• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Komen in jouw woonplaats filmliefhebbers nog aan hun trekken?

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Bij mij niet. We hebben de toys 2 play waar ze maar stomme kinderfilms verkopen en nog een cd-winkel vol oplichters: Ina's platenhuis. Daar staan Dvd hoesjes gewoon buiten in de zon te verkrullen en het arsortiment is klote. En hoeveel geld ze ervoor vragen, daar lusten de honden geen brood van: voor een dvd van de BBI maatschappij vragen ze 10,00, terwijl je ze overal goedkoper kan krijgen. Voor Blade 16,00 terwijl die weer overal 5 euro is en voor de rest kost het 15-20 euro. Voor nog hele slechte films ook. Nee daar nooit heen gaan.

Wel kan je soms bij de Super de Boer in mijn dorp een goede film pikken en soms ook nog bij de texaco.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

In mijn dorp worden NERGENS films verkocht. Daar moet dan wel bij worden verteld dat we ook maar 7 winkels hebben (bakker, slager, supermarkt, boekenhandel, groentenboer, vakantiewinkel en doe-het-zelf zaak).

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

In ons dorp zijn er veel aasgieren

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

moviefreak#1 wrote:

In mijn dorp worden NERGENS films verkocht.

Daar kan je rustig is slaap 'Dommelen'.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Daar kan je rustig is slaap 'Dommelen'.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Bij ons in dorp alleen een videotheek\platenzaak waar ze een paar verkopen, maar het is niet veel, en erg duur...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In Rotterdam... Dat is het paradijs

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

sinterklaas wrote:

het arsortiment is klote.

Aso-timent?

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Dat is een feit

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

neo wrote:

In Rotterdam... Dat is het paradijs

Antwerpen ook, het voordeel van een grootstad .

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Amsterdam ook

Den Helder(waar ik ze meestal haal) ook wel redelijk.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Regio Alkmaar is redelijk, maar voor de écht interessante films moet ik toch echt naar Amsterdam...

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Antwerpen ook, het voordeel van een grootstad .

Inderdaad, ik woon in een randgemeente, maar werk in Antwerpen zelf. Mogelijkheden genoeg om aan films te geraken dus.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Gemeente Ede heeft meer dan 100000 inwoners, maar interessant voor films (of boeken) ho maar.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Tilburg:

- 2 grote bioscopen voor de grote populaire producties (Midi en Minerva Heuvelpoort)

- Cinecitta, bioscoop voor de wat alternatievere films (mijn persoonlijke favoriet)

- Filmhuis, voor de nog meer alternatievere filmkeuze (ook regelmatig klassiekers en al wat oudere films)

- OBT (openbare Bibliotheek Tilburg) met een hele aardige collectie DVD's

- Cinematheek, hier voelt de gemiddelde filmliefhebber zich als een 6 jaar jonge kleuter in de snoepwinkel

Dus zit hier erg okay, op cultureel en filmgebied.

[edit] Zie nu pas dat dit topic eigenlijk over winkels gaat, nou ja die zijn er ook wel denk ik

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Breda:

Een bioscoop met 2 of 3 zalen die bij elkaar nog kleiner zijn dan de woonkamer en een scherm waar ik geen woorden aan wil vuil maken.

Maar als je dan een paar stappen terug gaat kom je bij een aardige bioscoop waar ik werk maar nog nooit ben komen opdagen. Ik ben nog niet ontslagen, maar dit ter zijden. Stuk of 5 zalen van redelijke kwaliteit. Leuk om met vrienden naar toe te gaan, of als ik een film voor de 2e keer ga bekijken.

Als ik naar de bios ga, ga ik niet in Breda...

Voorderest zitten er in Breda een handje vol videotheken, vol gepropt met alleen maar de nieuwste dvd's, wat ik niet zo leuk vind.

Kwalitatief Uitematen Teleurstellend dus.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

IcU wrote:

Maar als je dan een paar stappen terug gaat kom je bij een aardige bioscoop waar ik werk maar nog nooit ben komen opdagen. Ik ben nog niet ontslagen, maar dit ter zijden.

Juist ja...

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Vroeger(voor de WOII) hadden we een bios in ons dorp.

Nu is dat een berjaardentehuis.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Prima aanbod hier in Amsterdam . Veel speciaalwinkeltjes ook en geweldig grote winkels als Fame bv waar ik al aardig wat duiten kwijt ben geraakt . Verder hebben we hier de cultvideotheek waar ik vaak te vinden ben en Moviecenters. Genoeg dus voor de echte filmliefhebbers.

