- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Verdorie! Momenteel in Japan samen met maikeru, maar dankzij kinjutsu (die hier ook altijd rondhangt) was ons ticket voor het Ghibli museum gister tevergeefs. Je hebt een ticket voor een bepaalde tijd van de dag en wegens omstandigheden was dat niet haalbaar.. erg zonde. Voor de rest is het genieten, helaas vliegen we zaterdag weer terug.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Weekje Barcelona?
Have fun!
Nope, Malaga, effe bij Ruudje buurten 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Net terug van een paar dagen La-Roche-En-Ardenne.
Lijkt wel een Nederlandstalige kolonie in de Ardense bossen. Meer Vlamingen en Nederlanders dan Walen. 
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
De kogel is hier door de kerk. Vanaf half augustus zullen we drie weken met de auto door (waarschijnlijk eerst zuid en midden) Scandinavie trekken. Tent achterin de kofferbak, paar flessen Jameson mee omdat alcohol daar onbetaalbaar schijnt te zijn en dan op de bonnefooi die kant op en maar zien waar we gedurende die drie weken zoal belanden. Nog do's en dont's voor wat betreft Denemarken, Zweden en Noorwegen? Tack!
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Tent achterin de kofferbak, paar flessen Jameson mee omdat alcohol daar onbetaalbaar schijnt te zijn!
. In Denemarken net ietsje minder duur.
Ik zou zeker een bezoek brengen aan het beeld van de Kleine Zeemeermin, als je toch in Denemarken komt.
. (In Kopenhagen).
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
In Noorwegen valt het ook wel mee, als we Snarveien mogen geloven tenminste.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jameson? Neem dan een goede single malt mee man
. Veel plezier!
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Hehe, dank Apollinisch, gelijk op mijn 'nog te kijken-lijst' gezet. En Naomi Watts, Jameson is nu eenmaal mijn whiskey-merk, zoals Hertog Jan mijn vaste biermerk is. En monogaan, trouw en vooral koppig als ik ben, stap ik niet snel van mijn vastigheden af.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4897 votes
Jameson is ook mijn favoriete whiskey-merk. Heerlijk!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Noorwegen goedkoop..? Mijn (relatief) duurste rondje ooit was anders in een nachtclub in Bergen... Omgerekend E35,- voor 2 halve liters bier (exclusief fooi
)
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Nou ja, het voordeel is dat ik op vakantie eigenlijk zelden op stap ga. Wel eens een terrasje ofzo en misschien soms eens een kroegje, maar van laat in de avond tot diep in de ochten aan de kletter is er in vakanties eigenlijk nooit bij. Vakantie is voor mij cultuur, natuur en rust. Stappen doe ik buiten de vakantie om wel weer. Dus wat dat betreft hoef ik niet zo duur uit te zijn. En ik begreep dat je vier liter drank mee mag nemen. Met 4 liter Jameson in 3 weken red ik me ook wel.
Brix
-
- 19682 messages
- 5118 votes
Noorwegen goedkoop..? Mijn (relatief) duurste rondje ooit was anders in een nachtclub in Bergen... Omgerekend E35,- voor 2 halve liters bier (exclusief fooi
)
Bij mijn reizen naar Zweden moest je op de veerboot (of zelfs al in de haven) vaak over de laveloze Zweden heen stappen die in de gangen op de grond zaten of lagen.
Die dronken zich vol tot aan de rand in Denemarken, en gingen dan zo weer naar huis. 
Dus er was toch wel een prijsverschil tussen beide landen voor alcohol.
Al is het alweer jaren geleden waarover ik het heb.
Merkwaardig trouwens dat ondanks die prijzen zowat alle Zweden (mannen) waarmee ik kennis maakte in de loop der jaren, stevig dronken.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
)
Noorwegen is vergelijkbaar met Nederland op een aantal zaken na die stervensduur zijn:
- vlees
- groenten (ik heb in een supermakrt een paprika zien liggen die kostte 5 euro!)
- drank
En hoe verder je naar het Noorden gaat hoe duurder het wordt.
Maar van de andere kant, het is echt een prachtig land!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Noorwegen is vergelijkbaar met Nederland op een aantal zaken na die stervensduur zijn:
- vlees
- groenten (ik heb in een supermakrt een paprika zien liggen die kostte 5 euro!)
- drank
En hoe verder je naar het Noorden gaat hoe duurder het wordt.
Maar van de andere kant, het is echt een prachtig land!
Vlees en groente zijn inderdaad niet te betalen daar... Vis is wel een stuk goedkoper (oig vergelijkbaar met hier). Noren kunnen trouwens ondanks de forse prijzen voor drank behoorlijk hard zuipen. Die beruchte vrijdagavond in Bergen struikelde ik om 22.00u 's avonds al over de dronken Noren.
Ook grappig fenomeen, illegale bierverkopers die vanuit een plastic zakje of rugzak blikjes bier en ander drank verkopen.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Woensdag vertrek ik voor 5 dagen naar Dour Festival 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Verdorie! Momenteel in Japan samen met maikeru, maar dankzij kinjutsu (die hier ook altijd rondhangt) was ons ticket voor het Ghibli museum gister tevergeefs. Je hebt een ticket voor een bepaalde tijd van de dag en wegens omstandigheden was dat niet haalbaar.. erg zonde. Voor de rest is het genieten, helaas vliegen we zaterdag weer terug.
Vreemd. Op dit moment zijn Yak en ik ook in Japan en op 3 juli zijn we naar het Ghiblimuseum geweest. Ons ticket was voor een bepaalde dag (en niet slechts voor een bepaalde tijd) geldig. Ik mag zeker niet zeggen dat jullie heel veel gemist hebben? 
Wij hebben er al bijna twee weken op zitten nu en zijn naar Tokio, Hakone, Kyoto, Hiroshima/Myajima, Nagasaki en Fukuoka geweest. Op dit moment wachten we in Fukuoka op het vliegveld naar het eilandje Okinawa (tussen Japan en Taiwan) om daar te gaan snorkelen en aan het strand te gaan liggen om onze huwelijksreis (we zijn 30 juni getrouwd) af te sluiten.
Japan is echt een fantastisch land en de mensen zijn hier zo ontzettend gastvrij en behulpzaam (ondanks dat hier vrijwel geen Engels gesproken wordt en wij ons met handen en voeten verstaanbaar moeten maken). De kosten hier zijn ook een stuk lager dan verwacht (al zijn DVD's wel duur), waardoor we een tas vol met Ghiblidingen mee naar huis nemen. Echt een aanrader dus.
Film Fan
-
- 940 messages
- 2187 votes
Aan het rondtrekken in Californië gisteren waren we in Bodie, een overblijfsel van de Goldrush.

