- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Leuk vdc, maar wat is nu de conclusie?
Wat mij opvalt: veel minder films met (cool) geweld dan in de reguliere top 100 (maar dan weer wel Reservoir dogs helaas).
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Opmerkelijk dat de gehele top-4 van de alternatieve top-100 (Pulp Fiction, The Fellowship of the Ring, Fight Club en The Matrix) hier afwezig is.
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
Opmerkelijk dat de gehele top-4 van de alternatieve top-100 (Pulp Fiction, The Fellowship of the Ring, Fight Club en The Matrix) hier afwezig is.
- The Godfather II 9 (1)
- The Godfather I 7 (1)
- Pulp Fiction 6 (1)
- The Matrix 5 (1)
- Fight Club 3 (1)
Al deze films haalden één enkele vermelding in een top 10.
De films uit de LotR-trilogie haalden zelfs niet één top 10.
Conclusies ? Ja, titan haalt het al aan : de 30+ lijst bevat minder geweld. Meer filosofie misschien. Ook meer speurwerk (Se7en, Usual suspects).
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
aha, eindelijk gerechtigheid voor "der himmel uber berlin" 
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Ik ben 29, maar voel me al een dertiger... 
Count me in, vdc.....
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
Ik heb je door : je wilt Donnie Darko op de derde plaats krijgen !
Jaartje geduld Knip... 
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Ik ben niet van plan om dood te gaan, maar mochten jullie me de komende week missen: ik zit een weekje in Berlin, jawohl!
Op zich niks mis mee natuurlijk, alleen mis ik helaas wel het langverwachtte debuut van de nieuwe MM-site.
Aan Jordy en alle mods: heel veel succes met de switch, und bis nächste Woche. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Ik ga als het goed is midden volgende maand een week naar Berlijn, met een werkweek van school. Lijkt me erg leuk. Dus ik ben bijna niet dood.
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Ter voorbereiding moet je op de ARD maar eens een paar afleveringen van de bijzonder fijne serie "Berlin, Berlin" kijken. De serie is trouwens stukken grappiger dan de tekst doet vermoeden 
En mocht je er alsnog niks aanvinden, dan zal de bevallige Felicitas Woll je wel over de streep trekken. It worked for me 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Veel plezier Bioscoopzaal. (wat een nick toch) 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Eindelijk is het zover!
Ik kan weer op mn eigen PC inloggen op MM. 
En wat een verandering zeg.
Alleen lastig voor mij om in het huidige systeem de updates van de afgelopen tijd in één keer te bekijken.
Dus als er iemand is die nog weet dat hij specifiek een reactie heeft geplaatst die voor mij bestemd was, laat t me dan ff weten.
Sorry voor het oponthoud bij de crypto, maar ik zag dat redlop dat al had opgelost.
En voor de rest hoop ik t nooooooit meer mee te maken om ongewild 2 weken zonder mn PC te moeten. Ik verveelde me soms dood.
Dan kan ik wel af en toe een film gaan kijken maar daar houd ik al helemaal niet van.

mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
Dan kan ik wel af en toe een film gaan kijken maar daar houd ik al helemaal niet van. image

FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Welcome Back EmDee, We hebben je gemist (vooral bij de crypto)

Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Em2ee...the return of a legend.
Maarreh...help ons nou even met die crypto van je 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Dan kan ik wel af en toe een film gaan kijken maar daar houd ik al helemaal niet van.
Germmm, heb meelij......
Fijn dat je terug bent.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik wordt met kerstmis 47 en ik voel me helemaal geen 'ouwe lul'. Het begint al meer en meer een lulletje te worden....
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Zo, ik ben ondertussen terug van een welverdient tripje Berlijn, en jongens, wat is er hier een hoop verandert. Niet te geloven.
Ik was eerst nogal verbaasd, en een beetje triest, dat de oude opmaak weg is, maar zo op het eerste gezicht ziet het er allemaal wel fris uit. Ik moet echter eerst nog even goed rondsnuffelen voordat ik echt kan zeggen hoe ik er over denk ... 
Net als een nieuw paar schoenen moet ook de nieuwe MM even wennen ...
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Het plaatsen van een nieuw bericht gaat trouwens sneller, da's alvast een meevaller 
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Zo, ik ben ondertussen terug van een welverdient tripje Berlijn, en jongens, wat is er een hoop verandert. Niet te geloven.
Vooral Potzdammer Plaz he? 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Om één of andere reden heb ik dit segment altijd overgeslagen, maar sinds ik wat oude foto's gescand heb komt het er toch maar van.
Allereerst, mijn naam: Brenninkmeijer. Velen zullen de naam kennen van de 'Quote' en andere roddelbladen. Rond 1840 gingen er wat familieleden van Duitsland naar Sneek en Leeuwarden en die in sneek heetten Clemens en August. Hence C&A. Die neefjes in Leeuwarden zaten ook in de kleding maar hebben het niet zo ver geschopt. Daar ben ik dus een nazaat van. Helaas geen toegang tot het familie kapitaal, dus potentiële ontvoerders moet ik teleurstellen... 

Ja... ik weet het... 
Ik ben in 1964 geboren op Kasteel Doorwerth nabij Arnhem. Mijn ouders runden daar een restaurant en woonden op de verdieping erboven. Er zijn een hoop dingen die ik me kan herinneren, maar vooral de tv-serie Floris staat mij levendig bij. Aangezien ik een oudere broer heb, mocht ik altijd Sindala spelen. Dat zit me nu niet meer dwars. De ambiance was uiteraard ideaal om het dunnetjes na te spelen.
Maar nog meer staat me het Airborne museum bij. Voordat het in Hotel Hartenstein zat, was het op het kasteel zo'n 20 meter verderop gevestigd. Ik ben letterlijk opgegroeid tussen het militair geweld (Pattontanks, Howitzers etc.) De poppen van Urquart en zijn vrienden komen op een drie-jarige overweldigend over en vandaar heb ik waarschijnlijk een "oorlogs-tick" overgehouden.

Kasteel Doorwerth

Restaurant Beaulieu.

generaal-majoor R.E. Urquhart en companen
Uiteindelijk opgegroeid in Apeldoorn en na mijn middelbare school loopbaan (geen renbaan) een jaartje in Heerlen HTS informatica gestudeerd. Dat was geen succes en met nog een tussenstop in militaire dienst (86-3 verbindingen) als sergeant, ben ik in 1988 uiteindelijk op de Nederlandse film- en televisieacademie beland.
Sindsdien ben ik werkzaam in de televisiebranche en sinds kort mag ik me tot het selecte gezelschap rekenen dat een bioscoopfilm heeft gemaakt, maar dat was jullie uiteraard bekend.
Momenteel woon ik in Nieuwegein, heb een vriendin en met haar een zoon.

Timo
Tevens bezit ik een postproductie bedrijf (BrennFilm) en schrijf aan enkele scenario's in de hoop binnen een jaar weer volop bezig te zijn met een nieuwe film.
Tot die tijd staat MM bovenaan mijn favorieten en is het de eerste site waar ik op kijk als ik online ga. Hoewel ik nl.kunst.film ook regelmatig bezoek, laat ik me daar nog wel eens op de kast jagen... gelukkig gebeurd me dat hier zelden 
Hopelijk hebben jullie nu een "plaatje" bij mij. Vond het leuk het hier te "delen".
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
IMPRESSIVE!
Maar denk maar niet dat ik dit ga doen... 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik heb me volgens mij nooit echt voorgesteld hier, maar aan die verhalen van Stephan had ik toch niet kunnen tippen. 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
met nog een tussenstop in militaire dienst (86-3 verbindingen) als sergeant
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Ik ga morgen voor een (klein) weekje daar Berlijn. Maar........wees gerust. HIJ komt weer terug. Dat zal vrijdagavond rond een uur of tien worden. En dan een update pagina van vier dagen doorploegen... Ik kan volgens mij beter thuisblijven. 
Gotti groet bij deze moviemeter!