• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Welke film startte jouw filmliefde?

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Grappig, bij mij was Alien ook één van de eerste 'grote' films die ik zag, en mede door die film werd ik pas écht geïnteresseerd in het medium film. Herinner me nog goed hoe spannend ik hem vond als jochie .

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Maar het zijn zo'n films die wel de stap hebben doen zetten naar andere interessantere films. Van James Bond naar Lars von Trier bvb is de stap vrij groot.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Waar is je liefde voor film begonnen? Dat is nu eens een goeie vraag. Als ik mij goed kan herinneren was de eerste film die ik ooit in de bioscoop gezien heb de Walt Disney animatiefilm Bambi. Onlangs deze nog eens terug bekeken maar dit stelt niet zo veel meer voor. Hoewel het kleine konijntje met zijn heerlijk accent, Stampertje, nooit uit het geheugen is gewist. Leuk om hem nog eens terug te zien.

Grootgebracht met verschillende animatie reeksen en andere reeksen, om er één te noemen de franse animatie reeks Il était une fois ... La vie die ik me nog goed kan herinneren. We zaten steeds al een eind voordien voor de televisie te wachten. Later waren er natuurlijk de Amerikaanse films zelfs Seagal toen nog. Ook ben ik grote fan van X-files en alles wat te maken had of verfilmd werd van Stephen King. We mogen zeggen dat we into het horror en sci-fi genre waren. ( Tales from the crypt en de vrijdagavond Friday The 13th )

De grote ommekeer in mijn interresse in films kwam er met de eerste film die ik ooit in een filmclub heb bijgewoond. The Constant Gardener was de eerste film. Door omstandigheden was ik zelfs enkele minuten te laat waardoor ik in een volle zaal naar een plaatsje werd geleid. De stilte in de zaal maakte een enorme indruk, zoveel zelf dat ik mijn jas heb aangehouden om maar niemand te storen. Hier werd naar de bioscoop gekomen om naar de film te zien. Na deze ervaring begon ik steeds meer te gaan en kwam zo in contact met films uit andere landen. Niet lang daarna ontdekte ik een filmfestival die films bracht uit 3 continenten zoals afrika, Azië en Latijns-Amerika. Dit zette de deur open naar een heel andere wereld van film. Van dan af is het niet meer goedgekomen.

Nu doe ik drie filmfestivals op een jaar en zie ik zo'n 100-tal films in de bioscoop. Heb ook al een mooie collectie staan op dvd en blu-ray. Ook ben ik mij aan het verdiepen in de filmgeschiedenis zover zelfs dat ik graag een cursus filmgeschiedenis wil gaan volgen. Jammer genoeg is dit moeilijk combineerbaar met mijn werk. Ook internet opende deuren maar films afhalen van het net doe ik niet. Alles op dvd of blu-ray.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Schoolfilms inderdaad. Waarschijnlijk meerdere gezien maar de film die ik in mijn schooljaren heb gezien was natuurlijk Schindler's List. Zei me toen echt niks maar staat nu en voor altijd in mijn top 10 van beste films ooit.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

VoorDeFilm wrote:

Ik bedoel inderdaad niet je éérste film. Maar ik bedoel echt de film die voor jou je liefde voor cinema bevestigde.

Ben toch benieuwd of er echt veel reacties komen.

Film Pegasus wrote:

Zoiets groeit natuurlijk.

En op gegeven moment neemt het af.

