- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
ga dinsdag 20 dagen naar Florida...iemand tips?
Ja, neem mij mee om uw valiezen te dragen. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Is er toevallig ook iemand die komende zomer naar kuierpadtien gaat in Drenthe? 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Vanaf morgen vier daagjes Harzgebergte, Walpurgisnacht vieren.
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Ik heb vandaag min of meer mijn reis geboekt, moet nog bevestigd worden. Ik vertrek in september voor vijf maanden naar Australië, vervolgens ga ik een half weekje naar HongKong en als afsluiter ga ik nog twee weken naar Bangkok (Thailand). Ik zal dus ongeveer een half jaar van huis zijn.
Dit alles met een grote zak op mijn rug, oftewel: ik ga backpacken. Ik heb al flink zin in dit grote avontuur, maar eerst nog even mijn diploma halen..
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Australië is veel meer divers wat betreft landschap, mensen, steden etc. Nieuw Zeeland is vrij eentonig en er is niet zo veel te doen. Zeker wel mooi om eens te bezoeken, maar in Australië heb je het grootste koraalrif ter wereld, de out-back (woestijn), culturele wereldsteden (m.n. Sydney), en landschappen variërend van besneeuwde bergen tot woestijn tot zelfs tropisch regenwoud.
Een groot voordeel van Nieuw Zeeland is dat er nauwelijks vervelend ongedierte is zoals giftige slangen, muggen en vliegen enz. Van de kiwi's aldaar heb je geen last 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Hmm, Nieuw-Zeeland lijkt me anders niet zo eentonig hoor. Maar in ieder geval, Australië is zeker geen slechte keuze
.
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Nieuw-Zeeland kent heel uitgestrekte landschappen, zoals je in LOTR ook hebt kunnen zien. Heel veel hetzelfde voor je weer een dorp tegenkomt. Erg mooi, dat zeker. Maar voor een half jaartje is wat afwisseling wel zo leuk. Bovendien ga ik alleen, dan is het wel leuker in Australie aangezien (met name de Oostkust) aardig ingericht is op backpackers, overigens zonder dat dat afbreuk doet aan het land. M.a.w. geen Salou praktijken!
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Australië is veel meer divers wat betreft landschap, mensen, steden etc. ... in Australië heb je het grootste koraalrif ter wereld, de out-back (woestijn), culturele wereldsteden (m.n. Sydney)
Erg mooi ja... 
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Jij bent er geweest he, gewoon een vakantie of heb je ook gebackpacked?
Heeft er verder hier iemand backpack ervaringen eigenlijk?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Het is niet mogelijk om helemaal ineens naar Australie te reizen, dus maak je een tussenstop ergens in het Midden Oosten.. Het is meestal wel gezellig in Australie, je komt veel mensen tegen met een andere cultuur, en dan kan je, voor wat ik daarover heb gehoord, gewoon verder trekken met elkaar, als je dat wilt natuurlijk.. 
Je hebt ook prima jeugdhotels, als ik me niet vergis, en het is altijd handig om te gaan werken, zoals ik al zei, op de bananenkwekerijen..
Omdat je dan altijd wel wat contacten opdoet met de plaatselijke bevolking. Dat is wel handig voor als je een slaapplaats zoekt. 
Het is ook handig om een auto te huren, want je komt niet makkelijk van a naar b. Er liggen heel veel kilometers tussen de verschillende bezienswaardigheden, dus ik denk dat een auto wel makkelijk is.
Naar wat ik ervan heb begrepen( maar ik kan het mis hebben, natuurlijk
krijg je het geld voor de gehuurde auto ook terug..
Tich
-
- 130 messages
- 176 votes
Ben 2 keer in de zomer een paar weken wezen backpacken met een interrail-treinkaart. De eerste keer door België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Portugal. De tweede keer door Italië en Griekenland. Vorige zomer weer in Griekenland geweest, eiland-hoppen.
Heb nu net m'n backpack weer volgestouwd, alleen dit maal voor een kort festival in België: Groezrock
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik ben van morgenochtend (té) vroeg tot volgende week vrijdag op Terschelling en dus niet op MM. Fijne vakantie ook iedereen!
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik los je wel af volgende week vrijdag (dan ook te vroeg aanwezig zijn in Harlingen). 
