• 178.163 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.003 votes
Profile

Vakantie

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Vervelende aan Nederlandse toeristen is dat je ze zo goed kunt verstaan (qua taal en volume..). En als ik op vakantie ben zit ik juist niet op eigen volk te wachten, blij dat ik er even weg ben. Ook altijd weer een domper als je weer op Schiphol aanbeland bent, al die Nederlanders...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

Je hebt altijd uitzonderingen maar je trekt vooral conclusies op grote schaal, en die gedragspatronen zie je terug.

Mhow, als je alleen bij Chersonissos, Lloret en Salou kijkt wel, maar er zullen genoeg beschaafde landgenoten zijn. Alleen zijn jongeren vaak lastig volk op vakantie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Is ook zo, ook genoeg leuk volk er tussen hoor, begrijp me niet verkeerd. Al vind ik Nederlandse/Britse jongeren - opvallend genoeg - veel lastiger dan anderen jongeren. Ook in niet toeristische gebieden meegemaakt. Die toeristische plekken bewust nooit bezocht.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Is ook een kwestie van overmatig drank en drugsgebruik bijvoorbeeld, buiten dat ze sowieso nogal irritant zijn.

Ik bedoel, ken geen enkel land in zuid-Europa waar ze na een uitgaansavond al hun terrassen met sloten moeten afsluiten en van alles van de straat moeten halen omdat het anders gesloopt wordt, in tegenstelling tot Nederland bvb.

En dat is maar een klein voorbeeldje van de heel velen.

stinissen (crew films & series)

• 23443 messages
  • 76930 votes

Skycrawler wrote:

Wat een racistische instelling. Marokkanen zijn destijds naar Nederland gehaald als gastarbeider, voor de verwende Nederlander die zich te goed voelde voor 'simpel werk'. De Marokkanen die nu veelal negatief in het nieuws verschijnen hebben vaak gewoon de Nederlandse nationaliteit. Het feit dat veel van die mensen de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreken is te wijten aan de lakse houding van onze regering, die het toendertijd niet zo nauw nam met de regeltjes als dat nu het geval is.

Wat een gelul ze kwamen hier om te werken ja maar het werk wat ze deden was ok en werden daarvoor betaald , bij ons thuis hadden we 35 jaar een schoonmaakbedrijf, en van kleins af aan mee gewerkt . weet je wat pas vies werk is een schilder die een plavond eerst moet voorbewerken das pas zwaar. En wat is er mis met schoonmaken komt meer bij kijken dan je denkt.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Wat heeft dat te maken met dat vorige bericht .

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik wit mijn plafond bijna iedere avond Makkie

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

stinissen wrote:

(quote)

Wat een gelul ze kwamen hier om te werken ja maar het werk wat ze deden was ok en werden daarvoor betaald , bij ons thuis hadden we 35 jaar een schoonmaakbedrijf, en van kleins af aan mee gewerkt . weet je wat pas vies werk is een schilder die een plavond eerst moet voorbewerken das pas zwaar. En wat is er mis met schoonmaken komt meer bij kijken dan je denkt.

Je punt ontgaat me, sorry. Ik reageerde op Nicolage Rico. Ik heb 'simpel werk' niet voor niets tussen haakjes gezet. Google gastarbeider maar eens en je zal zien dat ik hier niet uit mijn nek zit te kletsen.

• 23443 messages
  • 76930 votes

kos wrote:

Wat heeft dat te maken met dat vorige bericht .

Niks maar ik word altijd een beetje moe van mensen die zeggen dat gastarbeiders altijd zo laag en geen gepast werk deden in m'n jeugd heb ik zelfs de boten waar ze overnachten ( De Hoop in Lobith) schoon gemaakt van die mensen en ze klaagden nooit en vele zijn voor hun doen best rijk naar hun vaderland terug gekeerd. Ik woon zelfs naast een van die mensen uit die tijd al meer dan 30 jaar en dat is gewoon een topper

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Dat jij dat vindt maakt het nog niet minder waar, stinissen. Het is wel degelijk een feit dat in de jaren '60 en '70 gastarbeiders naar Nederland werden gehaald om zwaar en ongeschoold werk te verrichten.

Gastarbeiders in Nederland | Mens en Samenleving

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Naomi Watts wrote:

Nooit naar dat soort gebieden geweest maar vaak genoeg ion aanraking gekomen met irritante Nederlanders en britten. Tuurlijk zijn er in deze gebieden veel meer voorbeelden omdat er daar ook veel meer zijn.