Ik zie het als verzamelen. Je begint met 1 of 2, op gegeven moment heb je er een heleboel. Sommige mensen gaan hun hele leven er mee door en andere mensen stoppen ermee en doen wat anders. Dan wel gaan zich richten op iets anders, dus die gaan weer wat anders verzamelen (in dit geval gaan heel andere films kijken dan ze aanvankelijk deden) of zoeken een andere bezigheid.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Dat heb je met alle hobby's. En ik veronderstel dat de mensen die nu nog op MM zetten nog steeds van film houden. En gemiddeld toch meer dan de doorsnee filmkijker die naar de bioscoop gaat vanwege het gezelschap en gerust in slaap valt bij een film op tv.

dimi303 wrote:

Waar is je liefde voor film begonnen? Dat is nu eens een goeie vraag. Als ik mij goed kan herinneren was de eerste film die ik ooit in de bioscoop gezien heb de Walt Disney animatiefilm Bambi. Onlangs deze nog eens terug bekeken maar dit stelt niet zo veel meer voor. Hoewel het kleine konijntje met zijn heerlijk accent, Stampertje, nooit uit het geheugen is gewist. Leuk om hem nog eens terug te zien.

Grootgebracht met verschillende animatie reeksen en andere reeksen, om er één te noemen de franse animatie reeks Il était une fois ... La vie die ik me nog goed kan herinneren. We zaten steeds al een eind voordien voor de televisie te wachten. Later waren er natuurlijk de Amerikaanse films zelfs Seagal toen nog. Ook ben ik grote fan van X-files en alles wat te maken had of verfilmd werd van Stephen King. We mogen zeggen dat we into het horror en sci-fi genre waren. ( Tales from the crypt en de vrijdagavond Friday The 13th )

De grote ommekeer in mijn interresse in films kwam er met de eerste film die ik ooit in een filmclub heb bijgewoond. The Constant Gardener was de eerste film. Door omstandigheden was ik zelfs enkele minuten te laat waardoor ik in een volle zaal naar een plaatsje werd geleid. De stilte in de zaal maakte een enorme indruk, zoveel zelf dat ik mijn jas heb aangehouden om maar niemand te storen. Hier werd naar de bioscoop gekomen om naar de film te zien. Na deze ervaring begon ik steeds meer te gaan en kwam zo in contact met films uit andere landen. Niet lang daarna ontdekte ik een filmfestival die films bracht uit 3 continenten zoals afrika, Azië en Latijns-Amerika. Dit zette de deur open naar een heel andere wereld van film. Van dan af is het niet meer goedgekomen.

Nu doe ik drie filmfestivals op een jaar en zie ik zo'n 100-tal films in de bioscoop. Heb ook al een mooie collectie staan op dvd en blu-ray. Ook ben ik mij aan het verdiepen in de filmgeschiedenis zover zelfs dat ik graag een cursus filmgeschiedenis wil gaan volgen. Jammer genoeg is dit moeilijk combineerbaar met mijn werk. Ook internet opende deuren maar films afhalen van het net doe ik niet. Alles op dvd of blu-ray.

Heel mooi verhaal. Daar kan ik wat mee!

Film Pegasus wrote:

Dat was wennen, maar de film was zeer goed meegevallen. Het heeft me wat uit de comfortzone getrokken om films op te zoeken die ik totaal niet kende en mij niets van de gesproken taal aan te trekken.

Ja, dat is toch fantastisch?! Er is zoveel meer dan de mainstream Hollywood film. En als je eenmaal over de streep bent wil je niet meer anders.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Mijn film liefde? Ik denk rond de tijd dat ik met mijn vader als 7 jarige Wesley al naar de Steven Seagal films zat te kijken haha! In de jaren daarna zijn vooral kinderfilms natuurlijk op mijn netvlies geschreven. Zoals Finding Nemo, Madagascar, alvin and the chipmunks etc. etc. Ik keek graag naar de films. Tot op een dag mijn moeder de film The Mist (2007) mee nam en wij die gingen kijken. Ik vond de film eng , spannend maar leuk om te kijken. Sinds die dag ben ik dagen lang films gaan kijken met een oude kameraad van me. Bij ons waren de films Friday the 13th, halloween, chucky en Freddy Kreuger erg populair. Bijna elke avond keken wij wel zo'n film. Nou goed, toen leerde ik een kameraad kennen via karate, en sinds die dag kijk ik nog steeds elke zaterdag avond met hem en soms paar anderen 1/2/3 films. En sinds dien kijk ik ook veel meer films op mij zelf

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.