- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
@Elineloves: Natuurlijk snap ik wat SelmaDuim bedoelt, ik vind het alleen een beetje kort door de bocht, als ik heel eerlijk ben. Het kind hoeft geen schade te ondervinden van het feit dat er in de nabijheid is gerookt door vader of moeder, kan best (redelijk) gezond ter wereld komen. De sigarettenpakjes hebben namelijk niet altijd van die waarschuwingen bevat
.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Redelijk gezond zou niet gezond genoeg zijn als het om mijn kind zou gaan. En als die kans op goede gezondheid wordt vergroot door niet in nabijheid van de moeder te roken is het meer dan logisch dat je dat niet doet.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
@Soom
Lijkt mij een typisch gevalletje van risicomanagement. Je doet er toch alles aan om dat risico zoveel mogelijk te beperken. Beetje naïef gedacht.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
@ Soom:
Het hoéft geen schade te ondervinden nee (al zijn de kansen groter dan jij inschat denk ik), maar het is voor een zwangere vrouw sowieso niet prettig als er gepaft wordt waar zij bij zit, lijkt mij.
Ik heb zelf nog geen kinderen (wacht nog even een jaartje, of twee) maar ik werk wel met baby's. Iedereen moet het natuurllijk zelf weten, maar onderschat de gevolgen er niet van. Denk aan ontwikkelingsstoornissen, vroeggeboorte of zelfs een miskraam.
Je ongeboren kind vraagt tenslotte nergens om, en ik zou de kans persoonlijk niet lopen. Mijn vriend rookt ook regelmatig, maar zodra ik zwanger ben stopt ie direct. Het zou gelukkig ook niet in hem op komen om dan door te blijven roken. Wij willen graag dat ons kind gezond geboren wordt in plaats van redelijk gezond, en als we daarbij kunnen helpen door dat zoveel mogelijk uit de weg te gaan is dat een kleine moeite.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@Elineloves: Natuurlijk snap ik wat SelmaDuim bedoelt, ik vind het alleen een beetje kort door de bocht, als ik heel eerlijk ben. Het kind hoeft geen schade te ondervinden van het feit dat er in de nabijheid is gerookt door vader of moeder, kan best (redelijk) gezond ter wereld komen. De sigarettenpakjes hebben namelijk niet altijd van die waarschuwingen bevat
.
Als je met alcohol achter het stuur kruipt hoef je ook geen ongeluk te veroorzaken (de kans is echter wel veel groter), maar ieder normaal denkend mens vindt dat je dat risico niet moet lopen, omdat de gevolgen bij een ongeluk niet zijn te overzien. Voor roken tijdens (en na) de zwangerschap is dat niet anders. Ik begrijp werkelijk niet waarom jij rokende zwangere vrouwen zou moeten verdedigen?
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Ik denk dat soom niet zo zeer rokende zwangere vrouwen wil verdedigen,maar
ook niet zo hard deze vrouwen wil veroordelen.
We moeten niet deze hardnekkige verslaving onderschatten.
Een vriendin van mij beperkte haar nicotine verslaving tijdens haar zwangerschap
tot 4 sigaretjes per dag anders zou ze helemaal gek worden en stress is ook niet goed
tijdens de zwangerschap.
Al met al is het makkelijk om hierover te oordelen als je zelf niet weet hoe een nicotine
verslaving werkt soms kan iemand domweg niet stoppen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Ach, ik denk altijd maar: rokers slapen ook, tot wel 10 uur achtereen, waarin ze ook niet gillend wakker zonder sigaret. Lichamelijk zullen ze dan wel geen heel zware verslaving hebben als ze die 10 uur blijkbaar levend doorkomen.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik begrijp werkelijk niet waarom jij rokende zwangere vrouwen zou moeten verdedigen?
