• 178.145 movies
  • 12.219 shows
  • 33.991 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.705 votes
Profile

Vakantie

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Zo, goodbye moviemeter! Ik ga twee maanden naar Malawi (afrika) om daar het land/cultuur op te snuiven via verschillende projecten, werken en veel tripjes. Helaas geen TV, computer of bioscoop waar ik mijn film-geschiedenis kan uitbreiden, maar wel een bijzondere ervaring. Allemaal fijne vakantie!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Veilig heen en terug. Geniet er lekker van.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Prettige en interessante tijd en veilige reis gewenst Jesse.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

laundromat wrote:

(quote)
Oja...daarna lekker geblowd?

wat onduidelijk in het verhaaltje, maar met blowers bedoelde ik kleine mobiele apparaten die lucht blazen, geen mensen die blowen

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Jessen0wnt wrote:

Zo, goodbye moviemeter! Ik ga twee maanden naar Malawi (afrika) om daar het land/cultuur op te snuiven via verschillende projecten, werken en veel tripjes. Helaas geen TV, computer of bioscoop waar ik mijn film-geschiedenis kan uitbreiden, maar wel een bijzondere ervaring. Allemaal fijne vakantie!

Tof (en films zullen wel het laatste zijn waar je aan denkt)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Minotaures wrote:

Veilig heen en terug. Geniet er lekker van.

Inderdaad het zelfde van mijn kant gewenst, en we horen graag van je hoe het is geweest en de foto's natuurlijk.

Heel veel plezier.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Het is bijna een jaar geweest sinds ik vorig jaar in augustus naar Normandië ben geweest. Merkwaardig is dat ik nog niet alle foto's heb, maar de meeste (belangrijke) foto's heb ik. Ik zal enkele foto's toevoegen die ik leuk vind.

Mino op een Sherman M10 tank destroyer.

(afbeelding)

Eén van de duizend kerken die we tegenkwam.

(afbeelding)

Mino op een M4 Sherman.

(afbeelding)

Mino en 'Mr. Smiley' op een Bofors 40 mm.

(afbeelding)

Tank-commandant

(afbeelding)

Ergens in een museum.

(afbeelding)

Zoals jullie zien klom ik op elk tank die ik tegenkwam. Helaas hadden we 2 plekken waar originele tanks stonden gemist, maar misschien komt dit ooit aan bod.

Zoals altijd ben ik nog van plan om naar de Ardennen te gaan. Er zijn meerdere plekken waar tekens van oorlog nog staat. Als tip heb ik ook gehoord om een keer naar Overloon te gaan, daar schijnt een grote museum/park te zijn met verschillende wapens en voertuigen uit o.a. de 2de WO.

Zodra ik meer foto's heb, zal ik even kijken of ik ze kan posten.

bozzy

• 2161 messages
  • 670 votes

Coole Pica's Minotaures!

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Normandië is een prachtig gebied. Wij zijn daar ook regelmatig op vakantie geweest en hebben ook veel van die WWII musea bezocht. O.a. bij die kunstmatige haven in Arromanches en die Pegasus brug. Toevallig ook in Deaville geweest of een van de andere mooie kustplaatsen?

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Ja, ook eens in Normandy geweest, bij diverse kustplaatsen tussen Deauville en (in de buurt van) Caen. En verder kun je nog een heel eind de kustweg vervolgen tot bv Courseulles (en nog verder). Ook militaire musea etc bezocht en zo'n gigantisch groot militair kerkhof. De kust en de zee zijn daar inderdaad schitterend trouwens.

@ Minotaurus

Ben je wel eens in het legermuseum geweest? (in Delft) Is ook heel tof om te bezoeken, lijkt mij echt iets voor jou

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Mooie gave foto's Minotaurus

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Bedankt

Nog nooit in de museum in Delft geweest. Zal dit wel in gedachte houden. Ik houd van zulk soort dingen.

In Deauville zijn we niet geweest. Wel hebben we Le Cambe; Duitse oorlogsgraven, Colleville-sur-Mer; Amerikaanse graven, St.-Laurent-sur-Mer; Omaha beach, Port-en-Bessin-Huppain, Longues-sur-Mer; Duitse kanonbunkers, Arromanches, Bayeux, Saine-Mére-Église, Caen, Pointe du Hoc, Ouistreham, Carentan, Saint-Lô en Villers-Bocage bezocht. Niet overal was het erg interessant.

Enige strandplek wat we niet hebben bezocht was Utah.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Indrukwekkende foto's Minotaures.

Ik zie dat je ook in Ouistreham bent geweest ('Sword Beach' genoemd in de oorlog)

Dat doet mij terugdenken aan juli 1982, toen ik bij een Frans circus werkte, en wij aan het strand van Ouistreham stonden.

Niet echt vakantie, want het was hard werken, in bijna alle plaatsen die we destijds bezochten stonden we maar één dag.

Opbouwen...voorstelling geven 's avonds (vanwege de warmte overdag pas om 21:00 uur) en weer afbouwen. (Tegen.- 02:30 uur naar bed)

De volgende ochtend (06:30 u.)naar de volgende plaats..en weer alles van vooraf aan.

Je went er wel aan op den duur.

Maar er was gelukkig wel nog even tijd om de ponnies in zee te laten afkoelen.

