• 178.425 movies
  • 12.235 shows
  • 34.018 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.030 votes
Profile

Vakantie

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Gisteren teruggekomen uit Hurghada. Effe wennen die kou hier zeg Daar was het erg lekker met een graadje of 30 overdag, watertemperatuur was zo rond de 28 dus niets te klagen.

Lekker gedoken,erg mooie en spannende duiken gemaakt. Behoorlijk wat leven gezien wat weer totaal nieuw was voor mij, helaas nog geen Dolfijnen (wel vanaf de boot maar dat telt niet echt) en/of haaien gespot dus zal in het voorjaar toch weer terug moeten 20 duiken gedaan in 9 dagen wat best aardig veel was moet ik zeggen vooral omdat er ook een paar flink pittige bijzaten. Enkele met erg sterke stromingen en een paar behoorlijk diepe duiken gemaakt (34m was de diepste) maar dat zijn allemaal weer ervaringspunten zullen we maar zeggen. Ook nog 2 nachtduiken gedaan wat erg gaaf was, totaal ander leven wat ineens te voorschijn komt.

Bovendien voor het eerst een camera meegenomen onderwater om foto's te trekken en dat viel nog niet mee... Wel leuk om te doen, zal binnenkort wel een paar fotootjes plaatsen hier.

Butchers

• 201 messages
  • 341 votes

Is wel al een tijd geleden, maar ben van 1 November tot 5 November op vakantie geweest in London. Heb veel leuke dingen gezien zoals Madamme Tussaud's, The London Dungeon, Original Bus Tour, The London Eye, Musical en Cinema (2x) op Leicester Square en natuurlijk shoppen op Oxford Street etc... Geweldige tijd beleefd

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Blijkbaar ga ik een nachtje naar Limburg. Pff, ik haat het om na 4 uur slaap en met een kater wakker gebeld te worden met de vraag om een nachtje mee te gaan naar Maastricht. Maar goed, het wordt wel oke

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

DonOswaldo wrote:

Pff, ik haat het om na 4 uur slaap en met een kater wakker gebeld te worden met de vraag om een nachtje mee te gaan naar Maastricht. Maar goed, het wordt wel oke

Hahaha . Veel plezier, alvast.. Maastreg is best leuk, leuke bioscoop ook. Tenminste, degene waar ik heen ben geweest ...

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Dankje!

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

Alsjeblieft. Ga je winkelen of een culturele uitstap maken?

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Butchers wrote:

Is wel al een tijd geleden, maar ben van 1 November tot 5 November op vakantie geweest in London. Heb veel leuke dingen gezien zoals Madamme Tussaud's, The London Dungeon, Original Bus Tour, The London Eye, Musical en Cinema (2x) op Leicester Square en natuurlijk shoppen op Oxford Street etc... Geweldige tijd beleefd

Cool! Ik ga komend weekend en ik sta nu al te popelen! Wordt een beetje een traditie voor ons om aan het einde van het jaar naar Londen te gaan. Heerlijke stad! Naar welke musical ben je geweest? Wel je kaartje bij die Ticket Office op Leicester Square gehaald hoop ik (tegen gereduceerd tarief)? Wij gaan in ieder geval naar de Comedy Show van Frankie Boyle in The Apollo, verder zien we ter plekke wel. Uiteraard naar de Cinema en een paar museumpjes meepikken (zo geweldig dat dat daar gewoon gratis is!). Waar zat je hotel?

Ik hou echt van Londen, heerlijk!

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Veel plezier in Londen Butchers en BenicioDelToro

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

BenicioDelToro wrote:

Ik hou echt van Londen, heerlijk!

Ik kom meer in de andere kant van Engeland, maar is het waar dat je in London makkelijk 7 pond moet betalen voor een pint? En dat eigenlijk alles in de horeca niet te betalen is?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

DonOswaldo wrote:

Blijkbaar ga ik een nachtje naar Limburg. Pff, ik haat het om na 4 uur slaap en met een kater wakker gebeld te worden met de vraag om een nachtje mee te gaan naar Maastricht. Maar goed, het wordt wel oke

Wel zwaaien he!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

soom wrote:

Maastreg

Mestreech!

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

wimnoot wrote:

(quote)

Ik kom meer in de andere kant van Engeland, maar is het waar dat je in London makkelijk 7 pond moet betalen voor een pint? En dat eigenlijk alles in de horeca niet te betalen is?

