• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Filmvoornemens 2017

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Ik heb mijn voornemens van 2016 bekeken, en daar is weinig van in huis gekomen hoewel ik op veel vlakken toch veel nieuw materiaal heb ontdekt, en het op de dipjes (de enorme lentedip) na wel een goed persoonlijk jaar was. Ik ben vooral blij dat ik het filmplezier teruggewonnen heb, en nog meer dan ooit tevoren.

De voornemens:

- meer naar het filmhuis gaan (dat gebeurt te weinig, en meestal kies ik voor de gemakkelijkste oplossing).

- eindelijk eens aandacht besteden aan mijn favoriete regisseurs: het gehele filmografie van Van Groeningen en Refn wil ik op zijn minst gezien hebben, maar ik wil ook meer zien van Ki-Duk Kim, Robert Bresson of Jee-Woon Kim bijvoorbeeld.

- wat aandacht aan de bekende regisseurs: Hitchcock, spielberg, Ridley scott, Leone, Eastwood, De Palma, scorsese, tarantino, nolan en Kubrick. Ik had er aan gedacht om iedere maand een regisseur uit te lichten en daar enkele films uit te nemen.

- Enkele regisseurs ontdekken of meer van ontdekken zoals Kar-Wai Wong, de Dardennes en Ishikawa, maar ik wil ook veel regisseurs (en vooral Aziatische) voor het eerst eens zien.

- De watchlists en herkijklijsten verkleinen

- Nog meer up-to-date proberen zijn met het huidige filmjaar, dat is in 2016 wel beter gelukt dan 2015, maar ik stel nog steeds te veel uit naar het einde van het jaar.

- Bepaalde landen wil ik meer gaan verkennen zoals Belgie en Zuid-Korea en als ik mijn huidige voornemens volg zal dat ook gebeuren. Ik wil verder meer zien van wereldcinema: Azie, Zuid-Amerika en in mindere mate ook Europa.

- Bepaalde acteurs/actrices wil ik meer volgen. En van hen wil ik dan ook meer zien van hun filmografie.

- meer series zien, want dit jaar heb ik amper iets gezien, en indien iets vooral kleine series.

Veel voornemens dus, maar voornemens per maand werkt denk ik beter voor mij. Voor januari staat enkel vast dat ik nog zeven films moet zien van de tipchallenge en dat wanneer ik kan/wil films die in de prijzen kunnen vallen in de Oscars wil zien. De Lord-of the Rings films wil ik zeker zien in januari, en voor de rest zien we wel.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Inderdaad mooie voornemens, maar ook heel veel. Zou er inderdaad per maand eentje oppakken, anders heb je voor 2018 weer dezelfde voornemens.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Heb een aantal voornemens.

https://www.icheckmovies.com/signature/925/100+japanese+movies.png

01. Kwam er net achter bij het checken van Kao / Face dat ik slechts 35 titels uit de ''Kinema Junpo Top Japanese Films''-lijstje had gezien. Dat is wel heel weinig voor een filmland met zo'n belangrijke geschiedenis. Tijd voor verandering. Heb even de eerste vijftig titels gescreend en daarvan kan ik onderstaande titels al uit de kast trekken:

Nijûshi no hitomi / Twenty-Four Eyes, Nora Inu / Stray Dog, Ikiru, Tengoku to jigoku / High and Low, Ninjô kami fûsen / Humanity and Paper Balloons, Yôjinbô, Ugetsu monogatari/ Tales of Ugetsu, Chikamatsu monogatari / The Crucified Lovers en Seishun zankoku monogatari / Naked Youth.

02. Een behoorlijk aantal films in me collectie heb ik zo lang geleden gezien dat ik er zelfs nog niet op heb gestemd. Tijd dat veranderd want ik ben ook benieuwd hoeveel mijn smaak is veranderd. Om eens wat te noemen: 21 Grams, 25th Hour, 3000 Miles to Graceland, The 51st State, Aladdin, Albino Alligator, American History X, Amistad, Angel Eyes, Another Day in Paradise, Apocalypse Now, Arlington Road, Artificial Intelligence: AI, Awakenings, Backdraft, Bad Company, Band of Brothers, Bandits, Basic, Bean, A Beautiful Mind, The Beguiled, Behind Enemy Lines, Being There, Bend It Like Beckham, Best of the Best 3 + 4, Black Hawk Down, Blade, The Blair Witch Project, Blood Work, Blow, Blow Out, Blueberry, Boiler Room, Das Boot, The Bridge on the River Kwai, Bringing Out the Dead, Buffalo Soldiers, The Butterfly Effect, et cetera.

