- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoe kom je aan je nickname?
Hoe kom je aan je nickname?
The Lexx
-
- 426 messages
- 3485 votes
http://en.wikipedia.org/wiki/Lexx
Al jaren deze nick sinds de serie bestaat... 
c-moon
-
- 25 messages
- 60 votes
Goh... heb dat hele verhaal al eens op MusicMeter gedaan, maar goed....
Als muziekfan zijn er zo enkele bands die ik nog meer an de borst druk dan anderen.. Daar was/is Simple Minds bij.... Toen in 1998 het gedurfde album "Néapolis" (maar commerciele flop) uitkwam was de interesse er weer.. Ik was een regulier klant op de dan blauwe officiele Flash site. Daar had je ook een chatroom. Voor een chatroom heb je een nickname nodig vond ik. Ook was ik op een mailinglist beland, ook daar vond ik het best onder een nickname te opereren: dat werd C' Moon. Genoemd naar mijn favoriete Simple Minds nummer: "C' Moon, Cry Like A Baby", van Sparkle In The Rain. Vind dat een heel aparte song...
Cry cry cry
Cry like a baby
"C" Moon "C" Moon
So where do you go, up hi under low
The devil I know said, something is missing
Outside it's hot, the first of July
And a look in your eye said, something is missing
Midnight, she cried like a baby
"C" Moon "C" Moon "C" Moon
Cry like a baby
Can this be something we can't understand
Could it be the girl can't understand
Where will we go, up hi under low
When the devil I know say, something is missing
Sweet angels sing, about the fast place of things
But our children sing, love will conquer anything
Midnight she cried like a baby
"C" Moon "C" Moon "C" Moon
Cry like a baby
Could it be we can't understand
Can it be we can...
Cry, cry, cry, cry like a baby
Midnight cry like a whisper
Scream like a baby
Could this be something we can't understand
Cry like a baby
Words & Music : James Kerr, Charlie Burchill, Mel Gaynor, Derek Forbes, Michael MacNeil
(C) EMI Publishing Ltd Reproduced without permission
Sinds de 2003 tour spelen Simple Minds de song soms live. En het leuke is dat de band, die zelf de voormalige simpleminds.com site (opvolger van de 98-versie, voorloper van de huidige) die een forum had bezochten. Ook daar was ik C'Moon en ook wel "Mad Dancer", ook vele fans KENNEN. En zo gebeurde het dat ik voor het optreden in Den Atelier in Luxemburg aan Eddie Duffy voor de show vroeg of ze C'Moon, Cry Like A Baby gingen spelen... "we just might, or not" zei ie... Wel, het nummer werd gebracht, met een zeer gelukkige ik op de eerste rij.. en ook op andere opredens in die zomer van 2003 werd het nummer op de setlist gezet....
Enfin vele andere fans kennen niet zozeer als "Mark" maar als 'C'Moon" of zelfs "Mad Dancer" 
Et voila... dat volstaat zeker?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik werd op de basisschool door iemand Knisper genoemd. Het is een van de weinige nemen die niet overal bezet is. Vandaar.
Chavez
-
- 112 messages
- 198 votes
Mijne is wel heel simpel. Mijn echte naam is Chavez, de meeste mensen vinden dat een mooie naam dus gebruik ik hem ook op veel forums.
Dead01
-
- 1167 messages
- 1976 votes
Ik kom aan mijn van de film Arachnophobia daar komt een scene waar de doktor zijn dochter bij iemand gaat slapen en voor ze vertrekken zeggen ze cya ofzo maar dan zeggen ze bij drdead omdat al zijn patienten sterven van daar heb ik die naam maar heb hem dan wat veranderd en dr weg gedaan en gewoon 01 voor gezet,maar heb wel lang drdead gebruikt als nickname
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
dr weg gedaan en gewoon 01 voor gezet
En daarom staat 01 er achter. 
