- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Het online shopping topic
Het online shopping topic
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
niet online maar wel aardige acties: moviestore in heerlen. alle dvds voor 5 euro. was er laat bij maar wel nog notorious, on the waterfront, beauty & the beast SE en all about evee meegepikt. ook nog princess mononoke, manchurian candidate en bergman's the silence in mijn handen gehad
Enig idee of dat alleen in Heerlen is of dat alle vestigingen zo'n (neem ik aan) opheffingsuitverkoop houden?
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
volgens mij alleen in heerlen, al hebben zo ook andere vestigingen....
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Normaal loop ik daar altijd binnen, en juist gisteren heb ik dat eens niet gedaan. Damn!
Gaat die winkel dan sluiten?
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
volgens mij niet. leegverkoop.... in maart schijnen ze te heropenen
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Erg handig. Bij play kun je nu kiezen tussen de prijsweergave in pond of euro.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Wie heeft ervaring met deze site...
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Heeft er iemand ervaring met www.nlstore.nl ?
Wacht al een tijdje op Versus 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
NLstore is over het algemeen traag. Tip: stuur de klantenservice een mailtje.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ooit eens 4 producten besteld bij NLStore. De eerste dvd kreeg ik binnen een week. De andere heb ik na 2 maanden maar geannuleerd. Klantenservice reageert wel altijd snel. Jammer genoeg laat de levering te wensen over.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
NLstore is over het algemeen traag. Tip: stuur de klantenservice een mailtje.
Precies, ik zit nu ook al 3 weken te wachten op mijn DVD.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ze zijn vaak de goedkoopste als je vergelijk.nl en elcheapo.nl gebruikt. Als ik een aanbieder zie die twee kwartjes duurder is, maar die wel bekend staat sneller te leveren, dan kies ik daar tegenwoordig voor.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Weliswaar heb ik nog nooit een dvd besteld bij NLstore, wel tonnen cd's, maar ik heb nog nooit problemen met NLstore gehad.
Alle cd's kwamen binnen een week binnen. De enkele keer dat iets niet geleverd kan worden, wat toen ook niet verwonderlijk vanwege out-of-print-zijn, bieden ze excuses aan voor de levering en geven het geld terug, +10%.
Mijn broer bestelde een muziek-dvd, die beschadigd binnenkwam. Nog voordat hij de kans gehad had om hem terug te sturen, was er al een nieuw exemplaar binnen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik klik bij die site op Filmaanbiedingen en zie:
DVD BORSATO MARCO - ONDERWEG-LIVE IN DE KUIP
Prijs: € 19,25 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Ja FK, ik was net ook ff aan t neuzen en van die prijzen werd ik niet echt vrolijk.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
kent iemand musicsafe.nl?
Geen verzendkosten en niet al te duur als ik 't zo bekijk, maar ik ben huiverig voor nieuwe internetsites.
FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Ik heb er twee keer een cd besteld; bij de eerste bestelling heb ik echt maanden moeten wachten op m'n cd (maargoed dat stond ook aangegeven dat het erg lang kon duren bij die cd), en die andere verliep gewoon goed.
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Vangelo Secondo Matteo, Il (1964) ligt voor 10euro bij de FRS... Der Krieger und die Kaiserin voor 7..
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
kent iemand musicsafe.nl?
Geen verzendkosten en niet al te duur als ik 't zo bekijk, maar ik ben huiverig voor nieuwe internetsites.
Is niet nieuw hoor... die jongens bestaan alweer even. Zeker 2 jaar, ofzo. Heb er een paar keer wat besteld. Vooral hele onbekende CD's die uit Amerika moesten komen, dus de levertijd was toen wat lang... maar verder prima zaak hoor.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik kan niet meer op de naam van een dvd vergelijk site komen. (het was een Mexicaanse naam maar een nederlandse site)
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
In Filmdragers en apparatuur > Winkels en webshops > via internet kopen ECHT geen gevaar:
Ha, Allemaal,
Ik lees hieronder hier en daar dat bestellen via internet niet tot de mogelijkheden behoort, omdat bijvoorbeeld Pa niet met zijn card online wil betalen. Nu bemoei ik me natuurlijk graag met van alles, maar het verdient aanbeveling om in die gevallen Pa toch nog eens aardig aan te kijken, om hem op zijn MINST te bewegen zich nog eens te verdiepen in de "gevaren" van deze betaalwijze.
Die is er namelijk niet.
Ik koop al jarenlang vrijwel alles via internet. Zonder enige problemen. En het betreft letterlijk honderden aankopen. Zelf voor een disc bij Free Record Shop ga ik de stad niet meer in: via de site heb je m 1 of 2 dagen later in de bus tegen meerkosten van slechts 1,95 - en je hebt ALTIJD EEN nieuw fabrieksgesealed exemplaar, nooit zo een beduimeld ding uit de schappen van de winkel waarvan ook het schijfje nog eens onhandig door de verkoper met zijn vingers moet worden beetgepakt om het erin te pielen.
Vrijwel alle serieuze online winkels (amazon.com, amazon.co.uk, maar in nederlands ook bijvoorbeeld Rodisc en freerecordshop) hebben een BEVEILIGDE betaalwijze voor creditcards. Dat betekent dat de gegevens gecodeerd worden doorgegeven en niet kunnen worden onderschept dor derden. Als de gecodeerde info eenmaaal bij de betreffende winkel is, is het gevaar dat die zaak misbruik pleegt exact zo groot als wanneer je met de card ergens "live aanwezig" betaalt. Net zo klein moet ik zeggenm, want dit soort enorme bedrijven zijn er natuurlij niet op uit om meer af te schrijven - dan zijn ze zo verdwenen.