03. (Mini)Series. Denk aan: The 4400, Alias, Kuifje, Berlin Alexanderplatz, David de kabouter, The Awful Truth, The Dead Zone, Dekalog, Fringe, Game of Thrones, Hellsing, La Piovrai, Invasion, Heimat, Jericho, Lost, The Leftovers, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, Luck, Macross Plus, Die Manns, Millennium, Oz, Police Squad!, Remi - alleen op de Wereld, Rome, Battlestar Galactica, Spaced, Waltz, True Detective, X-Men, et cetera.

04. Weer verder met de Beren, Palmen en Luipaarden. De Tijgers en Leeuwen heb ik zover dat kan allemaal gezien.

05. Meer gaan zien van Kirsanoff, Dulac, Brakhage, Snow ( ? ), Ivens, Morrison, Cocteau, Anger, Jacobs ( ? ). Makino, et cetera. Kortom weer ouderwets in de wereld van de avant-garde / experimentele cinema duiken.

Waar kan ik tijd inkopen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Niet zoveel schokkende voornemens voor komend jaar. Het geconcentreerd kijken van films uit bepaalde landen, periode of bepaalde acteur/actrice zoals ik de tweede helft van 2016 heb gedaan is mij wel bevallen.

Ik heb me daarom voorgenomen om in de eerste helft van 2017 ook weer wat focus aan te brengen, dan komt er doorgaans meer van kijken en niet nutteloos formulewerk op TV, want als er een andere rode draad was in 2016, was dat ik nog nooit zo weinig films op TV heb gekeken…

Ergo, januari-juni 2017 worden de maanden van deze 10 speerpunten:

- (europese) silents

- britse cinema (classics, new wave, contemporary)

- frankrijk (italië komt tweede helft van 2017 dan aan de beurt)

- españa clássico

- voor mij onbekende sovjet-regisseurs als Gayday, Menchov, Ryazanov en Solvyov

- Katharine Hepburn (grotendeels voltooien van haar filmografie en sowieso alle partnerschappen met spencer tracy)

- Paul Newman, de belangrijkste nog ontbrekende films zien

- contemporary usa (ook met behulp van MUBI)

- latijns amerika (met enige mate), met name brazilië

- docu’s, oa Heddy Honigmann, Allan King en verder met name Werner Herzog

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Na reflectie op mijn Filmvoornemens 2016 is het natuurlijk wel zo leuk, om ook even na te denken over goede voornemens op filmvlak voor 2017:

- Bijhouden van de Watchlist 2017. Dit is me met die van 2016 heel behoorlijk gelukt, waardoor ik dit jaar 160+ titels van dit jaar zag, twee keer zoveel als in 2015. Eens zien of ik dat kan verbeteren in 2017!

- Wat meer persoonlijke thema-gerichte projectjes voor thuis, waarbij ik bijvoorbeeld 5 vergelijkbare films selecteer om in een maand te kijken.

- Proberen weer wat vaker een review te schrijven, maar wel met nadruk op kwaliteit ipv kwantiteit.

- De bijna complete ICM lijstjes (er zijn er een hoop bijgekomen afgelopen week) weer even inkoppen.

- Meer verdiepen in Iraanse cinema

- Wat lijstjes verder verkennen en een bronze award binnenhalen, zoals:

* BFI Flare's Best LGBT Films of All Time

* Amanda Award

* César Award

* Goya Award

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

De filmvoornemens van 2016 zijn helaas slechter uitgepakt dan dat ik had verwacht. Daarom dat ik het wat milder aanpak bij 2017.

- 1500 stemmen. Dit had ik ook gepland voor 2016. Stand nu:1348.

- 1100 meningen. Had ik vorig jaar niet, stand nu: 940.

- Watchlist laten dalen, meer van mijn kijk-lijst bekijken en minder 'nieuwere' films bekijken (al is dat neit het grootste probleem). Hoewel mijn cijfer blijft groeien, is de stand nu: 3277.

- James Bond franchise verdunnen. Niks aangeraakt sinds mijn vorige voornemens (al wel Star Wars uitgekeken).