Dead01
-
- 1167 messages
- 1976 votes
Ja dat heb ik gewoon veranderd,hoe ik daar opgekomen ben weet ik niet meer hoor
Latesta
-
- 408 messages
- 146 votes
Ik kom aan mijn van de film Arachnophobia daar komt een scene waar de doktor zijn dochter bij iemand gaat slapen en voor ze vertrekken zeggen ze cya ofzo maar dan zeggen ze bij drdead omdat al zijn patienten sterven van daar heb ik die naam maar heb hem dan wat veranderd en dr weg gedaan en gewoon 01 voor gezet,maar heb wel lang drdead gebruikt als nickname
Waar ik echt niet tegen kan is mensen die zoveel mogelijk woorden in 1 zin proberen te proppen...
zwibberpiff
-
- 55 messages
- 109 votes
Mijn naam heb ik al zooo lang, is op school een keer in mijn hoofd geslopen, en er nooit meer uitgegaan. Mijn andere nick die ik ook vaak gebruik is spikesiredme, omdat ik een spike-o-paat ben.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Whehe, je bent in ieder geval origineel bezig! 
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Fran is short voor Francisca. Maar niemand noemt me bij mijn naam voluit. Iedereen noemt me gewoon Fran. Zelfs mijn moeder. Behalve als ik iets gedaan heb wat niet goed is, oeps. Ik denk dat ik niet eens zou reageren als iemand mijn volledige naam zou roepen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nou, dan is de volgendse stap, ieder z'n eigen Avatar. 
In de wachtkamer: Dogie's Avatar 
Lola3
-
- 892 messages
- 1556 votes
ik noem LOcquet LAurent en mijn lievelingsgetal is 3 dus niet echt vergezocht zoals sommigen (kijk maar naar c-moon, al zit er natuurlijk wel een leuk verhaal achter.
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Hi-Tek is eigenlijk afgeleid van een van de dope hiphop producers (naast Large Professor) DJ Hi-Tek dus technisch gezien is het gejat, maar ik zie het meer als een tribute naar hem
. Verder gebruik ook nicks als FattBeat en ook Dr. Greenthump is 1 van me vast nick names. Tegenwordig gebruik ik Hi-Tek ook als ik bijvoorbeeld een tag ga zetten.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
...a young chameleon/ adapt to any circumstance...
Die Hi-Tek toch? 
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
uhm ... zou ik me moeten schamen als ik niet weet waar je hebt over hebt. Ik ken wel een aantal tracks en natuurlijk veel samenwerkingen met o.a. Talib Kweli en Common, maar echt geweldig verdiept in em heb ik nooit gedaan 
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Reflection Eternal - The Blast
Een rappende Hi-Tek...
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
aha van de cd Train of Thought naja ik ken daar wel enkele nummers van die cd, maar ik moest die nog downloaden eerlijk gezegt (niet echt sportief) maar ik moest kiezen tussen een cd collectie of dvd collectie en ik koos voor het 2e 
edit: cool dat je een beetje verder bekent in de scene bent dan alleen 50 cent 
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
edit: cool dat je een beetje verder bekent in de scene bent dan alleen 50 cent 
Wat denken de échte rappers trouwens van 50 cent of Eminem? Heb ik altijd al eens willen weten. 
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Ja dat zou me best nieuwsgierig maken wat de echte legends van em denken, maarja Mobb Deep werkt tegenwordig ook met hem samen evenals Dr. Dre en Nas en dat zijn toch niet de minsten namen in de scene. Daar komt bij dat wel meer rappers van de oude garde toch steeds meer commercieel ingesteld zijn o.a. Ice Cube, Method Man, Redman, Jay-Z, Dog Pound en Snoop om er een aantal te noemen. Natuurlijk zeg ik niet dat alles troep is dat op tv komt ik zelf luister ook regelmatig naar Dem Franchize of T.I. maar de helft luister ik al niet meer.
p.s. - Eminem vind ik eigenlijk nog niet eens zo slecht.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Hij heeft props gekregen van Mos Def zo tijdens zijn tweede album. Zegt genoeg lijkt me.
50 Cent wordt door vele beschouwd als het ergste dat hiphop ooit kon overkomen.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Door de kenners? Straf, wist ik dus niet.
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Hij heeft props gekregen van Mos Def zo tijdens zijn tweede album. Zegt genoeg lijkt me.
Props van Mos Def zie ik daar een o m f g , maar goed zijn vroegere werk kon nog best waarderen.
50 Cent het ergste dat de hiphop ooit is overkomen, hoe moet ik dat intperteren ?
edit: we gaan trouwens wel heel erg offtopic 
Capo Regime
-
- 45 messages
- 731 votes
Ik ben fan van mafia films en de Capo Regime is een baas binnen de familie. ik wilde niet cliche doen met the Don ofzo