• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.674 votes
Profile

Zet hier een foto van je film- of postercollectie

puckb96

• 1849 messages
  • 0 votes

Sasja wrote:

nou vergeleken met veel collecties die ik heb gezien hier op moviemeter en dvdforum valt het nog mee. ik denk dat ik er ongeveer iets meer dan 400 heb (alle films los geteld ook die in een box zitten)

Ja dat snap ik wel. Ik heb 226.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Zo, inmiddels staat alles weer op z'n plaats nadat d'r laminaat is gelegd.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Mooie collectie j0enne. Vind ook echt dat je het heel leuk neergezet hebt!

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Alleen alles staat op alfabetische volgorde, dus wanneer d'r weer wat nieuwe films binnen komen wordt 't weer schuiven geblazen haha!

De boxen op de onderste foto passen niet meer in de kastjes, waarschijnlijk binnenkort zo'n kastje van zo'n 2 meter hoog en 20 cm breed halen, kunnen daar de boxen in samen met alle andere speciale edities! Evenals alle Xbox 360 en Playstation spellen!

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Lijkt me een ontzettend kut systeem, maar dat zegt niets over de verzameling op zich. Erg stijlvol en mooi neergezet!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ja, maar wat is dan wel een fijn systeem? Als je het op genre zet zit je met precies hetzelfde probleem en moet je ook gaan schuiven. Ik heb het perfecte systeem nog steeds niet gevonden. Ik heb op het moment nog steeds een 'nog zien'-kast die helemaal niet op genre, alfabet of whatever staat, maar meer op volgorde van welke ik het liefste wil zien.

Verder heb ik gewoon een kast op genre met films die ik wel al gezien heb, maar zodra ik films gezien heb uit mijn 'nog zien'-kast eindigen ze vervolgens op een grote stapel totdat ik een keertje tijd/zin heb om te gaan schuiven zodat ze ertussen passen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Genre, regisseur en acteurs sorteer ik ze op(dus af en toe zit er een titel tussen die er niet echt tussen past). Oftewel, een mengelmoes. Blijft toch het makkelijkst. Zo kan ik mijn Robert de Niro vakje verschuiven, zelfde geldt voor mijn Spielberg, Kubrick, FIncher, QFC etc. etc. vakjes.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Beste systeem is geen systeem Ik werk alleen op ''grote'' regisseurs zoals Kubrick, Lynch, Tarantino, Von Trier enz. en dan hou ik de reeksen bij elkaar en speciale uitgaven/collectie (QFC bv.)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Blijft toch een moeilijk iets hoor, dat sorteren van zo'n collectie. Ik denk dat als je iets gevonden hebt waar je zelf tevreden mee bent, het goed is. Ik ben helaas nog niet zover dat ik dat gevonden heb. Op regisseur kan ik wel gaan sorteren, maar heb nou niet echt een overvloed aan films van 1 bepaalde regisseur. Kubrick 3 films ofzo, Lynch 2, Tarantino 5, Miyazaki 5, zoiets. Als je dan op regisseur gaat zetten schiet dat ook niet echt op.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Het zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de grootte, mijne valt nog mee met jouwe (als ik het goed heb ) en daarnaast ben ik erg flexibel, zolang ze maar niet kwijt raken en ERGENS in de kast staan, ben ik tevreden

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

melvddonk wrote:

Blijft toch een moeilijk iets hoor, dat sorteren van zo'n collectie. Ik denk dat als je iets gevonden hebt waar je zelf tevreden mee bent, het goed is. Ik ben helaas nog niet zover dat ik dat gevonden heb. Op regisseur kan ik wel gaan sorteren, maar heb nou niet echt een overvloed aan films van 1 bepaalde regisseur. Kubrick 3 films ofzo, Lynch 2, Tarantino 5, Miyazaki 5, zoiets. Als je dan op regisseur gaat zetten schiet dat ook niet echt op.

