• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

SelmaDuim wrote:

@mrwhite Bij mij is het wel zo'n 20 cm (vorig jaar gedaan). Waarschijnlijk hangt dat van de ligging van de baby af. En buikspieren doorsnijden doen ze toch helemaal niet? Deze kunnen ze gewoon opzij 'schuiven'. Bij mij is dat in ieder geval niet gebeurd en in Nederland is dat ook niet de gewoonte hoor. Het kost wel veel tijd voordat het litteken een beetje 'mooi' wegtrekt. Nu veertien maanden later is het nog steeds een rode, dikke en gevoelige streep. En ik heb nog regelmatig last van de inwendige littekens.

Vreemd maar bij mijn vriendin is da toch gebeurd eerst begon ik ook te twijfelen toen je dat zij maar mijn vriendin heeft het daarnet nog eens bevestigd dat haar onderstebuikspieren door zijn gesneden en de insnede was zoals ik al zij 8 cm dus het is idd wel vreemd dat er toch aardig veel verschil is.

Het trouwens wel leuk hoe iedereen hier plots een baby gevoel krijgt

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Gefeliciteerd nog mr en mrs white!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Een interessant feitje:

Twintig procent van de volwassen Nederlandse bevolking is kinderloos. Lange tijd dacht men dat die mensen daar bewust voor hadden gekozen. Maar dat klopt niet. Tachtig procent van de kinderlozen is min of meer per ongeluk kinderloos geëindigd, zegt onderzoeker Renske Keizer (26) van de Erasmus Universiteit Rotterdam, die onlangs op dit onderwerp promoveerde. Slechts tien procent van de kinderlozen heeft er echt bewust voor gekozen om geen kinderen te krijgen. De overige tien procent wist al jong dat zij fysiek geen kinderen kon krijgen. (Bron)

Dus blijkbaar heeft slechts (ruwweg) twee procent van de volwassenen geen kinderwens!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Het zit nou eenmaal in ons systeem he? Voortplanten.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Uh-huh - de neiging tot voortplanten dan. En veel mensen hebben natuurlijk ook een sterke drang naar conformisme: als de meeste mensen kinderen hebben, en er lovend over spreken, dan wil jij het ook.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik kies er bewust voor, ik wil geen kinderen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Waarom niet?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Waarom niet?

Ik heb zelf al mijn eigen beperkingen en kan er ook gewoon niet tegen, wordt er behoorlijk onrustig van.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Jaren terug brak het zweet mij ook uit als het genoemd werd en had ik mijn koffers naar verweggistan al geboekt, er is veel veranderd. Hou daar rekening mee Niels .

Het grappige is dat ik als kind (tussen de 6 en 10 ongeveer) ook geen toekomst zag zonder kinderen, maar dan wil je later ook straaljagerpiloot worden... Daarnaast heb ik ook een beetje het idee dat vrouwen er zowiezo al veel vroeger mee bezig zijn. Mijn vriendin moet nog 21 worden en heeft het al over een leeftijdsgrens van 25, nu is dat in de meeste gevallen gelukkig vaak in periodes waar hormonen de overhand hebben en ergens is het dan wel schattig en kunnen we er grapjes over maken. Maar het zou wel echt een issue voor me worden als het echt ''nummer 1'' werd in een relatie....

Verder zijn het puur egoistische (maar, ik denk, wel realistische) overwegingen. Ik vind dat een kind op hoort te groeien met zowel een moeder als vader (of iig met twee ouderfiguren, in het geval van een lesbisch/homoseksueel paar) en kan nog niet verzekeren dat dat voor mij weg is gelegd (23 is geen 18 meer maar voel me de helft van de tijd zelf nog een kind, dan lijkt het me ook niet dat je als persoon sterk genoeg bent om zoiets aan te kunnen...) Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het idee van ''een levenslange verantwoordelijkheid over iemand hebben'' ooit went als idee. Maar wat je zegt, binnen 4/5 jaar kan er een hoop veranderen, maak ik de laatste maanden steeds vaker mee, dat dat zich tegen me keert . De issues die je had toen je 16, 18 of 20 was lijken nu ook niet veel meer voor te stellen als je erop terugkijkt... Dus als het ooit wel veranderd ben jij de eerste die het hoort.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

moviemafketel wrote:

Het zit nou eenmaal in ons systeem he? Voortplanten.