Voor de rest zien we wel hoe het loopt.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Voornemens voor 2016:

- meer films zien dan in 2015

- (nog) vaker naar de bios gaan (stuk of 25 keer zou fijn zijn)

- blijven herkijken, bevalt me erg goed!

- recente filmreleases blijven volgen

- gaatjes vullen (bijv. Enter the Void en It's Only Talk eindelijk eens zien)

Voornemens voor 2017 (aim low):

- nog vaker naar de bios gaan (stuk of 30 keer zou fijn zijn)

- m'n horizon weer eens wat verbreden dmv themadagen/weken (acteur, land, era etc.)

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2198 votes

Paar kleine voornemens.

1) De ontbrekende 3 films van David Fincher bekijken

2) De 4 ontbrekende films van Tarkovsky bekijken.

3) Verder gaan met de films van Winding Refn. (slechts 2 gezien, nog 8 te gaan)

4) Zo nu en dan een Hitchcock kijken, te beginnen met de stomme films om te eindigen met de meest recente films. Zal waarschijnlijk niet helemaal lukken in 2017.

5) Beginnen met James Bond. Dit was al een voornemen voor 2016, maar heb er geen enkele gezien vooralsnog. Dacht zelf aan zo'n 1/2 films per maand, dus het zal wel/niet lukken in 2017.

6) De complete Heimat-serie. Zal wel een boel tijd in zitten.

7) 2015/2016/2017 films bekijken. Kom er maar niet aan toe die films te bekijken.

Ik denk niet dat alles zal lukken, maar vooral de eerste 3 moeten kunnen. 4 is by far de minst belangrijke en tegen 5 zit ik al een hele periode tegenaan te hikken

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Heimat wil ik ook graag, al krijgt de Dekaloog voorrang. Die staat er bij mij ook op voor 2017!

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Focus op Frankrijk (van Godard tot Grandrieux), Japan (van Yoshida tot Yamashita) en VS (van Fuller tot Ferrara)

Belgische klassiekers (Kumel, Delvaux, Drouot,...)

Italiaanse pulp (gothic horror, giallo, spaghetti, poliziotteschi)

roemeense + griekse new wave

veel horror en science fiction

ook nog:

-meer anime (en animatie in het algemeen) kijken

-meer experimentele cinema (Snow, Brakhage, Benning, Anger, Hutton, Lockhart, Jost, Cohen, Rivers,...)

-meer stille film (vooral Sovjet-Unie, Duitsland en Frankrijk)

-meer documentaires

-en hopelijk veel nieuwe auteurs ontdekken (vooral Oost-Europeanen: Loznitsa, Fliegauf, Ounpuu, Sokurov, Bartas,...)

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Geen voornemens, kijken wat op m'n pad komt.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik zit al een aantal jaren in een filmdip. Mijn doel is om echt een keer mijn to see-list onder handen te nemen. Dat betekent dat ik een film per week ga inprikken (en dat ik ook zorg dat ik de films die ik wil zien beschikbaar heb). Dit zal vast niet altijd lukken, maar ik ga toch zeker proberen om er van deze lijst tussen de 20 en 30 te zien in 2017.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

McSavah wrote:

Probeer dit jaar mijn nieuwe adoptieland Portugal verder te ontdekken. Van MdO en JCM wil ik de oeuvres zo ver mogelijk doorwerken (teller staat bij beide mannen pas op 1). Verder een nadruk op India houden, Hongarije opschroeven en Griekenland na een mager jaar weer oppakken.

Portugal is zeker gelukt, de andere landen minder (zeker India is er nauwelijks van gekomen). Voor 2017 wil ik beginnen met Straub & Huillet en nog meer uit Duitsland gaan zien (Berliner Schule en (proto-)Neuer Deutscher Film), waar ik dit jaar al een beetje mee ben begonnen. Verder gewoon op dezelfde voet verder gaan, oftewel van alles wat zien behalve de blockbusters.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

stephan-0115 wrote:

Paar kleine voornemens.

6) De complete Heimat-serie. Zal wel een boel tijd in zitten.

Mocht je in de buurt wonen: In het Hartlooper Complex worden (geloof ik) een aantal afleveringen vertoond. Ergens in januari/februari.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Ik zit al een aantal jaren in een filmdip.