Qua bioscopen heb ik ook niets te klagen, hoewel ik er niet al te vaak heen ga. Maar een filmhuis als The Movies is elke keer weer een genot. Daarnaast, als je trek in prul hebt, staan er nog genoeg pathe bioscopen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Madecineman wrote:

- Cinecitta, bioscoop

Vindt jij de projectie van de films, vooral in zaal 2 (straatkant Willem II) niet matigjes. Onscherp begin vaak, de helft van het beeld scherp. Of heb ik gewoon pech gehad ?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

sinterklaas wrote:

Vroeger(voor de WOII) hadden we een bios in ons dorp.

Nu is dat een berjaardentehuis.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Op zich valt er over Antwerpen weinig te klagen. Als het in België is uitgebracht is het hier altijd wel ergens te vinden. Probleem blijft dat ze in België niet zoveel boeiends uitbrengen.

Ook qua bioscopen geen probleem. UGC, lekker groot complex dat af en toe een paar betere films meepikt, en Cartoon, klein arthouse complexje. Ook het filmmuseum is naar een erg mooie locatie verhuisd.

Gelukkig woon ik ook deeltijds op het net. Daar is alles te vinden

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

FisherKing wrote:

Vindt jij de projectie van de films, vooral in zaal 2 (straatkant Willem II) niet matigjes. Onscherp begin vaak, de helft van het beeld scherp. Of heb ik gewoon pech gehad ?

Vergeet niet dat het voor een filmoperateur soms echt een kwestie van compromis vinden is tussen ondertiteling en beeld. Dat kan knap lastig zijn en een operateur heeft soms ook een hele bioscoop met bv 10 zalen (!)) helemaal alleen. Wat dat betreft gaat het perfect als er geen ondertitels zouden zijn.... Merk zelf ook dat ik soms serieus twijfel of het zo wel net gaat qua verhoudingen.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

FisherKing wrote:

Ja, het is me wel opgevallen dat in die zaal het begin van de film nogal eens wat onrustig is, maar toch nooit de hele film lang. Daar zal je wel pech mee gehad hebben dan

Wolverine

• 526 messages
  • 887 votes

Winkels was het onderwerp.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Wolverine wrote:

Winkels was het onderwerp.

Inderdaad... Want als het over bioscopen gaat is de regio Alkmaar echt k.t!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Voor de bioscopen in Antwerpen heb je nog meer dan UGC en Cartoon die Onderhond aanhaalt. Voor commerciele films natuurlijk Metropolis (van Kinepolis group) Maar nu in de zomer heb je op verschillende (soms gratis zelfs) openluchtfilms in Antwerpen en de deelgemeentes. Zowel commerciele als kwaliteitsfilms. Ook staat er in de culturele centra regelmatig een film op het programma. Dan heb je nog de Roma en de Rix voor minder commerciele films. Antwerpen heeft een Filmmuseum op de kaaien, Mukha Cinema (ook op de kaaien), ... We mogen dus zeker niet klagen als we eens een filmpje willen zien.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

1 Free record shop

1 Filmclub

we hadden een videoland maar die is failliet.

*Chrissie*

• 415 messages
  • 0 votes

Wij hebben hier in het dorp alleen een Meermarkt, veder komt het ook niet. Ik moet minimaal 10 min fietsen voor de videotheek en dan hebben ze daar ook nog niet eens iets bijzonders.

Daarna kan ik ook nog naar Barneveld 10km! Maar daar was de videotheek laatst weg, maar daar hebben ze wel een FreeRecordShop. En in Nijkerk (20 min fietsen) hebben ze alleen een FreerecordShop.

En Bioscoop in Ede en Amersfoort.

Ik kan dus wel beter wensen...

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

*Chrissie* wrote:

Wij hebben hier in het dorp alleen een Meermarkt, veder komt het ook niet. Ik moet minimaal 10 min fietsen voor de videotheek en dan hebben ze daar ook nog niet eens iets bijzonders.

Daarna kan ik ook nog naar Barneveld 10km! Maar daar was de videotheek laatst weg, maar daar hebben ze wel een FreeRecordShop. En in Nijkerk (20 min fietsen) hebben ze alleen een FreerecordShop.

En Bioscoop in Ede en Amersfoort.

Ik kan dus wel beter wensen...

In Barneveld hebben ze een Filmclub!!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.