- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
Niet opvallend (en in duur uitziende kleding)als toerist erbij lopen, geen kostbare voorwerpen zichtbaar meedragen, en zien dat je niet temidden van een 'groepje' mensen terecht komt die bij elkaar lijken te horen (you know what I mean?)
Mocht je met de subway reizen, dubbel opletten voor criminelen.
In het hotel áltijd de deur afsluiten.
Dit zeg ik niet om je bang te maken, maar je kan in een stad als NY niet voorzichtig genoeg zijn.
Legio voorbeelden van vrienden en kennissen die er overvallen zijn, zowel in hotel als op straat (op klaarlichte dag)en in subway.
Toeristen hebben ze zó geschoten.
Een taktiek is het om met een groepje (vaak jongeren) zo iemand onopvallend te omsingelen, en onder bedreiging van een mes (ziet verder niemand) je geld en spullen af te nemen)
Ik hoop natuurlijk dat dit allemaal overbodige info mag zijn.
Een gewaarschuwde telt voor twee.
Verder vooral heel veel plezier en goede reis gewenst.
Onzin, super veilig stad is NYC. Volgens mij heb je Death Wish 1 t/m 5 iets te vaak opgezet.
Meesterlijke stad, als je zo lang gaat kun je ruimschoots alles doen. Wandel lekker, geniet van de stad, prop niet teveel bezienswaardigheden achter elkaar, loop ook gewoon willekeurig straten door, dat alleen al is genieten. Overigens raad ik ook een Basketbal wedstrijd aan, zijn toch vaak wat leuker om te kijken, zelfs al heb je niks met de sport. Honkbal is vrij saai als je er niks mee hebt. Nog steeds wel een aanrader als je goedkoop een ticket kan scoren hoor.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
Dat hotel.
Misschien leuk als je ergens in Afrika op vakantie bent maar toch niet in New York.
Wie blijft nou weer in zijn hotel, ik zie een bed en het zal waarschijnlijk ook wel een douch en toilet hebben, dat is alles wat je er doet, verder ben je toch buiten.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
En honkbal.
zou dan liever een wedstrijd van de Knicks bezoeken.
Honkbal is ook niet mijn ding, maar sowieso leuk om een keer in de States mee te maken. Basketball heb ik nog minder mee, persoonlijk zou ik dan naar de New York Red Bulls gaan. Was in Los Angeles ook naar L.A. Galaxy geweest, dat was pas top 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Dat hotel.
Misschien leuk als je ergens in Afrika op vakantie bent maar toch niet in New York.
En honkbal.
zou dan liever een wedstrijd van de Knicks bezoeken.
Lekker boeiend. Het is schoon, redelijk geprijst en we hebben een eigen kamer met douche. De meeste 22 jarigen kunnen zich een soortgelijke vakantie sowieso niet veroorloven, of die moeten in een smerig hotel overnachten. Wat boeit het ons dan dat het hotel Marokkaanse invloeden heeft. Het ligt centraal, dat is het belangrijkste.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Jaloers. Wil daar zeker nog een keer naartoe, lijkt me schitterend!
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
@Macmanus:
Nu moet je me even niet voor achterlijk of fantast verslijten geachte Macmanus.
Natuurlijk hoop ik ook dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen., en het zal best wel goed gaan, mits enige voorzichtigheid.
Maar uit mijn familie en kennissenkring zijn er wel 5 personen die daar in New York overvallen en/of beroofd zijn (waarvan één in elkaar geslagen en met zware verwondingen overgebracht naar Nederland)
Twee inbraken in hotelkamer, en een beroving op klaarlichte dag, midden in de drukte.
Fijn dat anderen die negatieve ervaringen niet hebben gehad, houden zo.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Hè, leuk. Krijg steeds meer zin er in.
Aanschaffen:
Kogelvrij vest.
Legerhelm.
Kuisheidsgordel met stroom op.
Zwitsers zakmes
Pepperspray
Regelen:
Een kluis in mijn lichaam laten inbouwen, just in case.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Lekker boeiend. Het is schoon, redelijk geprijst en we hebben een eigen kamer met douche. De meeste 22 jarigen kunnen zich een soortgelijke vakantie sowieso niet veroorloven, of die moeten in een smerig hotel overnachten. Wat boeit het ons dan dat het hotel Marokkaanse invloeden heeft. Het ligt centraal, dat is het belangrijkste.