Same. Althans, geen jaren, maar wel maanden. Zie af en toe nog een goede film, maar de meeste doen me (te) weinig. Daardoor kijk ik minder films en meer series. Hopelijk klim ik dit jaar uit die dip, zou fijn zijn!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

nummer2 wrote:

(quote)

Mocht je in de buurt wonen: In het Hartlooper Complex worden (geloof ik) een aantal afleveringen vertoond. Ergens in januari/februari.

allemaal zelfs, meen ik. Maar dat zijn nogal veel dagen vastleggen. Dat was mijn bezwaar in elk geval. Zou leuk zijn, maar op jacht gaan naar de restauratie leek me praktischer

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Waarschijnlijk gaan ze weer niet allemaal lukken, maar toch heb ik een aantal voornemens op filmgebied.

- Doorgaan met klassiekers en regisseurs ontdekken. Heb er nog een behoorlijke aantal liggen die ik nog moet gaan zien. Qua regisseurs staan sowieso Visconti, Pabst, Buster Keaton en Yasujirô Ozu. Voor de rest zien we het wel. Van een aantal regisseurs waarvan ik in 2016 voor het eerst wat zag meer gaan zien.

- Ook qua moderne cinema proberen veel te zien. Wil toch wel een aantal Indies nog erg graag zien. Ook een beetje de releases van 2017 proberen bij te houden zodat ik niet weer een eindsprint aan het eind van het jaar moet gaan doen (zal er waarschijnlijk wel weer van komen ).

- Mijn kijkachterstand eens wat wegwerken. Ik heb besloten om geruime tijd geen nieuwe aankopen te gaan doen. De teller staat momenteel op 213 films.

- Doorgaan met alle Disney classics op chronologische volgorde te (her)zien.

- Vaker het filmhuis proberen te bezoeken.

- Mijn top 250/500 vorm geven ivm een misschien een 3e MM top 1000 op komst. Een top 100 is al gelukt.

Genoeg om het komende jaar weer heel veel plezier aan te beleven.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Er zijn bij mij altijd meer wensen dan binnen een jaar te overzien zijn, dus de kunst is om het klein te houden... én het dan ook nog eens te doen!

Er is een aantal regisseurs waar ik komend jaar tenminste drie films van wil zien: Mike Leigh, Mrinal Sen, Ingmar Bergman, Philippe Garrel, Konrad Wolf, Tony Gatlif, Maurice Pialat, Krzysztof Zanussi en Pedro Almodovar... topje van een ijsberg, maar bij deze heb ik nog relatief veel te ontdekken en wil ze daarom voorrang geven. Ook naar Jessica Hausner en Istvan Gaal ben ik heel benieuwd, maar van beiden heb ik momenteel slechts twee titels in de voorraad.

Wat betreft de landen heb ik voor nu geselecteerd: Iran, Polen, Hongarije, India en de UK, met van elk zo'n 10 tot 20 titels.... wil er over een jaar dus wel minstens tien van elk gezien hebben

Dan is er bij het maken van kijk-lijstjes altijd weer de steun van de I Check Movies website, waar ik zal kijken naar de lijsten van 500<400, Cahiers yearly top10 en Locarno, naar films die ik nog niet gezien heb en die op 13 of meer lijsten voorkomen en er is een aantal awards waar ik naar "op jacht" kan dit jaar:

César Award (nog 4 te gaan voor brons)

Criterion Eclipse (nog 5)

FESPACO (5)

100 best chinese (6)

Grande Cinema Italiano (12)

wellicht ga ik tot slot ook voor platinum op de Cahiers 100 classics lijst (7 te gaan)

allemaal erg haalbare voornemens

kijken hoe ik er over een jaar voor sta!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Net zoals vorig jaar houd ik m'n doelen beperkt:

- Al m'n 4.5* voorzien hebben van een volwaardige review (nog 10 films te gaan)

- M'n MM review-achterstand terugbrengen tot 80 films (nog 9 films te gaan).

