- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Hartelijk gefeliciteerd BenicioDelToro!! 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Prachtige naam, gefeliciteerd. Inspiratie gevonden bij de film Tirza, of niet?
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Bedankt allemaal! Fijn ook om te horen dat jullie de naam zo mooi vinden (vinden wij ook!).
@Brix: Was dat helemaal vergeten, van die zus van Ben Hur. 't Schijnt een Hebreeuwse naam te zijn die 'zoet van nature' betekent. En laat ons meisje nou net een heel lief en zoet kindje zijn! 
@soom: Nee, de film en het boek van Arnon Grunberg hebben geen rol gespeeld in het kiezen van de naam. Ik zat vroeger in de klas bij iemand die zo heette en vond het toen al een mooie naam. Gelukkig bleek mijn vriend dat ook te vinden; we hebben dan ook niet lang getwijfeld over de naam.
Leuk om te lezen dat zo veel MM' ers in verwachting zijn of net een kindje hebben gekregen. 't Is een vruchtbaar forum!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Inderdaad, gaat hard hier! Mijn eierstokken beginnen ook te rammelen van al dat baby geluk.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Leuk om te lezen dat zo veel MM' ers in verwachting zijn of net een kindje hebben gekregen. 't Is een vruchtbaar forum!
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Bedankt voor de felicitaties iedereen
ik ga alvast een spannende 8 maanden tegemoet en proficiat BenicioDelToro 
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Mijn eierstokken beginnen ook te rammelen van al dat baby geluk.
Oei, ik heb het te doen met je vriend. 
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
@Lefgozer
Hoezo? Er zijn ook genoeg mannen die graag kinderen willen.
Ik was al op mijn 20e vader en ik kan niet anders zeggen dan dat mijn dochter het allerbeste en allermooiste is wat mij ooit overkomen is.
Aan diegene(n) die zojuist een kind hebben gekregen of in blijde verwachting zijn: Van harte gefeliciteerd!
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Gefeliciteerd BenicioDelToro en mrwhite.
Ik wil best kinderen, maar niet op jonge leeftijd. Van rammelende eierstokken krijg ik een slappe plasser.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik wil best kinderen, maar niet op jonge leeftijd..
. (Vermoed ik, aan je nickname te zien natuurlijk.)
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Nou ja "zeulen". Zo erg vond ik het echt niet hoor. Bij mij duurde het (helaas) maar zeven maanden, maar het had echt langer mogen duren hoor. Ik was het zwanger zijn echt nog niet beu.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
@soom: Zoals SelmaDuin hierboven al schetst, volgens mij kicken vrouwen juist op de aandacht die ze krijgen tijdens de zwangerschap en lopen ze negen maanden met het hoofd in de wolken.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Volgens mij kicken vrouwen juist op de aandacht die ze krijgen tijdens de zwangerschap en lopen ze negen maanden met het hoofd in de wolken.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Inderdaad, gaat hard hier! Mijn eierstokken beginnen ook te rammelen van al dat baby geluk.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Roereieren
Lekker man!
Ik ga volgende week verhuizen naar Amsterdam. Een voormalige noodwoning in De Pijp die mijn moeder aangehouden/verhuurd heeft is nu van mij.
1 mei krijg ik de sleutel.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Het gaat er bij dat soort dingen ook niet om of JIJ een gaatje hebt.... 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Lekker man!
Ik ga volgende week verhuizen naar Amsterdam. Een voormalige noodwoning in De Pijp die mijn moeder aangehouden/verhuurd heeft is nu van mij.
1 mei krijg ik de sleutel.
En vanaf gisteren de sleutel gekregen. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Nou ja "zeulen". Zo erg vond ik het echt niet hoor. Bij mij duurde het (helaas) maar zeven maanden, maar het had echt langer mogen duren hoor. Ik was het zwanger zijn echt nog niet beu.
Ik vond de zwangerschap ook helemaal niet vervelend (veertig weken lang niet ten minste, pas zodra de uitgerekende datum voorbij was en het nog tien dagen duurde voor ze er was, werd het minder leuk), maar ik had dan ook een vlekkeloze negen maanden. Ik kan me voorstellen dat het geen pretje is als je veel last hebt van kwaaltjes. Er zijn vrouwen die de hele zwangerschap lang misselijk zijn... Dat lijkt me erg vervelend! Hoop dat de vriendin of vrouw van mrwhite (en andere MM'ers of hun partner) net zo'n voorspoedige zwangerschap heeft als ik.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
LOL. 
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik zat er ook over te denken om die grap te maken, maar zelfs voor mij was ie te plat. 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
De vriendin van mijn broertje is weer zwanger. Ze is uitgerekend in september. Je wilt niet weten hoe sommige vrouwen kunnen zijn tijdens de zwangerschap. Mijn broertje komt regelmatig bij mij om tot rust te komen of om te slapen, omdat hij niet naast haar mag liggen. Hoe zij al kan ontploffen omdat mijn broertje een sigaretje rookt, of hij neemt 1 biertje en wordt meteen al als alcoholist uitgemaakt. Ik maak het van dichtbij mee, maar heeft dit puur met de zwangerschap te maken? de buien enzo? misschien kan ik hem wat feedback geven.