Inderdaad en als je het goed doet ben je er toch bijna niet 
Heb me overigens ook nooit onveilig gevoeld in NYC, Althans zeker niet in Manhattan. 's Avonds tot aan Central park North geweest en na dat we op stap waren geweest gewoon met de metro terug. Nooit problemen gehad maar ja het blijft een grote stad natuurlijk.
NH is trouwens wel tof hoor, is gigantisch groot maar je kan er van die gratis Highlight tours doen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Hoe zit het met de jetlag? We gaan 17 dagen, maar ik wou daarna ook nog een paar dagen vrij nemen, want het lijkt me niet handig om op zondag terug te komen en op maandag weer te moeten werken..
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
@Macmanus:
Nu moet je me even niet voor achterlijk of fantast verslijten geachte Macmanus.
Natuurlijk hoop ik ook dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen., en het zal best wel goed gaan, mits enige voorzichtigheid.
Maar uit mijn familie en kennissenkring zijn er wel 5 personen die daar in New York overvallen en/of beroofd zijn (waarvan één in elkaar geslagen en met zware verwondingen overgebracht naar Nederland)
Twee inbraken in hotelkamer, en een beroving op klaarlichte dag, midden in de drukte.
Fijn dat anderen die negatieve ervaringen niet hebben gehad, houden zo.
Achterlijk noem ik je niet, maar je tekst is nogal onwaar, je kan altijd worden beroofd in een grote stad natuurlijk, maar in je tekst lijkt het net alsof je als de dood moet zijn voor dit soort dingen, grote onzin. Ben er twee keer geweest, ken ook veel mensen die er zijn geweest heb dit nog nooit gehoord. Heb wel eens gehoord dat het vroeger wat gevaarlijker was in NYC dus misschien zijn je verhalen al wat decennia oud, anders vind ik ze maar moeilijk te geloven.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Hoe zit het met de jetlag? We gaan 17 dagen, maar ik wou daarna ook nog een paar dagen vrij nemen, want het lijkt me niet handig om op zondag terug te komen en op maandag weer te moeten werken..
Ik zelf ben meestal wel na een dagje over mijn ergste jetlag heen, nooit erg veel last van. Sowieso is vliegen naar het westen altijd makkelijker voor de biologische klok dan andersom (vind ik althans)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Heb nog nooit zo lang gevlogen, en slapen in een vliegtuig kan ik niet.. dus ben benieuwd hoe zwaar het gaat vallen.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Slaappilletje en een glas Wodka doet wonderen hoor
Althans dat is het recept van een maatje van mij ik ronk zonder ook wel lekker in een vliegtuig...
Maar alleen op de terugreis he... Naar NYC toe zal je geen last hebben denk ik.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Nee dan giert de adrenaline door mijn lijf denk ik.
Hoelang is het vliegen, ongeveer? En is het een lastige klus om van vliegveld naar hotel te komen? Genoeg (goedkopere) vervoersmiddelen daar lijkt me he? Met de taxi ben je flink wat kwijt denk ik.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Nee dan giert de adrenaline door mijn lijf denk ik.
Hoelang is het vliegen, ongeveer? En is het een lastige klus om van vliegveld naar hotel te komen? Genoeg (goedkopere) vervoersmiddelen daar lijkt me he? Met de taxi ben je flink wat kwijt denk ik.
Het is ongeveer 7-8 uur vliegen, valt dus nog wel mee. Waar land je? Ik heb wel een telefoonummer van een airport-service die ik (en vrienden van mij) al een aantal keer gebruikt hebben.
Je kan je dan hier in Nederland al aanmelden via de site en dan daar bellen als je geland bent, dan komen ze je oppikken bij de luchthaven.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
We hebben nog niet definitief geboekt, alleen een offerte en we gaan begin volgende week direct boeken. We zitten nog een beetje met de studie/werk, er zijn eventuele herexamens in september, dus we moeten weten op welke dag die zijn.
