjah, je bent Antwerps of je bent het niet 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik moet bekennen dat...
'' ..ik de remake nog niet heb gezien. '' Nightmare on Elm Street, A (1984)
'' .. ik nog nooit van de cast gehoord had. '' 28 Days Later... (2002)
'' .. ik na 3 minuten al op het puntje van mijn stoel zat. '' It (1990)
'' .. ik een zwak voor ze heb. Met name voor Shawn, Marlon is me net iets te vaak ''over the top'. '' Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood (1996)
Niet veel boeiends, maar betrapte mezelf er op dat ik het wel érg vaak gebruik bij recensies.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Ik moet bekennen dat mij dat ook opgevallen was 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sinds Paul Verhoeven bij Zomergasten is geweest heb ik zijn stopwoordje nietwaar? overgenomen.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
Qua stopwoorden hou ik het bij:
- kak of kakhoofd
- homo (niet slecht bedoeld of zo, ik gebruik het zoals je het woord 'sukkel' gebruikt. Een vriend van mij is overigens homo en ook tegen hem flap ik het er regelmatig uit en dan krijg ik een 'homo-klapje' op m'n knie.)
- sukkel
- knul
- right
- klootviool
Merk ook dat ik bijv. bij het schrijven van een recensie vaak de woorden 'gewoon', 'heel' en 'echt' ertussen gooi. Dat is gewoon echt heel vervelend.
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
- kak of kakhoofd
- homo (niet slecht bedoeld of zo, ik gebruik het zoals je het woord 'sukkel' gebruikt. Een vriend van mij is overigens homo en ook tegen hem flap ik het er regelmatig uit en dan krijg ik een 'homo-klapje' op m'n knie.)
- sukkel
- knul
- right
- klootviool
Kennelijk heb je je mond vol van viezigheid en zeg je dingen zonder er bij na te denken.
Als je nu een dom wicht was van 16 had ik nog wel kunnen begrijpen, maar je bent een jonge vrouw van 21.
Heel erg jammer....
Enfin... ontopic
Mijn eigen stopwoordjes ken ik eigenlijk niet zo goed. Anderen moeten je daar op wijzen. Volgens mij gebruik wel iets te vaak het vulwoordje 'oké'.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
Vreemd, zulk commentaar heb ik nog nooit gehad. Grappig dat je mijn persoonlijkheid direct kan afleiden van mijn vorige bericht. Alsof ik er de hele dag dingen uitflap zonder erbij na te denken. Stopwoordjes zijn dingen die erin sluipen zonder dat je er erg in hebt en het is des te moeilijker om er vanaf te komen. Van mannen wordt wat dit betreft blijkbaar meer getolereerd dan van vrouwen.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Sinds Paul Verhoeven bij Zomergasten is geweest heb ik zijn stopwoordje nietwaar? overgenomen.

JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
- kak of kakhoofd
- sukkel
- knul
- right
- klootviool
Merk ook dat ik bijv. bij het schrijven van een recensie vaak de woorden 'gewoon', 'heel' en 'echt' ertussen gooi. Dat is gewoon echt heel vervelend.
Liefhebster van Mastermovies?
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
Liefhebster van Mastermovies?
Een paar jaar geleden wel ja, nu vind ik het wel minder grappig, maar die stopwoorden zijn er niet uit te krijgen. Godverork.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Ik moet bekennen dat...
'' ..ik de remake nog niet heb gezien. '' Nightmare on Elm Street, A (1984)
'' .. ik nog nooit van de cast gehoord had. '' 28 Days Later... (2002)
'' .. ik na 3 minuten al op het puntje van mijn stoel zat. '' It (1990)
'' .. ik een zwak voor ze heb. Met name voor Shawn, Marlon is me net iets te vaak ''over the top'. '' Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood (1996)
Niet veel boeiends, maar betrapte mezelf er op dat ik het wel érg vaak gebruik bij recensies.