- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat verzamelen jullie?
Wat verzamelen jullie?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Behoorlijk goedmijntje die Disney dvd's
Die zijn altijd erg prijzig namelijk.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Inderdaad, daar ga ik ook maar niet teveel bij stilstaan 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Die Disney club boekjes zijn ook wel erg leuk, brengt echt jeugdherinneringen terug. Volgens mij had ik vroeger ook veel van die boekjes.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja ik had ze vroeger ook allemaal, toen heb ik ze weggeven waar ik nu natuurlijk heel veel spijt van heb, dus ik heb er een boel van rommelmarkten gehaald en ben maar weer lid geworden
Nu niet meer overigens want ik heb de originele verhalen nu bij elkaar gespaard, en je krijgt er ook echt een hoop rommel bij nu, allemaal slechte zelfverzonnen verhalen.
sacha77
-
- 111 messages
- 198 votes
Qua films verzamel ik alles van Alfred Hitchcock... ik heb er nu een stuk of 30 geloof ik dus ik ben over de helft!
Daarnaast spaar ik ook nog Anime-films (dus geen tv-series of OVA's) die loopt in de 60 denk ik.
Jammer genoeg heb ik nog geen complete lijst gevonden met alle feature Anime films dus ik zal nooit weten of mijn verzameling compleet is.
Buiten films spaar ik niet zo veel behalve alles van fotograaf David Hamilton.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nieuw:

Rocket en Blondie nog niet available.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Echt verzamelen doe ik niks, of het moeten al DVD's zijn. Wel ziet onze WC er zo uit:

_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1777 votes
Momenteel verzamel ik voornamelijk aquaria. Heb er nu vier en over een paar weken komen er nog twee bij. Ach ja, het houdt je bezig..
Verder verzamel ik dvd's, anatomie-dieren en Stephen King-boeken.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Bierkaarten vroeger, heb ik nog totaal geen tijd meer voor. Verder lp's ( 3000 tal ) uit mijn dj periode. Alles over en van Stephen King, boeken, films, soundtracks, en andere. En dvd's natuurlijk. Dat is het zo'n beetje denk ik. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Natuurlijk heb ik ook alle Walt Disney Classics! Maar die staan niet bij deze spullen 
Indrukwekkende collectie Rianneke!
Ik probeer ook alle Disney Classics te verzamelen, maar doordat ze titels regelmatig weer in hun 'kluis' gooien, duurt het erg lang voor ik ze allemaal heb. Hoe heb jij dat toch voor elkaar gekregen?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Indrukwekkende collectie Rianneke!
Ik probeer ook alle Disney Classics te verzamelen, maar doordat ze titels regelmatig weer in hun 'kluis' gooien, duurt het erg lang voor ik ze allemaal heb. Hoe heb jij dat toch voor elkaar gekregen?
Dank je
Eigenlijk vanaf het moment dat de videobanden plaatst maakte voor dvd's ben ik begonnen met het kopen van de classics. In het begin zijn er toen best veel uitgebracht, die later ook weer in de kluis verdwenen. Denk dat dat mijn voordeel is geweest, iets anders kan ik ook niet bedenken. Het is namelijk ook niet zo dat ik ze tweedehands heb gekocht, komen echt (bijna) allemaal nieuw uit de winkel. Alleen heb je nu weer nieuwe edities die ik soms ook maar moeilijk kan laten liggen, vandaar dat er ook dubbele tussen liggen met andere uitvoeringen 
Je zou ze dus ook vanaf tweedehands sites af kunnen halen, maar dan betaal je je wel scheel. Ze geven ze vaak niet zomaar weg, vooral niet de oude uitgaves.
Titels die dit jaar (waarschijnlijk) nog uitkomen: The Lion King, Aladdin, Pocahontas, The Hunchback of the Notre Dame, Tarzan en Hercules. Dan zou je toch weer even vooruit moeten kunnen 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Dank je
Eigenlijk vanaf het moment dat de videobanden plaatst maakte voor dvd's ben ik begonnen met het kopen van de classics. In het begin zijn er toen best veel uitgebracht, die later ook weer in de kluis verdwenen. Denk dat dat mijn voordeel is geweest, iets anders kan ik ook niet bedenken. Het is namelijk ook niet zo dat ik ze tweedehands heb gekocht, komen echt (bijna) allemaal nieuw uit de winkel. Alleen heb je nu weer nieuwe edities die ik soms ook maar moeilijk kan laten liggen, vandaar dat er ook dubbele tussen liggen met andere uitvoeringen 
Je zou ze dus ook vanaf tweedehands sites af kunnen halen, maar dan betaal je je wel scheel. Ze geven ze vaak niet zomaar weg, vooral niet de oude uitgaves.
Titels die dit jaar (waarschijnlijk) nog uitkomen: The Lion King, Aladdin, Pocahontas, The Hunchback of the Notre Dame, Tarzan en Hercules. Dan zou je toch weer even vooruit moeten kunnen
Ja, ik hou de Disney-site met daarop de releases van de classics goed in de gaten. Ik heb ze zelf het liefst nieuw en origineel, zou niet zo gauw voor een tweedehands uitvoering gaan. En wat je zegt, de nieuwe uitgaven zijn toch weer anders (andere extra's bijvoorbeeld). Wel slim van je dat je er indertijd meteen werk van hebt gemaakt (zelf heb ik nog jarenlang vastgehouden aan de videoband, omdat ik geen brood zag in de dvd, haha!).
Ben bang dat ik braafjes moet blijven wachten tot Disney zijn kluis weer eens opengooit voor wat nieuwe releases. Maar zodra iets uitkomt, koop ik hem gelijk. Ben blij dat The Lion King dit jaar aan de beurt is, daar zit ik echt al heel lang op te wachten. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Hier een vervolg op een van mijn verzamel-bijdragen van een tijdje geleden, over mijn western spullen collectie.
Om de details wat beter te kunnen zien heb ik enkele afbeeldingen groter gelaten dan gebruikelijk (tegen mijn principe in, want ik wil dit topic liever niet over-belasten)
Op de eerste foto zie je de volgende spullen in beeld:
Witte vilthoed, van het Amerikaanse merk Eddy Bros. (groot concurent voor de beroemde firma Stetson)
Old-Westen stijl 'Ranger' vest, van canvas materiaal.
Texas Ranger insigne (ster) replica.
Katoenen bandana (halsdoek)
Lederen holster / patronengordel, type Ranger-"high-Rider". Een rechts-handige holster en een "Cross-draw " holster.
2 Revolvers, type Colt 45 single action. (dit zijn deco-wapens, waarmee niet geschoten kan worden!)
Extreem-soepel-lederen "Rodeo"handschoenen (merk Longhorn)
Lederen Cowboy boots, en sporen.
Zadel-veldfles, met lederen bekleding.