Volgens mij landen we op JFK. Zitten nog even te kijken wat gunstiger/goedkoper is, Brussel, Dusseldorf of Amsterdam. Brussel is voor ons 1,5 uur, Amsterdam zit je al tegen de 3 uur aan.
Maar we landen hoogstwaarschijnlijk op JFK.
En we moeten ook nog een toeristenvisum regelen, hoorde ik. Komt toch wel meer bij kijken. Oh, en we moeten ook nog zo'n stedenpas/NYC pas zien te krijgen, kan best wat korting opleveren.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Voor de VS heb je geen visum nodig als Nederlander, je moet je wel van te voren aanmelden via een website (ESTA) ivm de veiligheid. Steden- of museumpas oid kan je ook prima daar ter plekke regelen hoor.
Laatste keer ben ik vanaf Dusseldorf gevlogen, beviel me erg goed. Zijn toen geland op Newark (wat eigenlijk New Jersey is) en dan komt er iig nog wat tol bij voor de tunnel. Maar goed mocht je gebruik willen maken van die airport-service dan stuur maar een PM dan zoek ik de gegevens van dat bedrijf wel even voor je op.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja, dat zou fijn zijn! Ik wacht even af wat het gaat worden, en zonodig zal ik je hulp toch weer nodig hebben. Bedankt in ieder geval al voor de tips en uitleg e.d.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Paasvakantie? Bestaat dat nog? 
Nee, in september pas i.v.m. werk e.d. Dus duurt nog wel een hele tijd. Er werd ons geadviseerd zo snel mogelijk al te boeken, omdat je dan wat prijs betreft voordeliger bent. Andere mensen zeiden dat we tegen die tijd een last minute moesten nemen, maarja, omdat wij 17 dagen gaan..
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
@ have it your way 
scorsese
-
- 13171 messages
- 11080 votes
Op vakantie gaan is meestal niet bevoordelijk voor je filmkijk-gedrag.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
En toch neem ik geen woord terug van wat ik eerder over NY zei. Bovendien is NY groot. Het is algemeen bekend dat The Bronx het armste deel van heel de VS is, dat is ook een deel van NY, maar ook een deel wat de gemiddelde NY-er of toerist vermijd op vakantie. Eline gaat aan haar plannen te zien, voornamelijk naar Manhattan (en evt. Brooklyn) en die delen zijn totaal niet met The Bronx en Queens te vergelijken. Alleen maar bangmakerij waar jij je niets van aan moet trekken Eline. Ik iedere stad, ook in NL, waar veel mensen bij elkaar zijn moet je op zekere hoogte waakzaam zijn.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8556 votes
Zal het ook maar even bevestigen uit eerste hand, NYC is een van de veiligste wereldsteden die ik ken. In november & december nog daar geweest en voelde me er een stuk veiliger dan in bv. Amsterdam, Parijs, Brussel, London, LA of Las Vegas by night (reisde bovendien alleen).
Heb overigens nog wel een lijstje met (goedkope/bijzondere ) DVD-winkels als je interesse hebt
. Kun je je koffer ook goed vullen als dat niet lukt in SoHo. Anyway, ik zal tzt. nog wel wat (onbekende) tips hier voor je neerzetten!
Quentin
-
- 10202 messages
- 8556 votes
Terug is wat zwaarder, ben zelf de ochtend na terugkomst gewoon gaan werken maar dat was niet zo'n succes.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Handig is ook om meteen in het ritme van daar te gaan eten. Ik had er niet zo' n last van, moet ik zeggen. Bij thuiskomst had ik er meer last van.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Is voor iedereen ook anders. Ik had er totaal geen last van, zowel heen en terug niet. Die maat van me hield hetzelfde ritme aan, maar die was er na 3 dagen nog niet overheen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Heb overigens nog wel een lijstje met (goedkope/bijzondere ) DVD-winkels als je interesse hebt
. Kun je je koffer ook goed vullen als dat niet lukt in SoHo. Anyway, ik zal tzt. nog wel wat (onbekende) tips hier voor je neerzetten!
Sounds great! 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik zie opeens allemaal vakantie-advertenties in beeld 
Must.......can't...........resist.......