Door de gunstige stand van de pond is het allemaal prima te doen, althans de laatste keer dat ik er was wel (januari dit jaar). Volgens mij is dit nog steeds het geval. Veel musea en toeristische attracties zijn gratis en de prijs voor een hotelovernachting is gemiddeld. Valt allemaal wel mee dus, alhoewel het een aantal jaren terug wel veel duurder was allemaal in Londen. Verder hangt het natuurlijk sterk af van de locatie van de horeca.

Londen is in ieder geval geweldig, zeker in december! Heerlijk, zo'n bruisende metropool slechts een klein uurtje vliegen hier vandaan. Ik ben er met/rond oud en nieuw weer!

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

soom wrote:

(quote)
Alsjeblieft. Ga je winkelen of een culturele uitstap maken?

Meer een winkel-uitstapje. Was kort maar krachtig. Alleen waren de mensen daar nogal onvriendelijk.

Elineloves wrote:

(quote)

Wel zwaaien he!

Je zwaaide niet terug

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

wimnoot wrote:

(quote)

Ach, ik drink toch niet dus voor mij zou dat geen enkel probleem zijn. En, zoals Merijn al zegt, is Londen lang zo duur niet meer als het ooit was, dankzij de gunstige wisselkoersen.

Waar in Engeland kom jij weleens?

Ben buiten 'greater London' eigenlijk nergens geweest. Wel in Schotland. Glasgow is ook al zo'n heerlijke stad! De Schotten vind ik bovendien ook aardiger dan de Engelsen (of eigenlijk dus de Londenaren).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

DonOswaldo wrote:

(quote)

Meer een winkel-uitstapje. Was kort maar krachtig. Alleen waren de mensen daar nogal onvriendelijk.

(quote)

Je zwaaide niet terug

Lol, waar ben je allemaal geweest? Weet wel dat rond deze tijd van het jaar het winkelpersoneel enorm geïrriteerd raakt van alle (Belgische en Duitse) toeristen en dat ze dan wat chagrijniger over kunnen komen.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Lol, waar ben je allemaal geweest? Weet wel dat rond deze tijd van het jaar het winkelpersoneel enorm geïrriteerd raakt van alle (Belgische en Duitse) toeristen en dat ze dan wat chagrijniger over kunnen komen.

Ben uiteindelijk niet heel lang in Maastricht geweest, voornamelijk in Valkenburg en Gulpen, en daar waren in ieder geval het bar- en winkelpersoneel en vooral de buschauffeurs niet al te vriendelijk

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Valkenburg niet vriendelijk? Joh. Ik werk dr en vergeleken met Maastricht zijn die normaal gesproken vriendelijker. Gulpen kom ik niet vaak, alleen in het subtropisch zwembad. Maar daar ben je vast niet geweest. Heb je nog geshopt in Valkenburg, of alleen de vele caféetjes en restaurantjes bekeken?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dagje Valkenburg was toen helemaal top met mijn ex. Zou zo in Zuid-Limburg kunnen wonen.

Alleen het is wel een beetje besloten gemeenschap waar je niet snel tussen komt heb ik het idee.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Valkenburg is over het algemeen erg dorps ja, ligt er ook een beetje aan waar je woont, sommige delen kent iedereen elkaar en aan de andere kant is iedereen vrij op zichzelf.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

BenicioDelToro wrote:

Waar in Engeland kom jij weleens?

Ben buiten 'greater London' eigenlijk nergens geweest. Wel in Schotland. Glasgow is ook al zo'n heerlijke stad! De Schotten vind ik bovendien ook aardiger dan de Engelsen (of eigenlijk dus de Londenaren).

Ik heb een half jaar in Liverpool gewoond en ga nu jaarlijks naar mijn schoonmoeder in Walkden, vlak bij Manchester. In Schotland heb ik 3 maanden in Perth gewoond, maar was meer onder de indruk van Glasgow, ik ga waarschijnlijk weer naar Edinburgh in Januari, dat wordt ook leuk hoop ik.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

wimnoot wrote:

(quote)

Ik heb een half jaar in Liverpool gewoond en ga nu jaarlijks naar mijn schoonmoeder in Walkden, vlak bij Manchester. In Schotland heb ik 3 maanden in Perth gewoond, maar was meer onder de indruk van Glasgow, ik ga waarschijnlijk weer naar Edinburgh in Januari, dat wordt ook leuk hoop ik.