Gewoon een heel ander soort volk.

In gebieden als Salou, Lloret, Chersonissos, etc. zijn zowat alle groepen jongeren irritant, uit welk land dan ook. Alleen zijn er gewoon heel veel Britten en Nederlanders. In Lloret moet je in augustus als tienermeisje niet willen komen, want dan word je aangerand door een groep Italianen. Lijkt me bezwaarlijker dan een groep zingende en zuipende Britten/Hollanders.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Skycrawler wrote:

Dat jij dat vindt maakt het nog niet minder waar, stinissen. Het is wel degelijk een feit dat in de jaren '60 en '70 gastarbeiders naar Nederland werden gehaald om zwaar en ongeschoold werk te verrichten.

Vooral omdat ze een stuk goedkoper waren, zoals met Polen nu. En dan gaan mensen roepen: Nederlanders willen dat vieze werk niet meer doen.

• 23443 messages
  • 76930 votes

Skycrawler wrote:

En wat was daar mis mee ze verdienden hier vele male meer dan in hun thuisland.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nicolage Rico wrote:

want dan word je aangerand door een groep Italianen. Lijkt me bezwaarlijker dan een groep zingende en zuipende Britten/Hollanders.

Doen Nederlanders ook, zelfs op vakantie in Ancona een groep hollanders eens tot de orde moeten roepen. Maar mooi dat het naar jouw ervaring gelijkwaardig is, tijdens mijn vakanties waren het dus voornamelijk Hollanders en Britten.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

Skycrawler wrote:

Het feit dat veel van die mensen de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreken is te wijten aan de lakse houding van onze regering, die het toendertijd niet zo nauw nam met de regeltjes als dat nu het geval is.

De lakse houding van onze regering of de lakse houding van die mensen zelf?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Het ligt er maar net aan wie je voor zo'n onderzoek vraagt. Vraag je Nederlanders wie het irritantst zijn dan komen de Nederlanders op 1 want om de een of andere reden storen veel Nederlanders zich aan Nederlanders. De Amerikanen zijn blijkbaar net zoals wij want die zetten zichzelf dus ook op 1.

Vraag het aan Hongaren en de Duitsers zijn de grote boosdoeners. Vraag het aan mijn moeder en het zijn de Russen. Dat krijg je als je op vakantie gaat in van die all-in resorts in Turkije.

Zelf heb ik op vakantie eigenlijk alleen problemen gehad met Duiters, die zonder reden begonnen te meppen. Misschien een van de redenen waarom de Hongaren de Duitsers zo haten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik krijg juist het idee dat Nederlanders zichzelf niet op één zetten. Het is juist de buitenwacht, en de zelfkritische Nederlander als ik (waar veel Nederlanders geen zelfkritiek kent maar wel goed in het kritiek leveren op anderen) die dat beweren.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

Onderhond wrote:

Altijd gehoord dat Russen de meest onuitstaanbare hotelgasten zijn. Tot hun punt waar ze zelfs in bepaalde hotels geweerd worden.

Klopt zeker! Vooral in Turkijë kunnen ze daar over meepraten!

BoordAppel wrote:

Misschien een van de redenen waarom de Hongaren de Duitsers zo haten.

Nee, dat ligt veel dieper. Heeft o.a. met de Tweede Wereldoorlog te maken. Zelf ook meegemaakt in Hongarijë, maar als je dan zei dat je uit NL komt was het goed. Ze hebben trouwens ook een afkeer tegen Amerikanen trouwens. Waren er midden in Boedapest Amerikanen in uniform (die in voorm. Joegoslavië actief waren), en daar werd ook niet al te best op gereageerd (begrijpelijk trouwens, je gaat toch niet in uniform rondlopen als je niet actief aan het werk bent)...

Skycrawler wrote:

Het feit dat veel van die mensen de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreken is te wijten aan de lakse houding van onze regering, die het toendertijd niet zo nauw nam met de regeltjes als dat nu het geval is.

Uhm, nee dus. De "regeltjes" waren toendertijd gewoon anders, dus er is geen sprake van dat de regering "de regeltjes niet zo nauw nam". Da's nogal een nuanceverschil...

