• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Filmvoornemens 2016

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Van 2015:

1361 stemmen. Wil dus op 1561 uitkomen --> check

250 in totaal. --> 2010 nieuwe films, zes Star Wars films herzien, 23 Bonds en nog een aantal. Zal net aan gelukt zijn.

Misschien dat ik de hele James Bond-serie eens wil oppakken --> gelukt (wist niet eens meer dat ik deze hier had staan)

Verder 3 maal per maand gemiddeld naar de bios--> 43 maal, gelukt

The Birth of a Nation (100 jaar oud nu)-->gezien

Seven Samurai -->en gezien

misschien eens wat Aziatisch-->wel iets gepakt, maar niet zoveel als ik wilde

Russisch en Oost-Europees proberen -->helemaal niets van gezien

Tevens nog hele stapels met Spaanstalige films liggen die ik ook wil hebben gezien over een jaar-->een enkele gezien

Voor 2016

- Op 1800 stemmen uitkomen

- Alle Spielbergs gezien

- Meer Hitchcock

- Meer Billy Wilder

- Meer klassiek Italiaans (waarvan hier nog wel wat ligt)

- Weer de Spaanstalige films

- 3 maal per maand naar de bios minimaal

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Malick wrote:

Wat mij betreft mag ieder van jullie tien titels noemen

Oké.

Le testament d'Orphée, ou ne me demandez pas pourquoi! (1960), Hadaka no shima (1960), Soy Cuba (1964), Démanty noci (1964), Szindbád (1971), Un homme qui dort (1974), Edvard Munch (1974), Idi i smotri (1985), Sto dney do prikaza (1994) en Decasia (2002).

M'n eigen filmvoornemens voor 2016 laten zich vooralsnog beperken tot het verzilveren van een Pathé-voucher die ik laatst bij een enchilada kreeg. Star Wars heeft een goede kans.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2198 votes

2 belangrijke voornemens van me zijn de 7 Star Wars' en alle 24 Bond-films. Voor de rest weet ik 't nog niet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Alastor wrote:

M'n eigen filmvoornemens voor 2016 laten zich vooralsnog beperken tot het verzilveren van een Pathé-voucher die ik laatst bij een enchilada kreeg.

Die titels die je voor Verhoeven neemt lijkt me een goede. Volgens mij is de helft van mij afkomstig. Die Homme Qui Dort en Prikaza zou ik dan ook tippen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Aim low voor 2016.

- Zorgen dat m'n gehele top 250 voorzien is van reviews (9 films te gaan)

- Review-achterstand op MM onder de 100 krijgen (5 films te gaan)

En fingers crossed dat 2016 nog eens een 5* film brengt, da's toch al even geleden.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Meer tijd en energie vinden om actiever te zijn op MM.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Kondoro wrote:

Filmvoornemens voor 2016 heb ik zo snel nog niet. Ben erg druk met mijn opleiding en met het werken wat daar bij hoort (BBL) dat ik sowieso minder tijd heb om te besteden aan films. Wil denk ik gewoon door gaan met het kijken van mijn kijk - lijst, dat ik die weer even wat uitmelk. Daarbij ook de nieuwe releases kijken. Gewoon me gangetje gaan en dan zie ik wel waar ik strand.

Sowieso wil ik me aan seizoen films gaan houden net zoals dit jaar. Dat zijn dus met halloween , halloween films, met kerst , kerst films etc.!

Uitgebreide informatie strook voor mijn voornemens maar dit is wat ik wil:

- Mijn kijk-lijst in vermindering brengen. Stand per 30 december 2015 is 2574, dit is omdat de kijklijst aanzienlijk vergroot op ten duur als ik steeds nieuwe films tegen komen.

- Mijn review-achterstand aanzienlijk klein maken. Met een achterstand van 480 films wil ik toch onder de 300 krijgen. Daarna kunnen we verder telkens -100 te komen per jaar, kijken of het lukt.

- Ik wil intotaal op 1500 film gestemd hebben, de teller staat nu op 1134 en er staan nog drie films op de planning dat word dus 1137.

- Deadpool (2016), Suicide Squad (2016) en Film >> Nieuws >> Bad Boys 3 (2017) sowieso in de bioscoop kijken (misschien komen er nog meer bij)

- Alle Star Wars en James Bond films kijken (van James bond nog 20 te gaan).

- Klassiekers bekijken

voornemens wat niet puur account gericht is:

- Planken in mijn kamer ophangen om mijn movie collectables etc. op tentoon te kunnen stellen.

- Nog steeds mijn abonomenten volgen (Nerd block, Horror block of Sci-Fi Block) voor collectables.

- Een gezellige dag hebben op Comic Con NL met tattoobob en HALVE TAMME..

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Thanks, IDM en Alastor!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Even voor mijn eigen administratie: ik eindig 2015 met een totaal van 2091 stemmen. Op 1 januari 2015 waren dat 1942 stemmen. 149 nieuwe films gezien dit jaar dus, maar het vertekent nogal, want ik heb er ook flink wat gekeken die ik al had gezien. En series namen weer een groot deel van mijn zendtijd in.