Daar gaat het toch allang niet meer om? Een kind wordt eerder genomen vanuit verveling of omdat dat de volgende stap is of omdat bijna iedereen uit onze vriendenkring een kind heeft of omdat het erbij hoort. Uiteindelijk valt het onder conformisme en burgerlijkheid. Voortplanting? Biologische klok, ok, maar wie denkt nu aan voortplanting in deze overbevolkte wereld. Het is juist zelfzuchtig om een kind te nemen maar dan eerder vanuit het verantwoordelijkheidsgevoel.

Een kind nemen vanuit het oogpunt dat we die lief gaan hebben en goed opgaan voeden zit er nog wel in alleen jammer dat een kind nemen meer voor de show is dan daadwerkelijk uit liefde en het eerste waar eraan gedacht wordt natuurlijk is om een foto te maken van die rimpelige foetus en het op Facebook te zetten. De identiteit van de moeder verdwijnt vaak ook doordat de profielfoto verandert naar een foto van die baby. Ik hou van kinderen hoor verder maar als ik ooit een baby krijg dan zal dat alleen voor mijn eigen redenen zijn en niet om als een showpaard te fungeren maar tegenwoordig lijkt dat mij de hoofdreden.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Fortune wrote:

Voortplanting? Biologische klok, ok

Dat is waarschijnlijk ook wat hij bedoelde: mensen hebben (in meer of mindere mate) een aangeboren behoefte om zich voort te planten, om hun genen door te geven aan een volgende generatie.

Het is juist zelfzuchtig om een kind te nemen maar dan eerder vanuit het verantwoordelijkheidsgevoel.

Ach, de redenen van mensen die geen kinderen nemen zijn toch ook zelfzuchtig? En wat betreft de overbevolking: als je twee kinderen neemt houd je de bevolking slechts in stand, en serieuze bevolkings-groei vindt in Nederland niet plaats (daarbuiten wel, maar daar hebben wij weinig invloed op).

Adoptie van een dakloos kind is in moreel opzicht waarschijnlijk wel preferabel (op die manier help je een kansarm kind en verminder je de bevolkingsgroei in arme landen), maar ik kan het mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze daar niet voor kiezen: daarmee gaan een hoop moeilijkheden gepaard, en geadopteerde kinderen voelen toch minder "eigen" aan omdat je er niet genetisch aan bijgedragen hebt.

alleen jammer dat een kind nemen meer voor de show is dan daadwerkelijk uit liefde

Dat lijkt me overdreven. Ouders houden heus wel van hun kinderen. Ze zetten hun kinderen echt niet in absurde mate op Facebook omdat anderen daar op zitten te wachten: dat doen ze omdat ze trots zijn.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Vandaag was het officieel, handtekening gezet voor de verkoop.

http://s18.postimg.org/iutli4zg9/New0004.jpg

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Congrat 606.

Ben eindelijk weer eens aan de bak. Als proefplaatsing in het Amsterdamse gemeentehuis bij de afdeling Hectas als schoonmaker.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

sinterklaas wrote:

Congrat 606.

Ben eindelijk weer eens aan de bak. Als proefplaatsing in het Amsterdamse gemeentehuis bij de afdeling Hectas als schoonmaker.