Details

Deze revolvers zijn vervaardigd van een speciaal soort metaal-legering, genaamd 'zamac'.
Dat is niet zo sterk als staal, waarvan echte revolvers gemaakt zijn.
De deco-revolvers zijn niet om te bouwen tot echte vuurwapens, want ze zouden in je hand ontploffen bij het afschieten van een echte kogel.
Je mag deze decoratie wapens ook niet zomaar op straat dragen, alleen op eigen terrein, of wanneer iemand toestemming geeft om ze op zijn terrein te dragen (bij een western vereniging bijvoorbeeld)
Verder zien ze er wel als de echte voorbeelden uit, wegen exact hetzelfde (1 kilo ongeveer) en alle onderdelen werken, behalve het afschieten van kogels dus)

Op deze foto : lederen western-stijl jack
(en een rasechte "Rawhide" terrier
)

That's all for now folks, happy trails! (een volgende keer meer, tenminste als jullie het leuk genoeg vinden)

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Leuk Brix. Altijd mooi om te zien hoe sommigen fanatiek met een hobby omgaan
.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Mijn deco-wapens raken niks, maar jouw reactie wel
Thanks!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ziet er tof uit Brix! Vooral die 4e en 6e foto, kan zo in een Western 
PS. Heb je ook het merk van dat kekke en zeer comfortabel ogende stoeltje? 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ja inderdaad toffe foto's en outfit Brix. Iemand die iets verzameld of een uitgebreide hobby heeft, vind ik wel te waarderen!

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ziet er tof uit Brix! Vooral die 4e en 6e foto, kan zo in een Western 
PS. Heb je ook het merk van dat kekke en zeer comfortabel ogende stoeltje?
Helaas, het merk is al weggeroest, ik noem hem old Rusty 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Supertoffe collectie Brix! Je ziet er op de foto's ook echt uit als zo'n stoere cowboy. 
Doet me klein beetje denken aan Ace uit Quick and the Dead:

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Dank voor de leuke reacties allemaal.
De volgende keer haal ik een paard van stal (of uit de wei
) om het wat "echter " te maken.
Don_Rubens
-
- 180 messages
- 1589 votes
Ik verzamel plastic dopjes voor een goed doel. Als ik een bepaald aantal dopjes heb dan worden ze opgehaald en gaat het naar een palletfabriek. Van het geld wat ze er voor terug krijgen kopen ze een blinde geleide hond voor mensen in België, omdat het daar niet vergoed wordt en blinde mensen dus zelf zo'n hond moeten aanschaffen.
Mensen wie mij willen helpen met deze aktie stuur gerust een PB.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Heel goed bezig Don, waren er maar meer mensen die zo een insteek als jouw hebben!
Mijn waardering.
Don_Rubens
-
- 180 messages
- 1589 votes
Thnx
Het is eigenlijk maar een kleine moeite..
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Dank voor de leuke reacties allemaal.
De volgende keer haal ik een paard van stal (of uit de wei
) om het wat "echter " te maken.
Mooie collectie hoor! 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Dank je 'Benicio' 
Dit is wel maar een héél klein deeltje van het totaal waaruit die verzameling bestaat.
Af en toe vraag ik mij ook wel eens af waar ik mee bezig ben.
Maar dat duurt nooit lang. haha!
De rest zal ik t.z.t. nog wel eens fotograferen (laten)
Leuk om te kunnen laten zien.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Het enigste dat ik echt verzamel zijn de comics van 'The Walking Dead' die ik in een speciale comic shop koop in het engels
.. Ze zijn ook in het Nederlands verkrijgbaar maar ik vind Engels veel meer authentieker =)..
Voor de rest heb ik een obsessie met gamesmagazines..ik denk dat ik een collectie heb van OPM dat begint in 2005..
en @Brix, zeer mooie hobby, leuker spullen trouwens