Gaaf zeg, dat je daar gewoond hebt! Wat is jouw indruk van de Engelsen en de Schotten?

Zou best meer van Engeland willen zien dan Londen, maar waar moet je dan naartoe? Is Liverpool - behalve voor muziek en voetbal - bijvoorbeeld een beetje de moeite waard? En Manchester?

Hoop wel dat de sneeuw geen roet in het eten gooit wat betreft mijn tripje naar Londen. Gatwick is afgesloten... Gelukkig vliegen wij op Heathrow.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Elineloves wrote:

Valkenburg niet vriendelijk? Joh. Ik werk dr en vergeleken met Maastricht zijn die normaal gesproken vriendelijker. Gulpen kom ik niet vaak, alleen in het subtropisch zwembad. Maar daar ben je vast niet geweest. Heb je nog geshopt in Valkenburg, of alleen de vele caféetjes en restaurantjes bekeken?

Niet vriendelijk nee, in ieder geval niet de mensen die ik gesproken heb Wel een beetje geshopt, op de kerstmarkt die daar was.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

BenicioDelToro wrote:

Gaaf zeg, dat je daar gewoond hebt! Wat is jouw indruk van de Engelsen en de Schotten?

Zou best meer van Engeland willen zien dan Londen, maar waar moet je dan naartoe? Is Liverpool - behalve voor muziek en voetbal - bijvoorbeeld een beetje de moeite waard? En Manchester?

Mijn beste tijd heb ik gehad in Kilkenny in " The Republic of Ireland" ,daar kun een avond in je eentje uitgaan, en een fantasische avond hebben met wildvreemden. De Schotten zijn veel geslotener, die tonen wel interresse voor een poosje, maar gaan dan toch weer over naar de orde van de dag. En dan de Engelsen in Liverpool, die stammen allemaal bijna, af van de Ieren, dus daar is het ook altijd feest. Alleen de "Scousers" zijn wel een stelletje boeven, hebben geen probleem om je te beroven. Maar als er een arme zwerver in een hoek zit, geven ze die toch hun laatste 5 pond. En dan hun taaltje! Een K of een C wordt daar een G. Dus "music" wordt "musiggg" en "work" wordt "worggg" , echt heel maf! In de films van Guy Ritchie zitten ook altijd een paar "Scousers".

Hoop wel dat de sneeuw geen roet in het eten gooit wat betreft mijn tripje naar Londen. Gatwick is afgesloten... Gelukkig vliegen wij op Heathrow.

Mijn schoonmoeder komt oppassen voor onze kerstdrukte over twee weken, ik hoop dat die vlucht ook door gaat.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Liverpool en Edinbrough vind ik toch wel de leukste steden in Engeland waar ik geweest ben. Wel tof dat je daar een half jaar vertoeft hebt. Had geen flauw idee wat van Liverpool te verwachten (verwachte een grauwe Engelse havenstad) maar vind het een hele moderne, bedrijvige en levendige stad, erg gevarieerd ook. En met een monumentaal havenhoofd ook nog eens.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

@Wim

Zo te lezen is Liverpool dus ook meer dan de moeite waard! Leuk misschien voor onze volgende trip richting de UK. Dat de Ieren het gezelligst zijn verbaast me trouwens totaal niet. Zou ook nog wel eens een citytripje Dublin willen doen, als eerste kennismaking met Ierland.

Ja, dat taaltje. Heerlijk! In de muziek hoor je het vaak al, haha!

Manchester dus minder leuk dan Liverpool, begrijp ik hieruit?

Ben je ook wel eens in Newcastle geweest trouwens?

Spannend inderdaad van je schoonmoeder. Maar in twee weken kan er veel veranderen. Weet je de voorspellingen voor de langere termijn? Ik vlieg morgen, jippie!

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Madecineman wrote:

Liverpool en Edinbrough vind ik toch wel de leukste steden in Engeland waar ik geweest ben..

What!!! Edinburgh is de hoofdstad van Schotland! Heeft (behalve dat ze bij het verenigd koningrijk horen) niks met elkaar te maken, gekkie!