Mijn doelstelling voor 2016 is dat ik toch wel op plus minus 2250 stemmen eindig.

Komend jaar oa Star Wars en James Bond een herkijkbeurt geven.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Bijna 500 films gezien dit jaar. Kijken of dat nog een keer lukt

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Aantal stemmen nu is 501 -> 750 zou mooi zijn

Watchlist onder de 1000 houden -> is nu 818 films lang

Voornemens:

- 2016 films beter volgen. Films die in de cinéma uitkomen of kijken, of downloaden indien ze me interesseren.

- Nog meer focus leggen op buitenlandse films: vooral Zuid-Amerika, Azie en Scandinavie

- Wat meer series bijhouden en aan beginnen. Alsook documentaires

- Toplijsten weer wat kleiner maken te beginnen met de FMovie top 100 helemaal te bekijken. Momenteel 50/100 gezien zonder dat ik er me echt op heb toegelegd

- Regisseurs waarvan ik meer wil zien: David Fincher, Nicolas Winding Refn, Ki-Duk Kim, Denis Villeneuve, Hiroshi Ishikawa, Kar Wai Wong

- Andere regisseurs die ik beter wil leren kennen: Alfred Hitchcock, Coen Brothers, Hiyao Miyazaki

- Vooral veel plezier hebben

- meer bioscoopbezoekjes: 20 keren naar cinema is een mooi streefaantal.

Januari:

- nog wat afwerken van watchlist m.b.t. Duitstalige cinema, 2015 films en 2004 films

- Beginnen met 2005 (zijn toch maar +- 15 films die ik wil zien) en 2016 nl cinemajaar films

- Ishikawa

- wat aandacht aan Oscarfilms van dit jaar

- wat aandacht aan sf-films

- beginnen met wat series uit te kijken: The Borgias, Gomorra en misschien beginnen aan Breaking Bad / Game of Thrones / House of Cards

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

1.

Naar aanleiding van de MM top 1000 ben ik nogal actief geweest op de DVD/BR-markt. Intussen geconsumeerd: Koreeda's Distance en Rohmers Six Moral Tales

Voor 2016 staan nu nog op het programma films van Aoyama, Tsai, Angelopoulos, Akerman, Malle, Tarr, Sokurov, Yoshida, Malick, Wenders en Weerasethakul.

2.

Iets vaker het pontje over het IJ nemen. Is er dit jaar te weinig van gekomen, en dan ook nog niet met als einddoel EYE... ik ga mijn leven beteren.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Dit jaar een dikke 400 films gezien. Zal volgend jaar vermoedelijk wel wat minder worden. Verder ben ik niet zo van de voornemens, al moet ik mezelf er echt eens toe aanzetten m'n Cineville pas wat vaker te gebruiken. Die ligt onderhand stof te vergaren.

Wat regisseurs in wiens oeuvre ik me nog wat verder wil verdiepen: Andrzej Zulawski, Lars Von Trier, Uwe Boll, Benedek Fliegauf, Alejandro Jodorowsky, Michele Soavi, Peter Greenaway, Jacques Audiard, en nog wel een paar.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Uwe Boll in dat lijstje... Geinig.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Gheh, heeft natuurlijk enige rommel op zijn naam staan, maar bewijst nochtans met regelmaat interessantere films te maken dan menig regisseur.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Mee eens hoor! Bovendien een uniek en grappig figuur. Ben sinds Heart of America al een fan en kan zelfs House of the Dead en Alone in the Dark nog goed hebben...

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Happy 2016, nu moet het allemaal gaan gebeuren, haha!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Iedereen een filmisch en voorspoedig 2016 gewenst.

Ik mag concluderen dat van mijn nobele voornemens voor 2015 niet veel terecht is gekomen. Misschien had ik ook teveel, er is immers meer in het leven. Voor 2016 houd ik het simpeler:

- Bioscoopbezoek iets opvoeren.

- Vrede hebben met films missen. Het gevoel 'eigenlijk te moeten' is contraproductief.

- Beginnen aan mijn projectje om een film uit ieder land te kijken. Hik al even tegen die immense onderneming aan.

