- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmmarathon
Filmmarathon
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Achteraf was het toch wel een beetje een tegenvaller. Ik had van deze films toch wel wat meer verwacht. Maar gelukkig was het gezelschap goed en heb ik me toch prima vermaakt. Op naar de volgende marathon die verwacht ik in de herfstvakantie wel weer zal plaatsvinden.
Lola3
-
- 892 messages
- 1556 votes
Ik en JJ_D houden een kwarttriatlon (4 films
) We twijfelen nog Hidalgo/ cinderella man/ the insider /open range/ phone booth / carlino's way
Wie helpt??
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Persoonlijk zou ik kiezen voor The Insider of moet ik er 4 uitkiezen?
In dat geval zou ik Carlito's Way, Phone Booth en Hidalgo als overige keuzes gebruiken. Hidalgo staat bij mij wel lager maar is een prima film voor een marathon. Cinderella Man leent zich daar minder voor. Succes!
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Ik zou Open Range van Costner vervangen met Unforgiven van Eastwood.
Lola3
-
- 892 messages
- 1556 votes
Persoonlijk zou ik kiezen voor The Insider of moet ik er 4 uitkiezen?
In dat geval zou ik Carlito's Way, Phone Booth en Hidalgo als overige keuzes gebruiken. Hidalgo staat bij mij wel lager maar is een prima film voor een marathon. Cinderella Man leent zich daar minder voor. Succes!
Lola3
-
- 892 messages
- 1556 votes
Ik zou Open Range van Costner vervangen met Unforgiven van Eastwood.
PS: Zijn stem kun je hier niet zien maar hij is al veel langer lid van imdb en ik kan op zijn lijst kijken.
toch bedankt 
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Open Range is ook zeker de moeite waard hoor, vind ik bijvoorbeeld zelfs iets leuker dan C'era Una Volta Il West... Unforgiven heb ik nog niet gezien, net als Il Buono, il Brutto, il Cattivo.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik heb mijn record inmiddels ook verbroken met 218 minuten. Mijn nieuwe record is nu 2082 minuten wat omgerekend 34 uur en 42 minuten is.
Voor de statistieken, dit was de lijst :
Eight Below (120)
Transamerica (103)
The Adventures of Baron Munchausen (120)
Imagine Me & You (93)
Madea's Family Reunion (109)
De Hel van Tanger (106)
Beowulf and Grendel (99)
Frankenfish (84)
Tristan + Isolde (126)
Stephen King's Desperation (131)
Bachelor Party Vegas (90)
Yours, Mine and Ours (88)
13 Going on 30 (97)
Freedomland (113)
Into the Blue (109)
Man About Town (94)
The Great Raid (130)
Cheaper by the Dozen 2 (90)
Grilled (82)
Stay (98)
Het moeilijkste gedeelte zat na de laatste film. Ik had zeker nog wel zin in één of meer films maar ik wil het wel leuk houden, dat houd in dat ik mezelf nog veel vaker wil overtreffen en dat word wat moeilijker als ik nu ineens een paar uur erbij zou doen. Die bewaren we weer voor de volgende keer 
Lola3
-
- 892 messages
- 1556 votes
Ik denk dat je dat ook bij mijlpalen mag zetten hoor, ik denk dat niemand je dat al heeft voorgedaan op MM
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En er zullen ook weinig zijn die het kunnen/ willen verbeteren. Ik niet in ieder geval. Gefeliciteerd Moviefreak! Een hele prestatie.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Erg knap weer Moviefreak. Hoeveelste filmmarathon was het dit jaar. Minimaal de derde als ik het goed heb gevolg.
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Ik had voor deze vakantie ook een soort marathon geplant:
-A Room with a View
-Quartet
-Maurice
-Howards End
-The Remains of the Day
-Jefferson in Paris
-The Golden Bowl
-Mary Reilly
-Portrait of a Lady
-The Age of Innocence
Alle films van James Ivory die ik in huis heb en drie anderen. Helaas is het er niet van gekomen en heb ik het grootste deel van de films apart gekeken.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Erg knap weer Moviefreak. Hoeveelste filmmarathon was het dit jaar. Minimaal de derde als ik het goed heb gevolg.
De derde keer dat ik mijn eigen record heb verbeterd (ik denk trouwens dat streeter een langere marathon had gehaald). In totaal de 9e keer dit jaar dat ik een marathon van minstens 24 uur heb gedaan. Ik vind het heerlijk.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
De derde keer dat ik mijn eigen record heb verbeterd (ik denk trouwens dat streeter een langere marathon had gehaald). In totaal de 9e keer dit jaar dat ik een marathon van minstens 24 uur heb gedaan. Ik vind het heerlijk.
24 uur is wel erg lang. Ik heb er dit jaar 2 gedaan die tussen de 15 en 20 uur duurde. Daarna begin ik het ook meestal echt moe te worden al komt dat denk ik ook voornamelijk door de films die we gekozen hadden.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Planning is alles
1) Langste films vooraan
2) Geen films in talen die je niet beheerst na 16 uur filmkijken (ondertiteling werkt vermoeiend namelijk, vraag me niet waarom.)
3) Altijd de meest luchtige film bewaren voor als je moe begint te worden, bij voorkeur een komedie waarbij je veel kunt lachen en vooral niet hoeft na te denken (Hot Shots, Airplane, Top Secret etc.). Daar word je weer wakker van.