En hopelijk kan ik ook iets gaan doen met regisseurs op m'n blog.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Proberen minder lange persoonlijke meningen te schrijven, want die kosten vaak behoorlijk wat tijd (geregeld net zolang als de film zelf)

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

De eerbiedwaardige cinefiel in mij huilt een beetje, want de rebelse puber heeft in 2016 flink de overhand gekregen op de goede smaak. Het jaar begon ermee dat ik het afzichtelijke ‘Blood and Lace’ (1971) verwarde met ‘Blood and Black Lace’ (1964) van Mario Bava. Anthologiereeksen als ‘Trilogy of Terror’ (1975), ‘Body Bags’ (1993), ‘Tales from the Crypt (1972) en ‘Tales from the Hood’ (1995). In dezelfde geest heb ik ook de hoogst genoteerde titels gezien uit de reeks ‘Masters of Horror’ (2005-2007). Mag ik mijn licht-beschonken toestand als verzachtende omstandigheid opwerpen dat ik iets te gretig in de ultieme schlock dook als ‘Tales from the Crapper’ (2004), ‘The Room’ (2003) en ‘Microwave Massacre’ (1983)? En dit gelooft niemand meer: ik hou niet eens écht van horror…

In voorgaande jaren had ik een band met Noord-Afrikaanse/Arabischtalige films. Zo heb ik dit jaar de helft van alle Jordaanse films gezien (het zijn er overigens vier!) met ‘Captain Abu Raed’ (2007) en ‘Theeb’ (2014). Niet echt fantastisch. Dan kon ik meer met het klassieke Egyptische melodrama ‘The Nightingale’s Prayer’ (1959) van Henry Barakat en ‘Omar’ (2013) van Hany Abu-Assad. ‘Cleopatra: Queen of Sex’ (1970) van Osamu Tezuka hoort beslist niet in deze alinea thuis, maar de eerder genoemde puberjongen liet weer even van zich horen. Over de Egyptische cinema ben ik trouwens bijzonder optimistisch gestemd na het zien van de Oscar-inzending ‘Clash’ (2016), want in tegenstelling tot voorgaande jaren lijkt het tij gekeerd van de voorspelbare propagandafilms die geen politieke issues durven aansnijden.

Ik ben 11 keer naar de bioscoop geweest. Ironisch genoeg was de enige overrompelende ervaring een klassieker: ‘High and Low’ (1963) van Akira Kurosawa. Toch heb ik maar liefst twee sterke westerns in de bioscoop kunnen zien: ‘The Hateful Eight’ (2015) van Quentin Tarantino en ‘Hell or High Water’ (2016) van David Mackenzie. Allebei enigszins onterecht miskend in mijn nederige opinie. En kom op: ik noem ‘Spotlight’ (2015) toch ook even, want ik loop zelden met tranen een bioscoopzaal uit (niet verder vertellen!) Het kleine jongetje in mij kon zelfs zijn pret niet op met het oorlogsepos ‘Rogue One’ (2016). Helaas sloegen veel favoriete cineasten de plank enigszins mis. De Coens met de interessante mislukking ‘Hail, Caesar’ (2016) en Thomas Vinterberg met het niemendalletje ‘Kollektivet’ (2016).

Verder noemenswaardig: ‘The Past’ (2013) van Asghar Farhadi: de man blijft goed; ‘Wild Tales (2014), precies wat de titel suggereert, stelt niet teleur; ‘The Wolf of Wall Street’ (2013): de wittenboorden Goodfellas; ‘The Birds’ (1963): pas mijn derde van Hitchcock; ‘Rabid Dogs’ (1974): GTA voordat er überhaupt games waren; ‘Ex-Machina’ (2015): kon ik in ‘Her’ verliefd worden op een stem, hier ben ik stapel op Alicia Vikander in een robotlichaam; ‘A Page of Madness’ (1926): hallucinante Japanse gekkigheid; Malpertuis (1971): Orson Welles in een Vlaamse film, het blijft een vreemde gedachte; ‘Kikujiro’ van Takeshi Kitano (1999): heerlijke zomerse jongensdroom; ‘HyperNormalisation’ (2016) van Adam Curtis: de man weet montagebeelden spannend te krijgen. En dat was het eigenlijk wel zo’n beetje met de films die ik hoog heb gewaardeerd (4.0*) Wat dat betreft was het een bijzonder schraal jaar.

