• 177.938 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.588 votes
Profile

MM Memorabele Quotes

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ramon kon het weer eens niet laten bij The Haunting :

Jezus! Stelletje barbaren! Hier zakt mijn broek nu van af. Geweldig spel met camera, schaduw en ijzingwekkende geluiden! De remake is een ware aanfluiting, een flutwerkje dat weer eens met de fx-rage mee moest doen. The Others is ook erg goed, maar hier ligt de basis. The Others creeert de spanning op een zelfde manier. En Eleanore is zeker zeurderig en neurotisch, dat zit in haar karakter. Perfect geacteerd door die Harris. De scene in de slaapkamer, met die harde dreunen in het gehoor, geeft mij nog steeds de kriebels. En let eens op het camerawerk......Eleanore die angstig door de gangen dwaalt in beeld gebracht met een bolle(?) lens en het desorienterende effect dat dat geeft......de camera die de prachtige trap afsnelt, de sfeervolle uitzichten op dat prachtige donkere, haast levende huis.......dit is toch geen bocht? Dit is genieten! Lachen om deze film........kom nou even.

Vooral die laatste zin doet het em

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En iemand heeft hier op de site eens gevraagd of ik gedrogeerd was. Lang leve Ramon.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

geplaatst op 18 oktober 2002, 18:22 uur

hugohei schreef:

Licht es toe, als je wilt.

geplaatst op 5 mei 2003, 03:03 uur

hugohei schreef:

Een halfjaar is voorbij gegaan... je spreektijd is om.

De spetterende discussies vind ik ook altijd leuk hier.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Bij welke film was dat ?

hugohei

• 2149 messages
  • 2347 votes

Ik heb geen idee...

hugohei

• 2149 messages
  • 2347 votes

De Grote Stilte, misschien.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Quido wrote:

Bij welke film was dat ?

A bout de souffle

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Deze moet in de archieven:

U-96 in het topic Hoeveel films kijk je per week.

Een film is net een kauwgompje, hoe vaker je erop kauwt, des te meer de de smaak verliest

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Dan snap ik zijn Obsessie voor Das Boot ineens niet meer. Bovendien ben ik het zeer oneens met die vergelijking.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

speedy23 wrote:

Deze moet in de archieven:

U-96 in het topic Hoeveel films kijk je per week.

Een film is net een kauwgompje, hoe vaker je erop kauwt, des te meer de de smaak verliest

Kan ik me wel enigszins in vinden. Ligt een beetje aan de film. Het soort films als 21 Grams heb je na vaak kijken zo onderhand wel gezien. LotR daarentegen kan ik oneindig vaak kijken heb ik gemerkt .

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

FisherKing wrote:

Dan snap ik zijn Obsessie voor Das Boot ineens niet meer. Bovendien ben ik het zeer oneens met die vergelijking.

Ik zal 't uitleggen. Toen ik Das Boot voor de eerste paar keer gezien had, kreeg ik het altijd helemaal koud bij de scene in de auto, en ik was altijd een paar dagen saggo door SPOILER: het einde van de film.
Ik schat dat ik Das Boot (DC vooral) ongeveer 20-30 keer heb gezien, en nu heb ik die 'smaak' allang niet meer. Dat heb ik ook bij sommige nummers. Natuurlijk blijf ik de film standaard een paar keer per jaar kijken, maar ik probeer er ook smaak in te krijgen zegmaar. Zie het als suiker op je kauwkompje doen.

EDIT: Natuurlijk kan die smaak bij mij nooit verdwijnen. Net als Phoenix met Lord of the Rings.

In dit geval is een film net een chocholadepinda.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Doen mensen dat? (suiker op je kauwgompje)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Phoenix wrote:

Doen mensen dat? (suiker op je kauwgompje)

Ik heb het vroeger weleens gedaan, maar er is volgens mij niemand die dat doet.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik kan me wel vinden in die uitspraak van U96. Hoeveel films ik inmiddels niet heb platgetreden, het blijft leuk maar bij elke keer dat je 'm kijkt gaat er toch iets van de glans verloren.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

geef het op

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Yak wrote:

Ik kan me wel vinden in die uitspraak van U96. Hoeveel films ik inmiddels niet heb platgetreden, het blijft leuk maar bij elke keer dat je 'm kijkt gaat er toch iets van de glans verloren.

De glans verdwijnt, maar wees gerust. Je kan hem ook weer terugbrengen. Neem op 31 december jezelf voor dat je je favoriete film een jaar lang niet bekijkt. Als je hem dan weer ziet, dan zit er weer glans op. Geloof mij maar. Is mij helaas niet gelukt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Hoeveel films ik inmiddels niet heb platgetreden, het blijft leuk maar bij elke keer dat je 'm kijkt gaat er toch iets van de glans verloren.

