- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Zet hier een foto van je film- of postercollectie
Zet hier een foto van je film- of postercollectie
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Blokker
. Zijn eigenlijk voor borden.
Moet ik maar eens naar de Blokker dan. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Kosten maar 1.50€! Heb ze ook in het zwart 
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Je collectie ziet er schitterend uit Baard. Zoveel mooie edities van films en zo mooi uitgestald. Nee echt, ik ben jaloers.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Mijn collectie tot nu toe (+/- 400 dvd's). De eerste 3 onderste planken van de middelste kast zijn boeken, btw. Ik heb nog wel meer special dvd's maar die kan ik niet kwijt. 
Onderkant

Bovenkant

Special dvd's - linksboven

Special dvd's - midden

Special dvd's - rechtsboven

Celluloid Dreams
-
- 510 messages
- 510 votes
Ziet er goed uit Pastichio! Ook baard weer fraai!
Ik zal eens kijken of ik er straks ook nog wat plaatjes bij kan zetten.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Allemaal heel erg mooie collecties!
Vooral die van Baard is erg mooi uitgestald. Ik kom op dit moment ruimte te kort voor mijn dvd's. Ik heb zelfs de zolder gekregen een tijd geleden (helemaal verbouwd) en nog is het niet genoeg. Ongeveer 60 dvd's liggen in de lades versprijd. Ongeveer 250/300 staan in 2 kasten (niet eens mooi uitgestald, stuk of 50 liggen opelkaar anders past het niet). En ik verwacht nog een stuk of 15 films de komende 2 weken (bestellingen) en elke week komen daar nieuwe bij... Wie heeft een oplossing!?! 
Optie: misschien mijn bed wegdoen en op de grond gaan slapen 
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Wie heeft een oplossing!?! 
Optie: misschien mijn bed wegdoen en op de grond gaan slapen 
.
Celluloid Dreams
-
- 510 messages
- 510 votes
Ziet er goed uit Pastichio! Ook baard weer fraai!
Ik zal eens kijken of ik er straks ook nog wat plaatjes bij kan zetten.
bij deze.

(gebrek aan ruimte is niet fijn)

(dit is een beetje een vage foto, zoals jullie kunnen zien ben ik niet zo’n goede fotograaf. Naast de MoC’s staan hier Apu trilogie, Satyajit Ray collection vol. 1 + 2, Un Chien Andalou, L’Age Dor, Luis Bunuel Collection, Exterminating Angel, Los Olvidados, El, Ensayo de un crimen, Bill Douglas trilogy, Kenneth Anger vol. 1 + 2, Franz Zwartjes, Maya Deren)

doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Inderdaad, een indrukwekkende en mooie collectie.
Criticism
-
- 3011 messages
- 1444 votes
Blijft altijd een zeer mooie collectie om te zien, klasse!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Schitterende collectie Celluloid Dreams! De op 1 na mooiste die ik hier gezien heb! 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mooie collecties allemaal. Zekers. Maar er moet me toch iets van het hart. Zelden zoveel smakeloze meubels bij elkaar gezien omdat moois in op te slaan. Hou zelf niet van glas etc (dus dat is smaak), maar die witte IKEA meuk doet mij afgrijzen.
Als je dan toch investeert in DVDs , investeer dan ook in een kwaliteit opbergsysteem. Wij zelf hebben beneden voor de muziek collectie een zelfbouw wandrek van Moormann. De FNP-X, echt fantastisch. Je moet wel ongeveer 3000 euro uittrekken om een beetje collectie te kunnen bergen, maar dan heb je ook wat. Een systeem zonder schroeven etc. Prachtig afgewerkt MDF of berkenhout (duurder) met aluminium draaglatten die je geheel wegwerkt. Je moet het zien en voelen om te zien hoe fraai het staat (ik zag het destijds bij Anno in de Westerstraat in Amsterdam voor het eerst).
Er bestaan vier hoogtes staanders (drie in berken), twee dieptes plankjes (voor CD's/DVD's én voor apparatuur) en twee maten breedte. Op de site (kies dan voor de optie 'Regale') kun je aanvinken welke hoogte je wilt en welke breedte en hoeveel en dan kun je je eigen kast op internet in mekaar zetten (en aangezien je het land moet aanvinden loopt er rechts een teller mee met hoeveel het kost
). Inclu bezorging is dat dan wel.
In tien minuten heb je een mega wandrek staan (op de site én in het echt). En niets dan complimenten gehad voor zo'n strak vormgegeven en weinig opvallend en oerpraktisch meubel. Het is dat mijn CD's er instaan en de DVD's nog op zolder in een eigenhandig gemaakt zilverhouten planksysteem opgestapeld liggen ander had ik er een foto van kunnen plaatsen in dit topic, maar ja dat strookt niet met de titel.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Tsja, voor 3000 euro koop ik liever 200 dvd's
. Of een mooi surround systeem. Of een beamer.
Maar ach, als je het geld over hebt, waarom niet
.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
€3000,- voor een wandrek vind ik een beetje té veel. Of je moet een paar duizend dvd's hebben om op te bergen.. én een groot huis want je moet dat ding wel kwijt kunnen 
Maar met €3000,- kun je zoveel meer... een begin aan je eigen thuisbioscoop bijvoorbeeld 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ach, blijkbaar ben ik zo'n snob (wet je wát duur is: een kind!
).
Je kijkt er thuis de hele dag tegenaan. Ziet er echt prachtig uit. En het gaat in dit geval wel om een groot aantal. maar dat is bij die DVD's hier ook.
Je koopt toch ook niet een auto zonder dat het er toe doet hoe het er uit ziet met alleen maar het idee "als-ie maar rijdt". Tenminste niet iedereen. Laat het 50-50 zijn. Dat geldt dan toch ook voor filmliefhebbers? De helft van die IKEA-meuk de andere helft mooie opbergsystemen. Maar er zijn er vast meer dan ik.
Toegegeven een hoop geld, heb er zelf ook tegenaan gehikt, maar als je echt iets zoekt (en we hadden net een huis gekocht, dus daar wil je iets moois hebben) zou ik het overwegen. En weet je wat het ook is. Als je zeg 300.000 euro aan een hypotheek uitgeeft dan is 3000 voor een kast, of 2000 voor een tafel of 3000 voor een bank ook ongeveer een afrondingsfout. Dus dan doe je tenminste die stap. Mijn advies koop een nieuw huis en doe jezelf een mooie kast kado! 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Mooie collecties allemaal. Zekers. Maar er moet me toch iets van het hart. Zelden zoveel smakeloze meubels bij elkaar gezien omdat moois in op te slaan. Hou zelf niet van glas etc (dus dat is smaak), maar die witte IKEA meuk doet mij afgrijzen.
Als je dan toch investeert in DVDs , investeer dan ook in een kwaliteit opbergsysteem. Wij zelf hebben beneden voor de muziek collectie een zelfbouw wandrek van Moormann. De FNP-X, echt fantastisch. Je moet wel ongeveer 3000 euro uittrekken om een beetje collectie te kunnen bergen, maar dan heb je ook wat. Een systeem zonder schroeven etc. Prachtig afgewerkt MDF of berkenhout (duurder) met aluminium draaglatten die je geheel wegwerkt. Je moet het zien en voelen om te zien hoe fraai het staat (ik zag het destijds bij Anno in de Westerstraat in Amsterdam voor het eerst).
Er bestaan vier hoogtes staanders (drie in berken), twee dieptes plankjes (voor CD's/DVD's én voor apparatuur) en twee maten breedte. Op de site (kies dan voor de optie 'Regale') kun je aanvinken welke hoogte je wilt en welke breedte en hoeveel en dan kun je je eigen kast op internet in mekaar zetten (en aangezien je het land moet aanvinden loopt er rechts een teller mee met hoeveel het kost
). Inclu bezorging is dat dan wel.
In tien minuten heb je een mega wandrek staan (op de site én in het echt). En niets dan complimenten gehad voor zo'n strak vormgegeven en weinig opvallend en oerpraktisch meubel. Het is dat mijn CD's er instaan en de DVD's nog op zolder in een eigenhandig gemaakt zilverhouten planksysteem opgestapeld liggen ander had ik er een foto van kunnen plaatsen in dit topic, maar ja dat strookt niet met de titel.
Als jij mij 3000 euri geeft dan koop ik zo'n rek. Alhoewel... Ik zit op die site te kijken en ik vind het echt uberlelijke dingen. Van die arty farty kasten die yuppen en plebs in hun huiskamer hebben staan om te patsen bij hun arty farty nepvrienden. Sorry, maar dan liever een simpele Billy. Ik heb ze tenslotte gekocht om mijn dvd's in te zetten.
Die roomblanke Billy kleurt trouwens mooi bij mijn lichtgrijze muur. Wellicht dat ik de smalle kasten nog voorzie van een (donkere) glasplaat.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Snif, snotter en snik, Celluloid Dreams.
Door jouw foto's voel ik me als een boekenwurm in de bibliotheek.
Celluloid Dreams
-
- 510 messages
- 510 votes
Ik heb mijn collectie op mijn kamer staan, daar komt over het algemeen niemand anders dan ikzelf. Als ik op mezelf ga en de DVDs naar de huiskamer verhuizen dan komt er ook wel iets anders dan die Benno kasten of dat zelfgemaakte opbergsysteem aan de muur. Maar €3000,- voor een opbergsysteem vind ik een beetje overdreven.
Bedankt voor de toffe reacties iedereen. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
meer witte IKEA meuk! 
Ik heb vorig weekend een nieuwe hoekkast gekocht en ben nu bijna klaar met de collectie opnieuw in te delen:

stephan73
-
- 6269 messages
- 14444 votes
meer witte IKEA meuk! 
Ik heb vorig weekend een nieuwe hoekkast gekocht en ben nu bijna klaar met de collectie opnieuw in te delen:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Heerlijk om te zien dat er nog mensen zijn die oude VHS banden hebben!
En dan die LP van de Au-Pairs! 
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Mooie uitgebreide collecte beavis. 
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Erg mooie collecties hier!
Ik heb zelf trouwens ook nog een boel VHS banden, van voornamelijk James Bond. En hoewel ik geen videorecorder meer heb, blijf ik het zonde vinden als ik ze wegdoe. Pure nostalgie.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Misschien eens een dvd-speler en video recorder in één kopen? 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Dank voor de complimenten!!!!
Ik heb minstens net zoveel VHS banden als DVD's, maar die kan ik in mijn kleine huisje niet zo uitgebreid neerzetten als mijn DVD collectie. Die ene kast in mijn woonkamer bevat mijn sword&sorcery en post-apocalypse collectie. Foto's en scans uit die collectie zijn te zien op dit forum:
The Cinehound Forum -> INTERNATIONAL SWORD & SORCERY, BARBARIANS, KNIGHTS - z9.invisionfree.com
en daar ook nog wat extra/andere foto's van mijn woonkamertje:
The Cinehound Forum -> Cinehound mugshots and personal vaults - z9.invisionfree.com
(ergens onderaan de bladzijde)