BenicioDelToro wrote:

Zou ook nog wel eens een citytripje Dublin willen doen, als eerste kennismaking met Ierland.

Zou ik niet doen! Dublin is net als Amsterdam, een metropol, waar je bijna geen Ieren meer ziet. De kroegen rond Temple Bar zit vol met Engelse dronkelappen die daar hun vrijgezellenfeesten vieren. Dezelfde lui die in Amsterdam niet voorbij de Grasshopper komen in een heel weekend. Cork is veel leuker, en de mensen daar kunnen je touristen geld goed gebruiken.

Liverpool heeft een stuk of vijf straatjes met allemaal kleine barren en disco's. Ze claimen ook allemaal dat The Beatles hun allereerste optreden bij hun gaven, da's toch knap? Het is ook normaal om zo'n beetje al die tenten te bezoeken op een avond, daarom loopt iedereen zonder jas, ook in de winter. Want je jas ergens ophangen heeft geen zin. Ook zul je ervan schrikken hoe weinig die meiden dragen, zelfs met dit weer!

In het centrum van Manchester staan een paar megatenten, en de hele sfeer is daar dat je hip moet zijn. Beetje het posh en Becks idee, en daar hou ik niet van. Ik praat liever met mensen in een donkere pub, met slechte karaoke op de achtergrond.

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Komkom, Dublin is echt wel tof. Temple Bar is s avonds idd wel een beetje ranzig, maar verder een mooie, leuke stad met genoeg toffe plekken.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Jawel, maar bij mij draait het echt om de interactie met de echte mensen, en die ontmoet je daar nauwelijks. In de kleinere plaatsen wel, in County Kerry ligt een klein plaatje dat Dingle heet, daar vond ik het ook erg leuk. Ik moet wel zeggen dat ik maar anderhalve dag in Dublin geweest ben, dus weet ik er het fijne niet van.

• 7484 messages
  • 1715 votes

wimnoot wrote:

What!!! Edinburgh is de hoofdstad van Schotland! Heeft (behalve dat ze bij het verenigd koningrijk horen) niks met elkaar te maken, gekkie!

Haha, ja sorry effe vergeten als 'continental' zijnde hoe gevoelig het ook al weer ligt op dat eiland. Net zoals dat je ten noorden van Hadrians Wall zo goed als nergens meer een Union Jack ziet wapperen

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Terug uit Londen! 't Was een tripje dat omringd werd door pech... Begon al met onze vlucht van vrijdag die geannuleerd werd. We konden zaterdagochtend pas richting Londen... Daar ging onze eerste nacht in het hotel. De trip van Gatwick naar het hotel was ook geen leuke, want we zaten als sardientjes in een blik opgepropt in een trein. In het hotel werden we in de kelder weggestopt... Tot zo ver het minder leuke. Want Londen zelf, hoewel erg druk rond deze tijd, was nog steeds super. Vooral het feit dat schitterende musea als British Museum gewoon gratis zijn, vind ik nog altijd zo fantastisch! Uiteraard hebben we een voorstelling op West End bezocht (Thriller Live, aanrader voor fans van Michael Jackson), zondagavond waren we naar The Apollo voor de laatste Londense show van comedian Frankie Boyle (4000 Britten die in een deuk liggen, bijzondere ervaring!). In bioscoop Mezzanine (ons vaste adres inmiddels) naar Burke & Hare geweest, leuke film! Geen idee of hij hier ook gaat draaien maar hij is de moeite waard. Nog even flink inkopen gedaan bij de boekwinkeltjes aan Charing Cross Road en de HMV afgestruind naar scherp geprijsde dvd's en ons weekend zat er alweer op. Wel twee uur vertraging vanaf Heathrow, maar het had nog erger gekund (ander vliegtuig richting Amsterdam had zes uur vertraging..)

@Wim: Wat jij schrijft, dat de grote steden nauwelijks meer Brits zijn, herken ik absoluut. In Londen is het nog vele malen 'erger' dan in Glasgow. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel weer leuk, dat multiculturele. In een stad als Londen hoort het er een beetje bij natuurlijk. Ik denk dat je beter naar een iets kleinere plaats kunt gaan als je op zoek bent naar het typisch Britse sfeertje. Geen idee of Liverpool, Manchester en Newcastle het ook hebben, misschien weet jij dat?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.