Op de laatste dagen van het oude jaar ben ik toch mild positief over de kant die de Nederlandse cinema tegenwoordig neemt. ‘Nena’ (2014) van Saskia Diesing geeft een bijzonder bekoorlijke jongedame als Abbey Hoes de kans om haar subtiele, gelaagde acteertalent te delen met het grote publiek. ‘De Surprise’ (2015) zet oscarwinnaar Mike van Diem weer even terug op de kaart. ‘De Zaak Menten’ (2016) en ‘Bloed, Zweet en Tranen’ (2015) verdienen geen originaliteitsprijs, maar het werkt goed als nostalgische placebo tegen een roerig nieuwsjaar. Helaas ben ik minder sentimenteel ingesteld als het op ‘Michiel de Ruyter’ (2015) aankomt. Of dat nou komt omdat de Jumboman (Frank Lammers) onze vaderlandse figuur als een actieheld met overgewicht neerzet; of omdat ik – kleurloze persoonlijkheid die ik ben – me toch witter voel door ‘Wit Is Ook Een Kleur’ (2016) van Sunny Bergman.

Dus 2017: Minder films van het niveau ‘Killer Klowns From Outer Space’ (1988) of ‘Messiah of Evil’ (1973). (Al zullen ‘guilty pleasures’ als God’s Not Dead 3 en Sharknado 5 vast weer de revue passeren!) Meer (moderne) klassiekers als ‘In The Mood For Love’ (2000),’There Will Be Blood’ (2007), ‘Les Diaboliques’ (1955) en ‘Belle de Jour’ (1967). Het wordt toch tijd dat ik mijn pubergedragingen verruil door au sérieux –een pijp opstekend, blazer aan en fronsend kijkend- de echte intellectueel ga spelen. Zo één die prat gaat op een subtielere, verfijndere smaak dan het plebs wat zich verlaagt tot de…ik durf het niet uit te spreken…de mainstream. De horreur! De horreur! (maar er schuilt wel een kern van waarheid in, ik wil weer een rondje doen 'klassiekers die ik voor mijn tweeëndertigste gezien wil hebben'.)

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Niet zoveel. Ik heb weer eens geprobeerd lijstjes te maken maar ben geen lijstjesmens en haak vrij snel af als ik dingen van mezelf "moet zien". Dat werkt dus niet. Geeft ook verder niet: het is geen werk.

Wel iets globalere voornemens:

* een 70mm screening zien (misschien Dunkirk (2017) of anders is in 2018 het 50 jarige jubileum van 2001: A Space Odyssey (1968) hopelijk komen er dan wat speciale screenings)

* een (stomme) film zien met orkestbegeleiding (heb uit verschillende bronnen gehoord dat b.v. het Rotterdams Philarmonisch vorig jaar The Matrix en dit Harry Potter heeft begeleid en dat dit erg fraai was. Requiem for a Dream (2000) lijkt mij erg gaaf in deze context)

* andere special events zoals binnenkort Brimstone (2016) met Q & A van Koolhoven

* nog meer bios bezoeken op Cineville pas t.o.v. pindakaas. Het helpt dat de nieuwe bioscoop Kino goed programmeerd en ook een prettige locatie is voor een hapje en een drankje.

* een buitenlands filmfestival bezoeken (b.v. Venetië of Karlsbad)

PS: Itt tot Donkerwoud merk ik dat mijn smaak met het voortschrijden der jaren eerder verplebeïseert: laat de mainstream mijn cocon zijn. Laat een Mel Gibson mij inspireren met over the top cinema waar niemand ongehavend een slagveld afkomt maar waar ik, DE KIJKER, zegevier. Itt tot pretentieuze arthouse films -gefinancieerd vanuit Europa- waar we minutenlang ossenkarren langs Filipijnse kanalen zien trekken of beasregende Mexicaanse landarbeiders minstens net zo lang moeilijk in camera's zien staren terwijl op de achtergrond suikerrietvelden branden (ah de cinematografie!). Plot-technisch -> (Als je een buskaartje koopt, Mexicaanse landarbeider, dan ben je zo in de stad alwaar geen asregens zijn). Enfin meer pulp en mainstream en minder arthouse voor mij (behalve IFFR waar ik mijn portie arthouse vast wel weer binnen krijg ).

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Bélon wrote:

. Itt tot pretentieuze arthouse films -gefinancieerd vanuit Europa- waar we minutenlang ossenkarren langs Filipijnse kanalen zien trekken of beasregende Mexicaanse landarbeiders minstens net zo lang moeilijk in camera's zien staren terwijl op de achtergrond suikerrietvelden branden (ah de cinematografie!). Plot-technisch -> (Als je een buskaartje koopt, Mexicaanse landarbeider, dan ben je zo in de stad alwaar geen asregens zijn)..