Dat gaf toch wel een beetje 'n vakantiegevoel.

Van de andere kant ook wel een raar gevoel om daar te lopen waar zoveel bloed gevloeid is in de oorlog.

(De fotokwaliteit is miserabel, sorry)

Op deze plaatjes kom ik met het clubje uit zee.

(afbeelding)

(afbeelding)

In de verte zie je het hele circus staan

(afbeelding)

Tijd om overblijfselen uit de oorlog te bezoeken was er niet, al kwamen we natuurlijk wel het e.e.a. tegen onderweg.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Mooi mooi Brix

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Het is altijd vreemd om locatie's te bezoeken waar tientallen/honderden/duizenden jonge levens eindigden.

Mooie foto's!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Hm, wat een luxe hebben mijn ouders. 3x per jaar op vakantie en dan mag ik ze ook nog eens van Schiphol halen. Om 2:45 moet ik er later zijn... En dat terwijl ik hetzelfde dag moet werken.

Hopelijk kan ik ergens in augustus een weekend tussenuit, want een dagje in Overloon lijkt me toch wel wat. Planning moet nog worden gemaakt.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Minotaures wrote:

Hm, wat een luxe hebben mijn ouders. 3x per jaar op vakantie en dan mag ik ze ook nog eens van Schiphol halen. Om 2:45 moet ik er later zijn... En dat terwijl ik hetzelfde dag moet werken.

.

Klinkt alsof ze al met pensioen zijn! No worries, ooit op onze oude dag ervaren wij ook die luxe!

Voor mezelf geen vakantie in het hoogseizoen dit jaar; wel morgen vrij vragen op werk voor een klein maandje Thailand komend december. Eerste keer in m'n eentje op vakantie buiten Europa; heb een portie gezonde angst maar dat komt vast wel goed!!!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Minotaures wrote:

Als tip heb ik ook gehoord om een keer naar Overloon te gaan, daar schijnt een grote museum/park te zijn met verschillende wapens en voertuigen uit o.a. de 2de WO.

.

Goede tip. Ben er vorig jaar nog geweest. Heel uitgebreid arsenaal aan voertuigen, wapens, documentatie, foto's etc. etc. Wil je alles rustig bekijken dan moet je serieus een volledige dag ervoor uittrekken, en wellicht heb je dan nog niet alles gezien.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ben van plan om een weekend heen te gaan. Vrijdagochtend vertrekken ofzo en dan zateravond terug. Lijkt me meer dan zat.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Vandaag ons vakantiehuisje maar weer eens opgehaald.Over anderhalve week gaan we voor 3 weken naar Spanje (ca. 20 km onder Salou)

(afbeelding)

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Veel plezier Jarno!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Strakke 'van. Zoiets wil ik ook ooit eens een keer doen.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Begrijp persoonlijk niet waarom mensen zo'n caravan 2000 km willen meesleuren maar goed. Veel plezier

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

kos wrote:

Begrijp persoonlijk niet waarom mensen zo'n caravan 2000 km willen meesleuren maar goed. Veel plezier

Ik ook niet, ga liever met vliegtuig en binnen 3 uur zijn e in het uiterste Zuiden van Spanje. dat 4 weken in een privé appartement gehuurd via een bureautje daar.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

kos wrote:

Ach, ik begrijp ook niet waarom mensen 20 keer naar Griekenland op vakantie gaan

606 wrote:

Ik ook niet, ga liever met vliegtuig en binnen 3 uur zijn e in het uiterste Zuiden van Spanje. da 4 weken in een privé appartement gehuurd via een bureautje daar. [/quote]

Daar ben je al met al ook een dag mee kwijt vanaf het moment dat je de deur achter je dicht trekt en je op je balkon in Spanje zit.

Daarnaast ben je dan altijd gebonden. aan de stek waar je zit.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Met caravan kan je meer dingen meenemen dat dan weer wel.... zak aardappelen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zal zelf eerder gaan voor een stacaravan huren dan. Maar gezellig met de caravan erheen rijden heeft ook wel z'n charme. Veel plezier Jarno.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Daar ben je al met al ook een dag mee kwijt vanaf het moment dat je de deur achter je dicht trekt en je op je balkon in Spanje zit.

Daarnaast ben je dan altijd gebonden. aan de stek waar je zit.

Jij meer dagen minimaal 2 a 3 toch ? en ja tijd gebonden wel.

Tot nu toe weinig slechte ervaringen met vliegen.

Ieder zijn eigen vakantie plannen natuurlijk, wens ja natuurlijk erg veel plezier.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4895 votes

Wij hebben ook een vakantie geboekt; 21 augustus vlieg ik met mijn vriendin naar Los Angeles! Eerst lekker sterren lastigvallen in L.A. en dan na verloop van tijd door de woestijn, uiteraard via Barstow, naar Las Vegas. Daarnaast wat parken bezoeken, wil sowieso naar de Grand Canyon. Zin in!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Top Harm Jan, erg leuk. Red Rock Canyon ook niet skippen, moet ik ook echt zien. Als ik naar de states ga proberen mee te pikken al heeft New Orleans dan wel de hoogste prioriteit. National Conservation Parcs zijn echt een must ja.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.