• 177.901 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.024 votes
Profile

Het online shopping topic

alexander038

• 957 messages
  • 1295 votes

McSavah wrote:

(quote)

Ondenkbaar inderdaad.

...

Ik had er al wel een beetje rekening mee gehouden door de afgelopen maanden grote bestellingen te doen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

arno74 wrote:

(quote)

Achteraf is het makkelijk praten, we zullen zien hoe het gaat. Wel mooi dat het volk eindelijk wat te zeggen heeft, deze unie van grote machtige bedrijven wat de EU is geworden daar hebben burgers weinig aan.

Ach, een plagerijtje. Je mening lijkt wel behoorlijk te zijn verschoven in twee weken, of je koos je woorden toen wat ongelukkig.

Zie dat mensen ook al aan het hamsteren zijn, maar voorlopig zal er toch niks veranderen?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

McSavah wrote:

Je mening lijkt wel behoorlijk te zijn verschoven in twee weken, of je koos je woorden toen wat ongelukkig.

Zie dat mensen ook al aan het hamsteren zijn, maar voorlopig zal er toch niks veranderen?

Dat valt nog wel mee wat mijn mening betreft, ben wel benieuwd of het écht zover komt (ze hebben twee jaar de tijd schijnbaar na de aanvraag van een uittreden, welke ze nog moeten indienen). Voorlopig verandert er inderdaad niks, behalve dat DVD's uit de UK voor ons in een klap 10% goedkoper zijn geworden omdat de pond flink is gekelderd.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik heb het een keer nagerekend en toen klopt het op de cent.

Je zat nu maar net boven het grensbedrag, dan betaal je relatief veel (dus inderdaad ruim de helft) nog eens extra.

Je kan op de site van de douane narekenen welke kosten waarvoor zijn.

Een traumatische (leer)ervaring dus. Ik let altijd ontzettend goed op. Zoveel mogelijk los bestellen en zo'n truc als YesAsia werkt inderdaad ook. Een losse DVD is ook brievenbus post, die schieten er altijd tussendoor. Ook al is die losse DVD 40€. Pakjes is een heel ander verhaal. Dat gaat eigenlijk altijd mis.

Je zult het geloven of niet, maar Zavvi geeft me mijn geld terug. Ik weet alleen niet nog hoe je de transaction code voor de refund moet verzilveren, maar ik gok dat dat wel goed komt. Geweldige service van Zavvi, want ik had niet eens geklaagd/gevraagd om de refund (ik was te lui ervoor)!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Bij JPE.DE tot 9 okt. a.s. portovrij naar NL!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Dogie Hogan wrote:

Bij JPE.DE tot 9 okt. a.s. portovrij naar NL!

Hartelijk dank voor de tip, Dogie_Hogan! Mooi wat zeldzame klassiekertjes op de kop getikt.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Baggerman wrote:

Mooi wat zeldzame klassiekertjes op de kop getikt.

Welke?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Mr. Smith Goes to Washinton (Ned. ondertiteld)

Gilda (Ned. ondertiteld)

Cat on a Hot Tin Roof (Ned. ondertiteld)

The Paradine Case (Hitchcock)

Spellbound (Hitchcock)

Cape Fear (1962) (Ned. ondertiteld)

Misschien zoek ik niet goed, maar ik zie ze niet overal liggen voor 5 euro.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Zeer mooie titels! Ga toch maar eens kijken, vind het alleen jammer dat het op die site letterlijk filteren/zoeken is in een hooiberg.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Die portovrije actie hebben ze elke maand, als je daar wat koopt krijg je een e-mail als ze die actie hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ontving net 'verontrustend'/'schokkend' nieuws (nu koop ik niet veel in Japan - maar het idee alleen al - waar eindigt dit en waarom?/hoezo?...)

Hello.

We are sending this notification to customers who have recently purchased anime titles.

Unfortunately, Avex Pictures, the publisher of popular anime titles such as "Yuri!!! on Ice" and "Osomatsu-san" and others is restricting exports of Blu-ray, DVD, and CD titles.

This restriction has been applied to all online shops within Japan, including CDJapan.

In accordance to the restriction, majority of titles published by Avex Pictures will become unavailable for shipment outside of Japan as of the following time.

Restriction begins to apply at:

6:00PM (Japan Time UTC+9) on February 15, 2017

After the above indicated time, it will no longer be available for any order to be shipped outside of Japan.

Wat mij ook opvalt: 'any order', dus niet alleen de anime titels????? Zeker omdat Japanse titels via eBay zo'n beetje onvindbaar zijn - toch wel beroerd nieuws.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Wat mij ook opvalt: 'any order', dus niet alleen de anime titels?????

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze dat zo bedoeld hebben. Zou een beetje raar zijn na de beslissing van één anime publisher. De mail is ook maar uitgegaan naar iedereen die er recent anime titels besteld heeft. Zal wel eerder wat Engrish zijn.

