- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmvoornemens 2011
Filmvoornemens 2011
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Doorgaan op de weg die ik enkele weken geleden al ben ingeslagen. Dat wil zeggen op Metacritic, Popcornmeter en Rotten Tomatoes de bd- en dvd-releases in de gaten houden en de interessante titels downloaden en kijken. En pas als mijn filmhonger op die manier nog niet gestild is ga ik op zoek naar ander materiaal. Iets uit de vele interessante lijsten op iCheckMovies bijvoorbeeld of films die om wat voor reden dan ook hierin terecht zijn gekomen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
4500 stemmen halen, zit nu op 4275 en daar komen er nog 2 bij, dus dat moet wel gaan lukken.
belangrijkste voornemen is het IFFR weer eens 10 dagen lang bezoeken. Ga maandag vast vrij nemen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Alle Hitchcocks herzien dus ik ga proberen elke week een film van hem te zien, zal dus ook een stuk in 2012 vallen. Voor de rest nog de Abbott & Costello films afwerken maar voor de rest geen echte plannen, ik zie wel wat er uit de bus komt.
edit: ook eens door mijn gigantische achterstand door geraken maar dat zal ook moeilijk zijn.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Grappig; ik ga Hitchcock juist 'afkijken' (nog 9).
Verder They Shoot Pictures top 100 (nog 16)
Top 250 IMDB (nog 2)
Top 250 MM (nog 19)
Toplijst Film Noir (nog 18)
Dat zijn 64 titels die vaststaan, ik zie wel wat er verder voor leuks uitkomt en in welke hoekjes ik wat ga snuffelen. Ga zo'n beetje naar de 3000 stemmen en 2500 meningen.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Ook maar eens mijn kijkachterstand verkleinen. Ik sta zo'n 60 dvd's en 30 opnames achter.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
In plaats van kopen ze ook eens gaan kijken.
Verder ga ik dit jaar echt proberen mij door The Good , The Bad and the Ugly en Once upon a time in the West heen bijten, terwijl ik er echt geen zin in heb. Toch 2 top 10-titel in de op 250, dus het kan geen echte bagger zijn.
Vinokourov
-
- 3143 messages
- 2909 votes
Ik denk dat ik weer eens het hele MST3K-gebeuren ga oppikken. Lekker domme monsterfilms uit de jaren '50 kijken die echt nergens over gaan
. Ben ergens blijven hangen in seizoen 7. Dus heb nog wel wat voor de boeg.
Verder hoop ik het aantal ongeziene films met meer dan 50.000 votes op imdb wat terug te dringen. De ellende is echter dat er telkens weer zoveel films drbij komen die die grens overschrijden
.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
1.* Niets meer kijken uit Amerika. Of het nu Hollywood is of van die Independent films. De grootste ergenis op filmgebied is en blijft die Amerikaanse mentaliteit. Het herhalen van verhalen, het feit dat Hollywood geen verhalen kan onthouden en alles maar moet recyclen. En ga zo maar even door...
2.* Serieus aan de slag met mijn kijkvoorraad (856).
3.* Vaker een serie of miniserie opzetten. Heb er nog genoeg liggen en kan daardoor Punt 2 mooi combineren.
4.* Hoewel ik uitgekeken ben op de ''IMDB 250'' ga ik gewoon rustig verder met de ''1001 Filmboek''.
5.* En als het even kan een korte film dit jaar maken. Zit vol met intrigerende ideeën alleen kan ik niemand strikken voor een (zwijgende) hoofdrol.
SaNDuTjE
-
- 1434 messages
- 3236 votes
Verder ga ik dit jaar echt proberen mij door The Good , The Bad and the Ugly en Once upon a time in the West heen bijten, terwijl ik er echt geen zin in heb.
Daar zul je serieus geen spijt van krijgen. Vooral van de eerste niet 
SaNDuTjE
-
- 1434 messages
- 3236 votes
Eigen voornemen:
- de Star Wars reeks bekijken.
- nog meer (niet-mainstream) films ontdekken via mede MM'ers (zoals de gisteren bekeken film Underground, want wat een film/ontdekking is dat).