. De poster waarom deze discussie startte, vroeg zich dus af of het normaal was dat de vriendin van zijn broer boos werd om het feit dat die broer rookte, en jij gaf aan dat je het asociaal vond. Toen ik dat las, dacht ik: Maar er zijn toch ook rokende, zwangere vrouwen, (ook in de jaren voordat al de waarschuwingen op pakjes verschenen, overigens), wiens kinderen er schijnbaar geen echte hinder van ondervinden? Daarom reageerde ik. Maar ik verdedig niemand, wat roken betreft is mijn absolute raad (en ja, dat zeg ik, als inmiddels weer niet-roker, op dit moment tenminste
) om er ogenblikkelijk en acuut mee te stoppen. Het verziekt zoveel.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Je ongeboren kind vraagt tenslotte nergens om, en ik zou de kans persoonlijk niet lopen. Mijn vriend rookt ook regelmatig, maar zodra ik zwanger ben stopt ie direct. Het zou gelukkig ook niet in hem op komen om dan door te blijven roken. Wij willen graag dat ons kind gezond geboren wordt in plaats van redelijk gezond, en als we daarbij kunnen helpen door dat zoveel mogelijk uit de weg te gaan is dat een kleine moeite.
Dan kan ie maar beter meteen stoppen met roken als jullie aan kinderen denken, want roken is natuurlijk ook schadelijk voor de kwaliteit van zijn sperma en mogelijk voor de kwaliteit van het leven van jullie kind, zie: roken-vader-schadelijk-sperm...
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik denk dat soom niet zo zeer rokende zwangere vrouwen wil verdedigen,maar
ook niet zo hard deze vrouwen wil veroordelen.
We moeten niet deze hardnekkige verslaving onderschatten.
Een vriendin van mij beperkte haar nicotine verslaving tijdens haar zwangerschap
tot 4 sigaretjes per dag anders zou ze helemaal gek worden en stress is ook niet goed
tijdens de zwangerschap.
Al met al is het makkelijk om hierover te oordelen als je zelf niet weet hoe een nicotine
verslaving werkt soms kan iemand domweg niet stoppen.
Ik heb 11 jaar gerookt, dus ik weet verdomd goed hoe het werkt. Ik weet daarom ook dat het echt niet moeilijk is om te stoppen als je dat echt wilt. En als je eigen kind al niet genoeg motivatie is ben je gewoon een egoïst. Bovendien zit een rookverslaving veelal tussen je oren en is er veel minder lichamelijks aan dan veel rokers doen voorkomen. Daarnaast heb ik tijdens mijn studie en in mijn werk regelmatig te maken (gehad) met verslaving en verslaafden, dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
Je moet gewoon stoppen voordat je überhaupt aan kinderen begint, dan hoeft iemand zich ook niet meer te verschuilen achter stress door stoppen met roken tijdens de zwangerschap.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
. De poster waarom deze discussie startte, vroeg zich dus af of het normaal was dat de vriendin van zijn broer boos werd om het feit dat die broer rookte, en jij gaf aan dat je het asociaal vond. soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik heb een paar dingen door elkaar gehaald, zie ik. Sorry. Ik dacht dat je in je eerste post al iets zei over dat je het asociaal vond, terwijl je dat inderdaad niet meteen naar voren bracht en niet in die context ook. Ik moet een beetje beter opletten, dus
.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Ik heb 11 jaar gerookt, dus ik weet verdomd goed hoe het werkt. Ik weet daarom ook dat het echt niet moeilijk is om te stoppen als je dat echt wilt.
Onzin wat je hier beweert, voor jouw was het dan misschien niet moeilijk,maar
voor veel mensen is dat het wel.
Stel dat het je niet was gelukt om wat voor reden dan ook, zou je het dan leuk vinden
als men je asociaal zou vinden?
Ik ben blij voor je dat het jouw gelukt is om te stoppen 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik heb niet gezegd dat ik roken op zich asociaal vind. Ik heb gezegd dat ik het asociaal vind als vrouwen door blijven roken als ze zwanger zijn terwijl ze weten dat het niet goed is voor hun kind. Daar dacht ik toen ik nog rookte niet anders over. Als iemand het feit dat ze rookt belangrijker vindt dan haar kind moet je niet aan kinderen beginnen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
De volgende keer als iemand hier iets vraagt op het forum beantwoord ok het wel via pm. Jullie maken er je eigen discussie van en leggen me dingen in de mond die ik niet zeg. Bovendien lijken jullie niet eens te weten waar je over praat.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Mijn vriend rookt ook regelmatig, maar zodra ik zwanger ben stopt ie direct. Het zou gelukkig ook niet in hem op komen om dan door te blijven roken.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
De volgende keer als iemand hier iets vraagt op het forum beantwoord ok het wel via pm. Jullie maken er je eigen discussie van en leggen me dingen in de mond die ik niet zeg. Bovendien lijken jullie niet eens te weten waar je over praat.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Dat ze boos wordt als hij in haar buurt rookt en drinkt kan ik me voorstellen. Roken doe je gewoon niet bij een zwangere vrouw, omdat het niet goed is voor haar en de baby. Daarnaast ruiken vrouwen veel beter als ze zwanger zijn, dus stinkt het des te meer. Wat betreft dat biertje; ik weet natuurlijk niet of zijn normaalgesproken alcohol drinkt; maar als ze dat wel doet is het natuurlijk niet echt tof als je vriend bier gaat zitten drinken, terwijl jij dat negen maanden moet laten staan. Een vrouw moet veel laten als ze zwanger is en de man mag daar best een beetje aan mee doen, vind ik.
