- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
Dank u, gegroet vanaf het laatste tankstation voor de grens in Venlo.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Mn broer zit vast in New York en moet eigenlijk woensdag weer met het vliegtuig naar Zuid Afrika. Strak ingepland. 
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Geniet er nog even van Jordy! Eenmaal daar is het allemaal zo normaal maar voor je 't weet zit je weer saai thuis. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik zit momenteel te kijken om een rondreis te gaan doen in de VS, en heb het volgende gevonden:
Vlieg/rondreis Verenigde Staten met o.a. New York, San Francisco, Las Vegas, Bryce Canyon, Grand Canyon en Los Angeles
Zou dan voor eind 2011 zijn, € 1929 p.p voor 16 dagen.
Nu ben ik zelf nog niet zo goed ingelezen, maar we willen niet voor 5 dagen naar de VS, dus wel direct wat langer zodat we meer kunnen zien. Iemand tips hoe je dit het best kunt aanpakken, zonder dat het wat de prijs betreft de spuigaten uit loopt?
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Gaaf plan!
Ik denk dat je sowiezo veel minder kwijt bent als je je beperkt tot één kust. En je zit zo vast aan die rondreis lijkt me. Als je effe langer wil blijven ergens kan dat niet.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Dat is exact mijn wens. New York + de westkust. Ik heb altijd al naar de VS gewild. Lijkt me geweldig. 16 dagen lijkt me alleen wat kort. Als ik naar de VS zou gaan, zou ik voor minimaal 4 weken gaan.
Ik heb vorig jaar een keer een advertentie gezien voor 3 weken Amerika voor iets van EUR 1600,- inclusief overnachtingen, huurauto en zelfs eten erbij. Dus gewoon goed zoeken, Eline.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja, maar huurauto willen we allebei liever niet. We kunnen wel rijden, maar we vinden dat toch eng, zeker omdat we daar allebei nog nooit zijn geweest.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zo'n rondreis kost gewoon veel geld maar als je de VS wilt zien moet je dat gewoon doen. Je kan natuurlijk ook zelf een auto huren en op eigen houtje doen. Ik vind die 2000 euro voor 16 dagen best wel netjes.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, maar huurauto willen we allebei liever niet. We kunnen wel rijden, maar we vinden dat toch eng, zeker omdat we daar allebei nog nooit zijn geweest.
Hebben allemaal GPS hoor
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja, maar je moet daar natuurlijk ook nog 'leven', dus totaal zit je al rap aan de 1000 euro extra, denk ik. Dus dan is het al snel 3000 euro voor 16 (eigenlijk 14 dagen daar). dagen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Hebben allemaal GPS hoor
.
Ik kan nog niet van de ene kant van Maastricht naar de ander rijden zonder TomTom, anders verdwaal ik. Nouja, met TomTom verdwaal ik soms even goed, haha. Zie me dat in de VS dus al helemaal niet doen. 
Helaas hebben we allebei het oriëntatievermogen van een onthoofde kip.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het is dan eigenlijk ook een spaar reis. Althans voor Jan Modaal. Je kan bvb ook New York + rondreis Florida doen. Kost het toch al snel wat minder. Weet niet wat je nou echt een must see vind in de states.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Weet niet wat je nou echt een must see vind in de states.
Grand Canyon 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Florida is ook gaaf met al die parken. Kun je ook nog naar Miami Beach en the Everglades. Als je een binnenvlucht maakt, kun je ook nog naar de Niagrafalls en een stukje Canada in.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Grand Canyon
Same here. Dan heel de Canyon meepakken. Bryce Canyon (Thor's Hammer).

Zo machtig mooi, dit zijn de momenten dat je je echt gezegend voelt om op deze aardkloot te staan. Sowieso erg veel mooie gebieden in de states.
Die National Parks zijn echt prachtig. Teveel te zien daar, heb een boek van al de reservaten in Amerika, machtig mooi. Zoveel diversiteit qua environments.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ik wil dit jaar (als ik al op vakantie ga) met de auto door Oost-Europa rijden. In eerste instantie trok me dat niet zo, maar het is er prachtig, je hebt er mooie meren, geweldige steden en een super natuur + cultuur (van alles wat dus), daarnaast zijn autovakanties echt top.
In 3 weken tijden lijkt het me gaaf om de volgende route te nemen:
- Wenen
- via Bratislava (een dagje) naar het Balatonmeer in Hongarije
- Budapest
- Een stukje door Roemenië (Timisoara)
- via Servië naar Sofia, Bulgarije
- Skopje (Macedonië)
- Shkodër (Albanië)
- Door Montenegro naar Sarajevo (Bosnië)
- Daarvandaan, als er nog tijd is, naar Kroatië, Brela. Effe luieren op het strand.
Veel van deze landen zijn nog onontdekte paradijsjes.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Oost europa is behoorlijk ondergewaardeerd. Prachtige landen idd.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Krijgen vaak onterecht de stempel: 'saai'.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ben wel al in Tjechië, Polen, Slowakije, Kroatië en Slovenië geweest. Prachtige landen allemaal. Praag is één van m'n favoriete steden.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Oost-Europa is machtig mooi. Ben er vorige zomer met de trein doorgereisd en ik keek m´n ogen uit. Met de trein reis je echt door prachtige landschappen, soms zie je uren achter elkaar geen enkele stad of autoweg. Alleen hier een daar een spookdorpje met gigantische vervallen villa´s.