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
1. Alle films uit de top 250 bekijken (nog 60 te gaan).
2. Weer veel films blijven kijken uit de tip 250.
3. Alle films uit de Film Noir top 50 bekijken (nog 9 te gaan)
4. Mijn stemmenaantal van 1210 naar 1800 brengen.
5. Alle films uit mijn top 10 herbekijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zit nu op 1345 stemmen. Ik ga er vanuit dat ik eind 2011 de 1500 stemmen toch zeker wel heb gehaald.
Verder vind ik het altijd zo opdringerig om mezelf doelstellingen voor films kijken op te leggen. Ik heb ook niet zoveel met de toplijsten, dus ik zie het wel. Hoop dat ik in 2011 weer wat verrassende horrors uit het buitenland ga zien.
Ik wil trouwens nog wel mijn top 10 veranderen. Maar dat doe ik pas als ik ze allemaal uit mijn huidige top heb herzien. Dat zijn momenteel alleen nog Forrest Gump en Der Untergang, maar ik weet wel zeker dat sowieso die 2e erin blijft.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zo min mogelijk onbekende films kijken.
Diverse films die ik in het verleden heb gezien opnieuw kijken.
Wat meer series en korte films, die zijn wat gemakkelijker te combineren met andere activiteiten.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Waarschijnlijk weer op films stemmen buiten mijn top 10. Het is nu in ieder geval zuiver, dus geen films waar ik enkele minuten van heb gezien of helemaal niet. Wel lastig om zo'n 500 - 700 films op te zoeken. Ik heb gelukkig wel bijna 300 recensies, dus heb er i.i.g. rond de 300 stemmen om te beginnen.
En ik probeer bij elke film een korte tot middellange recensie te tikken. Natuurlijk zal het niet bij elk film lukken, maar elk film waar ik iets van kwijt wil of iets wil delen is dat lekker meegenomen.
Dan heb ik mijn 'nog te zien' lijst. Het staat nu op +/- 180. Er komen natuurlijk vele nieuwe en interessante films uit, maar ik zal proberen om minstens 100 van de 180 films te zien.
Naast mijn 'nog te zien' lijst, heb ik ook 'in bezit' lijst. Ik zal toch wel enkele tientallen herzien en of een nieuw of een verbeterd recensie te maken.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
- 2000 stemmen halen.
- mijn kijkachterstand verkleinen.
- alle Disney dvd's kopen die dit jaar uit de kluis komen.
Voor de rest zou ik het niet weten. Blijf gewoon lekker films en series kijken. Hopelijk komt er dit jaar weer een hoop leuks voorbij.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
1. Weer ongeveer 200 films zien dit jaar dus iets onder de 2600 stemmen uitkomen. (Dit jaar waren het er 195)
2. IMDB top 250 helemaal zien (Nog 7)
3. MM top 250 helemaal zien (Nog 0 maar nieuwe instoming in de gaten houden)
4. Op IFFR weer tussen de 10-15 films bekijken
5. Weer wat meer klassiek/ouder werk kijken. Andere jaren was dit het overgrote deel maar dit jaar kwam voor het eerst een overgrote meerderheid van na 2000.
6. En natuurlijk mijn dvd collectie weer wat verder uitbreiden
Butchers
-
- 201 messages
- 341 votes
Ik wil ook wel alle Disney dvd's kopen. Meer films kopen en mijn oude films die ik niet meer kijk verkopen.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1621 votes
- Zeker wel 1 keer per maand naar de bios, (ook al weet ik dat het niet gaat lukken
) maar in iig meer naar de bios dan in 2010.
- Meer dan 2000 berichten halen op Moviemeter 
- Alle films bekijken die ik opgeslagen heb in mijn films - nog zien.
- En een paar films proberen toe te voegen 
- Proberen 500 tot 1000 of meer stemmen te krijgen op Moviemeter
Ik zit nu nog maar op 410 dus zoiezo 90 films kijken dit jaar.
- En wie weet zelf in een film meespelen
Nee, dat ga ik de mensen niet aan doen.
Dat was het wel zo'n beetje.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
1) Teller verhogen van 1022 naar 1500 films. Dat zijn 478 stuks.