ibendb
-
- 5038 messages
- 3222 votes
Binnen 1 uur vertrekken wij naar Mandelieu (Cannes). Je zal dan 10 dagen niks van mij horen. 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Morgen vlieg ik naar het zonnige Malta, effe het regenachtige Nederland achter me laten 
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ziet er interessant uit, Film Fan.
Bodie, een plaats in Californië in de VS, is een spookstad op de oostelijke flank van de Sierra Nevada
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ik vraag me af, is het origineel of een reconstructie Film Fan?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Wat trouwens erg gaaf was in Parijs en waar we per ongeluk tegenaan liepen:

Leuk, zou je denken, wat lijnen op een grasveld. Maar als je boven een uitkijkpunt ging staan en op een specifieke plek door je camera keek zeg je dit:

Met het blote oog was dit effect niet zo sterk. Echt erg knap gemaakt.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ja is zeker tof. Op het internet zwerven meer foto's van die kunst, weet alleen niet zo goed meer waarop je dan moet zoeken.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Vertrek vannacht naar St.-Tropez voor vijf dagen, ga er naar fete des belges en verder ga ik er jetskiën en zwemmen in het zwembad van ons huurhuis. Daarna moet ik toch écht eens weer films beginnen bekijken... 
movie acteurs
-
- 3086 messages
- 3244 votes
Mooie foto trouwens Film Fan. Californië heeft altijd iets moois.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Ja is zeker tof. Op het internet zwerven meer foto's van die kunst, weet alleen niet zo goed meer waarop je dan moet zoeken.