- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Stopwoordjes van gebruikers
Stopwoordjes van gebruikers
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Anyway, adioso, meesterlijk, tsja zijn de woordjes die ik nog wel eens teveel gebruik.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Laatst meegereden met mijn vriend in de vrachtwagen en die chauffeurs praten dan tegen elkaar over 'de bak'. Normaal gesproken praten ze gewoon allemaal normaal, als ze over de bak gaan praten zeggen ze het woordje: 'hè' achter elke zin. Wat daar nou het nut van is snap ik niet, maar het is wel lachwekkend. Mijn vriend doet het ook en toen ik uit ging leggen waarom ik nou zo aan het lachen was zei hij dat ie het helemaal niet in de gaten had. Hij is er nu dus op aan het letten en zegt nu ook regelmatig erg te moeten lachen als ie die gesprekken hoort.
Voorbeeld:
'Ik moet dadelijk naar Grobbendonk (plaatsje in Belgie) hè. Daar moet ik dan van die roosters laaien hè, maar die roosters kunnen er denk ik niet veel op de auto hè? Weet jij hoeveel er op kunnen hè?'
Het lijkt overdreven om het zo te zien, maar dit is letterlijk gezegd (alleen een beetje ABN gemaakt nu)
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Ongeveer hetzelfde als dat wij Groningers nogal vaak het woord 'ja' achter een zin zetten.
Voorbeeld:
'Ik moet dadelijk naar Grobbendonk (plaatsje in Belgie) ja. Daar moet ik dan van die roosters laaien ja, maar die roosters kunnen er denk ik niet veel op de auto ja? Weet jij hoeveel er op kunnen?' 
En ik zeg zelf nogal eens het woordje 'zo'. Met name aan het begin van een zin. Net als in de Bavaria-reclame zeg maar. 'Zo... nu eerst een Bavaria' Is ook een veelgebruikt woordje van me om een Twitter-bericht mee te beginnen. Zo. En dan ga ik nu maar weer eens verder met mijn film ja!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha, ik weet niet echt of ikzelf stopwoordjes heb. Ik zeg wel vaak het woordje 'erg' vaak, maar dan om dingen kracht bij te zetten ofzo. Zo van: erg leuk, erg mooi, erg grappig, etc..
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Niet alleen Groningers. 'Ja' is het meest gebruikte woord in de Nederlandse spreektaal.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Maar Groningers doen het wel op een heel aparte manier.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Niet alleen Groningers. 'Ja' is het meest gebruikte woord in de Nederlandse spreektaal.
Ja joh?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik zeg blijkbaar vaak: 'Nou zeg!' en 'Duffe'.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Dankzij de Groningers? 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ongeveer hetzelfde als dat wij Groningers nogal vaak het woord 'ja' achter een zin zetten.
"Maar goed" en "weet je wel" zeg ik bovengemiddeld vaak.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
"Weet je wel" zeg ik ook erg vaak. Laatste maanden plaats ik tot m'n grootste spijt te vaak "in theorie" in een zin.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
"Weet je wel" zeg ik ook erg vaak. Laatste maanden plaats ik tot m'n grootste spijt te vaak "in theorie" in een zin.
dat is echt te fout 
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Ik ken lui uit Drenthe die dat ook doen.
Drenten zijn als de kleine broertjes van ons Groningers. Zoals Friezen dan weer onze zwakzinnige zusjes zijn!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik zeg altijd: er ligt niks meer boven groningen.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Drenten zijn als de kleine broertjes van ons Groningers. Zoals Friezen dan weer onze zwakzinnige zusjes zijn!
Beetje jammer dit, er is maar één ding mooi aan groningen en dat is de A7 naar Friesland toe
. heb er een jaar gewoond maar was blij dat ik weer terug kon 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Lijkt me verschrikkelijk om zo ver boven in het land te wonen. Wij zijn wel eens met busreizen op vakantie naar Spanje/Frankrijk geweest en dan dacht ik steeds: 'Ooo, die mensen uit Groningen moeten nog minimaal 2 uur reizen!'. Had daar altijd medelijden mee. 
Ze praten inderdaad wel grappig.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Zoals Friezen dan weer onze zwakzinnige zusjes zijn!
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
meesterlijk
Haha dit zeg ik ook mega vaak 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Kansloos is trouwens ook een woord dat ik mega vaak gebruik.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Grap
- wat een grap!
- grapje zeker
- moet een grap zijn
- is dat een grap?
Ja
- ja, serieus
- ja, wat jij wil
- ja, mij best
- ja,....
En verder...
- huh
- LOL
- weet je, ....
- nou, kijk ....
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Heb ik gelukkig afgeleerd dit woord, vreselijk woord eigenlijk.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Regelmatig. Nooit gehoord? Wordt dan wel als lol uitgesproken, niet als l o l.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Ik vind het altijd wel grappig. Al gebruik ik zelf meestal roflmaowtfbbq in de spreektaal.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Regelmatig. Nooit gehoord? Wordt dan wel als lol uitgesproken, niet als l o l.
Inderdaad. Mijn broertje doet dat. Echt irritant. 
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
Ik zei vroeger ook lol. Zeg ik nu ook niet meer. Oef!
Ik zeg veel:
WTF
Bwa..
Pffft...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
'Is dat zo?' mag er ook bij. Veel zinnen met een vraagteken.