- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Het online shopping topic
Het online shopping topic
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Precies. Daar zit 'm het grote verschil. En dan zijn er nog te hoge acceptgiro's etc. Bij elke vorm van betalen maak je weleens een probleempje mee. Bij online kopen met creditcard is dat niks meer dan met andere manieren van kopen. Ik zou echt niet meer zonder mijn creditcard willen.
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
Ja, maar die 1 maal klein probleempje blijft vaak hangen, en de honderden goed afgewerkte keren niet. We hebben ook allemaal wel eens een klein probleempje bij een kassa gehad, waar we te weinig (of teveel) terugkregen.
Helemaal mee eens, en dat is toch nog nooit een reden geweest om nooit meer iets te kopen bij winkels waar je bij een kassa moet afrekenen!
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Voor degenen die geen creditcard hebben (net als ik):
je kunt het betaalsysteem van PayPal (eBay) in Nederland ook zonder creditcard gebruiken. Via je je bankrekening kun je makkelijk een bedrag overmaken naar je account.
Over de fraudegevoeligheid, zie hier.
Nog een vraagje aan de kenners over Amazon: daar kun je niet veel zonder creditcard, of wel?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Amazon en Play zijn creditcard only. Bestelde laatst wat via CeeDeeVeeDee.com en die hadden de "goedkoopste" mogelijkheid om éénmalig toestemming te geven om van je bankrekening te halen. (een eenmalige machtiging dus) Dat formulier ging weer met de post, dus of het ook echt goedkoper is weet ik niet. Volgens hun in ieder geval wel, want voor de bedrijven zelf is een creditcard veel duurder (en zit dat in de verkoopprijs bewerkt)
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met betalingen via internet en ik koop er toch echt meer dan alleen dvd's. Een hele enkele keer is het bestelde goed niet aangekomen. In alle gevallen stuurde de internetwinkel zonder dralen meteen een nieuw exemplaar.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Heb vroeger veel besteld via internet d.m.v. vooruitbetaling. Echt gevaarlijk is dat niet. Het ligt er ook aan bij welke site je besteld. Neem je het risico of niet? Bij mij iig nog nooit misgegaan.
Bij Bol.com heb ik al meer dan 4 jaar bestellingen waarbij je pas hoeft te betalen als je bestelling is binnengekomen. Daarbij zit dan de faktuur/acceptgiro. Kost weinig tijd en je hebt absoluut geen gevaar om je geld te verliezen.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Ik heb er pas een besteld bij goedkoopstedvd.nl vond het best wel lange levertijd, er stond 1-2 dagen maar ik kreeg hem pas een week na mijn betaling binnen.
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
Ik weet wel zeker dat er soms zeker wel bepaalde risico's aanzitten als je iets via internet koopt, ik ben er niet zo gek van, doe het ook nooit, en die onzin om vooruit te betalen,,,,,,, dan ben je niet helemaal zuiver, volgens mij, eerst leveren dan pas betalen zou ik zeggen.
mazdalfa
-
- 252 messages
- 228 votes
Volstrekt idioot. (...) Nog voor internet, gewoon via de telefoon bestellen, cardnummer enzo, is ook al jarenlang uitstekend gegaan. Toen reeds was het duidelijk dat het allemaal echt goed ingedekt was.
Je slaat hier de spijker op zijn kop. Mensen hadden er geen enkele moeite mee om een telefoontje naar de andere kant van de wereld te plegen en daar bij een wildvreemde hun creditcard gegevens door te geven voor bijvoorbeeld een hotelboeking.
Maar betalen via internet zou ineens onveilig zijn. 
Gewoon lekker je gang gaan. En als je echt twijfels houdt: neem dan een 2e card die je alleen maar op internet gebruikt. Dat geeft je een zuiverder inzicht in wat er op je card(s) gebeurt.
rabartels
-
- 19 messages
- 20 votes
Ik heb nooit problemen met het betalen op internet, het is zelfs veilinger. De verkoper moet namelijk aantonen dat de betaling limitiem is als er een disput over een betaling is. Het risico ligt geheel bij hem.
Ik zou niet zomaar een credit card aan een ober meegeven indien ik in een restaurant zou betalen. dan loop ik liever mee naar de balie.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Nee, ik ga eigenlijk deze reacties niet lezen want ik bestel enorm veel via internet als het op films aankomt.
Dus ik wil niet bang gemaakt worden eigenlijk, bij mij is tot de dag vandaag alles nog goed verlopen, nooit problemen gehad.
Altijd netjes via Accept Giro...
Dus zover ik het weet, is het dus ook echt veilig!
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Ik weet wel zeker dat er soms zeker wel bepaalde risico's aanzitten als je iets via internet koopt, ik ben er niet zo gek van, doe het ook nooit, en die onzin om vooruit te betalen,,,,,,, dan ben je niet helemaal zuiver, volgens mij, eerst leveren dan pas betalen zou ik zeggen.