We gaan het zien! Nu de lijstjesstress weer voorbij is kan ik weer rustig beginnen met weer wat meer klassiekers kijken en mijn oog weer wat meer op de interessante ICM lijsten te richten. Waaronder de MM top 1000

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Probeer dit jaar mijn nieuwe adoptieland Portugal verder te ontdekken. Van MdO en JCM wil ik de oeuvres zo ver mogelijk doorwerken (teller staat bij beide mannen pas op 1). Verder een nadruk op India houden, Hongarije opschroeven en Griekenland na een mager jaar weer oppakken.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Doelstelling van vorig jaar (149 films zien) niet gehaald. Voor dit jaar hoop ik op 31 december op 1250 titels te zitten dat is 143 films. Vooral uit de wel-bekende veel-te-lange watchlists. Je kent ze wel.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ik zat op 31 december op 2713 stemmen. 3000 stemmen over een jaar zou leuk zijn, maar volgens mij voor mijn doen ook bovengemiddeld. Verder wil ik wat vaker naar de bios buiten de festivals. Zeker als Kino in Rotterdam opengaat en ze een beetje fijn programeren. En minstens een keer of tien naar Worm. Daar kom ik ook notoir te weinig.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

starbright boy wrote:

Ik zat op 31 december op 2713 stemmen. 3000 stemmen over een jaar zou leuk zijn, maar volgens mij voor mijn doen ook bovengemiddeld. Verder wil ik wat vaker naar de bios buiten de festivals. Zeker als Kino in Rotterdam opengaat en ze een beetje fijn programeren. En minstens een keer of tien naar Worm. Daar kom ik ook notoir te weinig.

Ik heb begrepen dat Kino nog wel even kan gaan duren..

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ik had die indruk ook al. Verbouwing is duidelijk nog lang niet klaar. Maar het zal wel in het nieuwe jaar zijn ergens hoop ik.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

McSavah wrote:

Probeer dit jaar mijn nieuwe adoptieland Portugal verder te ontdekken.

Leuk. Dat zal ik volgen. Hopelijk stuit je op enkelle mooie parels.

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Mijn filmvoornemens zijn:

- Terug actief worden op deze site

- Zoveel mogelijk reviews schrijven

- Meer essentiële klassiekers kijken

- Proberen wat meer naar bioscoop te gaan

- Mubi account is terug geactiveerd dus kan weer op ontdekkingstocht

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Ja, MM top 1000, daar ben ik zeker nog enkele jaren zoet mee. Is wel een lijst die ik liever zou afwerken dan IMDb top 250/ de top 250 van hier. Als ik de FMovie top 100 heb afgewerkt (een top 100 van gebruikers op een forum dat draait rond de game: football manager (ben daar ook actief in het filmtopicje), zie ik wel wat er dan komt.

Het voordeel van de FMovie top 100

- Mooier dan IMDb / MM top 100

- Minder blockbusters

- Minder oudere films (-> waar ik voorlopig minder focus op leg)

- Meer recente en/of buitenlandse films

Als dat klaar is, doe ik wel de MM top 100 van de MM top 1000 hoewel ik bepaalde films wel zou overslaan die ik best later bekijk (stalker, tenzij solyaris me echt zo goed bevalt.. ), maar dat zien we dan wel weer. Ben ook oud & wijs genoeg om te weten wat goed voor me is, en wat ik wil zien, en waar ik zin in heb.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Scoor ik 100 op 100 op, toch veel blockbusters/klassiekers.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

95 van de 100 in bezit.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik zie dat ik in 2015 geen voornemens had gepost - heel verstandig.

Laat ik er nu toch weer wat plaatsen - maar zal voorzichtig zijn:

- Mijn 1000e Japanse film zien.

- Mijn 9000e stem uitbrengen.

- Wat minder naar de bios voor reguliere voorstellingen, afgelopen jaar was 175x. Toch te vaak minder interessante dingen gezien, omdat je met de Cineville kaart 'toch wel kan gaan'.

- Wel weer veel Camera Japan en zeker Imagine doen, voor IFFR is minder tijd helaas.

- India: ik hoop 25 dit jaar, maar 10-15 zou ook al heel mooi zijn

- Japan: ik hoop 40-50 dit jaar, maar 30 zou ook al mooi zijn

- VS, Jaren 70 (denk aan regisseurs als Paul Mazursky, Ulu Grosbard en Herbert Ross)

- 50% van de ontbrekende Academy Awards best actress- en best actor-films kijken (veel meer klassiekers zullen er dan niet bij zijn in het jaar)

- En verder blijf ik herkijken, ging vorig jaar al best aardig. Vorige week Kiki's Delivery Service, gisteren al Silver Linings Playbook en komend weekend al 2x Antonioni. Gaat dus goed.

edit: gelijk de daad bij het woord gevoegd en gelijk een ritsje dingen besteld.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Voornemens voor 2015 sluiten grotendeels aan op mijn filmjaar 2014:

- meer Japanse (recente) cinema & anime

- meer uitdagende films uitzoeken dit jaar

- meer (recente) arthouse meepakken

- meer films uit Z-Korea, Taiwan en anderzins Azië

- recente filmreleases blijven volgen

- op zoek naar pulp pareltjes (80s en modern, trash, slashers, horror)

- blijven herkijken, met als doel een up to date toplijst

- focus op regisseurs

Voornemens voor 2016:

- meer films zien dan in 2015

- (nog) vaker naar de bios gaan (stuk of 25 keer zou fijn zijn)

- blijven herkijken, bevalt me erg goed!

- recente filmreleases blijven volgen

- gaatjes vullen (bijv. Enter the Void en It's Only Talk eindelijk eens zien)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.