4) Zorgen dat je films hebt waar je ECHT naar uitkijkt en die goed verdelen. Als je er na 13 films achterkomt, als je het een beetje gehad hebt, dat je eerst nog 3 andere films te gaan hebt voordat je bij zo'n film komt zakt je zin vrij snel.
5) Vooral in het begin meteen zodra er een film af is een nieuwe film aanzetten. Als je gaat twijfelen of je wel of niet zin hebt in een film duurt het allemaal nog langer. Als je de film niet wil zien moet je hem niet in je planning zetten.
In elk geval is het zo dat je een planning moet hebben en die moet volgen. Anders zit je maar te denken welke film je nu gaat kijken en dat scheelt allemaal tijd.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Ik heb mijn record inmiddels ook verbroken met 218 minuten. Mijn nieuwe record is nu 2082 minuten wat omgerekend 34 uur en 42 minuten is.
He, daar gaat mijn MM record :S
Mooi gedaan, freak!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat is echt enorm lang! een hele prestatie hoor, vind het knap!
Ik hou soms ook wel marathons met men filmgek vriendje! en dat gaat soms een nacht door, maar het is niet zo heel extreem.
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Ben van plan een filmmarathon te houden samen met moviemeter collega Gurdan, maar ik ben er nog niet uit welke films door de selectie komen. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk 10 overblijven. Misschien dat iemand een tip had of een film uit de volgende lijst niet te zwaar is en/of er misschien meer variatie nodig is:
1. Braindead
2. Evil Dead
3. Cube
4. Brother
5. Violent Cop
6. Halloween
7. The Killing
8. Le Trou
9. Vital
10. Haute Tension
11. The Business
12. Butterfly effect
13. Big Lebowski
14. Blood Simple
15. Platoon
16. Trainspotting
17. Pulp Fiction
18. Running Scared
19. Mean Streets
20. Battle Royal
21. The Shining
22. Snatch
23. Devils Advocate
24. Stalag 17
25. Get Carter
26. Army in the Shadow
27. Bad Taste
28. Where Eagles Dare
[lijst is geupdate]
edit: ik heb overigens niet zo heel veel ervaring met filmmarathons en heb er ooit maar ééntje met mijn vader gedaan, maar dat waren maar 3 films. Ik heb eigenlijk behalve Snatch en Pulp Fiction (overigens allebij maar 1 keer gezien) de rest nog niet gezien. Hoop ooit nog eens het record van moviefreak te verbreken 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
The Shining is wellicht te zwaar/ traag voor een marathon. Mooie film, maar niet geschikt hiervoor. Mean Streets wellicht ook beter tot een andere keer bewaren.
The Big Lebowski en The Killing kunnen mooie opstarters zijn. Verder weet ik het niet zo goed. Stalag 17 en Devil's Advocate zijn wel goede films. Idem voor Pulp Fiction.
Waar haal je overigens in Godsnaam Le Trou vandaan?
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5735 votes
the butterfly effect en cube kijken ook wel lekker weg
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
The Shining, Pulp Fiction en Snatch zijn wel echt toppers 
Maar je moet maar net van The Shining houden: het kan je erg slaperig maken, of juist helemaal wakker schudden (en er zal ook vast wel iets ertussen liggen)
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Het was mijn bedoeling om een redelijk toegankelijke lijst te maken en tegelijkertijd films selecteren die toch wat kwalitatiefs te bieden hebben. Daarnaast moet ik ook rekening houden de smaak van Gurdan. The Shining zal wellicht wel afvallen als ik het zo lees. Cube is trouwens de enige film die er zeker in gaat. En tja hoe ik aan Le Trou kwam is omdat ik al een lijstje had met films die ik - mocht ik naar de Cinematheek gaan - zou huren en ik van de frans cinema houd. Daarnaast leek het mij kwa concept en tijdsduur wel een toepasselijke film.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Le Trou ligt bij de Cinematheek?
. bedankt voor de tip.
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Sorrie kos ik heb het net even opgezocht en tot mijn grote spijt zit Le Trou niet in de collectie (wat ik overigens niet wist). De lijst was wat ik graag wilde zien en wat ik voornamelijk uit de Cinematheek zou plukken, maar een enkele film moet ik op een andere manier zien te regelen.
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
Snatch. en The Butterfly Effect zouden leuke opstarters zijn.
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Toevallig dat ik net die films er tussen heb zitten. Na een beetje zo'n anderhalf uur samen met Gurdan te hebben rondgesnuffeld in de Cinematheek kregen we het voor elkaar. De selectie van de 10 films voor de marathon:
Guns from Navarone: speelduur 159 min.
Cube: speelduur 90 min.
Battle Royal: speelduur 114 min.
Braindead: speelduur 97 min.
Butterfly Effect: speelduur 113 min.
Snatch: speelduur 104 min.
Killing: speelduur 85 min.
Brother: speelduur 114 min.
Big Lebowski: speelduur 116 min.
Haze: speelduur 49 min.
Totale speeltijd: 1041 minuten ! (exact de helft van het huidige record)
Zoals je ziet zijn de films niets nieuws onder de zon, maar het moest natuurlijk wel toegankelijk blijven. Volgorde is nog niet helemaal bekend, maar afwisseling is er in ieder geval genoeg. Vraag me alleen af of het wel haalbaar is. Een pot koffie en wat energiedrank zal daarom inbevoegt zijn