Nee hoor. Bij mij meestal niet. Vaak zelfs het omgekeerde: film wordt mooier en mooier.........

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ramon K wrote:

film wordt mooier en mooier.........

Dat heb ik ook. Wat ik wil zeggen met glans is de 'specialiteit'. Heel moeilijk uit te leggen. Ik denk dat Yak dit ook zo bedoelt. ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ben het wel met u-96 eens. Er is een verzadigingspunt. Ik ga dan ook zelfs mijn lievelingsfilms niet 10x per jaar zien.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Hier kan ik ook nog wel even over doorzwetsen. Tijd voor een nieuw topic, gezien de offtopic-heid van dit alles?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Ben het wel met u-96 eens. Er is een verzadigingspunt. Ik ga dan ook zelfs mijn lievelingsfilms niet 10x per jaar zien.

Ik gerust wel hoor. Ik heb veel lievelingsfilms ontelbare keren gezien zonder dat ze ook maar een beetje aan glans verliezen.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Koester dat, Ramon. Mij valt het heel wat moeilijker. De ontweerstaanbare drang om één van van favoriete films nog maar een keer op te zetten heeft dit gevoel al meerdere malen voor me verpest. Niet omdat de film er slechter van is geworden, maar omdat ik die tinteling van de verrassingen in zo'n film miste.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik ben het ook niet eens met U-96 als het om mijn favoriete gaat; de smaak van de kauwgom wordt alleen maar meer. Voor de rest kan ik er wel redelijk inkomen

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik koop nooit films (behalve boxen met echt gigantisch veel extra's, maar dan bekijk ik de film zelf nog steeds maar zelden), en dan heb je vaak ook niet de mogelijkheid om films erg vaak te zien. Ik haal mijn films altijd in de bibliotheek, en omdat je ze daar een maand mag houden kun je er nooit zeker van zijn dat een bepaalde film er is, 80 % van de films (de dvd's dan toch) is meestal gewoon uitgeleend. Zodat je op den duur echt wel een gat in de lucht springt als die éne film er terug is, en met kloppend hart en helemaal opgewonden naar huis fietst om hem nog eens te zien. Dat gevoel kun je natuurlijk nooit meer bereiken als je hem koopt.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Freud wrote:

Dat gevoel kun je natuurlijk nooit meer bereiken als je hem koopt.

Jawel hoor, als er een dvd in je brievenbus valt waarop je al maanden, en soms wel jaren hebt zitten wachten. Het blije gevoel dat er een fijn pakketje op je deurmat ligt (en nu eens geen blauwe envelop)

En dat enorm gelukzalige moment als het ook de goede dvd blijkt te zijn, na het openen van de verpakking. Daar drink ik dan vaak een heerlijke espresso bij.

(Maar je kunt natuurlijk ook steeds de VHS/DVD gaan huren ...)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

FisherKing wrote:

Jawel hoor, als er een dvd in je brievenbus valt waarop je al maanden, en soms wel jaren hebt zitten wachten. Het blije gevoel dat er een fijn pakketje op je deurmat ligt (en nu eens geen blauwe envelop)

En dat enorm gelukzalige moment als het ook de goede dvd blijkt te zijn, na het openen van de verpakking. Daar drink ik dan vaak een heerlijke espresso bij.

Ik herken dat. Ik had dat vroeger vooral veel toen ik nog veel dingen via de elecktronische wegen bestelde.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

FisherKing wrote:

Het blije gevoel dat er een fijn pakketje op je deurmat ligt (en nu eens geen blauwe envelop)

Is het diezelfde enveloppe die bij ons in het bruin is. Met zo'n venstertje erin? Gewoon niet op reageren. De derde maal schrijven ze: Dit is de derde en laatste verwittiging!

Dat betekent dat ze je verder met rust laten...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

De fiscus doet erg moeilijk, vind ik.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Redlop schreef bij 'Welke film zou je willen meemaken':

Highlander.

Honderden jaren leven. Maar dan niet als zodanig eruit gaan zien.

Leuke quote.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Captain Pervert bij de film Blue Tornado met Dirk Benedict.

Captain Pervert schreef:

Geen superfilm maar de hele tijd zit je wel van: Jaaaa Face!!! En Jefferson!!!!

De film kon gewoon niet meer stuk en dat gebeurde ook niet. 3 sterren vanwege de coolheid.

Alleen al vanwege de coolheid

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.