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Erg magere backpack ervaring. Vorig jaar via school met Ardennen trektocht meegedaan, en dat beviel me bijzonder goed. In een groepje met 5 mensen lopen, en 's avonds in een willekeurig dorpje opzoek naar een slaapplek. Het beviel me zo goed dat ik dit jaar meega als begeleiding voor de 2e jaars (1e week na de meivakantie). Eigenlijk zou ik ook wel een grote 'backpack' reis willen maken, maar dat is dit jaar nog niet te realiseren. Misschien volgend jaar nadat ik klaar ben met mijn studie. Verder zou ik het met (een) vriend(en) willen doen, maar dat zijn niet zo'n backpackers. Onze vakantie is meestal 's middags rond het zwembad hangen en 's avonds weer zuipen. Dit is 3 dagen leuk maar erna is voor mij de lol er een beetje af. Dit jaar ga ik nog mee, maar dan heb ik het een beetje gehad. Ik vind dat zonde omdat je zo helemaal niets meekrijgt van het land waar je bent. En als je gaat backpacken zie je veel van het land, ontmoet je de mensen daar en doe je veel meer ervaringen op. Dus wie weet volgend jaar een groot backpack avontuur... 
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Dankje soom voor de tips, al bedoelde ik eigenlijk persoonlijke ervaringen met backpacken. Trouwens, je kunt beter een auto kopen en als je teruggaat weer verkopen. De huurkosten krijg je namelijk (helaas) niet terug..
En ik ga met een toeristenvisum (6 mnd geldig), daarmee mag je niet werken. Om te werken moet je namelijk een working holiday visum hebben, die is één jaar geldig. En bananen plukken is sowieso al geen goed idee voor mij, want dan eet ik de helft op 
Ik mag wel voor kost en inwoning op een boerderij werken. Das normaliter dan voor halve dagen.
Misschien volgend jaar nadat ik klaar ben met mijn studie. Verder zou ik het met (een) vriend(en) willen doen, maar dat zijn niet zo'n backpackers.
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Nadat ik me verder verdiepte in het backpackers wereldje kwam ik erachter dat bijna iedereen alleen gaat en je nooit alleen bent. Je komt namelijk altijd wel iemand tegen die met je mee wilt, of andersom. Aanspraak gaat vanzelf en doordat je min of meer op elkaar bent aangewezen 'klikt' het heel snel.
Ben 2 keer in de zomer een paar weken wezen backpacken met een interrail-treinkaart
Dat lijkt me ook heel leuk. In Australie zijn er goede treinverbindingen. Ik ben alleen bang dat ik dan vrij weinig meekrijg van het land. Bovendien gaan de meeste backpackers met auto's en bussen. Dat lijkt me in dit geval dan ook gezelliger.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik ga met een toeristenvisum (6 mnd geldig), daarmee mag je niet werken. Om te werken moet je namelijk een working holiday visum hebben, die is één jaar geldig. En bananen plukken is sowieso al geen goed idee voor mij, want dan eet ik de helft op 
Ik mag wel voor kost en inwoning op een boerderij werken. Das normaliter dan voor halve dagen.
Ik heb inderdaad geen backpack ervaringen, maar 2 kennissen zijn een jaar naar Australie geweest en die hebben toen een heel jaar rondgetrokken. Maar daar heb je niets aan. 
Hoewel zij wel ervaring hebben met de backpack...
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik ga vanaf vandaag tot volgende week zaterdag 'overleven in de pyreneeën' dus ben een week niet op moviemeter.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Net mijn vakantie geboekt. Ik ga weer eens naar Portugal, waar mijn roots liggen. Ditmaal voor 3,5 week.
Zijn er hier verder nog users die ieder (of bijna ieder) jaar teruggaan naar hun vaderland?
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Ik ga vanaf vandaag tot volgende week zaterdag 'overleven in de pyreneeën' dus ben een week niet op moviemeter.
Zorg er maar voor dat je weer heel terugkomt! Veel plezier
Als je in de buurt van Carcassone komt, moet je deze stad zeker eens bezichtigen!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Zijn er hier verder nog users die ieder (of bijna ieder) jaar teruggaan naar hun vaderland?
Ja, als ik op vakantie ben geweest
.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Daar ben je nu? Beetje goed weer daar? 
Lola3
-
- 892 messages
- 1556 votes
29 Juni vertrek ik naar Japan 
Schijnt een mooi land te zijn, maar je moet niet zo ver gaan hoor, de Alpen zijn ook prachtig!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
29 Juni vertrek ik naar Japan 
Daar zijn de kinderen slimmer dan hier. Die spreken allemaal al Japans. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Ik moet altijd wel weer lachen om 'grappen' van de allerflauwste user hier.