Wat een onzin, denk je dat bedrijven als Free Record Shop en Bol.com hun goede naam verliezen willen?... Bij mensen op Marktplaats e.d. doe ik zelden vooruitovermaken, toch soms ook.. (en dan gaat het om bedragen van dik 200-300 Euro) maar tot heden altijd helemaal perfect gegaan. Over webshop's met vooruitbetalen hoef je absoluut niet meer te vrezen tegenwoordig (iig de bekendere...).
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Opletten op nlstore. Die laten je betalen (ook via credit card) voordat ze iets gestuurd hebben. En dan blijkt vervolgens een half jaar dat ze niet aan de dvd kunnen komen (niet meer leverbaar). Heb dan nog elke keer zelf aan moeten geven dat ik geld van ze kreeg.
Slechte service daar (er is er meer mis), ik koop er niet meer.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Jep, heb ik ook gehad. Na 4 weken nog niks binnen. Paar keer gemaild (wel altijd binnen 24 uur antwoord terug gehad), maar na 6 weken de bestelling maar laten annuleren. Toen heeft het echter nog zeker 3 weken (en flink wat mailtjes verder) geduurd voor ik mijn geld terug had.
Bestel er ook niet snel meer wat.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Opletten op nlstore. Die laten je betalen (ook via credit card) voordat ze iets gestuurd hebben. En dan blijkt vervolgens een half jaar dat ze niet aan de dvd kunnen komen (niet meer leverbaar). Heb dan nog elke keer zelf aan moeten geven dat ik geld van ze kreeg.
Heb ik ook gehad bij Nlstore. Mijn broer en ik bestelde vorig jaar met een creditcard een DVD voor de verjaardag van mijn zus, maar na maanden was hij nogsteeds niet binnen. Mailen hielp ook weinig. Bestelling geannuleerd. Enorm vervelend, want mijn zus krijg op haar verjaardag niks van ons. Pas maanden later kreeg ze wat anders.
Ik heb er 3 keer besteld met vooruitbetaling. Ging altijd prima en netjes op tijd, maar dat komt omdat die artikelen uiterst leverbaar zijn. Maar door dat hierboven genoemde, bestel ik er liever ook niet meer.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Wie heeft ervaring met dvdasian.com? Wat zijn betrouwbare online winkels voor regio 3 spul?
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Heeft iemand advies voor het kopen van Italiaanse DVD's (al dan niet op een Italiaanse website)?
Of anderszins advies waar ik de DVD Legge è Legge, La (1958) tegen een redelijke prijs kan bemachtigen?
ijskar
-
- 1 messages
- 0 votes
ik heb zelf heb slechte ervaring met nlstore. Levering is erg traag en de service is onbeschoft. Probeer hun telefoon maar eens te bereiken. De hoorn ligt er altijd naast. Of ze hebben natuurlijk heel veel telefonische klachten. Meer klachten kun je lezen op:
Viperblue
-
- 11 messages
- 0 votes
Uitstekende service en snelle levring, niet altijd voor iedreen wat bij, maar ook tv series enzo. koop ook voor mn pa daar dvd's Enn leuke kortingen als je aangemeld bent! geen lidmaatschap hoor.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Zo apart, een videotheek bij mij in de buurt is failliet gegaan, nu verkopen ze alles. EN OPEENS hebben ze allemaal dvd's die ze eerst nooit hadden, in grote hoeveelheden! Ze hadden opeens 15 exemplaren van Shark Skin Man and Peach Hip Girl op dvd, dus ik heb er maar 1 aangeschaft 2 euro50.
Ook hadden ze Unlucky Monkey en de complete BANZAI tv-serie allebei 1 euro
en alles is nog nieuw ook. Verder zaten er heel veel onbekende tussen die heel slecht zijn volgens mij, maar mss zitter er nog meer verborgen schoonheden tussen.
Filmclub Hueseplein in Amstelveen
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Hoe zit het met regio 1? Kan ik die gewoon afspelen?
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Wie heeft er ervaring met http://www.linemypocket.co.uk?
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Kan iemand mij een goede en niet al te dure site aanbevelen waar ze filmposters verkopen?
(liefst natuurlijk één met een ruim assortiment: ook posters die niet bij een expo hangen)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Kan iemand mij een goede en niet al te dure site aanbevelen waar ze filmposters verkopen?
(liefst natuurlijk één met een ruim assortiment: ook posters die niet bij een expo hangen)
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Heeft iemand van jullie ervaring met het kopen bij de dvd-shop van filmtotaal.nl?
xangadix
-
- 1618 messages
- 4501 votes
Toen dvdsoon.com laatst falliet ging ben ik iets van 50 Canadese dollars kwijtgeraakt. Volgens mij staan ze daar nog als credit, maar ze zijn verder niet meer te gebruiken... Maakt me niet zoveel uit, ik koop nog steeds regelmatig online.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Als het goed kun je in dat geval je geld binnen 30 dagen storneren.
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1995 votes
Wie heeft er ervaring met www.mediadis.com ?
The Hunter
-
- 1029 messages
- 0 votes
En een winkel/site waar ze Spaanse filmposters verkopen?
Liefst in Eindhoven/Den-Bosch/Nijmegen.
Of een Nederlandse site misschien?