Bedankt en jij van harte.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Fortune wrote:

(quote)

Daar gaat het toch allang niet meer om? Een kind wordt eerder genomen vanuit verveling of omdat dat de volgende stap is of omdat bijna iedereen uit onze vriendenkring een kind heeft of omdat het erbij hoort. Uiteindelijk valt het onder conformisme en burgerlijkheid. Voortplanting? Biologische klok, ok, maar wie denkt nu aan voortplanting in deze overbevolkte wereld. Het is juist zelfzuchtig om een kind te nemen maar dan eerder vanuit het verantwoordelijkheidsgevoel.

Een kind nemen vanuit het oogpunt dat we die lief gaan hebben en goed opgaan voeden zit er nog wel in alleen jammer dat een kind nemen meer voor de show is dan daadwerkelijk uit liefde

Waar haal je al die wijsheid vandaan, heb je onderzoek gedaan? Een kind nemen 'omdat het erbij hoort', 'uit verveling', 'zelfzuchtigheid', 'voor de show' zelfs... manman.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Bottleneck wrote:

(quote)

Waar haal je al die wijsheid vandaan, heb je onderzoek gedaan? Een kind nemen 'omdat het erbij hoort', 'uit verveling', 'zelfzuchtigheid', 'voor de show' zelfs... manman.

Mijn ex-buren anders wel Huwelijk liep slecht, namen nog een kleintje in de hoop dat het weer goed zou gaan en anderhalf jaar later gingen ze alsnog uit elkaar.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

@ mjk87 da's niet bepaald een gezonde/natuurlijke situatie inderdaad ; )

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Bottleneck wrote:

(quote)

Ik geef niet zoveel om onderzoeken omdat er tegenwoordig altijd weer een onderzoek die vinden is die het tegenovergestelde beweerd en zodoende kom je niet verder en is er veel geld en tijd verknoeid aan al die onderzoeken.

Je moet dit niet allemaal zo zwart-wit opvatten, vind het gewoon interessant om erover na te denken. Ik bedoel er meer mee dat er bewust of onbewust best wel wat factoren meespelen als mensen een kind nemen. 'Voor de show' is misschien een beetje overdreven maar toch heb ik het gevoel of ken ik mensen die hun kind constant als een soort trofee aan het showen zijn overal, op feestjes en Facebook. Is daar iets mis mee? Ja, weet ik eigenlijk niet.

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn of het persoonlijk op te vatten maar er mag wel gewoon over gepraat worden. Ik ken ook ook iemand die aan kinderen denkt op het moment en als ik vraag waarom zij een kind wil dan antwoord ze met 'dat weet ik eigenlijk niet.' Dus dan verzin ik zelf wel redenen. Waarom vindt je het zo absurd dan wat ik zeg, zit wel een soort kern van waarheid in en die situatie die mjk87 schetst komt mij ook bekend voor dus zo gek is het allemaal toch niet. Triest voor het kind uiteindelijk.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Mijn ouders zeiden altijd "Een kind neem je niet, een kind krijg je!" en zo sta ik er ook in. Belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die zeggen "wij nemen een kind". Het is toch geen huisdier, of een elektronisch apparaat?

Bovendien zijn er miljoenen vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, of mannen die onvruchtbaar zijn, of er gaat iets fout voor of tijdens de geboorte, een miskraam, enz. dus "ik neem een kind" is wel ongeveer het meest verkeerde wat je kan zeggen...

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Fortune wrote:

(quote)

Ik geef niet zoveel om onderzoeken omdat er tegenwoordig altijd weer een onderzoek die vinden is die het tegenovergestelde beweerd en zodoende kom je niet verder en is er veel geld en tijd verknoeid aan al die onderzoeken.

Je moet dit niet allemaal zo zwart-wit opvatten, vind het gewoon interessant om erover na te denken. Ik bedoel er meer mee dat er bewust of onbewust best wel wat factoren meespelen als mensen een kind nemen. 'Voor de show' is misschien een beetje overdreven maar toch heb ik het gevoel of ken ik mensen die hun kind constant als een soort trofee aan het showen zijn overal, op feestjes en Facebook. Is daar iets mis mee? Ja, weet ik eigenlijk niet.