Als je zwanger bent slaap je veel slechter. Ik was al blij als ik 'pas' om vier uur 's nachts wakker werd, dan had ik toch nog vier uur geslapen terwijl ik wist dat ik de rest van de nacht wakker lag. Ik had het 's nachts bloedheet, kon mijn draai niet vinden in bed, want je buik zit in de weg en op je rug slapen is niet goed als je zwanger bent. Als ik in bed lag had ik ook nog last van brandend maagzuur, dus echt lekker slapen was er niet bij. Als je dan ook nog een vriend hebt die wat onrustig slaapt, waardoor je misschien dat kleine beetje slaap ook al niet kunt pakken.
Ik kan me er dus wat bij voorstellen.
Wat buien betreft heb ik geen ervaring, want toen ik zwanger was, was ik juist stabieler dan daar voor. Ik was juist veel relaxter. Nu geldt dat voor veel vrouwen niet. Aan die buien waar je het over hebt kan ze niet veel doen, heel haar hormoonhuishouding staat op zijn kop. Voor jouw broer is het helaas gewoon proberen begrip op te brengen en die negen maanden 'uitzitten'. Wens hem maar sterkte!
Bedankt voor je feedback! 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hij moet gewoon lekker alles blijven doen wat hij wil, alleen niet meer in haar aanwezigheid 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ze zijn inmiddels weer on speaking terms, dus dat komt wel goed 
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Eindelijk mijn HBO opleiding Vastgoed afgerond 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Gefeliciteerd!
Beetje werk in te vinden daar nu?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Bedankt iedereen 
Eerst heb ik nog een mooie reis naar Thailand, Hong Kong & Macau voor de boeg en daarna gaan we eens kijken wat er allemaal in de aanbieding is!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ben vorige week opnieuw verkozen tot secretaris van de Cultuurraad in Deurne (Antwerpen). Deurne heeft qua aantal inwoners (ca 75.000 mensen) ongeveer evenveel als een stad als Kortrijk of Oostende. Voor mensen die een cultuurraad niet kennen, dit is een adviesraad waarin mensen en verenigingen die met cultuur bezig zijn zich verenigen om zo het beleid te adviseren op vlak van cultuur. Zodat het beleid niet alleen praktisch en financieel, maar ook inhoudelijk de juiste beslissingen (hopelijk) kan nemen. Voor de praktische werking is er ook een bestuur dat zorgt voor de nodige communicatie en opmaken van adviezen en daar ben ik sinds 2010 secretaris van. Dit jaar was het opnieuw verkiezing (gekozen door de leden van de cultuurraad) en kan ik met veel plezier de taak verder zetten.
Om het nog meer filmgerelateerd te houden: met cultuur bedoel ik dat ook in de brede zin en gaat dat over oa erfgoed, dans, zang, theater, buurtwerking, schilderkunst, beeldhouwen, standup-comedie, bibliotheken en veel meer maar ook film. Leuk om weten kan ik al zeggen dat we elk jaar enkele mensen uit Deurne een Cultuurprijs geven. En dit jaar zullen dat naast 2 beeldende kunstenaars ook mensen uit de filmwereld zijn: Gert Embrechts, regisseur van Allez Eddy en actrice Inge Paulussen van oa Witse, Clan en Loslopend Wild.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@ Film Pegasus:
Dat lijkt mij een nuttige en mooie opgave.
Proficiat, en succes gewenst !