Slechts EEN keer heb ik het gehad dat er een bedrag van de card werd afgeschreven van een volstrekt onbekende, dat was nadat ik bij een obscuur zaakje zonder beveiligde site iets had gekocht. Maar zelfs dan geen probleem: bel de bank of de card-instantie en zeg dat dat-en-dat bedrag ten onrechte is afgeschreven, en je krijgt het DIREKT weer terug. Pas als erinderdaad een OPDRACHT van de cardhouder is gevonden wordt het alsnog afgeschreven, in alle andere gevallen is het risico voor de cardmaatschappij.
Betalen via internet met een card is absoluut niet onveiliger dan in een winkel, of zelfs dan met je portemonee met cash door de straten lopen, zeker sinds de beveiligdee sites er zijn.
De verhalen over fraude enzo, gevaren, lekken in dit soort betaalwijzen zijn erg oud, toen al overtrokken en inkiddels volomen achterhaald.
Als ik me er teveel tegenaan bemoei, mijn excuses, maar misschine heeft iemand er iets aan.
Obiwannes
-
- 758 messages
- 898 votes
Ik heb een paar jaar geleden ook gevraagd aan mijn moeder om een visa kaart te halen bij de bank omda ik hier en daar iets wou bestellen op ebay (49/50 keer met paypal, als ik me niet vergis is dat erg veilig).
We zijn toen naar de bank geweest en de oen van de bank begon daar zowat te preken dat je moet oppassen voor op internet te betalen enzo. Dit is geen 5 jaar geleden, eerder 2 ofzo. Dus toen was het al redelijk goed beveiligd.
Achteraf gezien was het voor mij geen ramp, ik was 16 en dus mss wel iets te vroeg. Maar dan nog, de zever die de bankbediende toen verkocht
niet te snappen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Met Kabukiman eens hier. Ik koop al zeker 5 jaar ALLES via het internet, van hotels tot vliegreizen, van boeken tot dvd's, van zaken tot Helsinki en Wladiwostok, en nog nooit enig probleem gehad.
Allemaal broodje Aap verhalen van onwetende ouders, die hun kinderen de meest schurftige onzin aanpraten, die het vervolgens gaan na-papagaaien. Bah ! (moest er even uit) 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
bij mij hebben ze 1x geprobeerd een groot bedrag van mijn rekening te halen. Dit doen ze door eerst een klein bedrag van een rekening te halen om te zien of het nummer bestaat en daarna de grote betaling eraf te halen.
Maar Interpay is hierop bedacht en heeft het geblokkeerd.
Het enige nadeel was dat ik een nieuwe kaart kreeg.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ik heb een keer een probleem gehad toen een online winkel een veiligheidslek had (DVDpacific was dat). Mastercard vroeg erg netjes telefonisch of een paar binnengekomen betalingen wel van mij waren en toen ik aangaf dat dat absoluut niet zo was heb ik ze niet hoeven betalen. Ik heb er niet minder om online gekocht. En complimenten aan Mastercard voor hun oplettendheid en uitstekende service.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ja, maar die 1 maal klein probleempje blijft vaak hangen, en de honderden goed afgewerkte keren niet. We hebben ook allemaal wel eens een klein probleempje bij een kassa gehad, waar we te weinig (of teveel) terugkregen.
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
De hierboven gegeven voorbeelden geven al aan dat de betalingen over internet absoluut veilig zijn. Je loopt in ieder geval niet het risico dat je op straat van je centen wordt beroofd. Mastercard is inderdaad een prima instelling - maar zelfs al zouden je bedragen zijn afgeschreven zou je het weer terug hebben gekregen, omdat dit het risico van de Cardmaatschappij is, Starbright. De kosten die financiele instellingen uitsparen door ons niet met grote hoeveelheden kontanten rond te laten lopen vangen ze graag op met deze beperkte, zeer beperkte risico's.
Helemaal eens dan ook met FisherKing - inderdaad, ook mijn vakanties en vliegreizen en wat dn ook gaat via de card over het internet. Dat scheelt een karrevracht duiten (probeer maar eens vuia een reisburo voor 16 euro naar London te vliegen).
We zijn toen naar de bank geweest en de oen van de bank begon daar zowat te preken dat je moet oppassen voor op internet te betalen enzo.
Volstrekt idioot. Tot een jaar of 4 geleden werkte ik een goede twintig jaar bij een bank, en toen werkte ik zelfs al JAREN met de creditcard en adviseerde (en liet het mijn medewerkers adviseren) iedereen met graagte een card te nemen. Nog voor internet, gewoon via de telefoon bestellen, cardnummer enzo, is ook al jarenlang uitstekend gegaan. Toen reeds was het duidelijk dat het allemaal echt goed ingedekt was. Ze moeten die snaak bij die bank er maar snel uitgooien, die snapt er echt niks van.
Paypal is inderdaad geweldig handig - dat geeft nu ook de mogelijkheid om veilig bij obscure zaakjes of zelfs privepersonen te bestellen, zonder dat die je cardgegevens in handen krijgen.