2) Veel recensies schrijven.
3) Meer films bekijken uit de Oostbloklanden. Denk vooral aan Bela Tarr, Aleksandr Sokurov en ook nog enkele films van Tarkovsky.
4) Nog enkele regisseurs beter leren kennen. Bijvoorbeeld Sharunas Bartas, Ingmar Bergman en Philippe Grandrieux.
5) Mij meer gaan verdiepen in exploitation en controversiële films.
6.) Vele films uit mijn verlanglijst bekijken:
6.1) Enter the Void
6.2) La Vie Nouvelle
6.3) Lucia y el Sexo
6.4) Seul Contre Tous
6.5) Avalon
6.6) La Blonde aux Seins Nus
6.7) Choses Secrètes
6.8) Kanal
6.9) Audition
6.10) Salo
6.11) Trouble Every Day
6.12) The War Zone
6.13) Werckmeister Harmoniak
6.14) Vozvrashchenie
6.15) ...
7) Nog minder naar commerciële zenders kijken.
8.) Nog enkele klassiekers bekijken waar ik eigenlijk niet echt veel zin in heb:
8.1) Once Upon a Time in the West
8.2) The Good, the Bad and the Ugly
8.3) The Pianist
8.4) Rear Window en alle andere Hitchcock-klassiekers.
8.5) La Vita E Bella
8.6) Sunset Blvd.
8.7) Casablanca
8.8) Donnie Darko
8.9) ...
9) Ervoor zorgen dat sommige voornemens gelukt zijn.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1621 votes
Nou, dan heb je wat te doen dit jaar ! 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
-Geen (/minder) top250 films proberen want die mislukken toch te vaak voor mij.
-Meer jaren 70/80 films kijken (alleen horror), vooral veel inhaalwerk
-Genieten.
-Proberen alles van Miike te kijken 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik zou ook graag minimaal 750 (goede) meningen/recensies schrijven. Dat moet wel lukken, gezien ik nu op 595 zit.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Was ik ook mee bezig, alleen nu weer even gestopt. Jammer ook dat sommige werkjes niet te krijgen zijn. Zit pas op 20 films, nog niet eens de helft 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik ga proberen mijn hele to see-list te bekijken dit jaar.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Toch wat meer cinema bezoekjes proberen te doen. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Was ik ook mee bezig, alleen nu weer even gestopt. Jammer ook dat sommige werkjes niet te krijgen zijn. Zit pas op 20 films, nog niet eens de helft
Ja daar ben ik ook bang voor. En ook dat 'ie er in 2011 nog eens 11 uitpoept. Heel mooi en divers oeuvre om te ontdekken, dat kan niet missen 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Beetje laat maar nog steeds vrij ''nieuw jaar''. Ben natuurlijk van plan om eens een keer ALLE films te gaan kijken die ik op DVD heb, aangezien er nog steeds een paar liggen die ik heb verwaarloost. Daarnaast wil ik me meer verdiepen in Aziatische en Scandinavische maar ook Nederlandse film (een hele waslijst vol dus). Ik heb geen doel qua getallen, maar zou wel lekker zijn als ik minstens 100 filmpjes kan kijken 
Daarnaast ga k hopelijk slagen dit jaar en daarna film studeren. Goed voorbereiden dus 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik stel eigenlijk geen doelen voor films kijken, als je dat gaat doen is het meer een verplichting dan een hobby. Maar op 1 Januari had ik staan:
Aantal stemmen: 928 (gemiddelde: 2,93, standaardafwijking: 0,93)
Vrij bescheiden 'doel', maar rond de 1200 stemen uitkomen moet haalbaar zijn.
Verder probeer ik een eind te komen met de Top 100 hier (nog 9 te gaan). En wil ik ook wat oudere films gaan zien (jaren 40/50/60), die schieten er toch altijd wel bij in.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Een voornemen is ook niet persé een verplichting. Voor mij is het eerder een soort van planning.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
De 1000 stemmen halen. Nog minstens 185 films zien dus, moet wel lukken normaal gesproken. Verder toch eens meer oudere films kijken.