Dit moet wel een van de grappigste dingen zijn die ik hier in tijden heb gelezen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het doet me denken aan wat Freud ooit schreef bij Intouchables: "maar met dit soort afgezaagde grappen over kunst en klassieke muziek nog steeds durven afkomen, is een beetje triest."

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Toevoeging:

nu sta ik op

Aantal stemmen: 3677 (gemiddelde: 3,26, standaardafwijking: 0,70)

Aantal berichten: 6986 (waarvan 365 als mening gemarkeerd)

Aantal stemmen naar 4000

(Aantal berichten naar 8000)

aantal meningen naar 450

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mijn filmvoornemens voor 2017.

Ik ben 2016 geëindigd met 2274 stemmen.

-De Alien collectie (+ Prometheus) herzien voordat Alien: Covenant in de bios draait

-De Terminator reeks herzien

-Alle Godzilla films nu wel afkijken (ben ik al sinds 2015 mee bezig)

-Eventueel eens de Marvel films van de laatste 10 jaar eens gaan herzien

-Peter Jackson films bekijken die ik nog niet heb gezien (vooral zijn oude horrorfilms)

-Ridley Scott films bekijken die ik nog niet heb gezien

-Steven Spielberg bekijken die ik nog niet heb gezien

-Richard Linklater films bekijken die ik nog niet heb gezien

-Net als in 2016 ook weer proberen meer niet-Engelstalige films te bekijken. Dat zal wel vooral horror worden.

-Rond de 2450 stemmen eindigen (doelstelling met magische grens van 2500 stuks is voor 2018)

-Proberen om toch wel een keer of 15 naar de bioscoop te gaan. Veel vaker ga ik toch nooit aangezien ik geen Pathe pas bezit. Wil wel proberen dan wat meer losse films te kijken en niet constant de bekende franchise titels. Is me dit jaar wel vrij aardig gelukt.

Maar ik leg mezelf nooit druk op met films kijken. Het is een hobby, het moet zeker niet iets dwangmatigs worden. Daarbij zal ik mijn televisietijd ook weer genoeg besteden aan series, games en sport.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Theunissen wrote:

Proberen minder lange persoonlijke meningen te schrijven, want die kosten vaak behoorlijk wat tijd (geregeld net zolang als de film zelf)

Noodzakelijk ?? Ik vind je langere recensies altijd leuk om te lezen namelijk, maar als jij een manier vind ze compacter en net zo goed te plaatsen, I don't give a damn

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Meer Amerikaanse films kijken. Zit dit jaar op 82%. Kan beter.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

De filmvoornemens van 2016 zijn helaas slechter uitgepakt dan dat ik had verwacht. Daarom dat ik het wat milder aanpak bij 2017.

- 1500 stemmen. Dit had ik ook gepland voor 2016. Stand nu:1348.

- 1100 meningen. Had ik vorig jaar niet, stand nu: 940.

- Watchlist laten dalen, meer van mijn kijk-lijst bekijken en minder 'nieuwere' films bekijken (al is dat neit het grootste probleem). Hoewel mijn cijfer blijft groeien, is de stand nu: 3277.

- James Bond franchise verdunnen. Niks aangeraakt sinds mijn vorige voornemens (al wel Star Wars uitgekeken).

Voor de rest zien we wel hoe het loopt.

Hierop trouwens een toevoeging:

- Meer documentaires kijken. Voornamelijk: Universum (aarde en hier buiten), WWII en nucleariteit.

- Alle films van mijn top 10 regisseurs bekijken (Christopher Nolan, Wes Craven, James Wan, Peter Jackson , Steven Spielberg ,. Michael Bay , Rob Zombie , James Cameron , Wolfgang Petersen en Quentin Tarantino).

- Betrekking tot collecties nog meer uitbreiden (eerder vermeld). Vaker Horror Block weer abonneren (bijvoorbeeld). Of echt een beetje opzoek gaan naar collectables.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Kondoro wrote:

Noodzakelijk ?? Ik vind je langere recensies altijd leuk om te lezen namelijk, maar als jij een manier vind ze compacter en net zo goed te plaatsen, I don't give a damn

Ik zei dan ook proberen (ik zal me toch vaak niet kunnen inhouden)

Overigens fijn om te lezen/horen dat je ze leest en ook alvast een fijne jaarwisseling en veel filmplezier voor 2017 en dat geldt natuurlijk voor iedereen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.