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Naomi Watts wrote:

Ik krijg juist het idee dat Nederlanders zichzelf niet op één zetten. Het is juist de buitenwacht, en de zelfkritische Nederlander als ik (waar veel Nederlanders geen zelfkritiek kent maar wel goed in het kritiek leveren op anderen) die dat beweren.

Genoeg gesprekken gehad in het buitenland over dit onderwerp. De meeste buitenlanders hebben geen hekel aan Nederlanders. Valt reuze mee. Zoals Boordappel zegt: het zijn vooral de Nederlanders zelf die er een hekel aan hebben.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Ik heb vaak niet zo veel op met Israëliërs en hoor ook veel soortgelijke verhalen. Dat ze trots op hun land zijn prima, maar eerst opscheppen over hoe goed hun conditie wel niet is, welke onorthodoxe trainingstechnieken ze allemaal in het leger hebben doorstaan......Om daarna als groep bijna een half uur te wachten voordat de Israëliërs hijgend, puffend en zeurend ook een bescheiden berg beklommen hebben......Ik heb ook zeker wel leuke Israëliërs ontmoet, maar vaak vind ik het zeurende, zelfingenomen blaaskaken.

Amerikanen vind ik altijd erg schattig. Staan ze daar met zo `n cameraatje alles te filmen wat ze aan het doen zijn, maar niet voordat ze het tijdstip, de temperatuur, hun plannen voor vandaag etc. aan de camera hebben vermeld. En ze willen altijd een groepsfoto.

Verder ben ik het helemaal met Boordappel eens inzake deze discussie. Het is maar net welke vakantiedoelgroep je ondervraagt.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

narva77 wrote:

Zelf ook meegemaakt in Hongarijë, maar als je dan zei dat je uit NL komt was het goed.

Ik ken het. We zaten bij een restaurant waar de (leuke) serveerster ons geen blik waardig gunde. Dat veranderde toen ze erachter kwam dat we geen Duitsers maar Nederlanders waren.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Genoeg gesprekken gehad in het buitenland over dit onderwerp. De meeste buitenlanders hebben geen hekel aan Nederlanders. Valt reuze mee. Zoals Boordappel zegt: het zijn vooral de Nederlanders zelf die er een hekel aan hebben.

Er zijn nog genoeg middenwegen tussen hekel hebben aan en irritant volk. Ken heel veel buitenlanders en zijn allemaal verrast hoe ik een positieve uitzondering ben op de doorsnee Nederlander. Vooral van Amerikanen en Spanjaarden hoor ik op grote schaal negatieve geluiden.

Ik vind eerder jou representatief hoe de doorsnee Nederlander over zichzelf denkt, ook hier in het topic zie je maar weinig kritiek op de eigen nationaliteit.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Nee hoor. Ik schaam me ook voor dat andere deel van ons volk. Ook daarbuiten heb je nog wel Nederlanders die denken bijzonder te zijn omdat ze op vakantie zijn en zijn dan veel te luidruchtig. Maar op zich valt dat wel mee.

Het heeft meer met het oord te maken, waar een bepaald soort volk op afkomt en vaak in grote groepen zijn. Op de Zwarte Cross ga je ook niet zeiken dat de mensen daar zo a-sociaal zijn.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

maxcomthrilla wrote:

Amerikanen vind ik altijd erg schattig. Staan ze daar met zo `n cameraatje alles te filmen wat ze aan het doen zijn, maar niet voordat ze het tijdstip, de temperatuur, hun plannen voor vandaag etc. aan de camera hebben vermeld. En ze willen altijd een groepsfoto.

LOL, dat is idd herkenbaar.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

stinissen wrote:

(quote)

En wat was daar mis mee ze verdienden hier vele male meer dan in hun thuisland.

Ik heb in geen van berichten mijn berichten beweerd dat er iets mis mee zou zijn.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Amerikaanse like tienermeisjes zijn trouwens like ook best wel like irritant. Like... you know.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Like, OMG!!

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Observator wrote:

Vervelende aan Nederlandse toeristen is dat je ze zo goed kunt verstaan (qua taal en volume..). En als ik op vakantie ben zit ik juist niet op eigen volk te wachten, blij dat ik er even weg ben. Ook altijd weer een domper als je weer op Schiphol aanbeland bent, al die Nederlanders...

vind dat wel gezellig!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Amerikaanse tienermeisjes . TTYL .

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Jij geil op alles wat uit USA komt denk? Lijkt wel of Amerikanen niks fout bij je kunnen doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.