Bulgarije en Roemenië zijn ook echt aanraders, zo mooi daar. Zou in Bulgarije ook Veliko Tarnovo overwegen, prachtig stadje.
Ga waarschijnlijk deze zomer weer, zou ook wel naar Albanië willen. Hoorde dat je daar echt naar heel rustige stranden kunt gaan en dat het daar ook heel mooi is. En bovendien kost het daar niks.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ik was afgelopen zomer in m'n eentje wezen 'backpacken' ( had zo'n grote tas bij maar verder deed ik wat ik wilde ) door Scandinavie en Oost-Europa. Zo mooi vond ik het eigenlijk niet in die Oosterse landen. Overal oude gebouwen en zwervers. Zelfs Budapest en Praag vond ik niet fantastisch, op een gegeven moment heb je die culturele en historische gebouwen wel gezien. Natuurlijk is dit voor iedereen anders, maar ik zou er dus niet teveel van verwachten dan kan het alleen maar meevallen. 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik zit momenteel te kijken om een rondreis te gaan doen in de VS, en heb het volgende gevonden:
Vlieg/rondreis Verenigde Staten met o.a. New York, San Francisco, Las Vegas, Bryce Canyon, Grand Canyon en Los Angeles
Zou dan voor eind 2011 zijn, € 1929 p.p voor 16 dagen.
Nu ben ik zelf nog niet zo goed ingelezen, maar we willen niet voor 5 dagen naar de VS, dus wel direct wat langer zodat we meer kunnen zien. Iemand tips hoe je dit het best kunt aanpakken, zonder dat het wat de prijs betreft de spuigaten uit loopt?
Vorige zomer ben ik 6 weken geweest. Wij pakten het iets groter uit; 1,5 week Oostkust, 4,5 weken Westkust. Binnenlandse vlucht erbij, auto huren, kost wel een beetje.
Dingen/plaatsen die we hebben bezocht zijn Miami (Everglades, strand, zomergevoel!), Orlando (attractieparken), Los Angeles (Santa Monica, Universal Studios, Beverly Hills, Hollywood), Las Vegas (Beste stad ooit imo, ook al houd je niet van gokken), San Francisco (aparte stad wat betreft ligging, Alcatraz is de moeite waard, en Golden Gate), Grand Canyon, King's Canyon, Sequoia, Death Valley, Monument Valley etc.
Dat zijn in elk geval tips die ik heb. En uit ervaring weet ik nu dat 16 dagen wellicht te kort is om die dingen die jij noemt allemaal te bezichtigen omdat je echt erg veel rijdt. Ik zou als ik jouw was New York schrappen en de bekende driehoek (SF, LA, LV) rijden. Ligt dichter bij elkaar en dan kun je ook nog een dagje Grand Canyon doen. En dan kan je wat langer in die 3 steden blijven ipv dat je duizenden kilometers terug naar het Oosten moet voor New York. Daar ga ik zelf ook nog wel een keer apart voor terug want dat wil ik ook gezien hebben.
En trouwens, topinitiatief
Heb er zelf ook nog geen moment spijt van gehad, beste vakantie ooit!
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Moet je eens naar Macedonië en Albanië gaan.
Of natuurparken opzoeken. Ik wil de hoofdsteden (Budapest, Sofia, Skopje en Sarajevo) wel zien, maar het moeten niet alleen maar steden zijn.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Welke landen ben je geweest dan John Lee?
Slovenie, Hongarije, Tsjechie, Kroatie, Polen, Litouwen, Letland... zoiets.
Scandinavie vond ik persoonlijk mooier.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Ja Scandinavië is ook prachtig natuurlijk, wel compleet anders.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Eeh, naast de P zit daar een toets voor op mijn toetsenbord 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Vorige zomer ben ik 6 weken geweest. Wij pakten het iets groter uit; 1,5 week Oostkust, 4,5 weken Westkust. Binnenlandse vlucht erbij, auto huren, kost wel een beetje.
Dingen/plaatsen die we hebben bezocht zijn Miami (Everglades, strand, zomergevoel!), Orlando (attractieparken), Los Angeles (Santa Monica, Universal Studios, Beverly Hills, Hollywood), Las Vegas (Beste stad ooit imo, ook al houd je niet van gokken), San Francisco (aparte stad wat betreft ligging, Alcatraz is de moeite waard, en Golden Gate), Grand Canyon, King's Canyon, Sequoia, Death Valley, Monument Valley etc.
Dat zijn in elk geval tips die ik heb. En uit ervaring weet ik nu dat 16 dagen wellicht te kort is om die dingen die jij noemt allemaal te bezichtigen omdat je echt erg veel rijdt. Ik zou als ik jouw was New York schrappen en de bekende driehoek (SF, LA, LV) rijden. Ligt dichter bij elkaar en dan kun je ook nog een dagje Grand Canyon doen. En dan kan je wat langer in die 3 steden blijven ipv dat je duizenden kilometers terug naar het Oosten moet voor New York. Daar ga ik zelf ook nog wel een keer apart voor terug want dat wil ik ook gezien hebben.
En trouwens, topinitiatief
Heb er zelf ook nog geen moment spijt van gehad, beste vakantie ooit!
Wauw, dat klinkt echt super. Ja, ik moet nog eens goed kijken wat ik (nouja ik niet alleen) doe. Zelf wilde ik heel graag naar NY, dat staat hoog op mijn lijstje. Misschien dat ik het eerst kleiner aanpak en NY en omgeving doe, en volgend jaar de grote trip.