Je kan er natuurlijk ook een rij van maken die je je kwaliteitsrij of vak kan noemen. Zo kan je op regisseur sorteren en als je maar 1 van een bepaalde regisseur hebt past die er alsnog goed tussen omdat het tussen de kwaliteit staat. Dus dat heb ik allemaal een beetje bovenin staan, de Oscar winnende films, QFC's, buitenlandse kwaliteitsfilms(en dat ook weer per land een verschillende vak) e.d.

In het midden heb ik dan een boel blockbusters staan, vaak ook redelijk ook op genre en ook op regisseur(vooral Spielberg en Zemeckis). Onderin heb ik dan een boel horrorfilms en daar weer onder de komedies.

Voor mij werkt het iig prima en mijn vrienden weten ook altijd waar ze wel en niet moeten kijken tussen die 1000+ dvd's in en op de kast.

Al met al noem ik het bij mij eerder orde in de chaos. Met zoveel dvd's is een normale sortering immers onmogelijk.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Oja die ben ik vergeten, ik heb ook een soort ''TOP-plankje''

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

melvddonk wrote:

Ikzelf vind het soms ook lastig. Bv ik heb een deel van Robert Rodriquez, die heeft bv ook Predators gemaakt die dan ook weer goed past bij mijn Alien en Predator films. Waar zet je hem dan tussen? (ik heb em dan bij A&P gezet, maar zo heb je er wel meerdere)

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

Sorteer het eerst op favoriete regisseurs en dat zijn dan vanzelfsprekend (want ik vind ze goed) minimaal 5-6 films, maar vaak ergens tussen 10-20. Hitchcock zelfs 40. Dat is een top 60 ongeveer en zijn een film of 600. Vervolgens is genre leidend (aparte kast, zo'n 800), daarna land (bij films die niet concreet bij een regisseur horen en in een bepaald genre horen) en dat is ook een aparte kast (zo'n 500).

Binnen westerns (zo'n 150-200) bijvoorbeeld zet ik dan wel weer de films van regisseurs (als dat er zo'n 3-6 zijn, Clint Eastwood en Anthony Mann bijvoorbeeld horen niet bij de top 60) bij elkaar en daarna gaan ze op volgorde van jaartal. Uitzondering zijn dan weer de spaghettiwesterns die bij elkaar gaan. Sowieso gaan ze op volgorde van jaar, bij alles.

Heb dus een grote boekenkast met films van mijn favorieteregisseurs, een genrekast en een kast op land (dus een plank met alle Franse een plank met alle Italiaanse, een paar planken Amerikaanse klassiekers, een plank moderne Amerikaanse Klassiekers etc.).

En ik houd de films die ik nog moet zien (300) apart.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

Sasja wrote:

Bv ik heb een deel van Robert Rodriquez, die heeft bv ook Predators gemaakt die dan ook weer goed past bij mijn Alien en Predator films. Waar zet je hem dan tussen? (ik heb em dan bij A&P gezet, maar zo heb je er wel meerdere)

Dit geval lijkt me gemakkelijk, aangezien hij Predators niet heeft gemaakt. Wel geproduceerd, maar dat telt niet, (vind ik).

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

nee oke, daar vergis ik me wel eens in. Maar ik bedoelde dat hij de film wel in zijn lijstje heeft

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

j0enne wrote:

Alleen alles staat op alfabetische volgorde, dus wanneer d'r weer wat nieuwe films binnen komen wordt 't weer schuiven geblazen haha!

Is inderdaad verschrikkelijk. Voorheen schoof ik zo ongeveer bij iedere nieuwe film de hele collectie op. Inmiddels doe ik het pas als ik ergens tussen de 10-20 nieuwe dvdtjes heb.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Alfabetisch is ook alleen handig wanneer je heel veel dvd's op een rij kwijt kunt. Bij mij is dat bijvoorbeeld onbegonnen werk omdat ik van die IKEA kasten hebt met allemaal vakjes waar 11 dvd's per vakje in kunnen. Zo blijf je dan aan de gang.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Net een bestelling gedaan (Antichrist, Donnie Darko, 2001, Enter the Void en Idi i Smotri) om een nieuwe verzameling te starten: posters. Bedoeling is mijn hele plafond vol....