(ik heb er geen ervaring mee)
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dat ze boos wordt als hij in haar buurt rookt en drinkt kan ik me voorstellen. Roken doe je gewoon niet bij een zwangere vrouw, omdat het niet goed is voor haar en de baby. Daarnaast ruiken vrouwen veel beter als ze zwanger zijn, dus stinkt het des te meer. Wat betreft dat biertje; ik weet natuurlijk niet of zijn normaalgesproken alcohol drinkt; maar als ze dat wel doet is het natuurlijk niet echt tof als je vriend bier gaat zitten drinken, terwijl jij dat negen maanden moet laten staan. Een vrouw moet veel laten als ze zwanger is en de man mag daar best een beetje aan mee doen, vind ik.
Als je zwanger bent slaap je veel slechter. Ik was al blij als ik 'pas' om vier uur 's nachts wakker werd, dan had ik toch nog vier uur geslapen terwijl ik wist dat ik de rest van de nacht wakker lag. Ik had het 's nachts bloedheet, kon mijn draai niet vinden in bed, want je buik zit in de weg en op je rug slapen is niet goed als je zwanger bent. Als ik in bed lag had ik ook nog last van brandend maagzuur, dus echt lekker slapen was er niet bij. Als je dan ook nog een vriend hebt die wat onrustig slaapt, waardoor je misschien dat kleine beetje slaap ook al niet kunt pakken.
Ik kan me er dus wat bij voorstellen.
Wat buien betreft heb ik geen ervaring, want toen ik zwanger was, was ik juist stabieler dan daar voor. Ik was juist veel relaxter. Nu geldt dat voor veel vrouwen niet. Aan die buien waar je het over hebt kan ze niet veel doen, heel haar hormoonhuishouding staat op zijn kop. Voor jouw broer is het helaas gewoon proberen begrip op te brengen en die negen maanden 'uitzitten'. Wens hem maar sterkte! 
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Ik heb op vrijdag de 26ste om 22.30 uur nog wel een gaatje...

Het gaat er bij dat soort dingen ook niet om of JIJ een gaatje hebt....
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Roken doe je gewoon niet bij een zwangere vrouw, omdat het niet goed is voor haar en de baby.
. (Al is dit natuurlijk wel gericht op één specifiek 'geval'). *En ik wil niet betweterig zijn of lijken en me overal mee bemoeien, vooral niet bij zaken waar ik nooit brood van gegeten heb, maar ik vond je opmerking eigenlijk frappant genoeg om er toch even op te willen reageren.*. Temeer omdat ik zelf heb gezien dat zwangere vrouwen dus wel aan het roken waren.)
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Zwangere vrouwen die gewoon door blijven roken zijn er inderdaad wel. Ik vind het behoorlijk asociaal en egoïstisch dat je het niet eens voor heg welzijn van je eigen kind over hebt om te stoppen met roken. Blijkbaar vind jij je kind dan niet belangrijk genoeg. En vervolgens maar zeuren over dat je kind bijvoorbeeld ADHD (wat één van de mogelijke gevolgen van roken tijdens de zwangerschap is) heeft. Als mensen hun eigen leven willen verzieken moeten ze dat zelf weten, maar een kind kiest daar niet voor.
Wat is er zo frappant aan mijn opmerking dan?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Wat is er zo frappant aan mijn opmerking dan?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hm.. Zwangere vrouwen die zelf NIET roken, daar hoort in de buurt niet bij gerookt te worden. Daar doelt SelmaDuim volgens mij op. Als ze zelf geen sigaretten willen, lijkt het me logisch dat ze dan ook niet willen dat anderen in de buurt een opsteken.
Vrouwen die er wel zelf voor kiezen om te roken gaan natuurlijk niet zeuren als partner/echtgenoot wel rookt, omdat ze het zelf ook doen.
Beetje obvious toch?
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Het kind zou altijd op de eerste plaats moeten komen. Gewoon puur egoïsme als je als vrouw en moeder zijnde blijft doorroken en ook de omgeving (partner, familie, etc.) moet hier altijd rekening mee houden en dus niet in de buurt er eentje opsteken. Je kind is het allerbelangrijkste. Punt.
Totaal onbegrijpelijk dat er dus mensen zijn die dit niet snappen of niet willen snappen.
Ik was zelf net 20 toen mijn vriendin zwanger raakte en ik heb haar zwangerschap nooit als vervelend of lastig beschouwd. De vrouw doet al het zware werk, het minste wat je als man kunt doen, is haar in alles steunen. Als je dat als partner al niet snapt....
Het was eerder onze jonge leeftijd en het feit dat het niet gepland was, wat het voor mij en voor ons moeilijk maakte, niet de zwangerschap zelf.
Bijna 10 jaar later: Onze dochter is het beste wat ons ooit overkomen is.
Dus SelmaDuim heeft in deze 100% gelijk.