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn of het persoonlijk op te vatten maar er mag wel gewoon over gepraat worden. Ik ken ook ook iemand die aan kinderen denkt op het moment en als ik vraag waarom zij een kind wil dan antwoord ze met 'dat weet ik eigenlijk niet.' Dus dan verzin ik zelf wel redenen. Waarom vindt je het zo absurd dan wat ik zeg, zit wel een soort kern van waarheid in en die situatie die mjk87 schetst komt mij ook bekend voor dus zo gek is het allemaal toch niet. Triest voor het kind uiteindelijk.

Oh ja daar is ook niets mis mee, en ieder z'n opvattingen, maar het valt me op dat je enkel negatieve redenen noemt, vooral dat een kind meer voor de show zou zijn dan daadwerkelijk uit liefde, alsof je in iemands brein en gevoelens kunt kijken. Als mensen antwoorden 'dat weet ik eigenlijk niet' slaat dat denk ik op hetgeen anderen al aangaven, dat het een menselijke/dierlijke (evolutionaire) drang is om genen door te geven (alleen is het nogal vreemd om dat als antwoord te geven, of überhaupt daar de vinger op te leggen). Maar goed ook dat die drang er is anders waren wij en onze voorvaderen er allemaal niet geweest Bij de partner'keuze' (uiterlijk, intelligentie, karakter) speelt dat denk ik zelfs onbewust al een rol.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Heb weer eens vette pech, na 4 maanden last te hebben gehad van mijn pols afgelopen vrijdag toch maar naar de huisarts gegaan. Die checkte mijn pols en gaf aan dat het waarschijnlijk de Syndroom van Quervain kon zijn. Dus doorsturen naar het ziekenhuis. Vandaag dus er naar toe gegaan en ja huisarts had het goed. De oplossing zeker omdat het al 4 maanden aan de gang is, is dus 4 weken gips. En dan aan mijn rechter hand waar ik dus alles mee doe. Dat is flink balen. Heb de huisarts gevraagd of ik te lang gewacht had, maar nee had alles zelf netjes gedaan en had gewoon heel veel pech dat het vanzelf niet over ging.

Maar dat is nog niet alles, ik heb een flink lelijk litteken op mijn rechter schouder, dat is ontstaan door slechte nazorg na verwijderen moedervlek. Moest verwijderd worden voor onderzoek ivm verdenking slecht weefsel. Gelukkig bleek dat niet zo, maar toen is de de litteken flink gaan ontsteken 2x waardoor het weefsel zo lelijk is geworden en heb er ook flink jeuk van. De huisarts schrok er zelfs van en stuurde me ook daar voor naar het ziekenhuis. Daar moet ik 26 Februari voor naar toe.

stinissen (crew films & series)

• 23435 messages
  • 76919 votes

Veel beterschap kerel je hebt ook wel echt pech....

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Hè bah, wat vervelend allemaal. Beterschap en sterkte 606!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Thx beide

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Sterkte man, inderdaad vervelend. Keb me pols een keer zwaar gekneusd gehad, moest ook alles met links doen. Schakelen ging ook net aan in een auto. Maar goed, beterschap Martijn

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Bedankt Maikel

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Zo ziet het er nu uit, en dat 4 weken

http://s23.postimg.org/tvg6vo3ob/Gipsspalk.jpg

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ziet er inderdaad vervelend uit. Maar ik heb goed nieuws: binnenkort loop ik ook met zoiets (geen grap) maar dan op me linkervoet. Moet geopereerd worden aan Hallux Vulgus (scheef staande grote teen) met andere woorden: 6 weken op 1 voet lopen met krukken. En het ziet er naar uit dat me verzekering de kosten van de operatie niet vergoed. Geschatte kosten: €2750,- loop nu met een speciale rekverband.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wow, dat is zwaar klote man

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Verdorie mannen, da's ook niet van de poes. Soigneer je goed en snel weer beter.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.