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

En daar zijn ze dan, achteraf wel erg donkere en beetje creepy posters uitgezocht, maar ik vind ze allemaal bijzonder van stuk. Nog 19 posters en dan is mijn plafond weer vol!

(afbeelding)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik zou wel wakker willen worden met Enter the Void boven m'n hoofd... die embryo daarentegen

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Zullen de dames wel prettig vinden haha

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

@Jessenownt, toffe posters! waar heb je ze aangeschaft??

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Dankjewel, ik heb ze besteld bij allposters.nl

En Robert en Jeroen, ik zal het binnenkort beleven, nog geen nacht met een Antichrist boven me bed gelegen, zal vast wel wennen haha.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Na 7 maanden en op een dag dat ik niets te doen had, even mijn kast opgeruimd en alles even weer netjes in orde en op een ander volgorde gezet. Had even een filmpje tussendoor opgezet en na 2 films was ik pas klaar. Ik word namelijk snel afgeleid (en ik werk langzaam en rustig). Ben er momenteel tevreden mee en zal mijn ruiltopic binnenkort even updaten. Uiteindelijk wil ik de meeste DVD's weg hebben (dit om ze te vervangen door Blu-ray).

(afbeelding)

Alle films uit de kast gehaald en ze vervolgens op genre sorteren (in alfabetische volgorde) en 'gelabeld' per genre, met aantal.

Na uren 'hard' werken, is dit mijn resultaat:

(afbeelding)

Vind ze wel mooi en overzichtelijk zo, al zeg ik het zelf. Hetzelfde als vorige keer, heb ik ze per (hoofd)genre gesorteerd.

Plank 1 van boven bedraagt 39 'normale' Blu-ray titels en een serie.

Plank 2 bevat 20 Disney titels, 5 DVD's zonder cover, cabaret DVD, een animatie- en een gewone serie.

* 59 Blu-ray titels + een serie.

Plank 3: Actie (42 titels) en Drama (6 titels).

Plank 4: Oorlog (19), Avontuur (7) en Misdaad (16).

Plank 5: Komedie (45).

Plank 6: Horror (6), Animatie (12), Sci/fi (17), Fantasy/Western & overig

(1 Fantasy, 1 Western, 5 'waargebeurde filmcollectie', 1 animatie serie, 1 serie en 1 cabaretshow).

* 184 DVD titels totaal (5 titels hebben ook geen cover en 2 titels zijn dubbel) + 2 serie's en 1 cabaret DVD.

En als bonus ook even mijn OST (Soundtrack) op volgorde gezet. Let wel dat dit geen originele albums zijn.

(afbeelding)

Gewoon leuk, voor als je het even niet weet om naar wat te luisteren.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Gisteren naar de IKEA geweest (een tip: NOOIT!!! naar de IKEA op zondag...) en dit is de nieuwste aanwinst (de kast dan, hè ):

(afbeelding)

(Dit is trouwens niet alles, voor de rest zie eerdere foto's die ik geplaatst heb)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Afgelopen zaterdag naar de Ikea geweest. Best te doen...

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Zo, even een kleine update:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Alle steelbooks/metal cases

(afbeelding)

Alle boxen

(afbeelding)

Allerlei speciale edities

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Alle slipcovers/digipacks/digibooks/blu-rays

(afbeelding)

Beste films (die ik tot nu toe heb gezien)

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik wil ook een filmkast! Ik kan het beste naar Ikea gaan of niet?

Mooie foto's allemaal

ibendb

• 5037 messages
  • 3216 votes

Ik ben naar Ikea geweest en ik heb er een Best°a gekocht. Het is 60 cm breed en 192 cm hoog. Ik ben er wel tevreden mee, maar ik moest wel wat planken bijkopen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.