Zou ze gewoon eens mailen om verduidelijking van het laatste zinnetje?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dat was mijn plan, ik hoop het ook, maar toch...

Ik kan me niet voorstellen dat ze titels met Engelse subs - en die zijn al zeldzaam - voor hun thuismarkt maken...

Maar misschien moet ik het voortaan laten verschepen aan Mochizuki Rokuro, dan snappen ze dat het eigenlijk een "binnenlandse klant" is

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ben ook even ingelogd en ik heb niks van melding gekregen, dus het gaat volgens mij echt wel gewoon om titels van die uitgever

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Aanvullende info:

To clarify which items will be restricted, the following indication will be displayed right on the product page.

ATTENTION!!! This product will no longer be available for any order to be shipped outside of Japan starting at 6:00PM (Japan Time UTC+9) on February 15, 2017

Dus het zal hopelijk om een selectie gaan. Ik blijf het raar vinden - hopen dat het bij een incident blijft.

Overigens: ik heb zelf ook helemaal niets van de betreffende uitgever gekocht. Bij de door mij bestelde titels, staat deze waarschuwing namelijk niet - en bovendien betreft het inderdaad een ander label.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Mijn vermoeden is dat ze fansubbing willen tegengaan. Omdat DVD/Blus uit Japan geïmporteerd worden en zo snel vertaald kunnen worden (in HQ) door fansubgroepen, willen ze export tegengaan en kijken ze naar Crunchyroll (of Amazon, die ook met een anime VOD komen) om daar meer inkomsten uit te krijgen.

't Is een mooie scene op zich, maar toch ook eentje die af en toe wat problematisch groot is geworden. Het fansubben van live action films is eigenlijk hetzelfde, maar véél meer niche dan de anime variant, waardoor ze niet zoveel inkomsten mislopen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Maar dan hoef je toch titels met Engelse subs niet te weren uit de export??

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Even een vraagje. Voor collectables ben ik redelijk vaak opzoek, lekker mijn verzameling uitbreiden. Ik kom deze site tegen en de vraag is: heeft iemand van jullie hier al eens wat vandaan gehaald / is het betrouwbaar. De site is : The Movie Store - Film & Game Merchandise - The Movie Store - moviestore.nl

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Waarom je vooral (online) films moet blijven kopen....

In Search of the Last Great Video Store – The Black List Blog - blog.blcklst.com

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

Waar kan ik het beste terecht voor cult horror? Zoals de labels 88 films, shameless, arrow, severin? Het slechtere hak en zaag werk qua film zeg maar? Ik koop nu vaak bij zavvi maar de verzendtijd schatten ze vaak slecht in. Ook vermoed ik dat het goedkoper kan...

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik wil geen reclame maken... maar gebruiker jeroentjuhhhhh verkoopt een hele 'zooi' aan cult horror in rubriek 'Koop en ruil'.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

VanRippestein wrote:

Waar kan ik het beste terecht voor cult horror? Zoals de labels 88 films, shameless, arrow, severin? Het slechtere hak en zaag werk qua film zeg maar? Ik koop nu vaak bij zavvi maar de verzendtijd schatten ze vaak slecht in. Ook vermoed ik dat het goedkoper kan...

Veel goedkoper zal het niet worden, maar Amazon is qua verzenden heel betrouwbaar en het beste alternatief, of anders bij de labels zelf. Verzendtijd via 88 Films is bijvoorbeeld prima en je spaart er punten die je kunt gebruiken voor korting Severin is een ander verhaal omdat het Amerikaans is en dus per definitie prijzig om te verzenden, zeker als je het snel in huis wilt.

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

Cool. Thx voor de reacties. Ik zal is kijken wat kopen via t label nou scheelt. En reclame voor MM users is ook een keer het browsen waard ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik word gek van al die Black Friday mailings in mijn inbox. Nog nooit zo erg geweest als dit jaar.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Inderdaad om kierewiet van te worden

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Nu je 't zegt. Dat was me nog niet opgevallen. Tot nu toe volgens mij maar 1 mailtje over gehad. Ik ga even op de sites koekeloere naar leuke acties. Overigens sta ik bijna niet meer op nieuwsbrieven ingeschreven en dat scheelt veel (overbodige) mailtjes. Anders word ik plat gegooid met reclame waar ik zelden wat aan heb. Ik kijk liever op de sites zelf naar acties.

Spotgoedkoop trouwens, maar deze heb ik helaas al, voor 20 euro : bol.com | Harry Potter - Complete 8-Film Collection (Dvd), Daniel Radcliffe | Dvd's

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Dit is overigens een bijzonder interessante ontwikkeling: "New rules from December 3. No more discrimination of online shoppers based on nationality or place of residence."

Lijkt dat de Europese Commissie gaat afdwingen dat online winkels verplicht worden om te versturen/verkopen aan klanten in de gehele EU. Zou het einde betekenen van de praktijken van online retailers, zoals HMV, die weigeren aan EU-burgers in andere landen te verkopen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.