- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM Memorabele Quotes
MM Memorabele Quotes
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De tegenstrijdigheid is toch overduidelijk?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Tja, behoorlijk goed kan toch ook? Of aardig geniaal...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Behoorlijk goed is niet echt vergelijkbaar maar aardig geniaal vind ik ook maar een onhandige formulatie.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Met het risico op forumvervuiling: waarom is dat niet vergelijkbaar?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind behoorlijk goed beide een zeer positief waardeoordeel en lijkt niet zo te vloeken maar met redelijk goed neig je niet naar een dezelfde richting. Goed (positief) en redelijk klinkt voor mij dan vrij neutraal en neigt zelfs naar een licht negatieve connotatie.
Toegegeven dat is inderdaad grijs gebied en persoon verschillend. Ik denk dat dit ook een geval is die de één wel erg vreemd vindt klinken, en de ander weer plausibel.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Eh en behoorlijk slecht dan?
Het zal idd persoonlijk zijn, redelijk geweldig vind ik iig een normale zinsnede.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Redelijk en goed liggen vrij dicht bij elkaar. Aardig en geniaal en redelijk geweldig liggen verder uit elkaar vandaar dat die combinatie eigenlijk nergens op slaat.
Als je het in cijfers uit zou moeten drukken (zover dat kan) is het iets als:
redelijk en aardig 5/6
geniaal en geweldig 9/10
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het is niet echt geweldig maar toch redelijk geweldig, ik vind het wel kunnen. Je zwakt het iets af, het zit tussen goed en geweldig.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Aardig en geniaal en redelijk geweldig liggen verder uit elkaar vandaar dat die combinatie eigenlijk nergens op slaat.
Beetje rare manier van omgaan met taal. Zoveel uitdrukkingen die nog meer tegengesteelde termen aan elkaar verbinden. "ziek goed" is er zo eentje.
Verder is "redelijk geniaal" een mooie manier om gecontroleerde en bewuste bewondering uit te drukken. Geniaal hoeft niet altijd superenthusiast te zijn.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Beetje rare manier van omgaan met taal. Zoveel uitdrukkingen die nog meer tegengesteelde termen aan elkaar verbinden. "ziek goed" is er zo eentje.
Ziek goed is niet te vergelijken. Ziek is in deze context meer straattaal.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
En waarom mag het bij slang wel? De stijlvorm blijft toch gewoon hetzelfde?
edit: had er zelf nog niet van gehoord maar dit lijkt mij aardig dicht in de buurt te komen:
De litotes lijkt op een understatement. Het is een stijlfiguur waarbij je schijnbaar iets ontkent of verkleint met het doel datgene wat je bedoelt des te meer uit te laten komen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Deze was ik nog nooit tegengekomen (is al uit 2007):
Mijn ouders hebben hem gezien toen hij uitkwam.
Ik ben geboren in 1972
En verder zeg ik niets

Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Over de discussie hiervoor: Oxymoron (stijlfiguur) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Gisteren toevallig nog een onderwerp in Extremely Loud & Incredibly Close
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Een oxymoron lijkt me toch nog net iets anders, aangezien "redelijk" niet 100% letterlijk geïnterpreteerd moet worden.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Het is ook anders dan in Extremely Loud & Incredibly Close, want bij een oxymoron gaat het om een paradox die een schijnbare tegenspraak bevat, maar bij nadere beschouwing toch blijkt te kloppen.
In Extremely Loud & Incredibly Close klopten ze niet en verzonnen ze meer dingen als: 'seriezelfmoordenaar'.
Wel leuk dat lijstje Oxymorons, klinkt overigens als debiele zuurstofliefhebbers 
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Dit doe ik eigenlijk niet. Want dit geldt voor mij ook.
(Als een site slecht werkt is het natuurlijk iets anders)
En ben nu uit voorzorg met een turbo mijn kijkvoorraad aan het wegwerken en berichten schrijven.
Blijven (alle) functies gewoon in stand, en gaat het dus meer om de layout??
(Zo zit ik bijvoorbeeld van meningen, naar lijstjes naar de films en naar IMDb en weer terug en dat gaat allemaal perfect.)
Antwoord.
Ja sorry, het geven van meningen, informatie over films, lijstjes.... dat gaat er allemaal uit straks in het nieuwe ontwerp. MovieMeter wordt een site waar je in contact kan komen met alleenstaande moeders.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
@ Sunshine
Ik zal niet beginnen over de beelden, daar heeft deze film genoeg pluimen in z'n reet voor gekregen en mijn kip past daar denk ik niet meer bij.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik zat op het puntje van m'n stoel...
Niet omdat het nou zo'n spannende film was, maar omdat ik een houten reet kreeg van het zitten.
...

jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Bij Arnie:
En dit is de officiele trailer
van een nieuwe film van Arnold Schwarzenegger.
Genaamd Sabotage (2014) en komt in april
volgend jaar uit.
Ook hoofdrolspeler uit Avatar
Sam Worthington heeft een rol in deze film.
Dat is knap,
ik heb ook een hele goeie gave
ik kan namelijk 300 geboortedatums
van acteurs onthouden.
Mensen die ik in het dagelijkse leven ontmoet
moeten hier erg om lachen.
Ik heb er zelfs over nagedacht om
me voor Hollands got talent op te geven.
Maar om dat dit te eentonig wordt
besluiten mijn ouders en ik het niet te doen.
First trailer for Sabotage, starring Arnold Schwarzenegger | Den of Geek - denofgeek.com
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik heb er zelfs over nagedacht om
me voor Hollands got talent op te geven.
Maar om dat dit te eentonig wordt
besluiten mijn ouders en ik het niet te doen.
Ik vind dat hij het moet doen!!!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Haha, mooi bericht, zoveel gevoel voor enjambement. Ik zou ook zeker kijken!
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Bij Bad Influence, over Rob Lowe
kom kom, een keertje een minderjarig meisje palen maakt nog geen kindermisbruik
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Hij heeft nog gelijk ook. De bewuste affaire speelde zich af in Atlanta, Georgia, en de age of consent is daar 16.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Twilight wordt vandaag uitgelicht in het tv-overzicht. Ik klik de filmpagina aan, voor het eerst in jaren, en het eerste wat ik lees is dit:
Trouwens, ik heb een vraag. En hij is best serieus.
Bella wordt toch ook gewoon ongesteld, gaat Edward haar dan niet opeten of zo?
Edward is zich wel bewust van haar menstruatie, maar teveel een gentleman om hier opmerkingen over te maken. Het vrouwelijk menstruatiebloed is niet hetzelfde als het bloed van een papiersneetje. Er komt geen verse zuurstof bij en het komt niet rechtstreeks uit het hart.